Futur de l'estació de França
En resum, que a Ciutat Vella no hi viu ningú, a la Vil.la Olímpica tampoc...ni a Poble Sec, ni hi ha turistes. Estic sol. Sóc l´únic habitant de Barcelona...i els polítics ténen sempre raó...
Insisteixo, Sagrera i Sants són petites estacions, la possible estació del Vallès serà de pas i no podrà ser massa gran (tampoc es que sobri l´espai, al Vallès), l´AVE i el TGV canviaran la ciutat.
No estic en contra de Sagrera! És necessària! I Sants també! I l´estació del Vallès també ho serà el dia que es faci!!
Però tinguem en compte l´efecte TGV/AVE.
I en referència a l´antiguitat de l´Estació de França, recordar que a Madrid i a París les estacions segueixen sent on eren...i funcionen.
Ok, a Madrid s´ha tancat Delicias i s´ha obert Chamartín, però ja veureu com d´aquí a res s´arrepenteixen d´haver transformat Príncipe Pío en un xurro perdent una gran estació per convertir-la en un intercanviador excessiu i faraònic, que si hagués estat més discret i normalet hagués permès el manteniment de l´estació de Grans Línies...
I quant a París, les estacions segueixen sent on són, i ja de fa més d´un segle...
I em diràs, la de França està mal comunicada, i sí, però això no és culpa de RENFE, sinó de la TMB ( i antecessores), per planificar una xarxa de metro amb el cul...i amb garreperia...
Si la línia 0 que he suggerit una mica més amunt s´hagués pensat i construït vint anys anys enrere, on seriem ara? Si la línia 5 fos Cornellà-Pep Ventura i la 2 Paral.lel-Horta, on seriem ara? Etc...
Imaginem-nos un moment que a Paris volguéssin concentrar tots els TGVs en dues estacions...seria el caos absolut!!!
És el que estem fent aquí, i si no volem el tren , es diu i ja està.
El que tampoc podem fer es vendre fum i fer propostes faraòniques i santfeliuenques com remodelar absolutament totes les línies de ferrocarril que travessen BCN per dalt i per sota.
Aquestes propostes haguéssin estat bé als anys 60, quan realment eren vitals i viables, però ara, el mal ja està fet, i la inèrcia de transport és incorregible...hauriem de desmuntar tota la xarxa de transport i tornar-la a muntar com un Tente per fer cas al Santfeliuenc.
I, ojo, el projecte està bé com a projecte teòric de final de carrera, però és absolutament inaplicable...
El mal està fet, i ara s´ha d´ampliar i foradar per on es pugui.
Que sí, que s´ha d´estar avançant-se als esdeveniments, cal tenir visió de futur, i precisament per això considero que cal mantenir l´Estació de França...
Insisteixo, Sagrera i Sants són petites estacions, la possible estació del Vallès serà de pas i no podrà ser massa gran (tampoc es que sobri l´espai, al Vallès), l´AVE i el TGV canviaran la ciutat.
No estic en contra de Sagrera! És necessària! I Sants també! I l´estació del Vallès també ho serà el dia que es faci!!
Però tinguem en compte l´efecte TGV/AVE.
I en referència a l´antiguitat de l´Estació de França, recordar que a Madrid i a París les estacions segueixen sent on eren...i funcionen.
Ok, a Madrid s´ha tancat Delicias i s´ha obert Chamartín, però ja veureu com d´aquí a res s´arrepenteixen d´haver transformat Príncipe Pío en un xurro perdent una gran estació per convertir-la en un intercanviador excessiu i faraònic, que si hagués estat més discret i normalet hagués permès el manteniment de l´estació de Grans Línies...
I quant a París, les estacions segueixen sent on són, i ja de fa més d´un segle...
I em diràs, la de França està mal comunicada, i sí, però això no és culpa de RENFE, sinó de la TMB ( i antecessores), per planificar una xarxa de metro amb el cul...i amb garreperia...
Si la línia 0 que he suggerit una mica més amunt s´hagués pensat i construït vint anys anys enrere, on seriem ara? Si la línia 5 fos Cornellà-Pep Ventura i la 2 Paral.lel-Horta, on seriem ara? Etc...
Imaginem-nos un moment que a Paris volguéssin concentrar tots els TGVs en dues estacions...seria el caos absolut!!!
És el que estem fent aquí, i si no volem el tren , es diu i ja està.
El que tampoc podem fer es vendre fum i fer propostes faraòniques i santfeliuenques com remodelar absolutament totes les línies de ferrocarril que travessen BCN per dalt i per sota.
Aquestes propostes haguéssin estat bé als anys 60, quan realment eren vitals i viables, però ara, el mal ja està fet, i la inèrcia de transport és incorregible...hauriem de desmuntar tota la xarxa de transport i tornar-la a muntar com un Tente per fer cas al Santfeliuenc.
I, ojo, el projecte està bé com a projecte teòric de final de carrera, però és absolutament inaplicable...
El mal està fet, i ara s´ha d´ampliar i foradar per on es pugui.
Que sí, que s´ha d´estar avançant-se als esdeveniments, cal tenir visió de futur, i precisament per això considero que cal mantenir l´Estació de França...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Vaja, ara que m'havíeu convençut a mi que el 22@ està al costadet de l'E. de França, que la Barceloneta és el centre financer de Barcelona i que en el futur hi haurà una arribada de turistes en TGV que riu-te'n tu del desembarcament de Normandia, ara que m'havíeu convençut que l'estació de Sagrera serà un simple baixador sense capacitat... ara que ja estava convençut que qualsevol racó on hi hagi una mínima demanda ha de tenir una estació de l'AVE i ja estava preparant una proposta amb 250 estacions repartides per l'àrea de Barcelona... ara em direu que no?
Estic desorientat
Estic desorientat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No te olvides que la sede central de GAS NATURAL , es el rascacielos nuevo que se está acabando en la barceloneta.wefer wrote:Vaja, ara que m'havíeu convençut a mi que el 22@ està al costadet de l'E. de França, que la Barceloneta és el centre financer de Barcelona i que en el futur hi haurà una arribada de turistes en TGV que riu-te'n tu del desembarcament de Normandia, ara que m'havíeu convençut que l'estació de Sagrera serà un simple baixador sense capacitat... ara que ja estava convençut que qualsevol racó on hi hagi una mínima demanda ha de tenir una estació de l'AVE i ja estava preparant una proposta amb 250 estacions repartides per l'àrea de Barcelona... ara em direu que no?
Estic desorientat
Te recuerdo que GAS Natural se quedará con ENDESA y creará una de las primeras compañias energeticas del mundo.
La torre mafre tampoco esta en la vila olimpica y no tiene inquilinos, aunque se ubique en enero la sede central de la COMISIÓN del MERCADO DE LAS TELECOMUNICACIONES.
Tampoco tiene importancia el centro de investigación de celulas madre en la Barceloneta, el otro edificio singular de la Barceloneta a punto de inaugurar.
Y si ... el ramal de glorias a EDF pasa por el arroba 22. T-Systems en sancho de avila, BTV, AUna, Aguas de Barcelona, etc...... estan allí.
Y no insistiré en lo demás.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sequera.. enten el que et dic: tot això està molt bé, però a qualsevol lloc de l'Eixample, al Fòrum, al nou districte de Gran via de l'Hospitalet, a la zona de la Fira, etc. hi ha molts més llocs de treball que en aquella zona de Barcelona, i no pas per això col·loquem una estació de l'AVE a cada cantonada. Per això està el metro, per comunicar totes aquestes zones amb les estacions centrals.
I l'E. de França queda a més d'1 km d'on comença el 22@. Sí, la línia d'accés hi passa fregant, igual que també hi passa fregant la línia d'Arc de Triomf, però amb el "petit detall" que NO HI PAREN. els únics accessos al 22@ en transport públic són el bus, la L4 i el trambesòs. Ara, que si cal, fem una nova estació per l'AVE al 22@ també, i anem sumant
Ah, una altra cosa que m'havia oblidat. No comparem BCN amb París... ja m'agradaria que fossim comparables, però París és una ciutat de 12 milions d'habitants i centre d'una xarxa que serveix 50 milions de persones. BCN, té 3 milions d'habitants i és centre d'una xarxa amb 7 milions de persones
I l'E. de França queda a més d'1 km d'on comença el 22@. Sí, la línia d'accés hi passa fregant, igual que també hi passa fregant la línia d'Arc de Triomf, però amb el "petit detall" que NO HI PAREN. els únics accessos al 22@ en transport públic són el bus, la L4 i el trambesòs. Ara, que si cal, fem una nova estació per l'AVE al 22@ també, i anem sumant
Ah, una altra cosa que m'havia oblidat. No comparem BCN amb París... ja m'agradaria que fossim comparables, però París és una ciutat de 12 milions d'habitants i centre d'una xarxa que serveix 50 milions de persones. BCN, té 3 milions d'habitants i és centre d'una xarxa amb 7 milions de persones
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Marçal,
Encara arribarem a estar d'acord...Tens raó, la densitat de població i la ubicació de centres de govern i decisió economic, financer i politic estan repartits en tota barcelona, amb petites diferencies. Degut a la propia configuració urbanistica de la ciutat , que combina perfectament el modus residencial o terciari.
Per això, no es pot argumentar en contra de la EDF. Basicament per dos motius:
1.-Està envoltada de serveis i població
2.-Ja existeix.
Per tant, podem construir noves estacions i fer grans inversions en infrastructures per garantir el servei futur ( no el actual ) però tenint en compte allò que ja tenim per tal de no malgastar recursos publics.
I la EDF ja existeix.
Optimitzar el recursos publics ha de ser l'objetiu principal . I en el cas de la EDF no s'ha fet. Hem sobresaturat la estació de sants amb milions de viatgers a l'any , empobrint la qualitat de servei en l'estació degut a la massificació de viatgers en edifici mal dissenyat i poc funcional.
Ara, crec imprescindible l'estació de sants i de la sagrera , però també EDF com auxiliar .
Repeteixo no podem dissenyar infrastructures de mobilitat per ara, les hem de pensar pel futur. L'area metropolitana de barcelona te cinc milions de habitants... i creixent.
Crec totalment insuficient sants i sagrera per un futur a 10 anys vista.
Encara arribarem a estar d'acord...Tens raó, la densitat de població i la ubicació de centres de govern i decisió economic, financer i politic estan repartits en tota barcelona, amb petites diferencies. Degut a la propia configuració urbanistica de la ciutat , que combina perfectament el modus residencial o terciari.
Per això, no es pot argumentar en contra de la EDF. Basicament per dos motius:
1.-Està envoltada de serveis i població
2.-Ja existeix.
Per tant, podem construir noves estacions i fer grans inversions en infrastructures per garantir el servei futur ( no el actual ) però tenint en compte allò que ja tenim per tal de no malgastar recursos publics.
I la EDF ja existeix.
Optimitzar el recursos publics ha de ser l'objetiu principal . I en el cas de la EDF no s'ha fet. Hem sobresaturat la estació de sants amb milions de viatgers a l'any , empobrint la qualitat de servei en l'estació degut a la massificació de viatgers en edifici mal dissenyat i poc funcional.
Ara, crec imprescindible l'estació de sants i de la sagrera , però també EDF com auxiliar .
Repeteixo no podem dissenyar infrastructures de mobilitat per ara, les hem de pensar pel futur. L'area metropolitana de barcelona te cinc milions de habitants... i creixent.
Crec totalment insuficient sants i sagrera per un futur a 10 anys vista.
Personalment, jo mantindria l'Estació de França només com a qüestió operativa, per tal d'ajudar Sants i Sagrera, però l'estació per si mateix no té gaire interès. Ara bé, ja que els trens arribessin allà "perquè no queda més remei i tenir vies lliures", només seria deixar que també oferís opció comercial i a la gent que li va bé anar a aquella zona doncs ja li donem aquella possiblitat. És el que deieu d'aprofitar infraestructures existents.
[quote="wefer" París és una ciutat de 12 milions d'habitants i centre d'una xarxa que serveix 50 milions de persones. BCN, té 3 milions d'habitants i és centre d'una xarxa amb 7 milions de persones :|[/quote]
Puntualitzem:
París és una ciutat de 2,5 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (l´Île-de-France i alguns departaments d´altres regions) d´uns 15 milions d´habitants.
I França té 62 milions d´habitants.
La seva àrea d´influència arriba fins Londres, Brusel.les, Lyon, Estrasburg, Poitiers, Llemotges, Clermont-Ferrand i Normandia/Bretanya.
===============================================
Barcelona és una ciutat de 1,8 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (Catalunya) de 7 milions d´habitants.
I Espanya té 45 milions d´habitants (i creixent, per bé o per mal).
La seva àrea d´influència arriba fins Múrcia, Balears, Calatayud, Logroño, Pamplona, Pau, Toulouse, Llemotges, Clermont-Ferrand, Valence, Marsella.
===============================================
Madrid és una ciutat de 3,5 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (Comunidad de Madrid + Toledo+ Guadalajara+ Segovia+ Ávila) d´uns 7 milions d´habitants.
I Espanya té 45 milions d´habitants (i creixent, per bé o per mal).
La seva àrea d´influència arriba fins Saragossa, Burgos, León, Salamanca, Cáceres, Ciudad Real, Albacete, Cuenca.
Puntualitzem:
París és una ciutat de 2,5 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (l´Île-de-France i alguns departaments d´altres regions) d´uns 15 milions d´habitants.
I França té 62 milions d´habitants.
La seva àrea d´influència arriba fins Londres, Brusel.les, Lyon, Estrasburg, Poitiers, Llemotges, Clermont-Ferrand i Normandia/Bretanya.
===============================================
Barcelona és una ciutat de 1,8 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (Catalunya) de 7 milions d´habitants.
I Espanya té 45 milions d´habitants (i creixent, per bé o per mal).
La seva àrea d´influència arriba fins Múrcia, Balears, Calatayud, Logroño, Pamplona, Pau, Toulouse, Llemotges, Clermont-Ferrand, Valence, Marsella.
===============================================
Madrid és una ciutat de 3,5 milions d´habitants, amb una aglomeració regional (Comunidad de Madrid + Toledo+ Guadalajara+ Segovia+ Ávila) d´uns 7 milions d´habitants.
I Espanya té 45 milions d´habitants (i creixent, per bé o per mal).
La seva àrea d´influència arriba fins Saragossa, Burgos, León, Salamanca, Cáceres, Ciudad Real, Albacete, Cuenca.
Em quedo de pedra pomez, després d'aquesta lliçó de geografía ferroviaria.
T'has oblidat d'Italia, els "nostres" trens també hi arriben.
T'has oblidat de Suïssa, els "nostres" trens també hi arriben.
T'has oblidat d'Italia, els "nostres" trens també hi arriben.
T'has oblidat de Suïssa, els "nostres" trens també hi arriben.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Carta a l´AVUI referent al futur de l´Estació de França
Carta publicada a l´AVUI d´avui:
Estació de França
En aquests temps que corren ens hauríem de plantejar seriosament el futur d'una infraestructura com és l'Estació de França, totalment infrautilitzada, i que podria ajudar, i molt, a pal·liar la situació d'autèntic caos que patim els usuaris de Rodalies des de fa uns quants anys i que ja és completament insuportable.
Tot i que encara no és oficial, està previst tancar l'Estació de França un cop el túnel del TGV travessi Barcelona i es construeixi la nova estació de la Sagrera. Som uns quants els que pensem que seria un error del qual ens podríem penedir tota la vida. Hem de tenir en compte que en els pròxims 10, 15, 20 anys la xarxa de Rodalies ha de créixer molt, es construiran noves línies, s'augmentarà la freqüència de pas dels trens i resultarà que la xarxa per l'interior de Barcelona serà exactament la mateixa que l'actual, és a dir, dos túnels de Rodalies, amb l'única novetat que els trens pararan a la Sagrera, però amb l'Estació de França i el seu túnel d'accés desapareguts.
La xarxa actual de Rodalies està saturada, limitar el creixement d'aquesta xarxa a l'espai que deixaran lliures els trens de llarg recorregut que passen pel túnel del passeig de Gràcia, un cop entri en servei el túnel del TGV pel centre de Barcelona, és un greu error del qual de ben segur sentirem a parlar en el futur; si no és que ara, quan replantegem les Rodalies, es té en compte que hi ha una estació, que s'anomena Estació de França, que pot ser molt important per a la xarxa ferroviària de la ciutat.
Des d'aquestes línies vull fer una crida perquè no es cometi l'error d'eliminar l'Estació de França i el seu túnel d'accés de la xarxa i es garanteixi, en la mesura del que es pugui, un bon servei ferroviari.
Xavier Ragull
Vilassar de Mar
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... str@l.html
Estació de França
En aquests temps que corren ens hauríem de plantejar seriosament el futur d'una infraestructura com és l'Estació de França, totalment infrautilitzada, i que podria ajudar, i molt, a pal·liar la situació d'autèntic caos que patim els usuaris de Rodalies des de fa uns quants anys i que ja és completament insuportable.
Tot i que encara no és oficial, està previst tancar l'Estació de França un cop el túnel del TGV travessi Barcelona i es construeixi la nova estació de la Sagrera. Som uns quants els que pensem que seria un error del qual ens podríem penedir tota la vida. Hem de tenir en compte que en els pròxims 10, 15, 20 anys la xarxa de Rodalies ha de créixer molt, es construiran noves línies, s'augmentarà la freqüència de pas dels trens i resultarà que la xarxa per l'interior de Barcelona serà exactament la mateixa que l'actual, és a dir, dos túnels de Rodalies, amb l'única novetat que els trens pararan a la Sagrera, però amb l'Estació de França i el seu túnel d'accés desapareguts.
La xarxa actual de Rodalies està saturada, limitar el creixement d'aquesta xarxa a l'espai que deixaran lliures els trens de llarg recorregut que passen pel túnel del passeig de Gràcia, un cop entri en servei el túnel del TGV pel centre de Barcelona, és un greu error del qual de ben segur sentirem a parlar en el futur; si no és que ara, quan replantegem les Rodalies, es té en compte que hi ha una estació, que s'anomena Estació de França, que pot ser molt important per a la xarxa ferroviària de la ciutat.
Des d'aquestes línies vull fer una crida perquè no es cometi l'error d'eliminar l'Estació de França i el seu túnel d'accés de la xarxa i es garanteixi, en la mesura del que es pugui, un bon servei ferroviari.
Xavier Ragull
Vilassar de Mar
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... str@l.html
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
RE: carta
Hola,
Me parece perfecto lo que se dice ahí, pero bajo mi punto de vista falta explicar qué haría el autor de esta carta y cómo redistribuiría la infraestructura barcelonesa para que contando ahí con la Estación de Francia, tal y como propone, todo mejorase y no se produjesen los problemas que está vaticinando que ocurrirán.
Por cierto ¿qué cambios espectaculares va a sufrir la red de cercanías? ya que los mismos que tienen pensado demoler la EDF y llenarse los bolsillos con comisiones, porcentajes, etc. por los pisos que harán allí y con los que ya se estarán frotando las manos, son los mismos que supongo que no tendrán pensado hacer mucho más en cuestión de cercanías, son los mismos que con lo que ya hay, ya les vale y son los mismos a quienes en el futuro se les tendrá que colapsar todo para que muevan un dedo y hagan algo.
Entonces... ¿qué ideas tienen? por lo pronto:
- Demoler la EDF pensando en sus bolsillos y en lo que puedan sacar de los pisos que hagan allí.
- No hacer nada en cuanto a aumentar las cercanías, ¿para qué? si así ya les está bien.
- Que pase el tiempo y ya se les encasquetará el problema a otros.
Por lo tanto y si el ideario es este... ¿qué podemos esperar? a mi me gustaría saber lo que opina y sugiere el autor de esta carta para solucionar el problema que dice que ocurrirá y que comparto.
Saludos,
Sergio
Me parece perfecto lo que se dice ahí, pero bajo mi punto de vista falta explicar qué haría el autor de esta carta y cómo redistribuiría la infraestructura barcelonesa para que contando ahí con la Estación de Francia, tal y como propone, todo mejorase y no se produjesen los problemas que está vaticinando que ocurrirán.
Por cierto ¿qué cambios espectaculares va a sufrir la red de cercanías? ya que los mismos que tienen pensado demoler la EDF y llenarse los bolsillos con comisiones, porcentajes, etc. por los pisos que harán allí y con los que ya se estarán frotando las manos, son los mismos que supongo que no tendrán pensado hacer mucho más en cuestión de cercanías, son los mismos que con lo que ya hay, ya les vale y son los mismos a quienes en el futuro se les tendrá que colapsar todo para que muevan un dedo y hagan algo.
Entonces... ¿qué ideas tienen? por lo pronto:
- Demoler la EDF pensando en sus bolsillos y en lo que puedan sacar de los pisos que hagan allí.
- No hacer nada en cuanto a aumentar las cercanías, ¿para qué? si así ya les está bien.
- Que pase el tiempo y ya se les encasquetará el problema a otros.
Por lo tanto y si el ideario es este... ¿qué podemos esperar? a mi me gustaría saber lo que opina y sugiere el autor de esta carta para solucionar el problema que dice que ocurrirá y que comparto.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Possiblement hi dono moltes voltes, però he estat pensant i m'he adonat de que amb la nova configuració de Rodalies amb el salt de moltó de la Torrassa construït, l'EdF perdrà la connexió que té amb la línia de Vilanova perquè aquesta anirà pel túnel de Pl Catalunya...
Què vol dir això? Que els pocs Regionals que quedin per via convencional aniran pel túnel de Pl Catalunya fins a Sagrera?
Què vol dir això? Que els pocs Regionals que quedin per via convencional aniran pel túnel de Pl Catalunya fins a Sagrera?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Saludos,
Sergio
Andá... ¿y cuál es esa nueva configuración? ¿quién la ha aprobado? ¿alguien la ha visto? ¿a quién le han preguntado? ¿quién ha decidido? ¿sale oficialmente en alguna parte?Túnels del Garraf wrote:Possiblement hi dono moltes voltes, però he estat pensant i m'he adonat de que amb la nova configuració de Rodalies...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
La nueva configuración de Rodalies se hará efectiva cuando se construya el salto de carnero de La Torrassa, la línea Cornellà - Castelldefels, la Orbital, etc.
Estas ampliaciones se harán progresivamente, y aunque la fuente del plano que tengo no es oficial (precisamente lo cogí del Foro), todo es bastante creíble ya que parte de las actuaciones están aprobadas y las líneas resultantes son totalmente lógicas.
Para variar no me deja colgar el mapa, así que digo las líneas:
R1: Manresa - Pl Catalunya - Aeroport TSud
R2: Sant Vicenç - Vilanova - Pl Catalunya - Mataró - Maçanet
R3: (Vilanova) - Castelldefels - Cornellà - Pg Gràcia - Vic
R4: Sant Vicenç - Vilafranca - Pg Gràcia - Granollers - Maçanet
R7: Orbital UAB - Mollet - Pg Gràcia - Molins de Rei - UAB
R8: Martorell - UAB - Granollers
R9: Vilanova - Vilafranca - Martorell - Terrassa - Granollers - Mataró
R10: Aeroport TSud - El Prat de Llobregat
Estas ampliaciones se harán progresivamente, y aunque la fuente del plano que tengo no es oficial (precisamente lo cogí del Foro), todo es bastante creíble ya que parte de las actuaciones están aprobadas y las líneas resultantes son totalmente lógicas.
Para variar no me deja colgar el mapa, así que digo las líneas:
R1: Manresa - Pl Catalunya - Aeroport TSud
R2: Sant Vicenç - Vilanova - Pl Catalunya - Mataró - Maçanet
R3: (Vilanova) - Castelldefels - Cornellà - Pg Gràcia - Vic
R4: Sant Vicenç - Vilafranca - Pg Gràcia - Granollers - Maçanet
R7: Orbital UAB - Mollet - Pg Gràcia - Molins de Rei - UAB
R8: Martorell - UAB - Granollers
R9: Vilanova - Vilafranca - Martorell - Terrassa - Granollers - Mataró
R10: Aeroport TSud - El Prat de Llobregat
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Re: Re
Aunque no se hiciera exactamente esta configuración, no me puedes negar que con el salto de carnero de La Torrassa la línea de Vilanova irá para Pl Catalunya i por tanto los regionales del sur también, a no ser que hicieran atravesar la playa de vías de Sants...Santfeliuenc wrote:Hola,
Andá... ¿y cuál es esa nueva configuración? ¿quién la ha aprobado? ¿alguien la ha visto? ¿a quién le han preguntado? ¿quién ha decidido? ¿sale oficialmente en alguna parte?Túnels del Garraf wrote:Possiblement hi dono moltes voltes, però he estat pensant i m'he adonat de que amb la nova configuració de Rodalies...
Saludos,
Sergio
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
PROPOSTA REORDENACIÓ RODALIES
C1 MATARÓ - BCN PL. CATALUNYA - VILAFRANCA
C2 GRANOLLERS - BCN PG. DE GRÀCIA - VILANOVA
C3 BCN ST. ANDREU - BCN PL. CATALUNYA - CORNELLÀ - CASTELLDEFELS (Nova línia)
C4 BCN SAGRERA - BCN PG. DE GRÀCIA - AEROPORT
C5 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - CERDANYOLA UAB - MARORELL
C6 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - MANRESA
C7 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - VIC
C8 LÍNIA ORBITAL (Nova línia)
C9 MOLLET - CERDANYOLA UAB - MARTORELL
Obres i aventatges:
Nova connexió túnel ADIF Merdiana - Pl. Glòries - EdF (faria la funció de 3r túnel de rodalies)
Descongestió dels actuals túnels i capacitat per créixer totes les línies
Noves estacions previstes:
SAGRERA AVE (L4, L9)
SAGRERA MERIDIANA (L1,L4,L5,L9)
PL. GLÒRIES (2 estacions rodalies en diferents túnels i alçades correspondència amb FGC, L1 i Trambesòs)
+ freqüències de trens a totes les línies, pertant les línies que quedariem penalitzades, per no passar directamnet pel "centre" (linies de Vic, Manresa i Cerdanyola UAB) tindrien molts + trens alhora de fer transbord a la nova estació de Glòries Rodalies.
Sants i Sagrera tindrien connexió directe amb l´aeroport
C1 MATARÓ - BCN PL. CATALUNYA - VILAFRANCA
C2 GRANOLLERS - BCN PG. DE GRÀCIA - VILANOVA
C3 BCN ST. ANDREU - BCN PL. CATALUNYA - CORNELLÀ - CASTELLDEFELS (Nova línia)
C4 BCN SAGRERA - BCN PG. DE GRÀCIA - AEROPORT
C5 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - CERDANYOLA UAB - MARORELL
C6 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - MANRESA
C7 BCN ESTACIÓ DE FRANÇA - VIC
C8 LÍNIA ORBITAL (Nova línia)
C9 MOLLET - CERDANYOLA UAB - MARTORELL
Obres i aventatges:
Nova connexió túnel ADIF Merdiana - Pl. Glòries - EdF (faria la funció de 3r túnel de rodalies)
Descongestió dels actuals túnels i capacitat per créixer totes les línies
Noves estacions previstes:
SAGRERA AVE (L4, L9)
SAGRERA MERIDIANA (L1,L4,L5,L9)
PL. GLÒRIES (2 estacions rodalies en diferents túnels i alçades correspondència amb FGC, L1 i Trambesòs)
+ freqüències de trens a totes les línies, pertant les línies que quedariem penalitzades, per no passar directamnet pel "centre" (linies de Vic, Manresa i Cerdanyola UAB) tindrien molts + trens alhora de fer transbord a la nova estació de Glòries Rodalies.
Sants i Sagrera tindrien connexió directe amb l´aeroport
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Re
Hola,
¿Ya hay una configuración definida oficialmente? ¿si? pues yo no la conozco. Claro que la debería de haber, faltaría más, pero que me den el papel oficial con membrete oficial que tienen escondido por ahí donde salga esa configuración ¿o es que acaso tengo que ir yo a buscarla si me interesa y si no me he de aguantar con lo que alguien decida por mi? porque aquí parece que se va de este palo siempre: o pierdes el tiempo, vas y te enteras tú, o nadie te dice nada y al final a tragar con lo que le s dé la gana a cuatro que no tienen ni idea de lo que están haciendo. A las pruebas me remito.
Lo del AVE se ha hecho con este procedimiento, aquí nadie sabía nada, el trazado exacto y propiamente dicho aún es algo desconocido para gran parte de la gente, a ver quién sabe cómo va eso por el aeropuerto al milímetro nada más que quienes lo han decidido y así está saliendo todo.
Por lo tanto por eso pregunto... ¿hay ya una configuración de cercanías prevista y/o decidida? ¿cuál? ¿quién lo ha decidido? ¿dónde está? ¿hay un plano? ¿o nos lo dirán cuando ya no haya remedio como con el trazado del AVE para que nos tengamos que aguantar y así tener que soportar respuestas en el sentido de que "mover ahora ya no sé qué es muy caro y alargaría la obra"?
Porque las cagadas hay que corregirlas ANTES. ¿Para eso tienen los políticos estas estrategias de no decir nada a la gente? para luego ya tener que acatar sus consejos y preceptos incoherentes y estúpidos de hacer pasar las cosas por trazados irreales e inútiles, ¿para eso? ¿en eso consiste la estrategia del político actual y moderno? ¿en no decir nada de nada y hacer lo que les dé la gana sin saber?
Pues repito: yo quiero saber con antelación suficiente, porque como ciudadano que lo voy a pagar y que lo voy a usar tengo derecho, por dónde cojones me van a meter las líneas de cercanías, cuántas va a haber, por qué van por donde van y además quiero tener derecho a protestar si no me convence con tiempo suficiente como para que en lugar de hacerse eso se pueda corregir y hacerse otra cosa mejor.
Entonces, tú aquí me estás diciendo que con la configuración de cercanías que nos va a quedar que va a pasar no sé qué... y yo me asombro porque no sé cuál es esa configuración que dices que va a quedar ya que oficialmente no me consta que haya nada. Y si lo hubiera ¿dónde le han dado la publicidad que requiere algo así? ¿por qué no se le expone eso a la gente para que lo sepa claramente? ¿por qué se esconde algo como el resultado final y la configuración final de un esquema de cercanías? a mi me parece algo lo suficientemente importante como para que lo sepa todo el mundo cuanto antes, no algo que haya que esconder y que si alguien quiere informarse tenga que apañárselas él solo y perder tiempo yendo aquí, yendo allá, preguntando en la ventanilla nº 23, luego que te manden a la 78... eso es lamentable. ¿No lo voy a pagar yo? pues que cuando lo tengan me lo den masticado y de manera fácil. Yo no tengo por qué ir a ningún sitio a enterarme, son ellos quienes me lo tienen que enseñar automáticamente lo mismo que de mi nómina y sin preguntarme sale automáticamente una cantidad cada mes en concepto de impuestos y otra cada año en concepto de declaración de la renta.
Saludos,
Sergio
A ver, que yo no sé ni tengo idea alguna de qué configuración es esa. No la he visto oficialmente en ningún sitio. No tengo ni idea de si alguien ha decidido cómo van a quedar las líneas de cercanías a unos 5-10 años vista. Es que no tengo ni idea y me preocupa porque oficialmente eso implica que tampoco se tiene ni idea desde las administraciones o algo peor, que tienen idea pero que esperan a decirlo a última hora para que no se pueda hacer ni decir nada y haya que tragar con ruedas de molino con toda una tropa de imberbes diciendo cosas como que "total, como ya está así, pues que sea de esa forma", y sin poder hacer nada por evitarlo ni ofrecer una opinión diferente.Túnels del Garraf wrote:Aunque no se hiciera exactamente esta configuración, no me puedes negar que con el salto de carnero de La Torrassa la línea de Vilanova irá para Pl Catalunya i por tanto los regionales del sur también, a no ser que hicieran atravesar la playa de vías de Sants...
¿Ya hay una configuración definida oficialmente? ¿si? pues yo no la conozco. Claro que la debería de haber, faltaría más, pero que me den el papel oficial con membrete oficial que tienen escondido por ahí donde salga esa configuración ¿o es que acaso tengo que ir yo a buscarla si me interesa y si no me he de aguantar con lo que alguien decida por mi? porque aquí parece que se va de este palo siempre: o pierdes el tiempo, vas y te enteras tú, o nadie te dice nada y al final a tragar con lo que le s dé la gana a cuatro que no tienen ni idea de lo que están haciendo. A las pruebas me remito.
Lo del AVE se ha hecho con este procedimiento, aquí nadie sabía nada, el trazado exacto y propiamente dicho aún es algo desconocido para gran parte de la gente, a ver quién sabe cómo va eso por el aeropuerto al milímetro nada más que quienes lo han decidido y así está saliendo todo.
Por lo tanto por eso pregunto... ¿hay ya una configuración de cercanías prevista y/o decidida? ¿cuál? ¿quién lo ha decidido? ¿dónde está? ¿hay un plano? ¿o nos lo dirán cuando ya no haya remedio como con el trazado del AVE para que nos tengamos que aguantar y así tener que soportar respuestas en el sentido de que "mover ahora ya no sé qué es muy caro y alargaría la obra"?
Porque las cagadas hay que corregirlas ANTES. ¿Para eso tienen los políticos estas estrategias de no decir nada a la gente? para luego ya tener que acatar sus consejos y preceptos incoherentes y estúpidos de hacer pasar las cosas por trazados irreales e inútiles, ¿para eso? ¿en eso consiste la estrategia del político actual y moderno? ¿en no decir nada de nada y hacer lo que les dé la gana sin saber?
Pues repito: yo quiero saber con antelación suficiente, porque como ciudadano que lo voy a pagar y que lo voy a usar tengo derecho, por dónde cojones me van a meter las líneas de cercanías, cuántas va a haber, por qué van por donde van y además quiero tener derecho a protestar si no me convence con tiempo suficiente como para que en lugar de hacerse eso se pueda corregir y hacerse otra cosa mejor.
Entonces, tú aquí me estás diciendo que con la configuración de cercanías que nos va a quedar que va a pasar no sé qué... y yo me asombro porque no sé cuál es esa configuración que dices que va a quedar ya que oficialmente no me consta que haya nada. Y si lo hubiera ¿dónde le han dado la publicidad que requiere algo así? ¿por qué no se le expone eso a la gente para que lo sepa claramente? ¿por qué se esconde algo como el resultado final y la configuración final de un esquema de cercanías? a mi me parece algo lo suficientemente importante como para que lo sepa todo el mundo cuanto antes, no algo que haya que esconder y que si alguien quiere informarse tenga que apañárselas él solo y perder tiempo yendo aquí, yendo allá, preguntando en la ventanilla nº 23, luego que te manden a la 78... eso es lamentable. ¿No lo voy a pagar yo? pues que cuando lo tengan me lo den masticado y de manera fácil. Yo no tengo por qué ir a ningún sitio a enterarme, son ellos quienes me lo tienen que enseñar automáticamente lo mismo que de mi nómina y sin preguntarme sale automáticamente una cantidad cada mes en concepto de impuestos y otra cada año en concepto de declaración de la renta.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"