marcel wrote:Sembla ser que està previst acabar "el forat" del nou túnel del roc del Dui cap a finals de desembre.
Seria massa coincidencia que fos el 21D??
Notícies cremallera Núria
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Llegeix bé..."ministre Ripollès", que bàsicament és ell mateix.Jordi Freixas wrote:el ministre? Vols dir que d'aquí a que re-inaugurin la línia de Nuria ja hauran fotut fora a la Magdalena Álvarez? No ho crec, no?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Publicat a http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2643107
He remarcat això de que encara falta un any per obrir el túnel segons aquesta notícia perquè com que s'havia assegurat tant que s'obriria al març doncs... Ara falta veure si això és veritat, la qual cosa suposaria que encara tindríem un estiu sencer per poder fer fotos de l'antic traçat amb calmaVilaweb wrote:La perforació del túnel del cremallera de Núria, en la fase final
Totes les instal·lacions del complex han de tornar a obrir aquest divendres
JORDI CASAS. Queralbs
El túnel de la línia del tren cremallera de la Vall de Núria ja està gairebé foradat del tot, però no entrarà en servei fins d'aquí a un any, quan s'hi hagi instal·lat la via, la catenària i la resta de serveis. Aquesta infraestructura eliminarà definitivament els riscos associats a les esllavissades i sobretot a les allaus que, en aquest punt del recorregut, són molt freqüents i ja han comportat el tancament de la línia en diverses ocasions. El complex lúdic, esportiu, cultural i religiós de Núria reobrirà divendres.
Els operaris encarregats de les obres a la línia del cremallera estan excavant els últims metres del túnel del Roc del Dui que té una longitud de 1.350 metres i un pressupost d'11,2 milions d'euros dels 15 totals de l'obra. A més, ja tenen enllestides quatre de les cinc galeries d'emergència projectades, que uneixen el túnel amb la via, situada a un centenar de metres. El túnel, que substituirà el tram actual dels túnels del Fènec, Navarró i Fontalba, és un element de seguretat, ja que evitarà els riscos associats a les esllavissades i a les allaus. Aquesta és una zona on aquest risc és molt elevat. De fet, diverses vegades s'ha hagut de tallar la línia en aquest punt. Ara bé, això no vol pas dir que el tren cremallera ja pugui circular per l'interior del Roc del Dui. Les obres van començar fa un any i encara en queda un altre de feina. Ferrocarrils de la Generalitat té previst que entri en servei a final del període de manteniment de Vall de Núria de l'any vinent, si és que les obres i les proves que s'hauran de fer segueixen al ritme estipulat. Fins ara, tot plegat va segons el calendari previst.
Els treballs que ara queden per executar, que es faran quan estigui totalment perforat i la cinquena galeria d'evacuació estigui feta, són els que serviran per instal·lar la infraestructura ferroviària, és a dir, la via i la catenària, i els elements de seguretat, bàsicament la senyalització pertinent i la xarxa de comunicacions.
Les obres han provocat que el complex hagi estat tancat del tot dos mesos, un més del que és habitual.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Incendi ala zona del Roc del Dui
http://www.3cat24.cat
L'incendi forestal que ha cremat unes 60 hectàrees de vegetació a Queralbs està estabilitzat
Actualitzat a les 13:21 h 31/12/2007
Els bombers han anunciat que l'incendi forestal que s'ha declarat aquesta matinada a Queralbs, al Ripollès, s'ha pogut estabilitzar. A hores d'ara encara es desconexien les causes d'un foc inusual per les dates i l'hora en què s'ha produït, en ple desembre i durant la matinada. El foc ha cremat matoll i pi negre en una superfície d'unes 60 hectàrees, segons el primer balanç provisional dels agents rurals. La intensitat del vent ha baixat, i això ha afavorit la feina dels bombers, que han treballat amb els efectius de 35 camions i 3 mitjans aeris.
----------
El cremallera ha estat tancat fins les 11h sembla ser...
L'incendi forestal que ha cremat unes 60 hectàrees de vegetació a Queralbs està estabilitzat
Actualitzat a les 13:21 h 31/12/2007
Els bombers han anunciat que l'incendi forestal que s'ha declarat aquesta matinada a Queralbs, al Ripollès, s'ha pogut estabilitzar. A hores d'ara encara es desconexien les causes d'un foc inusual per les dates i l'hora en què s'ha produït, en ple desembre i durant la matinada. El foc ha cremat matoll i pi negre en una superfície d'unes 60 hectàrees, segons el primer balanç provisional dels agents rurals. La intensitat del vent ha baixat, i això ha afavorit la feina dels bombers, que han treballat amb els efectius de 35 camions i 3 mitjans aeris.
----------
El cremallera ha estat tancat fins les 11h sembla ser...
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Incendi ala zona del Roc del Dui
Ha començat a Can Constants, no al túnel ni a la zona de aquest.
Salutacions.
Salutacions.
Re: Incendi ala zona del Roc del Dui
Aqui altra cop els periodistes s'han colat. A menys que els focs ara no deixin rastre...ABB_Traccion wrote:Ha començat a Can Constants, no al túnel ni a la zona de aquest.
Salutacions.
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
Re: Incendi ala zona del Roc del Dui
¿S'ha pogut demostrar que l'incendi s'ha produït per guspires a la catenària del cremallera?
Pere V.
Re: Incendi ala zona del Roc del Dui
Jo he sentit per Catalunya Informació com deien que l'incendi l'havia causat la caiguda d'una senyal a la catenària, la qual ha causat les guspires que han iniciat el foc.Pere Jorba Subirana wrote:¿S'ha pogut demostrar que l'incendi s'ha produït per guspires a la catenària del cremallera?
No dic que sigui això el que hagi passat realment, només el que he sentit jo.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Incendi ala zona del Roc del Dui
Primer el túnel, després la pujada de tarifes, ara l'incendi...de mal en pitjor.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Roc del Dui, foradat
Notícia de l'Avui:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finalitzen les obres de perforació del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria, que entrarà en funcionament a finals del 2008
ACN
Queralbs
Ult. Act. 16.01.2008 - 15:35 hs
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha enllestit aquests dies la perforació del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria dels Ferrocarrils de la Generalitat. Segons el DPTOP, aquesta obra millorarà la seguretat i facilitarà la circulació dels trens en aquest tram de muntanya. A partir d'ara, es finalitzarà un pont de connexió amb la línia actual i s'abordaran els treballs interiors des de l'estructura, que inclouen les obres de drenatge, el muntatge de les vies, l'electrificació i les instal·lacions. Es preveu que a finals d'aquest 2008 es pugui posar l'obra en servei, amb una inversió global de prop de 23,5 milions d'euros.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finalitzen les obres de perforació del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria, que entrarà en funcionament a finals del 2008
ACN
Queralbs
Ult. Act. 16.01.2008 - 15:35 hs
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha enllestit aquests dies la perforació del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria dels Ferrocarrils de la Generalitat. Segons el DPTOP, aquesta obra millorarà la seguretat i facilitarà la circulació dels trens en aquest tram de muntanya. A partir d'ara, es finalitzarà un pont de connexió amb la línia actual i s'abordaran els treballs interiors des de l'estructura, que inclouen les obres de drenatge, el muntatge de les vies, l'electrificació i les instal·lacions. Es preveu que a finals d'aquest 2008 es pugui posar l'obra en servei, amb una inversió global de prop de 23,5 milions d'euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tunel del Roc del Dui acabat
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit aquests dies la perforació del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria d’FGC. Aquesta obra millorarà la seguretat i facilitarà la circulació dels trens en aquest tram de muntanya. A partir d’ara, es finalitzarà un pont de connexió amb la línia actual i s’abordaran els treballs interiors de l’estructura, que inclouen les obres de drenatge, el muntatge de les vies, l’electrificació i les instal·lacions. Es preveu que a finals d’aquest any es posi en servei aquest túnel, que comportarà una inversió global de prop de 23,5 MEUR.
Millora de la seguretat
La línia d’FGC entre Ribes de Freser, Queralbs i la Vall de Núria discorre per un paratge d’alta muntanya que, com a tal, presenta un risc natural d’esllavissades i allaus. Per tal de millorar la seguretat en aquesta línia, durant els darreres 15 anys, FGC, conjuntament amb l’Institut Cartogràfic de Catalunya i el Servei Geològic de Catalunya, ha impulsat un seguit d’estudis i projectes per determinar en cada cas, quin tipus d’actuació era la més adequada per minimitzar el risc d’esllavissades i allaus.
En aquest context, el DPTOP va iniciar l’agost del 2006 les obres de construcció del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria d’FGC, per tal de millorar el traçat de la línia en aquest tram i evitar el pas dels trens per una zona de muntanya particularment abrupta. Amb el túnel que estarà operatiu a finals d’aquest any es millora la seguretat en aquest punt, garantint, alhora, la preservació d’aquest espai, d’especial interès paisatgístic i natural.
Finalització del túnel
En aquest sentit, aquests dies s’han enllestit els treballs de perforació del nou túnel del Roc del Dui, d’1,3 quilòmetres de longitud. Així, un cop finalitzada l’excavació del túnel, les obres se centraran en el condicionament del sòl i en completar les boques nord i sud. Durant les properes setmanes és previst finalitzar el pont, per sobre del torrent de Fontalba, de 20 metres de longitud per enllaçar la boca nord del nou túnel amb el traçat ja existent de la línia.
D’aquesta manera, el cremallera discorrerà en direcció nord pel seu recorregut habitual fins arribar al costat sud de l’actual túnel del Navarro. En aquest punt, el traçat connectarà amb el túnel del Roc del Dui i, un cop superats els seus 1,3 quilòmetres, el cremallera enllaçarà de nou amb el seu traçat habitual, mitjançant el nou pont que connecta amb el túnel ja existent de Fontalba.
El túnel seguint les normes internacionals de seguretat disposa de 5 galeries d’evacuació i té quatre trams diferenciats:
Primer tram: correspon al fals túnel de via única situat a la boca sud, de 5 metres de longitud, 5,4 metres d’amplada i 5,6 metres d’altura.
Segon tram: es tracta d’un tram de via única de 940 metres de longitud, amb les mateixes característiques d’amplada i altura del tram anterior.
Tercer tram:comprèn el tram de via doble, per tal de facilitar la circulació en tots dos sentits de la marxa dels combois amb l’objecte de permetre creuaments simultanis i doblar la freqüència de trajectes i, per tant, la capacitat de transport. Té una longitud de 390 metres, una amplada de 9,3 metres i una altura de 6,2 metres.
Quart tram: es tracta d’un fals túnel de via doble, situat a la boca nord, de 2 metres de longitud, i les mateixes característiques que l’anterior tram quant a amplada i altura.
Pel que fa al mètode constructiu, el túnel de Roc del Dui s’ha perforat mitjançant excavació mecànica amb la utilització d’explosius, tenint en compte les característiques geològiques del terreny. S’ha realitzat durant tota la construcció un control de les vibracions produïdes per les voladures a fi i efecte d’evitar esllavissades i allaus.
Col·locació de vies i instal·lacions
Un cop completades les obres d’infraestructura per a la construcció del túnel, que es preveu que s’enllesteixin a finals de febrer, els treballs se centraran en la col·locació d’1,9 quilòmetres de vies i de la catenària que permetrà la circulació dels trens. Es preveu adjudicar les obres durant aquest mes de febrer, per tal que comencin la propera primavera. Aquesta actuació, que comptarà amb un pressupost de 6,3 MEUR, tindrà un termini d’execució de 7 mesos.
L’actuació comprèn també la instal·lació dels sistemes de comunicacions, de control, de seguretat i de senyalització necessaris a l’interior del túnel. E ls treballs de col·locació de la senyalització interior es licitaran properament amb un pressupost de 3,1 MEUR.
Així, la construcció del nou túnel del Roc d’en Dui suposarà una inversió global de prop de 23,5 MEUR. Es preveu que aquest túnel es posi en servei a finals d’aquest any.
Cremallera de Núria
La situació geogràfica ha determinat la història de Núria, atès que només s’hi pot accedir amb el cremallera o caminant. El naixement del projecte del cremallera es remunta al primer terç del segle XX. L’any 1928 es van iniciar les obres de la línia de ferrocarril, que s’inauguraria el 1931 i esdevindria el segon tren cremallera de tot l’Estat, juntament amb el de Montserrat.
El 2006 gairebé 281.000 visitants van fer ús del cremallera i van poder gaudir tant de les pistes d’esquí, com de les activitats en plena natura. Les diferents actuacions de renovació que s’han realitzat a la línia del cremallera durant els darrers anys, han contribuït a situar l’estació de muntanya de Vall de Núria com un dels indrets més singulars i excepcionals del Pirineu català.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... RocDui.jsp
Millora de la seguretat
La línia d’FGC entre Ribes de Freser, Queralbs i la Vall de Núria discorre per un paratge d’alta muntanya que, com a tal, presenta un risc natural d’esllavissades i allaus. Per tal de millorar la seguretat en aquesta línia, durant els darreres 15 anys, FGC, conjuntament amb l’Institut Cartogràfic de Catalunya i el Servei Geològic de Catalunya, ha impulsat un seguit d’estudis i projectes per determinar en cada cas, quin tipus d’actuació era la més adequada per minimitzar el risc d’esllavissades i allaus.
En aquest context, el DPTOP va iniciar l’agost del 2006 les obres de construcció del túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria d’FGC, per tal de millorar el traçat de la línia en aquest tram i evitar el pas dels trens per una zona de muntanya particularment abrupta. Amb el túnel que estarà operatiu a finals d’aquest any es millora la seguretat en aquest punt, garantint, alhora, la preservació d’aquest espai, d’especial interès paisatgístic i natural.
Finalització del túnel
En aquest sentit, aquests dies s’han enllestit els treballs de perforació del nou túnel del Roc del Dui, d’1,3 quilòmetres de longitud. Així, un cop finalitzada l’excavació del túnel, les obres se centraran en el condicionament del sòl i en completar les boques nord i sud. Durant les properes setmanes és previst finalitzar el pont, per sobre del torrent de Fontalba, de 20 metres de longitud per enllaçar la boca nord del nou túnel amb el traçat ja existent de la línia.
D’aquesta manera, el cremallera discorrerà en direcció nord pel seu recorregut habitual fins arribar al costat sud de l’actual túnel del Navarro. En aquest punt, el traçat connectarà amb el túnel del Roc del Dui i, un cop superats els seus 1,3 quilòmetres, el cremallera enllaçarà de nou amb el seu traçat habitual, mitjançant el nou pont que connecta amb el túnel ja existent de Fontalba.
El túnel seguint les normes internacionals de seguretat disposa de 5 galeries d’evacuació i té quatre trams diferenciats:
Primer tram: correspon al fals túnel de via única situat a la boca sud, de 5 metres de longitud, 5,4 metres d’amplada i 5,6 metres d’altura.
Segon tram: es tracta d’un tram de via única de 940 metres de longitud, amb les mateixes característiques d’amplada i altura del tram anterior.
Tercer tram:comprèn el tram de via doble, per tal de facilitar la circulació en tots dos sentits de la marxa dels combois amb l’objecte de permetre creuaments simultanis i doblar la freqüència de trajectes i, per tant, la capacitat de transport. Té una longitud de 390 metres, una amplada de 9,3 metres i una altura de 6,2 metres.
Quart tram: es tracta d’un fals túnel de via doble, situat a la boca nord, de 2 metres de longitud, i les mateixes característiques que l’anterior tram quant a amplada i altura.
Pel que fa al mètode constructiu, el túnel de Roc del Dui s’ha perforat mitjançant excavació mecànica amb la utilització d’explosius, tenint en compte les característiques geològiques del terreny. S’ha realitzat durant tota la construcció un control de les vibracions produïdes per les voladures a fi i efecte d’evitar esllavissades i allaus.
Col·locació de vies i instal·lacions
Un cop completades les obres d’infraestructura per a la construcció del túnel, que es preveu que s’enllesteixin a finals de febrer, els treballs se centraran en la col·locació d’1,9 quilòmetres de vies i de la catenària que permetrà la circulació dels trens. Es preveu adjudicar les obres durant aquest mes de febrer, per tal que comencin la propera primavera. Aquesta actuació, que comptarà amb un pressupost de 6,3 MEUR, tindrà un termini d’execució de 7 mesos.
L’actuació comprèn també la instal·lació dels sistemes de comunicacions, de control, de seguretat i de senyalització necessaris a l’interior del túnel. E ls treballs de col·locació de la senyalització interior es licitaran properament amb un pressupost de 3,1 MEUR.
Així, la construcció del nou túnel del Roc d’en Dui suposarà una inversió global de prop de 23,5 MEUR. Es preveu que aquest túnel es posi en servei a finals d’aquest any.
Cremallera de Núria
La situació geogràfica ha determinat la història de Núria, atès que només s’hi pot accedir amb el cremallera o caminant. El naixement del projecte del cremallera es remunta al primer terç del segle XX. L’any 1928 es van iniciar les obres de la línia de ferrocarril, que s’inauguraria el 1931 i esdevindria el segon tren cremallera de tot l’Estat, juntament amb el de Montserrat.
El 2006 gairebé 281.000 visitants van fer ús del cremallera i van poder gaudir tant de les pistes d’esquí, com de les activitats en plena natura. Les diferents actuacions de renovació que s’han realitzat a la línia del cremallera durant els darrers anys, han contribuït a situar l’estació de muntanya de Vall de Núria com un dels indrets més singulars i excepcionals del Pirineu català.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... RocDui.jsp
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Fontalba, via única.
Avui he fet a peu el tram Núria-Queralbs i he pogut veure que el túnel ja ha arribat a Fontalba, on estan excavant per tal de connectar la nova plataforma a l'antic traçat. Les vies d'evacuació transversals estan totes acabades, encara que l'última (banda Fontalba) encara no està asfaltada.
La platja de vies de l'estació de Núria continua sent l'original. Només queda l'A8 amb els colors antics.
La formigonera està circulant aquests dies.
La platja de vies de l'estació de Núria continua sent l'original. Només queda l'A8 amb els colors antics.
La formigonera està circulant aquests dies.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Fontalba, via única.
mireu aquesta foto que vaig fer diumenge...
- Attachments
-
- 1.jpg (57.94 KiB) Viewed 5233 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Fontalba, via única.
Magnífica foto! Quan fem la baixada lenta a peu de Núria a Queralbs per acomiadar-nos fotogràficament de l'antic traçat? :p
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Fontalba, via única.
Quan vulguis, ara bé t'aviso que vaig fer la baixada amb gel al camí, i allò era un perill.
Trenscat wrote:Magnífica foto! Quan fem la baixada lenta a peu de Núria a Queralbs per acomiadar-nos fotogràficament de l'antic traçat? :p
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Fontalba, via única.
Home, suposo que ho podem fer de cara a primavera-estiu quan ja no hi hagi neu no?liniadelRipollés wrote:Quan vulguis, ara bé t'aviso que vaig fer la baixada amb gel al camí, i allò era un perill.
Trenscat wrote:Magnífica foto! Quan fem la baixada lenta a peu de Núria a Queralbs per acomiadar-nos fotogràficament de l'antic traçat? :p
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Fontalba, via única.
Recordeu que hem d'acomiadar el vell traçat i inaugurar-ne el nou, amb el material mòbil més adequat als nostres interessos.
Particularment, estaria bé ser els últims viatgers en passar pel vell traçat (jo aniria assegut al topall de cua del K) i els primers de passar-ne amb elèctrica.
Per l'acomiadament, podríem portar cebes i banderins blancs per plorar i acomiadar adequadament el traçat.
Particularment, estaria bé ser els últims viatgers en passar pel vell traçat (jo aniria assegut al topall de cua del K) i els primers de passar-ne amb elèctrica.
Per l'acomiadament, podríem portar cebes i banderins blancs per plorar i acomiadar adequadament el traçat.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Fontalba, via única.
Per quan un viatge en K? Només caldria que cadascú dugués de casa seva una cadira plegable. o fins i tot es podrien llogar les que a Ribes de Freser deuen fer servir per la festa major
Per mi seria la comunió perfecte: ferrocarril K i entorn d'escriptori K
Per mi seria la comunió perfecte: ferrocarril K i entorn d'escriptori K