saturació L3/L11 (?)
saturació L3/L11 (?)
Si tot va bé i la propera tardor del 2008 s´inaugura el tram Canyelles-Trinitat Nova de la L3...
Em venen dues idees al cap:
a) això voldrà dir que qui vingui per la C3, C4 o C7 des de Montcada o més enllà (Vic, Sant Cugat, Manresa, Terrassa...) i vagi a la zona nord de BCN (per exemple a l´hospital de la Vall d´Hebron o al Velòdrom d´Horta a veure algun espectacle, o a la universitat a Mundet), baixant a Torre Baró, prenent la L11 i canviant a la L3 a Trinitat Nova, tindrà una mega drecera fins a Vall d´Hebron... i al revés, és clar.
b) la L11 té una freqüència de pas no gaire bona i trens de dos cotxes... no es corre risc de saturació en certes hores? (Eterna història de PER QUÈ no es va prolongar la L4 almenys fins a Torre Baró).
c) que la L3 arribi a Roquetes voldrà dir que un munt de gent tindrà accés al metro, sense comptar el cas que ja he descrit a l´apartat a), però si hi afegim que algun dia la L5 arribarà a Vall d´Hebron...miro el mapa del metro i veig que molts passatgers que agafin el metro a Carmel o Teixonera aniran a Vall d´Hebron a prendre la L3 i no la L5 via Maragall per anar al centre (Rambles, Pl.Catalunya, Pg.Gràcia, Gràcia...).
A Roquetes i al Carmel i a la Teixonera hi viu molta gent...
No es pot saturar la L3 (més del que ja ho està en certes hores)?
Què en penseu?
Em venen dues idees al cap:
a) això voldrà dir que qui vingui per la C3, C4 o C7 des de Montcada o més enllà (Vic, Sant Cugat, Manresa, Terrassa...) i vagi a la zona nord de BCN (per exemple a l´hospital de la Vall d´Hebron o al Velòdrom d´Horta a veure algun espectacle, o a la universitat a Mundet), baixant a Torre Baró, prenent la L11 i canviant a la L3 a Trinitat Nova, tindrà una mega drecera fins a Vall d´Hebron... i al revés, és clar.
b) la L11 té una freqüència de pas no gaire bona i trens de dos cotxes... no es corre risc de saturació en certes hores? (Eterna història de PER QUÈ no es va prolongar la L4 almenys fins a Torre Baró).
c) que la L3 arribi a Roquetes voldrà dir que un munt de gent tindrà accés al metro, sense comptar el cas que ja he descrit a l´apartat a), però si hi afegim que algun dia la L5 arribarà a Vall d´Hebron...miro el mapa del metro i veig que molts passatgers que agafin el metro a Carmel o Teixonera aniran a Vall d´Hebron a prendre la L3 i no la L5 via Maragall per anar al centre (Rambles, Pl.Catalunya, Pg.Gràcia, Gràcia...).
A Roquetes i al Carmel i a la Teixonera hi viu molta gent...
No es pot saturar la L3 (més del que ja ho està en certes hores)?
Què en penseu?
La L3 ja de per si va saturada pels matins. Més d'un cop ha passat que el motorista ha arribat a totes les estacions desde Canyelles fins a Zona amb un disc vermell perquè va enganxat al de davant i darrera hi circula un altre tren enganxat també, amb lo que el temps de viatge aumenta.
Saturar-se en quant a passatge, també tens raó però pensa també que quan s'inauguri el tram fins a Trinitat Nova hi afegiran un parell o 3 de trens més per la demanda d'aquestes estacions aixi que seria pràcticament igual el colapse
Saturar-se en quant a passatge, també tens raó però pensa també que quan s'inauguri el tram fins a Trinitat Nova hi afegiran un parell o 3 de trens més per la demanda d'aquestes estacions aixi que seria pràcticament igual el colapse
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: saturació L3/L11 (?)
La L3 va saturada de Lesseps cap avall. A la zona nord va molt buida ja que a més hi ha molt baixa densitat de població. Igualment, els que baixin cap al centre ho continuaran fent amb Renfe o la L4 com ara. Per tant, en principi no hi haurà més saturació437.001 wrote: baixant a Torre Baró, prenent la L11 i canviant a la L3 a Trinitat Nova, tindrà una mega drecera fins a Vall d´Hebron... i al revés, és clar.
437.001 wrote: b) la L11 té una freqüència de pas no gaire bona i trens de dos cotxes... no es corre risc de saturació en certes hores?
Saturació a la L11? Això no m'ho perdo.
De fet tant de bo tingui més demanda la L11 i tinguin posats els dos cotxes sempre, perquè el problema d'ara és precisament que només deixen un tren en hora vall degut a la baixa demanda.
Evidentment, sí que hagués sigut molt millor prolongar la L4... però ja sabem que "d'on no n'hi ha, no en pot rajar" (referint-me als artífexs de la idea de la L11).
Tampoc tants. No estem parlant d'una zona densa com l'Eixample ni molt menys437.001 wrote: c) que la L3 arribi a Roquetes voldrà dir que un munt de gent tindrà accés al metro,
Actualment el metro de BCN està arribant al màxim recomanable de freqüència en hora punta. A partir d'aquí, el que cal si continua augmentant el passatge és o bé fer més línies (malla més densa) o bé modificar les estacions per posar trens més llargs (6 o 7 cotxes) o bé potenciar altres transports d'alta capacitat com el tramvia com a complement sobreposat a la xarxa bàsica de metro.Denisuko wrote:Més d'un cop ha passat que el motorista ha arribat a totes les estacions desde Canyelles fins a Zona amb un disc vermell perquè va enganxat al de davant i darrera hi circula un altre tren enganxat també,
Perquè aquí parlem de la saturació del metro, però és que el tema de l'autobús en hora punta és, simplement, demencial i tercermundista.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Els extrems de les línies (tret del cas de Santa Coloma-Fondo) acostumen a tenir poc ús. Si unim els extrems de les línies aconseguirem un millor repartiment del trànsit. En el cas que parlem, l'autèntic increment d'ús s'havia d'haver produït quan entrà en servei la L11. Pensem que de Trinitat Nova a Maragall nomès van tres estacions, i d'altra banda la L4 no dista tant del centre.
Re: saturació L3/L11 (?)
El que passarà es que ficaran semafors intermitjos i els trens sortiran en ambar amb la probabilitat de que es quedin aturats en mig del túnel, tal i com fan a Gavarra, Vilapiscina i Sagrada Familia-Encantswefer wrote: Actualment el metro de BCN està arribant al màxim recomanable de freqüència en hora punta. A partir d'aquí, el que cal si continua augmentant el passatge és o bé fer més línies (malla més densa) o bé modificar les estacions per posar trens més llargs (6 o 7 cotxes) o bé potenciar altres transports d'alta capacitat com el tramvia com a complement sobreposat a la xarxa bàsica de metro.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
DOncs l'extrem sud de la L2 de pocs usuaris res de res,perqué les vegades que agafo la L2 en aquest tram els convoys fan força plens i amb gent de peu,com el final de trajecte(Paral.lel),és una estació de transbord amb la L3 i el funicular de Montjuïc,el motiu pel qual aquest extrem és de molt ús.Platanito wrote:Els extrems de les línies (tret del cas de Santa Coloma-Fondo) acostumen a tenir poc ús. .
Home, però la L2 és una línia a mig fer, radial en comptes de diametral... Quan arribi a on ho ha de fer (a l'aeroport) potser també tindrà un ús elevat per donar servei a un lloc tan especial, però no serà tant.Mako448 wrote:DOncs l'extrem sud de la L2 de pocs usuaris res de res,perqué les vegades que agafo la L2 en aquest tram els convoys fan força plens i amb gent de peu,com el final de trajecte(Paral.lel),és una estació de transbord amb la L3 i el funicular de Montjuïc,el motiu pel qual aquest extrem és de molt ús.Platanito wrote:Els extrems de les línies (tret del cas de Santa Coloma-Fondo) acostumen a tenir poc ús. .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Proposta més enllà
Aprofito l'avinentesa per reiterar el que crec que seria la millor solució per a l'entrada nord de Barcelona: perllongament de la L3 fins a Trinitat Vella, on es faria un gran intercanviador amb Renfomentadif, permetent el transbord amb Rodalia i Regionals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Proposta més enllà
I encara més. L'estació de Can Zam queda "suelta", s'hauria de perllongar o bé la L9 fins Trinitat Vella o bé la L3 de Trinitat Vella a Can Zam.Guigui wrote:Aprofito l'avinentesa per reiterar el que crec que seria la millor solució per a l'entrada nord de Barcelona: perllongament de la L3 fins a Trinitat Vella, on es faria un gran intercanviador amb Renfomentadif, permetent el transbord amb Rodalia i Regionals.
El que s'ha de fer és no deixar finals de línia sense correspondència, perquè passarà com a la L3 el que heu comentat que a partir de Lesseps la L3 va força més buida. Això és degut a que a partir de Lesseps hi ha 7 estacions sense correspondència, això fa que la demanda generada sigui la demanda generada d'aquestes estacions, m'explico; amb la connexió de la L3 amb la L5 a Vall d'Hebron, amb la L4 L11 a Trinitat Nova i amb la L1 L9 a Trinitat Vella no només hi haurà la demanda actual, sinó que també hi haurà la demanda dels passatgers del Carmel, de Via Julia, de Torras i Bages, de Santa Coloma...
D'aquesta manera hi haurà molts més passatgers al metro "d'allà dalt", perquè ara els de la L3 només poden anar a Diagonal i els de la L4 i L5 cap a Maragall... No que en un futur hi haurà una xarxa amb moltes possiblilitats. Exemples:
- Fondo - Vall d'Hebron [Connexió Trinitat V]
- Via Julia - Vall d'Hebron [Connexió Trinitat N]
- Mundet - Singuerlín [Connexió Trinitat V]
- Lesseps - Horta [Connexió Vall d'H]
i un llarg etcètera de desplaçaments (algú també pel fil ha donat algun exemple també) abans impossibles a la zona i que seràn de segons el meu parer seran prou demandats.
També comentant que després de Lesseps la L3 va buida, dir que allà s'hi construeix la línia taronja [L9-L10], encara fent la llista anterior de combinacions més llarga.
En definitiva.
- Crec que els perllongament de la L3 i L5 són molt encertats, amb només 3 paradetes per línia noves es generen desenes de nous desplaçaments possibles interessants i necessaris a Barcelona i d'aquesta manera infrastructura ara no gaire plena s'aprofitarà molt més.
- La L3 cal que es perllongui per connectar amb la L1 (és una necessitat ja que Badalona i Santa Coloma no tenen connexió "competent" amb la Vall d'Hebron i la part alta de Barcelona) i ja que hi són que també connectin amb la L9.
- La L9 també es força urgent, tenim totes les línies colapsades, i la L9 està dissenyada per descongestionar la L1 i L3. Els habitants de Badalona i Santa Coloma que van a zona universitària deixaràn d'utilitzar aquestes dues infrastructures per utilitzar directament la L9 a la vegada que s'estalvien molt de temps. Per no dir que a milions de passatgers se'ls obliga a passar pel centre quan el seu origen i destinació no és el centre de Barcelona. Així que més descongestió.
I sobre el tema del fil: Efectivament aquests perllongaments implicaran més passatgers a les altres línies. El metro funciona com una xarxa, una nova estació no és només una nova estació a la L3, és una nova estació pels passatgers de la L1 L2 L4 L5 L11...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L3 a Can Zam
Em decanto per aquesta última opció. Així, les línies que en resultin dibuixaran un traçat més raonable.EUKibo wrote:I encara més. L'estació de Can Zam queda "suelta", s'hauria de perllongar o bé la L9 fins Trinitat Vella o bé la L3 de Trinitat Vella a Can Zam.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: L3 a Can Zam
Guigui wrote:Em decanto per aquesta última opció. Així, les línies que en resultin dibuixaran un traçat més raonable.EUKibo wrote:I encara més. L'estació de Can Zam queda "suelta", s'hauria de perllongar o bé la L9 fins Trinitat Vella o bé la L3 de Trinitat Vella a Can Zam.
Adjunto un gràfic de com quedaria la cosa. Igualment el que jo crec que és indispensable, veig que estem d'acord. LA L3 ha d'arribar a Trinitat Vella per a una connexió necessària amb la L1.
La connexió de la L9 només afavoriria els passatgers de Can Zam, Singuerlín i Església Major que tenen acces ràpid amb la L1 amb la connexió de Fondo i sinó poden agafar el bus. Per la qual cosa aquesta connexió la proposo com a "extra" a part.
- Attachments
-
- triniv.JPG (9.28 KiB) Viewed 3624 times
estava llegint aixo:
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1000153
On es comenta que la linia 3 disposa de ATP i ATO.
Quan temps fa d'aixo? No en tenia constància.
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1000153
On es comenta que la linia 3 disposa de ATP i ATO.
Quan temps fa d'aixo? No en tenia constància.
Jo crec que per a la L3 la millor opció de prolongació seria (tot i que força cara), Trinitat Nova-Trinitat Vella-Can Zam-Vallbona-Montcada Bifurcació (enllaç amb C3 C4 C7)-Montcada Centre (enllaç amb C2)-Montcada Ripollet (enllaç amb C3).
És una idea cara, ja que travessa dos cops el riu Besòs i una el riu Ripoll, però crec que és una opció a tenir en compte, ja que permetria un bon enllaç directe Montcada-Santa Coloma de Gramenet.
La L9 potser la prolongaria fins a Torre Baró, però com a opció llunyana.
És una idea cara, ja que travessa dos cops el riu Besòs i una el riu Ripoll, però crec que és una opció a tenir en compte, ja que permetria un bon enllaç directe Montcada-Santa Coloma de Gramenet.
La L9 potser la prolongaria fins a Torre Baró, però com a opció llunyana.
Re: saturació L3/L11 (?)
A Lesseps puja i baixa un munt de gent (i més que ho faran amb la L9!), però a Vallcarca també (i a Vall d´Hebron també en un futur amb la L5).wefer wrote:La L3 va saturada de Lesseps cap avall. A la zona nord va molt buida ja que a més hi ha molt baixa densitat de població. Igualment, els que baixin cap al centre ho continuaran fent amb Renfe o la L4 com ara. Per tant, en principi no hi haurà més saturació437.001 wrote: baixant a Torre Baró, prenent la L11 i canviant a la L3 a Trinitat Nova, tindrà una mega drecera fins a Vall d´Hebron... i al revés, és clar.
I no crec que barris com Guineueta, Canyelles, Roquetes, Trinitat Nova o Prosperitat siguin precisament zones de baixa densitat de població...
Parlo de saturació a la L11 entre Torre Baró i Trinitat Nova ja que hi haurà estudiants que aniran a Mundet per la L11. Crec que de totes totes la L11 incrementarà nombre de passatgers.wefer wrote:437.001 wrote: b) la L11 té una freqüència de pas no gaire bona i trens de dos cotxes... no es corre risc de saturació en certes hores?
Saturació a la L11? :D Això no m'ho perdo.
De fet tant de bo tingui més demanda la L11 i tinguin posats els dos cotxes sempre, perquè el problema d'ara és precisament que només deixen un tren en hora vall degut a la baixa demanda.
Evidentment, sí que hagués sigut molt millor prolongar la L4... però ja sabem que "d'on no n'hi ha, no en pot rajar" (referint-me als artífexs de la idea de la L11).
Doncs bé, a l´Eixample hi ha estacions com Girona, Tetuan o Monumental on hi puja gent, però no tanta. A Vallcarca sí que hi puja molta gent. I em jugo un ou que a Roquetes també passarà el mateix.wefer wrote:Tampoc tants. No estem parlant d'una zona densa com l'Eixample ni molt menys437.001 wrote: c) que la L3 arribi a Roquetes voldrà dir que un munt de gent tindrà accés al metro,
wefer wrote:Actualment el metro de BCN està arribant al màxim recomanable de freqüència en hora punta. A partir d'aquí, el que cal si continua augmentant el passatge és o bé fer més línies (malla més densa) o bé modificar les estacions per posar trens més llargs (6 o 7 cotxes) o bé potenciar altres transports d'alta capacitat com el tramvia com a complement sobreposat a la xarxa bàsica de metro.Denisuko wrote:Més d'un cop ha passat que el motorista ha arribat a totes les estacions desde Canyelles fins a Zona amb un disc vermell perquè va enganxat al de davant i darrera hi circula un altre tren enganxat també,
Perquè aquí parlem de la saturació del metro, però és que el tema de l'autobús en hora punta és, simplement, demencial i tercermundista.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
L'ATP funciona des de fa alguns mesos i l'ATO no sé en quin procés està però operatiu no ho està.marcel wrote:estava llegint aixo:
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1000153
On es comenta que la linia 3 disposa de ATP i ATO.
Quan temps fa d'aixo? No en tenia constància.