Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???
Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???
A veure si algú em pot resoldre aquest dubte. És possible treure des de Barcelona, un bitllet d'anada i tornada fins a Cerbère?
A mi a Girona últimament se m'han negat a fer-me bitllets anada i tornada a Cerbère, però diria que en tinc algun d'un temps enrere (crec que març de l'any passat) que sí que ho és. Ara bé, a principis d'agost no van voler-me'l fer, només fins a Portbou (el tram transfronterer d'anada no me'l va voler cobrar ningú).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).
Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.
Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)
No sé si m'explico
Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.
Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)
No sé si m'explico
Sí, més o menys. En resum... que malgrat que no es pot tornar de Cebère a Portbou amb tren Regional de Renfe, em tocarà pagar un sopar perquè a les taquilles de la Renfe no saben exactament què s'ha de fer. En fi...Watermark wrote:El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).
Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.
Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)
No sé si m'explico
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Lo que seria llogic es que es deixesin d'aquestes absurditats administratives i que una de les 2 estacions, Portbou o Cerbere sigui la que fagi d'enllas, tant en un sentit com en l'altre i no haver de fer anar de buit tant els trens espanyols com els francesos en un dels sentits.
Pero inclus si es mante aquesta situcio absurda, el que encara es mes absurd es que no es pugui agafar bitllet d'anar i tornar a Cerbere i que aquest bitllet serveixi per tornar amb el tren frances de Cerbere fins a Portbou i despres les respectives empreses ja passarien comptes.
Pero inclus si es mante aquesta situcio absurda, el que encara es mes absurd es que no es pugui agafar bitllet d'anar i tornar a Cerbere i que aquest bitllet serveixi per tornar amb el tren frances de Cerbere fins a Portbou i despres les respectives empreses ja passarien comptes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).Jordi Freixas wrote:El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.
- Attachments
-
- Talgo
- talgo.JPG (70.51 KiB) Viewed 6945 times
Doncs despres d'agafar un TGV de primera Generació 23002 entre Ginebra i Montpellier i tranbordar al Talgo IIIRD, a la meva dona (que odiava els talgo III despres d'un Bcn- Saragossa) i a mi ens van semblar molt mes comodes els seients del Talgo IIIRD que els del TGV. Curiositat a Sete el Talgo IIIRD va adelantar un TGV que feia Paris - Perpinyàdavidbarna wrote: Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).
Aquest estiu vaig fer un Interlaken - Perpinyà i per comoditat clasificaria aixins el trens:
- ICE 3
- Talgo IIIRD
- IC de 2 pisos de suissos
- TGV de primera genració.
Per mi els millors seients que he probat son els del ICE3 i S103 Siemens en turista. Mes comodes que els Euromed, Alvia inclus en preferent.
Foto del seients turista del TalgoIIIRD
Interventors francesos a un tren de la Renfe
- ICE 3
- Talgo IIIRD
- IC de 2 pisos de suissos
- TGV de primera genració.
Per mi els millors seients que he probat son els del ICE3 i S103 Siemens en turista. Mes comodes que els Euromed, Alvia inclus en preferent.
Foto del seients turista del TalgoIIIRD
Interventors francesos a un tren de la Renfe
Imagino que a cada cantó de la frontera hi deu haver un revisor "autòcton", no? De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.davida wrote:Interventors francesos a un tren de la Renfe
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
No. Els Talgo que fan els Elipsos són propietat de Renfe. De fet, la SNCF no s'hi va voler emmerdar gaire amb els nocturns, per això els trens són espanyols, el personal de bord és espanyol i la SNCF només hi posa la locomotora des de Portbou i des d'Irun, i no sé si un cop a la destinació hi ha algun tipus de manteniment.Jordi Freixas wrote:De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.