Hola,
Aquí coloco una encuesta para que cada uno comente entre las opciones lo que le parezca más importante o necesario (prioritario) a realizar.
Podeis comentar lo que os apetezca vuestras respuestas.
Saludos,
Sergio
España: alta velocidad
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
España: alta velocidad
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Massa LAV
He votat altres. Perquè no m'agrada el concepte d'AV que està agafant volada a Espanya, segregant "trens decents" de "trens de la pobrissalla", tot causat per la discrepància d'amples de via. Mentre en d'altres països amb molta més densitat demogràfica hi ha xarxes d'AV molt menys extenses, però que es complementen amb una bona xarxa convencional igualment apta per a TAV, a Espanya consagren aquesta divisió perquè no es preocupen d'adaptar tota la xarxa a ample UIC.
Per tant, s'estan creant uns corredors d'AV que no passen de qüestió de prestigi, però com que l'alternativa és una tartana de l'any de la picor, ho fan com a símbol de modernitat. Molts d'aquests corredors passarien perfectament amb una línia convencional electrificada, en via doble i apta per a circular a 200. Però com que no es preveu que sigui compatible amb LAVs, no hi fan res.
En concret, considero que les LAV haurien de connectar ciutats de mig milió d'habitants amunt, i quant a les ciutats menys importants que hi hagi pel mig, millor per elles si estan vora la línia. Per la resta, millora de la xarxa convencional a 200 o 250 km/h i adaptació de tota la xarxa a UIC. A la llarga, resultarà més.
Per tant, s'estan creant uns corredors d'AV que no passen de qüestió de prestigi, però com que l'alternativa és una tartana de l'any de la picor, ho fan com a símbol de modernitat. Molts d'aquests corredors passarien perfectament amb una línia convencional electrificada, en via doble i apta per a circular a 200. Però com que no es preveu que sigui compatible amb LAVs, no hi fan res.
En concret, considero que les LAV haurien de connectar ciutats de mig milió d'habitants amunt, i quant a les ciutats menys importants que hi hagi pel mig, millor per elles si estan vora la línia. Per la resta, millora de la xarxa convencional a 200 o 250 km/h i adaptació de tota la xarxa a UIC. A la llarga, resultarà més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Mediterrani
En el meu cas, penso igual que el Guigui (cal potenciar el ferrocarril eufemísticament anomenat convencional) si bé donat que la pregunta se centra en l'alta velocitat, sóc dels que penso que un enllaç mediterrani és molt necessari (unint Alacant, València, Castelló, Tarragona, Barcelona, Girona, Perpinyà, Montpellier, Marseille, etc.).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Són necessaris els corredors del Mediterrani (fins a Cádiz i Sevilla), Corredors de l'Ebre (València, Zaragoza, País Basc), Corredor Cantàbric (des de Santiago fins a Hendaia), un corredor a l'oest (si bé pot ser en terra portuguesa i que uneixi amb el corredor Madrid-Lisboa, a través d'Extremadura) i corredors radials lògics des de Madrid (vers Sevilla/Cádiz/Málaga, vers Múrcia/Alacant/València, vers Zaragoza/Barcelona/Arc Mediterrani i vers el Cantàbric, cap a Galícia i cap al País Basc i França. Els corredors radials no són dolents de per sí, el problema està en unir aquests corredors.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
He votat la opció 5, em sembla la més lògica perquè la prioritat és connectar les zones amb més indústria, serveis, habitants, negocis, etc. en definitiva, les més desenvolupades i on hi ha més viatgers potencials. A Espanya la xarxa bàsica d'Alta Velocitat hauria de ser l'existent a finals del 2007 més la LAV Tarragona - Barcelona - Girona - França, el Corredor Mediterrani (Tarragona - València - Alacant - Múrcia - Almeria) i la LAV Madrid - València/Alacant.
D'altra banda s'haurien de fer altres variants de traçats però que no impliquessin LAVs senceres, com els túnels de Pajares (Lleó - Astúries) o la Y basca. La resta de la xarxa l'electrificaria, l'adaptaria a UIC amb electrificació apta pels TAV i rectificant el traçat a mesura que fos possible per augmentar las velocitats màximes, de manera que fossin aptes per circular a 200-220 km/h i la desdoblaria a trams on fos necessari, com Sevilla - Cadis, Sevilla - Almeria (Eix transversal andalús) o Castejón d'Ebre - Miranda d'Ebre (Vall de l'Ebre).
D'altra banda s'haurien de fer altres variants de traçats però que no impliquessin LAVs senceres, com els túnels de Pajares (Lleó - Astúries) o la Y basca. La resta de la xarxa l'electrificaria, l'adaptaria a UIC amb electrificació apta pels TAV i rectificant el traçat a mesura que fos possible per augmentar las velocitats màximes, de manera que fossin aptes per circular a 200-220 km/h i la desdoblaria a trams on fos necessari, com Sevilla - Cadis, Sevilla - Almeria (Eix transversal andalús) o Castejón d'Ebre - Miranda d'Ebre (Vall de l'Ebre).
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Para mí lo suyo sería adaptar los diferentes corredores estrategicos de tal manera que fuese posible la conversión de gran parte de las líneas existentes a lineas de media velocidad. Algo así como el corredor del Mediterraneo entre Vandellòs y València.
Yo creo que una de las actuaciones más necesarias es el desdoblamiento del corredor del Ebro entre Tudela y Miranda de Ebro además de su conersión a media velocidad, ya que la orografia del terreno así lo permite. Además de mejorar un poco la línea de Bilbao a Miranda, ya que entre el paso de Orduña, el puerto de Altube y el paso de Subijana esta línea presenta un trazado harto dificil.
Yo creo que una de las actuaciones más necesarias es el desdoblamiento del corredor del Ebro entre Tudela y Miranda de Ebro además de su conersión a media velocidad, ya que la orografia del terreno así lo permite. Además de mejorar un poco la línea de Bilbao a Miranda, ya que entre el paso de Orduña, el puerto de Altube y el paso de Subijana esta línea presenta un trazado harto dificil.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
He votat per l'opció de la línia mediterrània i la de l'Ebre tot i que crec que a vegades petites actuacions poden ser molt beneficioses per la mobilitat. Per exemple els curts trams de túnels de Pajares, Guadarrama i en el futur la Y basca sencera expliquen i explicaran la major part del guany de temps dels trajectes. En els trams que transcorren pel pla es duplica la velocitat com a molt (de 150 a 300 km/h). En trams muntanyosos es pot arribar a quadruplicar (de 75 a 300 km/h). Si comptabilitzem el fet de que sovint es redueix el kilometratge en zones muntanyoses l'efecte és encara molt més gran.
Com la pregunta fa referència a eixos no tinc cap dubte. El de l'Ebre i mediterrani són els que més necessitat tenen de transportar mercaderies i persones. Fins i tot el sector privat va haver de prendre la iniciativa dotant-los d'autopistes ja fa més de 40 anys per evitar estrangulaments. Les altres vies de peatge a Espanya no van tenir mai cap importància perquè no calen. Fins el punt que si no les construeix l'estat gratuïtament el sector privat tampoc pren ni prendrà la iniciativa.
Com la pregunta fa referència a eixos no tinc cap dubte. El de l'Ebre i mediterrani són els que més necessitat tenen de transportar mercaderies i persones. Fins i tot el sector privat va haver de prendre la iniciativa dotant-los d'autopistes ja fa més de 40 anys per evitar estrangulaments. Les altres vies de peatge a Espanya no van tenir mai cap importància perquè no calen. Fins el punt que si no les construeix l'estat gratuïtament el sector privat tampoc pren ni prendrà la iniciativa.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
Hombre...algunas sí, sobretodo la AP-1, más que nada, que conecta que en el norte conecta la AP-68 y la AP-8 y por el sur con la A-62, de esta manera establece el itinerario Portugal (desde Salamanca y Alcañices(Zamora) por vía rápida hasta Irún/Behovia.ddbar wrote: Les altres vies de peatge a Espanya no van tenir mai cap importància perquè no calen. Fins el punt que si no les construeix l'estat gratuïtament el sector privat tampoc pren ni prendrà la iniciativa.
Otra que también veo importante es la AP-66, que une León y Oviedo, y el eje Sur de Castilla y León AP-6(túnel de Guadarrama), AP-61(Ap-6-Segovia) y AP-51(AP-6-Ávila).
Basicamente creo que donde al Gobierno le ha parecido que las obras eran de gran envergadura o que quizás no tocaba invertir en un caso en concreto siempre han entrado las concesionarias.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Jo he votat "altres", perquè crec que totes les propostes són necessàries (la radial també), tot i que tinc tres debilitats: el corredor mediterrani (Tarragona-Alacant-Murcia-Almeria-Málaga-Algeciras-Cádiz) per raons òbvies, el corredor atlàntic-cantàbric (Vigo-Santiago-Coruña-Ferrol-Oviedo-Santander-Bilbao) per les mateixes raons que incomprensiblement ningú no troba tant òbvies, i la LAV Madrid-Extremadura-Lisboa, més per Extremadura -encara fa peresa anar-hi en tren...- que per Portugal (que també).