Adéu 1000...sniffff
Adéu 1000...sniffff
Hola companys,
Com ja s'ha sentit dir en altres temes d'aquest fòrum, les 1000 ben aviat desapareixeran de la línia 5 per passa a la història com una de les unitats més modernes i fiables que mai han circulat pel metropolità barceloní...
D'aquí la majoria d'unitats aniràn a desballestar o a algún trist pseudomuseu del transport Jo realment estic molt sorprès que se'n faci una jubilació tant a saco, en 35 anys de servei i amb una remodelació integral dels interiors més aire condicionat instal·lat de fa també no massa anys...
Ja no és un tema de frikisme ferroviari; és evident que en nivells de confort les 1000 (i les 1100) són bones, si bé no es pot dir el mateix en sonoritat. No s'ha de ser enginyer o economista per deduïr que una reforma integral tipus 440 renfe pot ser més barata que comprar un 5000 sencer. Crec que un canvi en els bogies i sistemes de frenada, etc. més una nova cabina i algun canvi interior (ex: posar indicadors visuals de pròxima estació) més algun extra més (nous fars, nou accionament per a les portes, etc.) donarà un aire nou a les 1000-1100 i farà que puguin rendir 30 anys més.
La història ha mostrat que altres unitats de metro han estat donant servei molts més anys no només a BCN sino a altres ciutats del món.
Crec que és una reflexió que no només tinc jo, sino que segurament molt companys del fórum.
Salutacions.
Com ja s'ha sentit dir en altres temes d'aquest fòrum, les 1000 ben aviat desapareixeran de la línia 5 per passa a la història com una de les unitats més modernes i fiables que mai han circulat pel metropolità barceloní...
D'aquí la majoria d'unitats aniràn a desballestar o a algún trist pseudomuseu del transport Jo realment estic molt sorprès que se'n faci una jubilació tant a saco, en 35 anys de servei i amb una remodelació integral dels interiors més aire condicionat instal·lat de fa també no massa anys...
Ja no és un tema de frikisme ferroviari; és evident que en nivells de confort les 1000 (i les 1100) són bones, si bé no es pot dir el mateix en sonoritat. No s'ha de ser enginyer o economista per deduïr que una reforma integral tipus 440 renfe pot ser més barata que comprar un 5000 sencer. Crec que un canvi en els bogies i sistemes de frenada, etc. més una nova cabina i algun canvi interior (ex: posar indicadors visuals de pròxima estació) més algun extra més (nous fars, nou accionament per a les portes, etc.) donarà un aire nou a les 1000-1100 i farà que puguin rendir 30 anys més.
La història ha mostrat que altres unitats de metro han estat donant servei molts més anys no només a BCN sino a altres ciutats del món.
Crec que és una reflexió que no només tinc jo, sino que segurament molt companys del fórum.
Salutacions.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Tinc entès que algun 1000 ja circula per la L4.victorcasta wrote:No sé perquè tinc la impressió que algun 1000 anirà cap a la L4... Si fos la Renfe qui ho gestionés seria segur, sent TMB tinc els meus dubtes...
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
... doncs seran 1100...victorcasta wrote:... com no siguin 1000...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Segons la web del Theo, en primícia exclusiva breaking news, "La Línea 4 en lugar de los 17 trenes en Hora Punto que pasó a tener desde la transformación de La Pau-Pep Ventura, pasará a tener 19, a causa de habilitar más motoristas y retornar los hasta hoy desconocidos 1100 que habían sido retirados. Pasando del intervalo de paso de 4'30" a hacer 3'50 minutos en Hora Punta."
En tot cas, si tornessin dos trens de la L5 a la L4, tots els números anirien a parar precisament als dos 1100 que estan (o estaven) a la L5.
En tot cas, si tornessin dos trens de la L5 a la L4, tots els números anirien a parar precisament als dos 1100 que estan (o estaven) a la L5.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Vejam, la nota de premsa deia que la L4 ara tenia 2 trens més i la L5 1 més.
Sabem que la L5 té 3 trens nous així doncs:
-O bé han passat dos 1100 de la L5 a la L4 (explicaria els dos trens de més a la L4 i que la L5 tingui en total 1 tren més)
-O bé han posat dos a la L4 d'on sigui i ja han retirat 2 L5, que tmb explicaria els dos de més a la L4 i la millora d'un a la L5.
Vox
Sabem que la L5 té 3 trens nous així doncs:
-O bé han passat dos 1100 de la L5 a la L4 (explicaria els dos trens de més a la L4 i que la L5 tingui en total 1 tren més)
-O bé han posat dos a la L4 d'on sigui i ja han retirat 2 L5, que tmb explicaria els dos de més a la L4 i la millora d'un a la L5.
Vox
A ningú li fa pena que se'n vagin les 1000s?
Llavors què, ningú li fot pena la marxa de les 1000s?
Mira que com acabin al pseudomuseu de'n Salmerón...Ja es podriran tú...
Salutacions...
Mira que com acabin al pseudomuseu de'n Salmerón...Ja es podriran tú...
Salutacions...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Clar que sí... Com a tot material mòbil que hom ha conegut durant tota la seva vida... Però és un fet, noi. Potser val més la pena que anem posant espelmes a tots els sants intercessors haguts i per haver perquè la "política de preservació" (?) de TMB canvii respecte les sèries donades de baixa amb anterioritat.
Allà dalt, en la situació actual, evidentment no hi anirà res. I, tanmateix, dubto molt que enviin aquests "bitxos" cap allà. Em temo que ara per ara jo apostaria a quelcom semblant a les 400: primer que si conserven dos trens, després que si un, després que si, ningú no sap com, en comptes d'un tren, queda només un cotxe...
Allà dalt, en la situació actual, evidentment no hi anirà res. I, tanmateix, dubto molt que enviin aquests "bitxos" cap allà. Em temo que ara per ara jo apostaria a quelcom semblant a les 400: primer que si conserven dos trens, després que si un, després que si, ningú no sap com, en comptes d'un tren, queda només un cotxe...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Per curiositat... algú sap quant pot costar comprar un 1000? Potser hi hauria alguna associació (o particular) interssat a comprar-lo.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Quan van començar a arrivar les UT-111 , a Sarrià, en primer lloc és van desfer.se del material (absolet) 18 i 300, aplicant el soplet i trencant-ho tot.wefer wrote:Per curiositat... algú sap quant pot costar comprar un 1000? Potser hi hauria alguna associació (o particular) interssat a comprar-lo.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.
Aleshores va arribar una carta d'una associació anglesa que s'encarregament del transport i volian comprar aquest material, per 22 milions de peles c/u. (Radio Macuto). i ja no no va ser a temps, ....
Ara ja puc esbrinar que és el que va passar i ja tornaré a escriure, ...
Jubilacions...
Holes!
La veritat és que segurament TMB reaccionaria davant de peles sense anar a desballestar les 1000s. És una llàstima aquesta poca estima que li té al material històric; l'única empresa que té una mica de sensibilitat són els FGC però si bé tampoc conserven tot el que haurien de conservar, però que hi farem, com a mínim fan més que els altres.
M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món, crec que es mereixen una segona oportunitat. Us imagineu les 1000s corrent com a servei de rodalia a algún país llatinoamericà, asiàtic -oblideu-vos ara de la qüestió de l'ample de via!-...O fins i tot aquí mateix, donant servei a alguna petita línia de rodalia d'ample UIC a Tarragona, Lleida o Girona? Mira que en sóc d'imaginatiu i romàntic...
Bé, salutacions!
La veritat és que segurament TMB reaccionaria davant de peles sense anar a desballestar les 1000s. És una llàstima aquesta poca estima que li té al material històric; l'única empresa que té una mica de sensibilitat són els FGC però si bé tampoc conserven tot el que haurien de conservar, però que hi farem, com a mínim fan més que els altres.
M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món, crec que es mereixen una segona oportunitat. Us imagineu les 1000s corrent com a servei de rodalia a algún país llatinoamericà, asiàtic -oblideu-vos ara de la qüestió de l'ample de via!-...O fins i tot aquí mateix, donant servei a alguna petita línia de rodalia d'ample UIC a Tarragona, Lleida o Girona? Mira que en sóc d'imaginatiu i romàntic...
Bé, salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La part on s'estava començant a parlar sobre l'autobús conservat per ARCA, l'he traspassat aquí:
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1358
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1358
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Jubilacions...
¿No se supone que los 1000 iban a Argentina?JaMiRo! wrote:M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món
Re: Jubilacions...
A Argentina??? Això em sona a llegenda urbana, però vés a saber. En principi els 1000 van a desballestar...És a dir, a prendre pel c*l...alexbn wrote:¿No se supone que los 1000 iban a Argentina?JaMiRo! wrote:M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món
Corregiu-me si m'equivoco!
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Serie 1000 Para Lleida - La Pobla.
Si juntamos las ideas de algunos mesajes anteriores:
- Los 1000 aun pueden dar un buen servicio, introduciendo algunas mejoras técnicas y de comfort.
- 1000 circulando por alguna linea de cercanias. (hace poco, en este mismo foro, alquien reveló que derivan de una serie de unidades de cercanias alemana.
El destino esta claro, quizá podrian prestar servicio en la renovada linea Lleida - La Pobla (creo que se estudiaba cambiarla de ancho), eso si, adaptando el interior.
- Los 1000 aun pueden dar un buen servicio, introduciendo algunas mejoras técnicas y de comfort.
- 1000 circulando por alguna linea de cercanias. (hace poco, en este mismo foro, alquien reveló que derivan de una serie de unidades de cercanias alemana.
El destino esta claro, quizá podrian prestar servicio en la renovada linea Lleida - La Pobla (creo que se estudiaba cambiarla de ancho), eso si, adaptando el interior.
Re: Serie 1000 Para Lleida - La Pobla.
Perfecto, ahora fuera de Barcelona no sólo nos tocaría aguantar los autobuses chatarra de Barcelona, ahora también nos tocaría aguatar los trenes chatarra del metro de Barcelona.iluro wrote:El destino esta claro, quizá podrian prestar servicio en la renovada linea Lleida - La Pobla (creo que se estudiaba cambiarla de ancho), eso si, adaptando el interior.
No crees que ya han estado suficientemente maltratados los usuarios de la Lleida-La Pobla y se merecen trenes nuevos de una vez?