Cataclisme a Bellvitge (tall de rodalies per l'AVE)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cataclisme a Bellvitge (tall de rodalies per l'AVE)
Obro fil nou perquè hi anem posant tot el que aquest desgavell està causant als diferents nivells. Sé que hi ha diversos fils que parlen de diversos aspectes però, atès que no és el primer cop que em trobo en aquesta situació, prefereixo obrir-ne aquest per concentrar a partir d'ara tot el que hi estigui relacionat en lloc d'escampar artificialment els missatges pels altres fils.
Començo amb una notícia de l'Avui, edició de paper del 15.11.07:
--------------------------------------------------------------------------------------
Els FGC del Llobregat, sense servei almenys fins al març
S'ha de construir un calaix de formigó abans de reprendre les obres del TGV i reparar el túnel de FGC | Els tècnics d'Adif inicien les proves amb trens a l'entorn de Bellvitge
Q. Torrent / J. Ferrer
No hi ha dia sense que les coses empitjorin. El restabliment del servei de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Baix Llobregat haurà d'esperar, com a mínim, fins al mes de març. Segons ha pogut saber l'AVUI de fonts pròximes a les obres del TGV al Gornal, els treballs de condicionament i reparació del túnel de la línia de FGC s'allargaran més del previst.
El principal problema rau en la dificultat de seguir fent l'excavació del túnel (queden uns 35 metres) sense posar encara en més perill l'estructura ja danyada de Ferrocarrils. La profunditat a que es construeix el túnel del TGV (a uns 40 metres) dificulta molt les tasques, ja que en aquesta zona s'hi acumula una gran quantitat d'aigua.
L'única solució possible passa per aïllar la intersecció de les dues infraestructures construint un gran calaix de formigó que evitarà les filtracions d'aigua i estabilitzarà el subsòl. Però el disseny i la construcció d'aquest calaix no s'improvisa en unes setmanes, i per començar els treballs abans s'ha de garantir l'estabilitat de la segona via de Rodalies.
Només amb els terminis més optimistes, els treballs de construcció del calaix començarien a principis del mes que ve. Després de la construcció del calaix, es podran reprendre les obres del TGV en aquest tram. Caldrà perforar els 35 metres que queden per fer i consolidar la resta del tram. Només un cop acabada tota la infraestructura del TGV es podrà finalitzar la reparació del túnel de FGC i restablir el servei amb la seguretat garantida. Només si es compleixen les previsions més optimistes, la línia es podrà restablir abans de les eleccions generals.
Proves a Bellvitge
Paral·lelament, ahir van començar les proves a la via 1 de Rodalies, entre Sants i Bellvitge. Passaven cinc minuts de dos quarts d'una del migdia quan una locomotora elèctrica de 80 tones de pes, del mateix tipus que les que arrosseguen els trens de llarg recorregut, va circular per l'entorn del baixador de Bellvitge. Ho va fer a uns 5 km/h, la velocitat a què segurament circularan els trens en aquest tram a partir de dissabte, i es va aturar uns minuts per conversar amb els tècnics que estaven a peu de via.
Posteriorment va circulat tres vegades més per la via 0, la més propera al barri de Bellvitge. Ho va fer a uns 30 quilòmetres per hora. Aquí es van acabar les proves amb la locomotora, ja que no va fer cap més passada. Abans del començament de les proves, es va col·locar una barrera metàl·lica per separar la via 1 de la 2, la més afectada pels esvorancs. Curiosament els equips d'Adif també van repintar la passarel·la de vianants que hi ha a l'alçada de l'estació, que estava força deteriorada, i aquests dies serveix com a talaia de diaris i televisions per seguir els progressos de les obres.
Començo amb una notícia de l'Avui, edició de paper del 15.11.07:
--------------------------------------------------------------------------------------
Els FGC del Llobregat, sense servei almenys fins al març
S'ha de construir un calaix de formigó abans de reprendre les obres del TGV i reparar el túnel de FGC | Els tècnics d'Adif inicien les proves amb trens a l'entorn de Bellvitge
Q. Torrent / J. Ferrer
No hi ha dia sense que les coses empitjorin. El restabliment del servei de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Baix Llobregat haurà d'esperar, com a mínim, fins al mes de març. Segons ha pogut saber l'AVUI de fonts pròximes a les obres del TGV al Gornal, els treballs de condicionament i reparació del túnel de la línia de FGC s'allargaran més del previst.
El principal problema rau en la dificultat de seguir fent l'excavació del túnel (queden uns 35 metres) sense posar encara en més perill l'estructura ja danyada de Ferrocarrils. La profunditat a que es construeix el túnel del TGV (a uns 40 metres) dificulta molt les tasques, ja que en aquesta zona s'hi acumula una gran quantitat d'aigua.
L'única solució possible passa per aïllar la intersecció de les dues infraestructures construint un gran calaix de formigó que evitarà les filtracions d'aigua i estabilitzarà el subsòl. Però el disseny i la construcció d'aquest calaix no s'improvisa en unes setmanes, i per començar els treballs abans s'ha de garantir l'estabilitat de la segona via de Rodalies.
Només amb els terminis més optimistes, els treballs de construcció del calaix començarien a principis del mes que ve. Després de la construcció del calaix, es podran reprendre les obres del TGV en aquest tram. Caldrà perforar els 35 metres que queden per fer i consolidar la resta del tram. Només un cop acabada tota la infraestructura del TGV es podrà finalitzar la reparació del túnel de FGC i restablir el servei amb la seguretat garantida. Només si es compleixen les previsions més optimistes, la línia es podrà restablir abans de les eleccions generals.
Proves a Bellvitge
Paral·lelament, ahir van començar les proves a la via 1 de Rodalies, entre Sants i Bellvitge. Passaven cinc minuts de dos quarts d'una del migdia quan una locomotora elèctrica de 80 tones de pes, del mateix tipus que les que arrosseguen els trens de llarg recorregut, va circular per l'entorn del baixador de Bellvitge. Ho va fer a uns 5 km/h, la velocitat a què segurament circularan els trens en aquest tram a partir de dissabte, i es va aturar uns minuts per conversar amb els tècnics que estaven a peu de via.
Posteriorment va circulat tres vegades més per la via 0, la més propera al barri de Bellvitge. Ho va fer a uns 30 quilòmetres per hora. Aquí es van acabar les proves amb la locomotora, ja que no va fer cap més passada. Abans del començament de les proves, es va col·locar una barrera metàl·lica per separar la via 1 de la 2, la més afectada pels esvorancs. Curiosament els equips d'Adif també van repintar la passarel·la de vianants que hi ha a l'alçada de l'estació, que estava força deteriorada, i aquests dies serveix com a talaia de diaris i televisions per seguir els progressos de les obres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Re: Cataclisme a Bellvitge
Una obra mal concebida y ejecutada con prisas. Un repaso al BOE pone de manifiesto los numerosos cambios e improvisaciones que hubo durante la génesis del tramo Sant Joan Desrí - Sants de la LAV. Leyendo la aprobación del estudio informativo y la declaración de impacto ambiental, parece que nadie se acordó de la existencia del túnel de FGC. Por contra se menciona por diversos motivos el paso bajo la línea 1 de Metro, que no ha dado ningún problema.
Guigui wrote:Obro fil nou perquè hi anem posant tot el que aquest desgavell està causant als diferents nivells. Sé que hi ha diversos fils que parlen de diversos aspectes però, atès que no és el primer cop que em trobo en aquesta situació, prefereixo obrir-ne aquest per concentrar a partir d'ara tot el que hi estigui relacionat en lloc d'escampar artificialment els missatges pels altres fils.
Començo amb una notícia de l'Avui, edició de paper del 15.11.07:
--------------------------------------------------------------------------------------
Els FGC del Llobregat, sense servei almenys fins al març
S'ha de construir un calaix de formigó abans de reprendre les obres del TGV i reparar el túnel de FGC | Els tècnics d'Adif inicien les proves amb trens a l'entorn de Bellvitge
(...)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------
La C2 sud reobre amb un màxim de tres trens per hora fins a Sants
1. • Renfe preveu que el restabliment del servei de Rodalies a partir de demà serà "molt complicat"
2. • A cada comboi que circuli pel tram de via única hi haurà un tècnic per si es produeix qualsevol avaria
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Dels set trens que, fins al 20 d'octubre, podien agafar els passatgers en hora punta per anar de Vilanova o Sitges fins a Sants, a partir de dissabte només en tindran la meitat. El nou pla de transport que, a partir de dissabte, aprofitarà la via oberta a Bellvitge es preveu "molt complicat", segons va admetre ahir el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha. Va assegurar que han estudiat totes les alternatives per millorar aquests trajectes, però també va reconèixer que els combois que viatgin directes fins a l'estació de Sants estaran "plens i gran part dels clients aniran drets".
El dia D serà dilluns. La via única entre Bellvitge i Barcelona s'obre dissabte, però la prova de foc es viurà sobretot dilluns entre les set i les vuit del matí. Aquest dia, els passatgers de les estacions de Vilanova, Sitges, Castelldefels, Castelldefels Platja i Gavà hauran de canviar de xip. A les seves parades arribaran dos tipus de combois: uns, que arribaran a Sants i, uns altres, que es quedaran a Gavà. Des d'aquest punt, hauran d'agafar els autobusos ja coneguts amb els quals conviuen des del 20 d'octubre.
Renfe va explicar ahir que, entre les sis i les nou del matí (hora punta), per aquestes cinc estacions passaran sis trens per hora i d'aquests només tres arribaran fins a Barcelona. Durant la resta del dia, aquesta xifra encara es reduirà més i circularan quatre combois cada hora, la meitat dels quals faran la resta del viatge per carretera. A cada estació, lògicament, s'hi aniran incorporant més persones, de manera que previsiblement les acumulacions de gent es faran més insuportables a mesura que s'avanci cap a Barcelona. Si en situacions normals, amb set trens per hora, Sitges i Vilanova gairebé omplien els combois..., amb dos o tres sembla bastant clar que no serà precisament còmode.
UNITATS DE 1.500 PERSONES
Remacha va explicar que a les hores de més afluència col.locaran unitats de dos pisos i doble composició per intentar mitigar el col.lapse. Aquests combois tenen capacitat per a 1.500 persones, 500 de les quals viatgen dretes. Durant la resta de la jornada, circularan trens per a 1.000 viatgers, dels quals únicament la meitat dels passatgers podran anar asseguts. El director de Rodalies va fer una tímida crida perquè els usuaris es reparteixin entre els trens directes a Barcelona i aquells que s'aturen a Gavà per prosseguir després en autobús. Conscient de les seves poques possibilitats d'èxit, va apuntar que aquells que vagin en els segons tindran més probabilitats de poder viatjar asseguts en els dos transports.
"Com que no podíem portar tots els viatgers de la C2 sud, hem optat per transportar el 57% del total en tren", es va disculpar el responsable de Renfe. A més a més, temorosos que hi hagi qualsevol problema en el tram de via única, els responsables ferroviaris han decidit posar un tècnic de manteniment a cada un dels trens que cobreixin el trajecte de tres quilòmetres. També tindran aparcat un comboi de gran capacitat a l'estació de Castelldefels per si se n'espatlla algun. I la màquina dièsel que arrossega els combois en cas que la catenària falli estarà estacionada a la zona. Tot per intentar que, a partir de dilluns, els problemes se circumscriguin a les estretors als vagons i no passi res més.
>> Veure el gràfic en PDF
-------------------------------
La C2 sud reobre amb un màxim de tres trens per hora fins a Sants
1. • Renfe preveu que el restabliment del servei de Rodalies a partir de demà serà "molt complicat"
2. • A cada comboi que circuli pel tram de via única hi haurà un tècnic per si es produeix qualsevol avaria
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Dels set trens que, fins al 20 d'octubre, podien agafar els passatgers en hora punta per anar de Vilanova o Sitges fins a Sants, a partir de dissabte només en tindran la meitat. El nou pla de transport que, a partir de dissabte, aprofitarà la via oberta a Bellvitge es preveu "molt complicat", segons va admetre ahir el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha. Va assegurar que han estudiat totes les alternatives per millorar aquests trajectes, però també va reconèixer que els combois que viatgin directes fins a l'estació de Sants estaran "plens i gran part dels clients aniran drets".
El dia D serà dilluns. La via única entre Bellvitge i Barcelona s'obre dissabte, però la prova de foc es viurà sobretot dilluns entre les set i les vuit del matí. Aquest dia, els passatgers de les estacions de Vilanova, Sitges, Castelldefels, Castelldefels Platja i Gavà hauran de canviar de xip. A les seves parades arribaran dos tipus de combois: uns, que arribaran a Sants i, uns altres, que es quedaran a Gavà. Des d'aquest punt, hauran d'agafar els autobusos ja coneguts amb els quals conviuen des del 20 d'octubre.
Renfe va explicar ahir que, entre les sis i les nou del matí (hora punta), per aquestes cinc estacions passaran sis trens per hora i d'aquests només tres arribaran fins a Barcelona. Durant la resta del dia, aquesta xifra encara es reduirà més i circularan quatre combois cada hora, la meitat dels quals faran la resta del viatge per carretera. A cada estació, lògicament, s'hi aniran incorporant més persones, de manera que previsiblement les acumulacions de gent es faran més insuportables a mesura que s'avanci cap a Barcelona. Si en situacions normals, amb set trens per hora, Sitges i Vilanova gairebé omplien els combois..., amb dos o tres sembla bastant clar que no serà precisament còmode.
UNITATS DE 1.500 PERSONES
Remacha va explicar que a les hores de més afluència col.locaran unitats de dos pisos i doble composició per intentar mitigar el col.lapse. Aquests combois tenen capacitat per a 1.500 persones, 500 de les quals viatgen dretes. Durant la resta de la jornada, circularan trens per a 1.000 viatgers, dels quals únicament la meitat dels passatgers podran anar asseguts. El director de Rodalies va fer una tímida crida perquè els usuaris es reparteixin entre els trens directes a Barcelona i aquells que s'aturen a Gavà per prosseguir després en autobús. Conscient de les seves poques possibilitats d'èxit, va apuntar que aquells que vagin en els segons tindran més probabilitats de poder viatjar asseguts en els dos transports.
"Com que no podíem portar tots els viatgers de la C2 sud, hem optat per transportar el 57% del total en tren", es va disculpar el responsable de Renfe. A més a més, temorosos que hi hagi qualsevol problema en el tram de via única, els responsables ferroviaris han decidit posar un tècnic de manteniment a cada un dels trens que cobreixin el trajecte de tres quilòmetres. També tindran aparcat un comboi de gran capacitat a l'estació de Castelldefels per si se n'espatlla algun. I la màquina dièsel que arrossega els combois en cas que la catenària falli estarà estacionada a la zona. Tot per intentar que, a partir de dilluns, els problemes se circumscriguin a les estretors als vagons i no passi res més.
>> Veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------
CCOO defensa el maquinista de Gornal i diu que no circulava a més de 10 quilòmetres per hora
La secció sindical de CCOO dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) defensa el maquinista que el passat 20 d'octubre va detectar el desplaçament de la paret del túnel de Gornal
ACN
La secció sindical de CCOO dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) defensa el maquinista que el passat 20 d'octubre va detectar el desplaçament de la paret del túnel de Gornal i "desmenteix, categòricament" que aquest treballador circulés a més de 10 quilòmetres per hora, "com han especulat alguns mitjans de comunicació", explica el sindicat.
CCOO s'han mostrat "preocupats" pels dubtes que han sorgit després de la intervenció parlamentària de CiU, que ha qualificat "d'interessada". El grup sindical, s'ha mostrat especialment alertat per la repercussió que ha tingut en alguns mitjans de comunicació aquest assumpte.
-----------------------------------
CCOO defensa el maquinista de Gornal i diu que no circulava a més de 10 quilòmetres per hora
La secció sindical de CCOO dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) defensa el maquinista que el passat 20 d'octubre va detectar el desplaçament de la paret del túnel de Gornal
ACN
La secció sindical de CCOO dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) defensa el maquinista que el passat 20 d'octubre va detectar el desplaçament de la paret del túnel de Gornal i "desmenteix, categòricament" que aquest treballador circulés a més de 10 quilòmetres per hora, "com han especulat alguns mitjans de comunicació", explica el sindicat.
CCOO s'han mostrat "preocupats" pels dubtes que han sorgit després de la intervenció parlamentària de CiU, que ha qualificat "d'interessada". El grup sindical, s'ha mostrat especialment alertat per la repercussió que ha tingut en alguns mitjans de comunicació aquest assumpte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Per tal de no saturar més els trens que ja vindran saturats des de Vilanova... De fet, crec que tota la gent que ve del sud de Vilanova farà transbord allà per poder anar fins a Barcelona, a hora punta només s'hauran d'esperar 10 minuts.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
No. La tornada també és en tren.Miquel wrote:Aquí hi ha alguna cosa que no em quadra, el servei de tren es només de Vilanova a Sants?
Els trens que arribin a Sants tindran que tornar a Vilanova per algun lloc, i no crec que circul·lin buits a la tornada.
Renfe.com wrote:Línea 2 de Rodalies:
· Servicio directo en tren Vilanova-Sitges-Garraf-Platja de Castelldefels – Castelldefels hasta Bellvitge – Barcelona y continuación hasta Granollers/Sant Celoni. Los viajeros contarán con tres trenes por hora y sentido en hora punta y dos servicios por hora durante el resto de la jornada. Estos trenes, que circularán en doble composición, no efectúan parada en Gavà, Viladecans y El Prat.
· Servicio ferroviario entre Sant Vicenç de Calders y Gavà, con una frecuencia de un tren cada 20’ hasta las 9.00 horas y dos trenes por hora durante el resto de la jornada y parada en todas las estaciones.
· Servicio alternativo directo en autobús desde Gavà, Viladecans y El Prat de Llobregat hasta Barcelona
· Desde Barcelona:
- Los viajeros con destino Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell, Cunit, Cubelles, Gavà, El Prat de Llobregat, y Viladecans iniciarán su recorrido en autobús en Plaça d’Espanya.
- Los clientes que se dirijan a Vilanova, Sitges, Platja de Castelldefels, Castelldefels y Bellvitge podrán desplazarse en tren hasta su destino.
Fals.Els viatjers amb aquestes destinacions poden agafar qualsevol tren amb destinació Vilanova,i baixar-se a qualsevol estació compresa entre Vilanova i Castelldefels,i allà canviar de tren a un cap a Sant Vicenç de Calders.victorcasta wrote:
Renfe.com wrote:Línea 2 de Rodalies:
· Desde Barcelona:
- Los viajeros con destino Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell, Cunit, Cubelles, iniciarán su recorrido en autobús en Plaça d’Espanya.
.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN