Molt maco per Catalunya, però anar de la L3 a la L1 és un autèntic viacrucis per a PMR. D'això en diuen una estació adaptada?metring wrote:Amb l’adaptació de Liceu i Drassanes, les estacions situades a La Rambla estan totes adaptades ja que la de Catalunya, situada al capdamunt del passeig, ja disposa d’ascensors des de fa temps.
Adaptar a PMR Liceu o no?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Adaptar a PMR Liceu o no?
Nota de l'administració: fil provinent d'aquest.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Home, es va pel carrer i ja esta.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Si el problema es la validacio te una solucio facil: Es programen les maquines de manera que no li torni a marcar i ja esta. Igual que es fa quan hi ha algun tall de linia, que un pot agafar el metro, el bus sustitutori i altre cop el metro sense que li torni a validar. Ja se que alguna gent ho pot utilitzar per anar i tornar amb un sol viatge, pero surt a compte si amb aixo es pot estalviar unes obres d'adaptacio completes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Ehem
Les persones amb mobilitat reduïda tenen el mateix dret a utilitzar el TP que tú i que jo, per tant no podem estalviar en obres d'adaptació.Ecomobisostrans wrote:...pero surt a compte si amb aixo es pot estalviar unes obres d'adaptacio completes.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
A veure, aixo del dret es discutible per que estem parlant d'uns grups d'usuaris molt reduits, no es tracta de gastar un fotimer de peles i posar-ho tot potes amunt per fer una obra que utilitzaran unes poques persones cada dia, de la mateixa manera que no es pot reclamar que es construeix¡ un tren fins a Vilada per que tindra tan pocs usuaris que no ho justificaria (altre cosa es que es construis un tren transversal i que de pas pari a Vilada, pero aixo es un altre tema). En el cas de Pl.Catalunya, si hi ha una solucio senzilla com es passar per l'exterior no crec que calgui comensar a fer mes obres. Els projectes faraonics dels que parla en Fran Ikarus me'ls guardo per quan fan falta. I si quan ja estiguin tots els problemes de mobilitat resolts, sobren diners i es volen dedicar a petits complements pues cap problema.
Parlant de Pl.Catalunya, el que seria mes necessari es crear un enllaç entre Pl. Universitat L1 i Pl.Catalunya FGC, i si pot ser obrir el de la RENFE amb Pl.Universitat per que aixo si que beneficiaria un munt d'usuaris. Pero fins i tot aixo es secundari en comparacio amb altres mesures obres que corren moltissima mes pressa.
Parlant de Pl.Catalunya, el que seria mes necessari es crear un enllaç entre Pl. Universitat L1 i Pl.Catalunya FGC, i si pot ser obrir el de la RENFE amb Pl.Universitat per que aixo si que beneficiaria un munt d'usuaris. Pero fins i tot aixo es secundari en comparacio amb altres mesures obres que corren moltissima mes pressa.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Veig que aquesta mateixa regla no és vàlida amb els termes invertits...Ecomobisostrans wrote:A veure, aixo del dret es discutible per que estem parlant d'uns grups d'usuaris molt reduits, no es tracta de gastar un fotimer de peles i posar-ho tot potes amunt per fer una obra que utilitzaran unes poques persones cada dia,
Impressionant
Ecomobisostrans wrote:A veure, aixo del dret es discutible per que estem parlant d'uns grups d'usuaris molt reduits, no es tracta de gastar un fotimer de peles i posar-ho tot potes amunt per fer una obra que utilitzaran unes poques persones cada dia, de la mateixa manera que no es pot reclamar que es construeix¡ un tren fins a Vilada per que tindra tan pocs usuaris que no ho justificaria (altre cosa es que es construis un tren transversal i que de pas pari a Vilada, pero aixo es un altre tema). En el cas de Pl.Catalunya, si hi ha una solucio senzilla com es passar per l'exterior no crec que calgui comensar a fer mes obres. Els projectes faraonics dels que parla en Fran Ikarus me'ls guardo per quan fan falta. I si quan ja estiguin tots els problemes de mobilitat resolts, sobren diners i es volen dedicar a petits complements pues cap problema.
Impressionant. Del teu escrit s'infereix que si pertanys a una minoria, que et fotin.
M'agradaria que un dia intentèssis viatjar en cadira de rodes i fer el transbordament aquest, ja veuriem com canviaries d'opinió.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
I per cert, de discutible res:
L'Article 15.2 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya wrote:Totes les persones tenen dret a viure amb dignitat, seguretat i autonomia, lliures d'explotació, de maltractaments i de tota mena de discriminació, i tenen dret al lliure desenvolupament de llur personalitat i capacitat personal.
No he mirat ni la constitució, ni la LOTT ni altres textos. Ni falta que hauria de fer.L'Article 24.2 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya wrote:Les persones amb necessitats especials, per a mantenir l'autonomia personal en les activitats de la vida diària, tenen dret a rebre l'atenció adequada a llur situació, d'acord amb les condicions que legalment s'estableixen.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Lògica ecomobisostransiana
Aleshores, de què et queixes cada cop que un munt de (...) i fills de (...) munten i gaudeixen d'una festa popular si els autobusos que es desvien els utilitzen quatre gats mal comptats? Per què defenses sempre una colla de desaprensius autoanomenats okupes, que l'únic que fan és soroll i rebequeries i molestar la immensa majoria de ciutadans? Per què t'entestes en dir telesfèric i pretendre que és correcte quan ets l'únic a qui no li rota de dir telefèric, com qualsevol persona normal i com ho diu el diccionari normatiu?Ecomobisostrans wrote:A veure, aixo del dret es discutible per que estem parlant d'uns grups d'usuaris molt reduits [...]
Si tant estàs a favor de la dictadura de la majoria, aplícate el cuento fins a l'última conseqüència!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Vale que por una parte se trate de una minoría, eso no lo discuto, pero pensadolo bien también se ha adaptado la flota de autobuses a PMR. Lo cuál me parece bien. Aunque tambien respeto la postura que Ecomobisostrans comenta. Pero en este caso es lógico que la ubicación de la estación sugiere que por este punto tienen que pasar bastantes personas impedidas.
Yo en el caso particular de Plaza Cataluña optaría por hacer un enlace decente L3/ L1/ Renfe y dejar de lado ese pasillo. Seguro que se pueden hacer un montón de cosas, como siempre todo es cuestión de $. Y quizás hacer un pasillo de enlace grande permitiria igual la adaptación de dicha estación sin tener que hacer obras muy complicadas.
Encuanto al mensaje anterior al mio, quizás la opinión de Gigi sobre las formas de expresión de Ecomobisostrans no me parece que sea el lugar para exponer eso, que suena a personal. No soy administrador, pero me limitaría a criticar(buena o malamente) las opiniones de los otros. Y si algo parece una bestialidad, que por lo visto este es el caso, recomendaría ser comedido. Repito, no soy administrador, pero hay cosas que no me interesan y lo anteriormente expuesto es una de ellas. Tampoco creo que haya que atacar a la persona, yo me limito a atacar el comentario en caso de que no este de acuerdo.
Saludos y que nadie se ofenda
Yo en el caso particular de Plaza Cataluña optaría por hacer un enlace decente L3/ L1/ Renfe y dejar de lado ese pasillo. Seguro que se pueden hacer un montón de cosas, como siempre todo es cuestión de $. Y quizás hacer un pasillo de enlace grande permitiria igual la adaptación de dicha estación sin tener que hacer obras muy complicadas.
Encuanto al mensaje anterior al mio, quizás la opinión de Gigi sobre las formas de expresión de Ecomobisostrans no me parece que sea el lugar para exponer eso, que suena a personal. No soy administrador, pero me limitaría a criticar(buena o malamente) las opiniones de los otros. Y si algo parece una bestialidad, que por lo visto este es el caso, recomendaría ser comedido. Repito, no soy administrador, pero hay cosas que no me interesan y lo anteriormente expuesto es una de ellas. Tampoco creo que haya que atacar a la persona, yo me limito a atacar el comentario en caso de que no este de acuerdo.
Saludos y que nadie se ofenda
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coherència
D'acord, el meu missatge ha sigut càustic, però he volgut deixar clar que el foraire Ecomobisostrans no demostra ser massa coherent quan en determinades ocasions exigeix que es mantingui l'ordre a tota costa i contràriament a unes activitats majoritàries, mentre pretén que s'infringeixi una llei de rang superior perquè pretesament no beneficia més que una minoria negligible.Alfredo_21 wrote:Encuanto al mensaje anterior al mio, quizás la opinión de Gigi sobre las formas de expresión de Ecomobisostrans no me parece que sea el lugar para exponer eso, que suena a personal. No soy administrador, pero me limitaría a criticar(buena o malamente) las opiniones de los otros. Y si algo parece una bestialidad, que por lo visto este es el caso, recomendaría ser comedido. Repito, no soy administrador, pero hay cosas que no me interesan y lo anteriormente expuesto es una de ellas. Tampoco creo que haya que atacar a la persona, yo me limito a atacar el comentario en caso de que no este de acuerdo.
Quan, com és el cas d'aquest mateix foraire, hom eleva a dogma de fe una opinió personal, aleshores considero que cal tenir prou sentit comú per mantenir-la sempre i a tot arreu. Altrament no entenc per què defensa certes opcions amb tanta vehemència mentre en bandeja flagrantment d'altres basades en el mateix principi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Les PMR potser no tenen el mateix dret que nosaltres a fer servir el TP. Al meu parer, en tenen més. Haurien de tenir prioritat d'accès en tots els casos. Si el TP falla, vostés i jo ens podem buscar la vida, però una PMR ho té més magre.
A banda d'això, torno a exigir el canvi de nom d'aquest senyor que diu defensar la mobilitat sostenible. S'ha demostrat que defensa la mobilitat de qui li interessa, i que els seus arguments no se sostenen.
A banda d'això, torno a exigir el canvi de nom d'aquest senyor que diu defensar la mobilitat sostenible. S'ha demostrat que defensa la mobilitat de qui li interessa, i que els seus arguments no se sostenen.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Entenc que potser no s'ha dit de la millor manera... però crec que sí és discutible (que se'n pot parlar) si val la pena adaptar tots els transports a PMR.
M'explicaré: caldria veure quin cost té aquesta adaptació. La qüestió és que potser, seria més econòmic i segurament millor per als propis usuaris que tinguessin un servei de cotxes amb xofer a la seva disposició per a portar-los a qualsevol lloc. Aquest servei hauria de ser pagat pel govern, òbviament, i hauria de ser àmpliament disponible i sense restriccions.
És molt bonic reclamar "igualtat" per a tothom, però també hem de ser conscients que això MAI és possible. El que hem de fer és que tothom tingui les mateixes possibilitats, les mateixes oportunitats... però això no implica que tot hagi de ser per a tots ja que si no ens acabaríem trobant amb cecs que reclamessin conduïr automòbils, homes que vulguin parir fills o qualsevol altre animalada perfectament reclamable sota la bandera de la "igualtat total".
Dit això... el debat de l'adaptació a PMR de la xarxa de transport existent és força estèril aquí mateix, ja que les lleis i la voluntat ja s'ha decantat cap a aquesta adaptació.
No sé si és la millor opció o no, però és el que s'ha decidit, segurament més per motius polítics i estètics que no pas per motius pràctics, però és el que hi ha.
I en quan a les noves construccions, sigui com sigui sembla lògic que ja es facin adaptades.
En resum: pensem i analitzem una mica abans d'enviar a la foguera a qui diu coses sorprenents, com a mínim en aquest cas
M'explicaré: caldria veure quin cost té aquesta adaptació. La qüestió és que potser, seria més econòmic i segurament millor per als propis usuaris que tinguessin un servei de cotxes amb xofer a la seva disposició per a portar-los a qualsevol lloc. Aquest servei hauria de ser pagat pel govern, òbviament, i hauria de ser àmpliament disponible i sense restriccions.
És molt bonic reclamar "igualtat" per a tothom, però també hem de ser conscients que això MAI és possible. El que hem de fer és que tothom tingui les mateixes possibilitats, les mateixes oportunitats... però això no implica que tot hagi de ser per a tots ja que si no ens acabaríem trobant amb cecs que reclamessin conduïr automòbils, homes que vulguin parir fills o qualsevol altre animalada perfectament reclamable sota la bandera de la "igualtat total".
Dit això... el debat de l'adaptació a PMR de la xarxa de transport existent és força estèril aquí mateix, ja que les lleis i la voluntat ja s'ha decantat cap a aquesta adaptació.
No sé si és la millor opció o no, però és el que s'ha decidit, segurament més per motius polítics i estètics que no pas per motius pràctics, però és el que hi ha.
I en quan a les noves construccions, sigui com sigui sembla lògic que ja es facin adaptades.
En resum: pensem i analitzem una mica abans d'enviar a la foguera a qui diu coses sorprenents, com a mínim en aquest cas
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT