Adaptar a PMR Liceu o no?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

wefer wrote:Entenc que potser no s'ha dit de la millor manera... però crec que sí és discutible (que se'n pot parlar) si val la pena adaptar tots els transports a PMR.
M'explicaré: caldria veure quin cost té aquesta adaptació. La qüestió és que potser, seria més econòmic i segurament millor per als propis usuaris que tinguessin un servei de cotxes amb xofer a la seva disposició per a portar-los a qualsevol lloc. Aquest servei hauria de ser pagat pel govern, òbviament, i hauria de ser àmpliament disponible i sense restriccions.
El que passa és que la gent discapacitada no vol ser tractada de manera diferent, la qual cosa pot ser interpretat per aquestes persones com una certa marginació, sinó que vol ser tractada de la mateixa manera que tothom.
JaMiRo!
N10
N10

Guanyem tots

Post by JaMiRo! »

wefer wrote:Entenc que potser no s'ha dit de la millor manera... però crec que sí és discutible (que se'n pot parlar) si val la pena adaptar tots els transports a PMR.

M'explicaré: caldria veure quin cost té aquesta adaptació. La qüestió és que potser, seria més econòmic i segurament millor per als propis usuaris que tinguessin un servei de cotxes amb xofer a la seva disposició per a portar-los a qualsevol lloc. Aquest servei hauria de ser pagat pel govern, òbviament, i hauria de ser àmpliament disponible i sense restriccions.
Marçal, no oblidis que adaptar una estació a PMR (parlo ja només de l'àmbit ferroviari) significa no només que les persones que van en cadira de rodes utilitzaran el Metro o les Rodalies, sinó que cal pensar en altres col·lectius tals com:

-Persones que van amb maletes, cotxets del nen, etc.

-Gent gran.

-Gent que va amb crosses, etc.

A tota aquesta gent els voldries posar un servei de cotxes amb xofer? És complicat, no creus? ;)

Jo penso que a l'adaptabilitat a PMR no s'hi han d'estalviar diners, ans al contrari. Adaptant les estacions a una minoria, guanyem tots. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9

Post by orique »

Avui he tornat a passar per un punt de la xarxa de metro que sempre m'ha sobtat per la inutilitat que té. Tot i que fer-lo desaparèixer no faria l'estació accessible perquè està rodejat d'escales, si que evitaria més d'una ensopegada.

Em refereixo a l'esglaó inútil que hi ha a la sortida del "distribuidor" del costat enllaç d'Urquinaona L4. És un esglaó més petit del normal, en el que camines un parell o tres de passes i el tornes a baixar. L'únic que se m'acut és que per sota hi passi cablejat, perquè si no no sé a què es pot deure aquesta "curiositat"....
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Re: Coherència

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:Aleshores, de què et queixes cada cop que un munt de (...) i fills de (...) munten i gaudeixen d'una festa popular si els autobusos que es desvien els utilitzen quatre gats mal comptats? Per què defenses sempre una colla de desaprensius autoanomenats okupes, que l'únic que fan és soroll i rebequeries i molestar la immensa majoria de ciutadans? Per què t'entestes en dir telesfèric i pretendre que és correcte quan ets l'únic a qui no li rota de dir telefèric, com qualsevol persona normal i com ho diu el diccionari normatiu?

Si tant estàs a favor de la dictadura de la majoria, aplícate el cuento fins a l'última conseqüència![/color].[/size]
xD xD xD xD xD
La veritat, Guigui es que has aconseguit fer-me riure de valent amb aquest missatge que es digne d'un actor comic del Polonia o d'algun altre programa similar. Pero com que em avui em sobra un cert temps em dedicare a contestar-te cosa per cosa de les que has dit:

-Soc del primers a reclamar que s'adaptin totes les estacions a PMR, ara be, si resulta que en una estacio d'enllaç estan adaptades cadascuna de les linies pero no l'enllaç i es costosissim adaptar l'enllaç, no crec que valgui la pena aquest sobreesforç nomes per que uns pocs viatgers al dia no hagin de fer l'enllaç per l'exterior.

-Aixo m'ho has comparat amb les (...) festes populars, parodiant els punts suspensius, ja que jo no els dirigeixo cap a les persones que hi participen sino cap a l'acte en si, i com a molt cap a les autoritats que ho permeten. Doncs be, no te res a veure una cosa amb l'altre. Per molt majoritaria que sigui una festa, l'unic que fa es alterar la situacio de normalitat (la maqueta escala 1=1, com va dir el Fran Ikarus, tambe esta fet un bon catxondo, aquest :) , es a dir, cada cosa a seu lloc i un lloc per a cada cosa. I aixo, en la meva opinio, cadascu te la seva i totes es respecten, pero e la meva es un acte vandalic, disfressat d'oci, de cultura o del que sigui, pero un acte vandalic comparable al botellon o a les festes que monten alguns hooligans quan venen a veure els partits.

-En resposta a la pregunta de per què defenso sempre una colla de desaprensius autoanomenats okupes, que l'únic que fan és soroll i rebequeries i molestar la immensa majoria de ciutadans, et puc contestar que aixo no es cert. Jo no defenso per res aquesta mena d'okupas, sino que defenso els okupas pacifics que no monten altercats, i que moltes vegades fins i tot arreglen espais okupats i fer aixo es guanyen el respecte i l'admiracio dels veins, pero per sobre de tot, reivindiquen un dret basic com es el dret a un habitatge digne, queesta per sobre del dret a la propietat privada. La meva opinio ve a ser mes o menys com la de la Imma Mayol quan va dir es declarava antisistema i a favor dels okupas, i resulta que tothom se li ha tirat al coll interpretant malament les seves paraules, fins i tot en aquest forum se l'ha relacionat amb els grafiters, etc. I que consti que aquesta opinio ja la defensava molt abans de les declaracions de la Imma Mayol.

-I finalment has mencionat el fet de que escric telesferic enlloc de teleferic... doncs be, aixo no te res a veure ni amb la "k" dels okupas i anarkistes ni amb altres paraules reivindicatives, sin que com ja he explicat altres cops ho escric aixi per que es com quasi sempre ho he sentit a dir, fins i tot per boca de taquillers del metro o de vigilants de seguretat quan han d'orientar als turistes, de fet es molt corrent dir-ho aixi a Barcelona (deu ser una variant dialectal), i fins i tot en alguna web surten alguns teleferics amb el nom de "telesferico" (no el de Barcelona, pero es igual). I a veure, el diccionari es una referencia, sobretot per escriure la documentacio oficial, no crec que en un forum sigui tant important el que digui el diccionari, no? I mes quan s'enten perfectament e que estic dient. Pero bueno si tant molesta que escrigui telesferic pues escric teleferic i ja esta.

Suposo que amb tota aquesta parrafada et dec haver aclarit algunes questions sobre la meva forma de pensar, no? De totes maneres tot el que he posat aqui ja ho havia posat en altres missatges, o sigui que se suposa que ho hauries de saber.

Au, que vagi be ;)
Platanito
N9
N9

Re: Coherència

Post by Platanito »

Ecomobisostrans wrote:es molt corrent dir-ho aixi a Barcelona (deu ser una variant dialectal), i fins i tot en alguna web surten alguns teleferics amb el nom de "telesferico" (no el de Barcelona, pero es igual).
No ho he sentit dir així en la ops! vida, i això que sóc de Barcelona i hi he viscut sempre. Potser és perquè sempre m'he relacionat amb gent que tenia el graduat. Hauré de demanar als meus familiars més grans com en diuen.
Guigui
Administrador

Explicacions

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Suposo que amb tota aquesta parrafada et dec haver aclarit algunes questions sobre la meva forma de pensar, no? De totes maneres tot el que he posat aqui ja ho havia posat en altres missatges, o sigui que se suposa que ho hauries de saber.
T'has explicat com un llibre. I vull deixar clar que no tinc res en contra teva i que la teva opinió em sembla molt respectable. Simplement hi he vist una falta de coherència entre aquesta i altres opinions que representes. Però, subratllo, he vist (jo, subjectiu). I deixem-ho aquí, que tampoc vull crear mala sang.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

De fet, ara mateix bona part dels forumaires diem "telesfèric" quan escrivim aquí :x
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
JaMiRo!
N10
N10

+1

Post by JaMiRo! »

Guigui wrote:T'has explicat com un llibre. I vull deixar clar que no tinc res en contra teva i que la teva opinió em sembla molt respectable. Simplement hi he vist una falta de coherència entre aquesta i altres opinions que representes. Però, subratllo, he vist (jo, subjectiu). I deixem-ho aquí, que tampoc vull crear mala sang.
+1

I ara, seguim.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”