En marxa transformació Sagrera i Sant Andreu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

En marxa transformació Sagrera i Sant Andreu

Post by metring »

De la web de l'Ajuntament de Barcelona:

La transformació ferroviària i urbanística de la Sagrera i Sant Andreu ja està en marxa

publicat el 19/11/2007 a les 15:46 h. Carles Cereijo
El pressupost conjunt de les obres de millora que s'executaran entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat pugen a 375'5 milions d'euros
Vegeu el vídeo

La transformació ferroviària i urbanística entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat ja està en marxa. Reunit a l’Ajuntament de Barcelona, el Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat –format per Foment, la Generalitat i el consistori- ha aprovat els tràmits administratius que permeten executar aquest gran projecte de millora per a la ciutat.

El projecte està dividit en dos trams, un que afecta als entorns de la Sagrera i l’altre que comprèn l’àrea de l’actual línia ferroviària que va de Sant Andreu al Nus de la Trinitat. En conjunt, les obres tenen un pressupost de 375,5 milions d’euros, dels quals 142,6 milions corresponen als treballs d’integració i millora urbanística.

Sector Sagrera

En el primer tram, o sector Sagrera, es faran les actuacions necessàries per a la posada en marxa de la línia d’alta velocitat que vorejarà el futur edifici de la futura estació intermodal, que acollirà el TAV, els trens de Rodalies, les línies 4 i 9 del Metro i autobusos urbans i interubans.

El projecte també preveu el desviament de les vies d’ample convencional que hi ha en l’actualitat a la Sagrera, ja que en aquesta zona es construirà la futura estació. Les obres aprovades també contemplen la construcció dels nous túnels per a Rodalies i la cobertura parcial del ferrocarril per a desviar el Pont del Treball.

Sector Sant Andreu

Pel que fa al sector Sant Andreu, els projectes aprovats contemplen construir la plataforma de la línia d’alta velocitat, noves vies per a les línies de Rodalies, i les cobertures d’aquestes plataformes. Els treballs també preveuen la urbanització dels carrers i enjardinaments de la zona.

Una vegada executat els treballs, aquest corredor ferroviari acollirà la línia de Rodalies Barcelona-Montcada, la línia d’Alta Velocitat i dos túnels viaris de circulació per a l’accés rodat a la Sagrera des de les Rondes i les autopistes.

Per eliminar la barrera urbanística que actualment suposa el corredor es construirà una gran cobertura i s’urbanitzarà un nou un parc lineal que acollirà habitatges residencials, molts d’ells de protecció; oficines i comerços; zones verdes i equipaments per a les persones.

Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".

A la roda de premsa posterior a la reunió del consell d’administració, l’alcalde ha afegit que aquesta decisió executiva representa l’inici real de la transformació i millora d’aquests espais de la ciutat, "on s’impulsen milers de metres quadrats que acolliran un modern sistema ferroviari, habitatges, zones verdes i equipaments".

A preguntes dels periodistes, Jordi Hereu ha assegurat que la licitació d’aquests trams i l’adjudicació del tram central de l’AVE entre Sants i la Sagrara es farà "quan abans millor".

Participació en la direcció i seguiment de les obres

Un altre dels acords aprovats pel consell d’administració és l'acord que permetrà la seva participació en les reunions de la Direcció General dels treballs i, per tant, en el seguiment de les obres, tal com havien relament l’Ajuntament i la Generalitat

Pel que fa al tram central, l’alcalde ha assegurat que es buscarà un mecanisme similar dins de l’estructura del Consorci d’Alta Velocitat Barcelona.

A la mateixa roda de premsa, Jordi Hereu ha estat acompanyat pel Secretari d’Estat d’Infrastructures, Victor Morlán, i el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que han destacat que els dos trams aprovats són els últims de l’AVE que faltaven per licitar entre Barcelona i la frontera francesa.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Buidor total

Post by Guigui »

Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.

Sempre hem de ser els profans i estúpids votants qui ha de reconèixer les coses. Els polítics, és clar, no estan per coses tan mundanes.
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
Aquesta cantarella rapsòdica demostra que no té ni punyetera idea de la història de la ciutat que suposadament governa.

Si us plau, Sr. Alcalde...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Buidor total

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.
Deus voler dir Trinitat Vella, no?
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Post by Trytasa Baldaquino »

lamentablement, ni tan sols està projectada l'ampliació de la L3 a Trini Vella... de fet, primer hauran d'arribar a Trini Nova, que encara trigaran uns quants anys!

de totes formes, on calculeu que hauria d'estar la hipotètica (improbable, veient la 'sensibilitat' consistorial) estació intermodal de Trinitat Vella? Ja que entre l'estació de la L1 i les vies del tren està tot el parc per enmig...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

alguna cosa hi ha si surt el perllongament als plànols oficials:

Image
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

La veritat és que si es fes el tram Trinitat Nova-Trinitat Vella de la L3 el nord de Barcelona i Montcada i Santa Coloma de Gramenet estarien força millor comunicats (hospital Vall d´Hebron, campus universitari Mundet, Renfe a Torre Baró...)...

:boig3
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

I ja de pas fer creuar a la L9 el riu Besòs no li faria cap mal, ni que fos en viaducte...

Megaintercanviador a Trinitat Vella! :roll: :idea:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pífia meva

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.
Deus voler dir Trinitat Vella, no?
Efectivament. Perdoneu la pífia. :oops:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

orique wrote:I ja de pas fer creuar a la L9 el riu Besòs no li faria cap mal, ni que fos en viaducte...

Megaintercanviador a Trinitat Vella! :roll: :idea:
Jo més aviat faria creuar el Besòs a la L3 (dos cops), li faria fer Trinitat Vella-Can Zam-Vallbona-Montcada Bifurcació...

I ja posats Montcada Centre i Montcada Ripollet, però això ja són pears to the elm tree...

:cunao :culo :boig :error :muertorisa :tazaWC :patada :ovni
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.

Si fos un pont de carretera a tots ens semblaria bé... per què no es pot fer com a Porto, per exemple?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

orique wrote:O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.
No cal. Només haurien d'agafar la L1 fins a Trinitat Vella, o si les estacions de la línia vermella cauen lluny, fer transbord de la L9 a la L1 a Fondo.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

orique wrote:O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.
:?: :?: :?: :x :eyes :error

No, la gent de Santa Coloma hauria d´agafar la L1 fins a Trinitat Vella, i a Trinitat Vella la L3 fins a Vall d´Hebron... i la gent de posem per cas, el Singuerlín, la L9 fins a Can Zam i d´allà la L3 fins a Vall d´Hebron...

No sé si m´he explicat prou bé...
:bufon :tranqui
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enllaç L3 i L9

Post by Guigui »

Danzig wrote:alguna cosa hi ha si surt el perllongament als plànols oficials:

Image
El que no entenc és per què no pretenen allargar la L3 fins enllaçar-la amb la L9 a Can Zam (o dur la L9 fins a Trinitat Vella), tenint els dos caps de línia a tocar l'un de l'altre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Money, suposo...

:isla
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trespercent-flow

Post by Guigui »

437.001 wrote:Money, suposo...
Tot és qüestió d'aplicar la tècnica del ruc i la pastanaga: en lloc del ruc hi poses el polític, en lloc de la pastanaga el 3%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Trespercent-flow

Post by EUKibo »

Guigui wrote:
437.001 wrote:Money, suposo...
Tot és qüestió d'aplicar la tècnica del ruc i la pastanaga: en lloc del ruc hi poses el polític, en lloc de la pastanaga el 3%.
XD


Comento que tot el que dieu teniu raó. Amb només un parell de noves estacions les connexions del metro millorarien molt. Amb la connexió de Trinitat Vella L1 L3 L9, en un viatge de 10 parades des de Santa Coloma amb només un transbord (és a dir, uns 15min de trajecte, un temps prou òptim pel metro) es pot arrivar en metro a:

ACTUALS ESTACIONS RAONABLES DES DE SANTA COLOMA:
Fondo
Baró de Viver
Trinitat Vella
Fabra i Puig R3 R4 R7
Sagrera
Navas
Clot R1 R2
Glòries
Marina
Bac de Roda
Sant Martí
Encants
Sagrada Familia
Vilapicina
Verdaguer
Hospital de Sant Pau
Camp de l'Arpa
Congrés
Maragall
Virrei Amat

FUTURES ESTACIONS (només amb la construcció del perllongament d'una estació de la L3)
Penitents
Vall d'Hebron
Montbau
Mundet
Valldaura
Canyelles
Roquetes
Trinitat Nova
Trinitat Vella
Baró de Viver

(perllongament de la L1 a l'intercanviador del Barcelonès Nord-Maresme Badalona Centre)
Montigalà
Lloreda
Bufalà
Badalona Centre R1
Casagemes
Morera
Pomar
Pep Ventura
Gorg
Sant Roc
Artigues|SA

(i la L9 ja no la poso, la llista augmentaria massa)


En resum, el que es diria crèixer exponencialment. Amb 1 estació guanyem 10 trajectes òptims (per dir-ho d'alguna manera). I segurament el que costaria fer-ho és misseria comparat amb pressupost del 4rt cinturó i sense tenir en compte que el metro l'utilitzen milions de persones (i els que no l'utilitzen en cara és perque és avui dia encara molt deficitari en estacions i enllaços). A més que és ecològic, sostenible i el que vol la gent.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

La part de l'estació de Sagrera més propera al pont de Calatrava ja és a terra.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

I a més, en cas d'incidència a la L1 a la zona de Santa Coloma, es podria agafar la L9. I viceversa.

Però com a Barcelona ens agrada fer perllongaments a pas de cargol...
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Yo más bien diria que toda sagrera esta casi derruida.
Paso cada día por el puente de Sarajevo cuando vengo de trabajar y desde allí se observa toda la explanada llena de maquinaria pesada. Casi todas las naves han ido al suelo ya.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cargol, no només el pas

Post by Guigui »

orique wrote:Però com a Barcelona ens agrada fer perllongaments a pas de cargol...
... i en forma de cargol. :evil:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”