Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

El bitllet senzill sens dubte 5 cèntims d'euro.

Jo voto que entre el 4,5 i el 5% redonejant a l'alça als 5 cèntims.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

metring wrote:Val, però sempre augmenten els preus per sobre de l'IPF, ni que fos per compensar dels altres anys...
Lo del augment de preu per sobre de l'IRPF ja és "arena de otro costal".

Així que començant un OffTopic dic:

A mi, personalment, em sembla be que es compenci d'aquesta forma ja que no te raó de ser el fet de tenir unes tarifes no realistes.

El costos dels operadors si que han anat pujant amb el anys al ritme del IPC. Perquè hi hauria d'haber un desfassament entre els ingressos (directament lligats a les tarifes) i els costos?

Les tarifes regulades dels transports públics ja estan subvencionades en gran part. Crec que vola el 50%, no n'estic segur. No cal incrementar la subvenció limitant-ne el seu augment. No?

Suposem que fa uns anys, els costos eren 10 i els bitllets recaptaven 5. L'administració subvencionava 5.

Els anys anaven passant i el cosots anaven evolucionant com l'IPC, en general cap amunt. De manera que van esdevenir 15, els preus dels bitllet s no es van apujar i volià! L'administració va passar de subvencionar el 50% del cost del trajecte (5 sobre 10) a subvencionar-ne un 66% (10 sobre 15)

Un error del passat com aquest, el de no apujar les tarifes en el mateix grau en que apujaven els costos, ens va dur a una situació força comprometadora.

El debat esta en: Quin % ha de subvencionar l'administració per tal que tots els ciutadans puguin fer ús d'aquests transports?

Jo crec que l'ATM s'ha marcat aquest límit i que apujarà les tarifes per sobre del IPC fins al moment en que aconsegueixi arrivar al % de subvenció que s'ha marcat. Quan arrivi aquest moment, només s'apujaran lo que s'apugi l'IPC. ;)

Jo, personalment, trobo bé que s'hagi marcat aquest límit donat que l'administració no pot anar pagant-ho tot.

Encara diria més, l'ATM hauria de subvencionar menys els títols estandard (com ara la T10 i ja no diguem el bitlle senzill) però impulsar altres títols més econòmics com la T50/30, la Tmes, Ttrimestre,... i crear títols força subvencionats com la T4, o la Testudiant, una Tescolar, ... per aquells col·lectius socials que podrien veure's més perjudicats, donades les seves rentes, per una reducció de la subvenció d'altres títols. D'aquesta forma s'aconseguiria fer un repartiment més equitatiu dels recursos de l'administració.



;)
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

George85 wrote:
metring wrote:L'ideal seria congelar els preus de 2008, després del desgavell de la Renfe.
I quina culpa en tenen el 99% restant de les empreses que formen el sistema integrat (TMB, FGC, BaixBus, TUSGSAL, i totes les altres empreses urbanes i interurbanes)?

A més, Renfe ni tant sols en forma part. Simplement, va acceptar acceptar els bitllets de la ATM.

Rodalies no funciona, "pero la vida sigue"! El que han de fer és buscar la forma de compençar el mal funcionament que ha tingut i llestos. Si la compensació fós lo suficientment justa, ningú es plantejaria congelar els preus de l'ATM de cara al 2008.

Congelar els preus és la forma més fàcil de solucionar el problema. I si tot ho fem així en aquest país, seguirem sent un país de "pa sucat amb oli".

;)
A ulls del client, no li parlis d'operadors ni de coses rares. Tothom té la impressió que el transport públic a Barcelona està fent aigües per tots costats, i per tant, seria una deferència per als usuaris, congelar les tarifes.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Post by Estrella_de_Galicia »

home, podrien congelar una mica les tarifes, o almenys pujar una mica el sous, perque aquests si que estan congelats...
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

victorcasta wrote:
A ulls del client, no li parlis d'operadors ni de coses rares. Tothom té la impressió que el transport públic a Barcelona està fent aigües per tots costats, i per tant, seria una deferència per als usuaris, congelar les tarifes.
Jo crec que la gent sap molt bé si agafa un bus TMB, un tren de Renfe o un d'FGC.

En el moment que algun mitjà de comunicació se li encengui la llumeta i comenci a despotricar contra l'ATM per haber apujat les tarifes, aquesta el que ha de fer és fer un comunicat o un anunci al diari explicant la situació. I així la gent serà conscient del que passa.

A més, en el fons la resta d'empreses no deixarien de cobrar ja que elles si que percebràn la subvenció per viatge igualment.

Ha de ser l'ATM, un organisme autonòmic, qui deixi d'ingressar diners per culpa d'uns errors d'un/s organisme/s estatals?

Qui ha de compençar als usuaris és Renfomentadif i ho ha de fer lo suficientment bé com xq ningú no trobi a faltar una congelació de les tarifes.

I si hi ha indicis de confusió de culpabilitat entre la població, l'únic que fa falta és comunicació i transparència.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com de costum

Post by Guigui »

Serà com cada any, augment de l'IPC més arrodoniment a l'alça als següents 10 cèntims (5 cèntims en el bitllet senzill). Això sí, els usuaris d'A8, vinga demanar moderació salarial, perquè el comú dels mortals pagui com a noruecs i cobri com a congolesos.

Per cert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=32#32, punt 9 :fijate
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

S'haurien de congelar per un mínim de respecte per als usuaris d'autobús urbà fora de la "Gran Barcelona" :roll: on hem d'aguantar un servei pitjor que renfe, ara sí, nosaltres no sortim als diaris...

Ja de pas, dues coses:
-Reestructuració del sistema zonal, perquè deixi de ser d'una vegada radial a Barcelona. No pot ser que un Castellar-Sabadell combinat amb l'autobús urbà costi el doble que un Castellefels-Montgat (a pesar que Castelldefels-Montgat és molta més distància...)
-Baixada de preus de la T-10 de 2 zones. És inadmissible que costi el doble que la de 1 zona.
fcuevas27

Post by fcuevas27 »

i un altre afegit, no se si es podria fer, pero podrian deixar el recorregut castellar-sabadell i viceversa, amb 1 zona, pero amb les tarjes t-mes, t-jove, t-trimestre...
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

La congelació de tarifes sense perjudicar els altres operadors és molt senzill.

Ela altres operadors cobraran el que els hi pertoca (l'augment de tarifes de cada any) sense pujar els preus dels bitllets. Això com es pot fer?

Molt senzill, l'ATM hauria d'exigir a Renfe la totalitat o part del benefici que ha obtingut a través de la venta de títols ATM ja que alguns dels usuaris d'aquests titols creiem que no se'ns a ofert un bon servei com per a que es quedin aquest import. Jo personalment m'és igual, perquè pago el mateix, perquè abans agafo bus i metro, però moralment no em sembla gens be que obtinguin beneficis. Bueno, i realment no m'és totalment igual econòmicament parlant perquè molts cops he hagut de picar dos cops perquè amb retards freqüents de més de 20min se m'ha passat el temps (1h15min) de correspondència.

En definitiva: L'augment de tarifes de l'ATM-> Factura al Ministerio de Fomento i que els usuaris no paguin ni un duro més. I això és un mínim per a subsanar el presunte dany econòmic que experts diuen que han fet a la societat catalana. I també aclarar que als que de veritat els han de compensar són als usuaris de Regionals, però això ja ho parlarem en un altre fil.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Potser que comencessin per aplicar rigurosament la política d'intervencions i sancions als que viatgen sense bitllet, i potser després d'això ens duiem la sorpresa de que, si més no per un any, no calia pujar el preu del bitllet com a mesura de contenció del dèficit...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

fcuevas27 wrote:i un altre afegit, no se si es podria fer, pero podrian deixar el recorregut castellar-sabadell i viceversa, amb 1 zona, pero amb les tarjes t-mes, t-jove, t-trimestre...
Exactament. S'hauria de poder aplicar d'una vegada que per trajectes fronterers entre zones es pogués anar amb tarja de 1 zona. Perquè és insultant tenir que anar amb T-Mes de 2 zones de Castellar a Sabadell perquè són zones diferents. Problemes que, a Barcelona, evidentment, no tenen :roll:
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Segons la pròpia ATM el preu del bitllet hauria de pujar més, ja que cada cop l'administració ha d'aportar més diners per sufragar les despeses que no cobreixen els bitllets. De tota manera, també es diu que els conductors de vehicles haurien de pagar un impost finalista que ajudés a pagar el transport públic, ja que al cap i a la fi ells també són beneficiaris indirectes del transport públic. Si ningú anés en transport públic ells no podrien moure's en vehicle privat.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Això és molt retorçat, Trenscat. De fet, ja paguem una cosa que es diu impost de circulació. I cobrar dos cops per la mateixa cosa no és admissible.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

L'impost de circulació

Post by JaMiRo! »

Fran-Ikarus wrote:Això és molt retorçat, Trenscat. De fet, ja paguem una cosa que es diu impost de circulació. I cobrar dos cops per la mateixa cosa no és admissible.
Sense ànim de generar polèmica, també és cert que l'impost de circulació espanyol per als vehicles de la categoria M1 (basat en la potència fiscal) és caduc i no es paga suficientment per les externalitats que genera l'ús del vehicle privat. ;)

De fet, és el meu projecte de fi de carrera. :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

per la Renfe circulen els 6%....
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Penjo aquest planol de les zones ATM i quan pugui fare la meva proposta.

Image
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Aqui va la meva proposta, es tracta de que durant l'any que ve com a compensacio pels desgavells, i fins i tot es pot mantenir fins que s'acabin les obres de l'AVE es facin zones mes grans i es paguin en funcio de les que s'atravessin, i el sobrecost d'aixo vagi a carrec de "Renfomentadif".

Image
User avatar
FGC
N6
N6
Posts: 165
Joined: Wednesday 19/09/2007 0:38
Location: BARCELONA

Post by FGC »

Aquest merde té tela, és veritat que molta gent opina que l'atm no ho ha fet bé, que ho hauria de fer així, aixà, per aquí, o justet fin a la porta de casa meva la zona 1 per a que em sorti baratet i a la resta pifffff!!!
Mai podrà ploure a gust de tothom, i si algú creu tindre'n la fòrmula, que la proposi i a poder ser a la pròpia atm i no a la resta d'operadors que no tenen asignada ni cobren per la funció de "escucha-penas".
Trobo que individualment és una simple questió de autoanàlisi, un s'ha de plantejar: - He d'anar de A a B. - Dequina manera em sortirà mès a compte (relació temps-preu). Valorar-ho i pendre'n la decisió que se'n derivi, la cual només serà vàlida per a aquella persona, així doncs si a decidit per exemple fer servir un bus de tmb, és absurd que es queixi del preu d'aquest, doncs és desde el seu propi punt de vista el servei de transport més barat.
Per últim, no sé si és el lloc oportú per a parlar-ne peró també va de preus, no creieu que haurien de pujar l'import de les multes per a viatjar sense bitllet o bitllet incorrecte? fa anys que no ho fan i ningú ho diu.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Post by Estrella_de_Galicia »

FGC wrote:...Per últim, no sé si és el lloc oportú per a parlar-ne peró també va de preus, no creieu que haurien de pujar l'import de les multes per a viatjar sense bitllet o bitllet incorrecte? fa anys que no ho fan i ningú ho diu.
Tienes toda la razón del mundo, estoy harto de ver gente que se cuela en el metro y nadie dice/hace nada (yo me incluyo) pero... ¿si yo tengo que pagar billete, porque el no?

MANDA HUEVOS
Saludos

Pedro Aguilar
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

FGC wrote:Mai podrà ploure a gust de tothom, i si algú creu tindre'n la fòrmula, que la proposi i a poder ser a la pròpia atm i no a la resta d'operadors que no tenen asignada ni cobren per la funció de "escucha-penas".
Molt senzill: tarificació per kilòmetres, pur i dur. Estic fart de pagar per un Castellar-Badia, uns 12 km, el doble que un Barcelona-Castelldefels que és més del doble que aquesta distància.

Barcelona-Castelldefels 2 zones JA!
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”