Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???

Post by Jordi Freixas »

A veure si algú em pot resoldre aquest dubte. És possible treure des de Barcelona, un bitllet d'anada i tornada fins a Cerbère?
Jordilar

Post by Jordilar »

No, a no ser que sigui un bitllet de GL amb el Catalan Talgo ( crec que és l'únic tren que para a Cervere i a Portbou )

Salut,
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ara que dius això del Catalan Talgo, el Talgo Mare Nostrum també hi té parada. Em sembla que són els nocturns que no fan parada (més enllà de per canviar d'ample de via i de locomotora), però ara de memòria, tampoc n'estic segur.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

De totes maneres, un amic meu assegura que té un bitllet d'anada i tornada a Cebère (o sigui... no Cervera).
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

A mi a Girona últimament se m'han negat a fer-me bitllets anada i tornada a Cerbère, però diria que en tinc algun d'un temps enrere (crec que març de l'any passat) que sí que ho és. Ara bé, a principis d'agost no van voler-me'l fer, només fins a Portbou (el tram transfronterer d'anada no me'l va voler cobrar ningú).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

aarongilp wrote:(el tram transfronterer d'anada no me'l va voler cobrar ningú).
Vaja, i s'en saben els motius?
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).

Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.

Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)


No sé si m'explico :x
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Algunes preguntes em descoloquen....
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Watermark wrote:El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).

Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.

Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)


No sé si m'explico :x
Sí, més o menys. En resum... que malgrat que no es pot tornar de Cebère a Portbou amb tren Regional de Renfe, em tocarà pagar un sopar perquè a les taquilles de la Renfe no saben exactament què s'ha de fer. En fi...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Lo que seria llogic es que es deixesin d'aquestes absurditats administratives i que una de les 2 estacions, Portbou o Cerbere sigui la que fagi d'enllas, tant en un sentit com en l'altre i no haver de fer anar de buit tant els trens espanyols com els francesos en un dels sentits.

Pero inclus si es mante aquesta situcio absurda, el que encara es mes absurd es que no es pugui agafar bitllet d'anar i tornar a Cerbere i que aquest bitllet serveixi per tornar amb el tren frances de Cerbere fins a Portbou i despres les respectives empreses ja passarien comptes.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ja posats, per què el túnel de Belitres fa dos quilòmetres segons Renfe i un segons la SNCF? O el que és el mateix: per què Renfe et cobra un quilòmetre de més?
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Post by davidbarna »

Jordi Freixas wrote:El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.
Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).
Attachments
Talgo
Talgo
talgo.JPG (70.51 KiB) Viewed 6948 times
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Oooooh!!! Tens més fotos? Algun dia m'agradaria agafar-lo aquest tren (deu estar a punt de ser retirat, no?).
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

davidbarna wrote: Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).
Doncs despres d'agafar un TGV de primera Generació 23002 entre Ginebra i Montpellier i tranbordar al Talgo IIIRD, a la meva dona (que odiava els talgo III despres d'un Bcn- Saragossa) i a mi ens van semblar molt mes comodes els seients del Talgo IIIRD que els del TGV. Curiositat a Sete el Talgo IIIRD va adelantar un TGV que feia Paris - Perpinyà
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

La veritat, els seients de tren més còmodes que he provat són els del Talgo III RD en turista. He provat Euromed's (en Preferent), Altaria's, TGV's, Regionals...i em quedo amb els del TIIIRD.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Aquest estiu vaig fer un Interlaken - Perpinyà i per comoditat clasificaria aixins el trens:
- ICE 3
- Talgo IIIRD
- IC de 2 pisos de suissos
- TGV de primera genració.
Per mi els millors seients que he probat son els del ICE3 i S103 Siemens en turista. Mes comodes que els Euromed, Alvia inclus en preferent.
Foto del seients turista del TalgoIIIRD
Image
Interventors francesos a un tren de la Renfe
Image
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

davida wrote:Interventors francesos a un tren de la Renfe
Image
Imagino que a cada cantó de la frontera hi deu haver un revisor "autòcton", no? De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Jordi Freixas wrote:De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.
No. Els Talgo que fan els Elipsos són propietat de Renfe. De fet, la SNCF no s'hi va voler emmerdar gaire amb els nocturns, per això els trens són espanyols, el personal de bord és espanyol i la SNCF només hi posa la locomotora des de Portbou i des d'Irun, i no sé si un cop a la destinació hi ha algun tipus de manteniment.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però ELIPSOS no és un consorci compartit al 50%?
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”