No hi estic gens d'acordTrenscat wrote: En aquella època es feien les coses més "a ull" i sense gaire o gens de previsió de futur.
En aquella època, les coses es feien amb més previsió que avui dia. Fixa't que en aquella època es va començar a construir el metro, el que avui és FGC, etc... i moltes estacions han arribat als nostres dies sense modificacions importants en quant a llargada i amplada d'andanes. Pensem que en aquells moments la mobilitat era molt inferior a l'actual, i la població deuria ser menys de la meitat de la d'ara. El Transversal, per exemple, s'explotava majoritàriament amb trens d'un sol cotxe!!! I les estacions ja es van fer pensant en trens per a quatre o cinc!!!
En canvi, la última línia que s'ha fet, la L2... per quants cotxes s'ha fet? Per 5, el que hi ha previst per avui dia. I la L9, suposo que anirà més o menys pel mateix camí.
El cas de Provença, igual. Al principi s'exlotava amb trens d'un o dos cotxes, amb un tren cada hora. Imagina't si anaven sobrats!!!
Algú s'imagina que la L9 actualment en construcció estigués preparada per trens de 15 cotxes? Doncs en aquestes magnituds d'ampliació es movien les obres del passat.
De fet, si no s'hagués tirat "a lo gran" per part dels nostres avantpassats, el més normal hagués sigut simplement posar tramvies més llargs, en comptes d'engrescar-se a fer ferrocarrils soterrats. I el 1848, hagués sigut més fàcil fer diligències més grans i eliminar algun revolt de la carretera entre BCN i Mataró que no pas fer un ferrocarril... però ells tenien una visió de futur que la societat actual NO té. Nosaltres vivim per l'avui i demà... ja s'arreglaran.