Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó

El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.

“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.

La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.

Plataformes

Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.

Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Estaria bé posar com a Madrid (a Cercanías està a Ramón y Cajal, a metro a Lavapiés, Estrecho, etc): Propera parada: Atención, estación en curva. Al salir tengan cuidado para ni introducir el pie entre coche y andén.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Renfe, Adif i Foment

Post by Guigui »

El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment
No sé de què em sona aquesta fórmula... :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Re: Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Post by Túnels del Garraf »

wefer wrote:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur... :twisted:
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

I ara amb els Civia l'espai entre l'andana i el tren és molt més gran. Fins i tot a una persona sense cap problema físic pot tenir algun problema per a pujar al tren.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Post by mikado »

Túnels del Garraf wrote:
wefer wrote:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur... :twisted:
A la seva època (2002-2004) aquest mur estava previst que s'enderroqués i es fes una mena d'intercanviador real amb METRO i TRAM, doncs bé només es va aconseguir gràcies a RENFE i a les seves negatives que el citat intercanviador es fes entre METRO i TRAM deixant RENFE al marge per la seva tossudessa.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Dígalo

Post by JaMiRo! »

Guigui wrote:No sé de què em sona aquesta fórmula... :D
Dígalo, dígalo, dígalo. :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

Es un problema que es dona a moltes estacións, el fet de que estiguin en corva com Montcada Reixac-Manresa i a es amb via peraltada...

Ara be, a moltes estacions en recta les andandes no están recrescudes, y personalment he de dir que estic fart de fer paracaidisme a les 447...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”