Atemptat contra la boca de metro Liceu
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Potser és que se la ven carregar en el seu moment perque no tenien o més ben dit no volien fer-li espai i ara amb les pressions diuen això, que faran una còpia de l'original.metring wrote:Breaking news!!!! Segons el diari Qué!, el novembre s'obrirà l'accés mar de Liceu, amb una barana que serà una rèplica de la que van retirar, donat que l'original no s'adaptava a l'accés renovat!!!!
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Em sembla be si es compleix de veritat, pero la questió es saber on estan les que hi habia o si mes no saber si a hores d'ara encara existeixen o formen part d'un troÇ de carril de L'ave, potser també en anat a parar a OCSAL, (Total son cuatro hierros, no?)
Encara que no hi capiguen ara i encara que fossin transormades de les originals, eren les que hi habien abans del "DESAGUISADO" i eren les que portaven uns quants anys clavades alla i no mereixien ni merexiem la seva destrucció.
Pero be, almenys no hi aniran els "moderns" pero fastigossos vidres.
Encara que no hi capiguen ara i encara que fossin transormades de les originals, eren les que hi habien abans del "DESAGUISADO" i eren les que portaven uns quants anys clavades alla i no mereixien ni merexiem la seva destrucció.
Pero be, almenys no hi aniran els "moderns" pero fastigossos vidres.
La cosa avança!!!!
Si, sres. i srs!!! Dissabte vaig passar pel davant, i vaig poder veure que han retirat els vidres horrorosos aquells, hi estan col·locant uns pilars de ciment, deixant espais buits entre ells, per posar FORJATS!!!!!!!!!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Val la pena
Que bonic és constatar que els polítics no només fan cas als baladrers que volen menjar avecrem al litoral!metring wrote:Si, sres. i srs!!! Dissabte vaig passar pel davant, i vaig poder veure que han retirat els vidres horrorossos aquells, hi estan col·locant uns pilars de ciment, deixant espais buits entre ells, per posar FORJATS!!!!!!!!!!!!!!!
)))2 )))3
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Última actualització
Avui al vespre, tornant de la mani, ens hi hem acostat n'orique, en Gersenz i jo. Efectivament, a la boca direcció Canyelles ja hi havia els pilars posats, i en dos espais (el del fons i el contigu del costat esquerre mirant direcció Pl. Catalunya) hi havia una reixa, més aviat estantissa i d'aspecte provisional. Espero que sigui una solució transitòria a l'espera de que arribin els forjats comme il faut.
A la boca direcció Zona Universitària, res de res, de moment.
A la boca direcció Zona Universitària, res de res, de moment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Segons una nota interna, el dilluns 5 de novembre s'obriran els accessos i els ascensors per la sortida del Teatre Liceu
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
No em ve de pas
A mi no em ve de pas, però m'hi passaré!aim wrote:Dimarts tarda-nit aniré a treure-hi un cop d'ull, ja que em ve més o menys de pas per anar a classe.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sortida Boqueria
Aquest accés ja el van reformar fa pocs anys, passa que va ser una reforma "light", almenys en l'aspecte visual. A més, ja està en marxa la reforma integral de tota l'estació, així que és possible que la boca costat Boqueria també "rebi".Túnels del Garraf wrote:Llavor tancaran l'accés nord per reformar-lo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Acabo de llegir això a la pàgina de TMB:
Millora de l’accessibilitat a les estacions de metro de Liceu, Drassanes (L3) i Florida (L1)
Les estacions de Liceu, Drassanes (L3) i Florida (L1) ja estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda (PMR) amb la posada en marxa dels ascensors i els nous accessos millorats. La mesura beneficiarà els 79.000 usuaris que utilitzen aquestes estacions diàriament. En conjunt, les actuacions han comportat una inversió de milions d’euros. Amb aquestes tres, ja són 73 les estacions de metro de Barcelona equipades amb ascensor dins del pla de millora d’accessibilitat que du a terme el Govern amb una inversió superior als 100 milions d’euros.
Liceu, adaptada i reformada
L’estació de Liceu compta a partir d’avui amb dos ascensors situats a banda i banda de la Rambla a l’alçada del Gran Teatre del Liceu. Els ascensors van del carrer al vestíbul tant en direcció Canyelles com en direcció Zona Universitària.
En dia feiner, utilitzen aquesta estació unes 35.000 persones. El cost total de les obres d’adaptació ha estat de 2,5 milions d’euros.
Simultàniament, avui s’han obert també les escales d’accés als dos vestíbuls pel costat mar, que han estat tancats durant la primera fase de les obres de rehabilitació integral de l’estació. Aquestes obres, que du a terme TMB, consisteixen a reconfigurar vestíbuls, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització al públic i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu. Es recreixen també les andanes per tal d’evitar barreres arquitectòniques i deixar, juntament amb els ascensors, l’estació totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda.
Vestíbul de l’estació de Liceu amb el pas tarifari adaptat
Les obres de TMB a Liceu s’han programat en diverses fases, per minimitzar les afectacions als usuaris i permetre que l’estació continuï oberta al públic. Primerament s’ha treballat al costat mar, mantenint oberts els accessos del costat muntanya, situats davant el mercat de la Boqueria. L’obertura d’accessos del costat mar és provisional ja que no estan acabats del tot. A partir d’ara es treballarà en horari nocturn a les andanes i els vestíbuls, sense afectar els accessos. Al gener, en l’última fase dels treballs, caldrà tancar aquestes dues boques del costat muntanya durant uns dos mesos per deixar-les enllestides.
Unes 30.000 persones diàries a Drassanes
es obres de millora a l’estació de Drassanes de la L3 han consistit en la instal·lació de dos ascensors que comuniquen el carrer amb els vestíbuls, que es troben al mateix nivell que les andanes.
Un ascensor s’ha ubicat a la Rambla per donar accés a la L3 direcció Canyelles. L’actuació ha permès construir un nou passadís de 7 metres de longitud que va des de l’ascensor fins al passadís que porta al vestíbul del costat Rambla. L’altre ascensor està situat al Portal de Santa Madrona, per donar accés a l’andana en direcció Zona Universitària.
A més de la instal·lació d’ascensors, s’han realitzat actuacions complementàries com ara la col·locació d’encaminaments per a invidents i la instal·lació d’una rampa d’accés al tren a totes dues andanes.
L’obra es va iniciar a finals de gener de 2007 hi ha tingut una durada de 9 mesos. El pressupost del conjunt de l'obra en aquesta estació i les diverses millores complementàries és de 0,6 milions d’euros. L’estació de Drassanes, situada al capdavall de la Rambla, està ubicada en una de les zones més turístiques de Barcelona i és utilitzada per unes 30.000 persones en dia feiner.
Amb l’adaptació de Liceu i Drassanes, les estacions situades a La Rambla estan totes adaptades ja que la de Catalunya, situada al capdamunt del passeig, ja disposa d’ascensors des de fa temps. D’aquesta manera, el recorregut més clàssic tant per als barcelonins com per als visitants d’una de les zones més típiques de Barcelona està totalment adaptat.
Ascensor de l’estació de Drassanes, davant de Santa Mònica
Estació de Florida
D’altra banda, també s’ha adaptat l’estació de Florida de l’L1, situada a l’Hospitalet de Llobregat. Les obres han consistit en la instal·lació de tres ascensors: un per accedir al vestíbul des del carrer i dos que comuniquen les andanes amb el vestíbul. L’ascensor de carrer a vestíbul està situat en la sortida Carrer dels Pins, de l’Avinguda Catalunya. Dins de les millores d’accessibilitat en aquesta estació també s’han instal·lat encaminaments per a invidents al llarg del nou itinerari. Aquesta estació és utilitzada per unes 14.000 persones en dies feiners. L’actuació ha tingut un cost total de 0,9 MEUR
73 estacions adaptades i 32 en obres
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques continua desenvolupant el Pla de millora de l’accessibilitat a tota la xarxa de metro de Barcelona. Amb l’adaptació de l’estacins de Liceu, Drassanes i Florida, ja en són 73 les estacions de metro que estan equipades per persones amb mobilitat reduïda, 32 les que estan en obres o a punt d’iniciar-se i 16 que es troben en fase de redacció de projecte.
Amb la qual cosa, vull dir que, si passeu pel davant de Liceu, i no veieu els accessos amb els forjats promesos, no us espanteu, que ja els posaran més tard!!
Millora de l’accessibilitat a les estacions de metro de Liceu, Drassanes (L3) i Florida (L1)
Les estacions de Liceu, Drassanes (L3) i Florida (L1) ja estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda (PMR) amb la posada en marxa dels ascensors i els nous accessos millorats. La mesura beneficiarà els 79.000 usuaris que utilitzen aquestes estacions diàriament. En conjunt, les actuacions han comportat una inversió de milions d’euros. Amb aquestes tres, ja són 73 les estacions de metro de Barcelona equipades amb ascensor dins del pla de millora d’accessibilitat que du a terme el Govern amb una inversió superior als 100 milions d’euros.
Liceu, adaptada i reformada
L’estació de Liceu compta a partir d’avui amb dos ascensors situats a banda i banda de la Rambla a l’alçada del Gran Teatre del Liceu. Els ascensors van del carrer al vestíbul tant en direcció Canyelles com en direcció Zona Universitària.
En dia feiner, utilitzen aquesta estació unes 35.000 persones. El cost total de les obres d’adaptació ha estat de 2,5 milions d’euros.
Simultàniament, avui s’han obert també les escales d’accés als dos vestíbuls pel costat mar, que han estat tancats durant la primera fase de les obres de rehabilitació integral de l’estació. Aquestes obres, que du a terme TMB, consisteixen a reconfigurar vestíbuls, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització al públic i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu. Es recreixen també les andanes per tal d’evitar barreres arquitectòniques i deixar, juntament amb els ascensors, l’estació totalment adaptada a persones amb mobilitat reduïda.
Vestíbul de l’estació de Liceu amb el pas tarifari adaptat
Les obres de TMB a Liceu s’han programat en diverses fases, per minimitzar les afectacions als usuaris i permetre que l’estació continuï oberta al públic. Primerament s’ha treballat al costat mar, mantenint oberts els accessos del costat muntanya, situats davant el mercat de la Boqueria. L’obertura d’accessos del costat mar és provisional ja que no estan acabats del tot. A partir d’ara es treballarà en horari nocturn a les andanes i els vestíbuls, sense afectar els accessos. Al gener, en l’última fase dels treballs, caldrà tancar aquestes dues boques del costat muntanya durant uns dos mesos per deixar-les enllestides.
Unes 30.000 persones diàries a Drassanes
es obres de millora a l’estació de Drassanes de la L3 han consistit en la instal·lació de dos ascensors que comuniquen el carrer amb els vestíbuls, que es troben al mateix nivell que les andanes.
Un ascensor s’ha ubicat a la Rambla per donar accés a la L3 direcció Canyelles. L’actuació ha permès construir un nou passadís de 7 metres de longitud que va des de l’ascensor fins al passadís que porta al vestíbul del costat Rambla. L’altre ascensor està situat al Portal de Santa Madrona, per donar accés a l’andana en direcció Zona Universitària.
A més de la instal·lació d’ascensors, s’han realitzat actuacions complementàries com ara la col·locació d’encaminaments per a invidents i la instal·lació d’una rampa d’accés al tren a totes dues andanes.
L’obra es va iniciar a finals de gener de 2007 hi ha tingut una durada de 9 mesos. El pressupost del conjunt de l'obra en aquesta estació i les diverses millores complementàries és de 0,6 milions d’euros. L’estació de Drassanes, situada al capdavall de la Rambla, està ubicada en una de les zones més turístiques de Barcelona i és utilitzada per unes 30.000 persones en dia feiner.
Amb l’adaptació de Liceu i Drassanes, les estacions situades a La Rambla estan totes adaptades ja que la de Catalunya, situada al capdamunt del passeig, ja disposa d’ascensors des de fa temps. D’aquesta manera, el recorregut més clàssic tant per als barcelonins com per als visitants d’una de les zones més típiques de Barcelona està totalment adaptat.
Ascensor de l’estació de Drassanes, davant de Santa Mònica
Estació de Florida
D’altra banda, també s’ha adaptat l’estació de Florida de l’L1, situada a l’Hospitalet de Llobregat. Les obres han consistit en la instal·lació de tres ascensors: un per accedir al vestíbul des del carrer i dos que comuniquen les andanes amb el vestíbul. L’ascensor de carrer a vestíbul està situat en la sortida Carrer dels Pins, de l’Avinguda Catalunya. Dins de les millores d’accessibilitat en aquesta estació també s’han instal·lat encaminaments per a invidents al llarg del nou itinerari. Aquesta estació és utilitzada per unes 14.000 persones en dies feiners. L’actuació ha tingut un cost total de 0,9 MEUR
73 estacions adaptades i 32 en obres
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques continua desenvolupant el Pla de millora de l’accessibilitat a tota la xarxa de metro de Barcelona. Amb l’adaptació de l’estacins de Liceu, Drassanes i Florida, ja en són 73 les estacions de metro que estan equipades per persones amb mobilitat reduïda, 32 les que estan en obres o a punt d’iniciar-se i 16 que es troben en fase de redacció de projecte.
Amb la qual cosa, vull dir que, si passeu pel davant de Liceu, i no veieu els accessos amb els forjats promesos, no us espanteu, que ja els posaran més tard!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Notícies fresques i bones
Gent, acabo de passar per Liceu (millor: acabo d'utilitzar la boca Teatre del Liceu) i, oh sorpresa! Les pilones totes al seu lloc, com a barana hi ha una reixa metàl·lica, però agafeu-vos fort: tot de rètols que diuen quelcom de l'estil: "Barana provisional. Aviat hi col·locarem les originals."
We are the champions...
We are the champions...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies fresques i bones
Avui hi he passat de casualitat i duia la càmera petita a sobre... CartellGuigui wrote:Gent, acabo de passar per Liceu (millor: acabo d'utilitzar la boca Teatre del Liceu) i, oh sorpresa! Les pilones totes al seu lloc, com a barana hi ha una reixa metàl·lica, però agafeu-vos fort: tot de rètols que diuen quelcom de l'estil: "Barana provisional. Aviat hi col·locarem les originals."
We are the champions...
No es mala idea en absolut, però caldria ser fidels a les boques originals.xevi wrote:Penso que les rèpliques de boques de metro dels anys 20 s´haurien de fer a tot el Gran Metro de Lesspes a Liceu + Urquinaona i Jaume I.
Crec que el centre de Barcelona s´ho mereix, us imagineu el Pg. de Gràxia amb rèpliques de les boques del Gran Metro? buaaaa!!!
Per tal que això es dugués a terme caldria vendre-ho molt bé a TMB i/o l'Ajuntament: caldria fer un estudi ($$$) per trobar el disseny de les boques, fer-les ($$$), instal·larles i vendre-ho als turistes com a obres d'art ($$$).
Per mi podriem començar ja amb la campanya de recuperació.
Des del meu punt de vista l´objectiu immediat seria la recuperació de les boques de les estacions de Pg. de Gràcia i Diagonal, més que res per la seva ubicació, en ple Pg. de Gràcia. Per cert, oi que fins fa 3 o 4 anys la boca de Metro d´Urquinaona L4 en plena Vila Laietana era antiga?
Un dels motius pels quals s´haurien de recuperar aquestes boques, a part de l´estètic, recuperació de la història etc.. seria el fet de donar-li valor a una xarxa de Metro de l´any 1924 i que no ho sembla, el Metro de Barcelona en general sembla un Metro sense història, un Metro dels anys 60´s, 70´s.
Des del meu punt de vista l´objectiu immediat seria la recuperació de les boques de les estacions de Pg. de Gràcia i Diagonal, més que res per la seva ubicació, en ple Pg. de Gràcia. Per cert, oi que fins fa 3 o 4 anys la boca de Metro d´Urquinaona L4 en plena Vila Laietana era antiga?
Un dels motius pels quals s´haurien de recuperar aquestes boques, a part de l´estètic, recuperació de la història etc.. seria el fet de donar-li valor a una xarxa de Metro de l´any 1924 i que no ho sembla, el Metro de Barcelona en general sembla un Metro sense història, un Metro dels anys 60´s, 70´s.
ATEMPTAT CONTRA LA BOCA DE METRO LICEU
Totalment d'acord en que sembla que no tingui cap història, no ho podries haver dit millor, perquè és la realitat.xevi wrote:Per mi podriem començar ja amb la campanya de recuperació.
Des del meu punt de vista l´objectiu immediat seria la recuperació de les boques de les estacions de Pg. de Gràcia i Diagonal, més que res per la seva ubicació, en ple Pg. de Gràcia. Per cert, oi que fins fa 3 o 4 anys la boca de Metro d´Urquinaona L4 en plena Vila Laietana era antiga?
Un dels motius pels quals s´haurien de recuperar aquestes boques, a part de l´estètic, recuperació de la història etc.. seria el fet de donar-li valor a una xarxa de Metro de l´any 1924 i que no ho sembla, el Metro de Barcelona en general sembla un Metro sense història, un Metro dels anys 60´s, 70´s.
Si recuperessin les antigues boques, donariem un caire històric a l'alçada, per exemple, dels accessos modernistes del metro de París, gran exemple pels amants de la història de la ciutat.