Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Megafonia antiga i nova

Post by Guigui »

alexbn wrote:¿En todos los reformados sigue sonando la megafonía antigua? ¿Tanto cuesta cambiarla?
Tampoc veig l'avantatge que presenta la nova respecte a l'antiga, a no ser una uniformització que sí que és cert que s'agraïria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Post by Miquel »

La megafonia és la mateixa de sempre, però al 3009-3012 els termòmetres són iguals que els que hi han al 5000, el 3017-3020 també els te els del 5000 i crec que a partir d'ara els hi posaràn aquets a totes les unitats reformades, excepte el 3013-3036 que hi porta els antics.
Al cap i a la fi la unica novetat d'enllaç és amb el Tram, i el termòmetre ja ho indica.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per què indicar el tram?

Post by Guigui »

Miquel wrote:Al cap i a la fi la unica novetat d'enllaç és amb el Tram, i el termòmetre ja ho indica.
Doncs si hi indiquen el tram, que també hi posin totes les línies d'autobús. Si hi ha un criteri de discriminació, no hauria de ser si hi ha vies pel mig o no, sinó si es tracta d'un mitjà de transport ràpid i d'alta capacitat. I dubto seriosament que el tram compleixi el primer d'aquests requisits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
alexbn
N6
N6
Posts: 230
Joined: Wednesday 04/05/2005 12:41

Re: Per què indicar el tram?

Post by alexbn »

Guigui wrote:Doncs si hi indiquen el tram, que també hi posin totes les línies d'autobús. Si hi ha un criteri de discriminació, no hauria de ser si hi ha vies pel mig o no, sinó si es tracta d'un mitjà de transport ràpid i d'alta capacitat. I dubto seriosament que el tram compleixi el primer d'aquests requisits.
El tranvía es de media un 50% más rápido, puesto que la velocidad media del servicio de bus es de 12 km/h y la del tranvía es de 18 km/h. Evidentemente, yendo por la calle la velocidad media del tranvía no será 29 km/h como la del metro gracias a algún cargo del Ayunta que no permite prioridad semafórica (en la Diagonal, porque en principio fuera de ella sí la hay).
alexbn
N6
N6
Posts: 230
Joined: Wednesday 04/05/2005 12:41

Re: Megafonia antiga i nova

Post by alexbn »

Guigui wrote:Tampoc veig l'avantatge que presenta la nova respecte a l'antiga, a no ser una uniformització que sí que és cert que s'agraïria.
Pues eso. Aparte de que en la antigua no dice "enlace con L6 y L7" ni "enlace con L8", que creo que sí debería decir, ni "enlace con tranvía".
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Post by Busman »

Bé, la velocitat comercial de les Rodalies també és escasa i en canvi l'anuncien per megafonia.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Post by Busman »

Avui només tres trens de la S. 2100 circulant per la L4 (410, 411 i, crec, 415). Espero que es tracti d'alguna mena de pausa necessària per a incloure-hi alguna millora (megafonia, pilots lluminosos...) i no del fet que, un cop prou llunyanes les eleccions, podem tornar a marginar la L4, si és que realment ho havíen deixat de fer.

Per altra banda, avui he pujat al 9093-9094-9524-9095-9096 a L2, així que això dels trens de la sèrie 9000 per la L4 comença a ser dubtós.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

acabo de llegir a la revista pels empleats de TMB, que degut al desfassament entre l'entrega de les infraestructures i els trens de la L9, els 50 trens de la s9000 quedaran repartits entre les línies L2, L4 i L5.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

ai carai!!

Post by JaMiRo! »

El LLOP wrote:acabo de llegir a la revista pels empleats de TMB, que degut al desfassament entre l'entrega de les infraestructures i els trens de la L9, els 50 trens de la s9000 quedaran repartits entre les línies L2, L4 i L5.
ai carai!! :o
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

El LLOP wrote: els trens de la L9, els 50 trens de la s9000 quedaran repartits entre les línies L2, L4 i L5.
Mmm... doncs de moment tinc els meus dubtes.
No fa gaires dies que estàvem parlant de tot això amb la direcció del metro, a la conferència que van realitzar a l'AAFCB, i aquests no eren precisament els seus plans, sinó que eren els que s'expressen en aquest document:
http://www.wefer.com/personal/presentacio_tmb_aafcb.pdf

Concretament, a la pàgina 23 deixen ben clar que els 50 trens de la sèrie 9000 es distribuiran d'aquesta manera:
L2 = 24 trens
L5 = 10 trens

No obstant, hi ha 16 trens més que són els que han d'anar per a la primera fase de la L9. I el problema és que aquests 16 trens segurament s'entregaran abans de que s'acabi la L9.
Aleshores, en comptes de deixar-los "aparcats" a qualsevol lloc, potser optin per posar-los a la L5? Doncs ja em diran com s'ho faran, perquè actualment amb la quantitat de trens que hi ha a la L5 ja està al límit de la seva capacitat... si no mireu com cada vegada és més habitual haver-se de quedar parat a l'estació esperant que el tren de davant deixi lliure la via.
Realment és una mica patètic tot plegat, ja que fins ara teníem massa pocs trens i ara, en un parell d'anys, tenim més trens dels que ens caben a les vies. I això que cada tren no és precisament barat!!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

wefer wrote:Concretament, a la pàgina 23 deixen ben clar que els 50 trens de la sèrie 9000 es distribuiran d'aquesta manera:
L2 = 24 trens
L5 = 10 trens
L4 ;)
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

victorcasta wrote:
wefer wrote: L2 = 24 trens
L5 = 10 trens
L4 ;)
Correcte. On vaig dir L5, havia de dir L4. Perdó :oops:
jlr
N6
N6
Posts: 176
Joined: Wednesday 14/12/2005 21:26
Location: Badalona

Post by jlr »

Avui i ahir no he vist cap 2100 circulant a la línia 2. Fins ara hi havia algun.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Aviam, si la meitat (o més) dels 1100 ja els havien desballestat, i continuen havent-hi a la L4 vint-i-tants trens, el que és obvi és que els trens (2100, quin remei) han de ser-hi en algun lloc. Que no els hagueu vist en el trajecte que heu fet pot ser pura casualitat.

Malauradament, els trens no "ressusciten" pas :(
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Realment, jo també fa ja diversos dies que no veig cap 2100 a la L2.
Possiblement en quedi algun, però cada vegada es fa més difícil trobar-ne.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Oi tant. Jo em referia al missatge del Busman. No pot haver-hi només tres 2100 per la L4, ja que no sobreviuen prous 1100 com per completar el carrusel.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Post by Busman »

Potser no eren 3, però eren ben pocs. I aquests dies, la cosa funciona igual. Jo faig el mateix raonament que tu, Fran, i penso que, dels 4 cops al dia que agafo la L4, al menys en 3 ha de ser un 2100. Doncs porto tres dies seguits agafant només 1100, tots a torns diferents i amb cotxes diferents -fins i tot alguns de molt baixos- el que em fa pensar que o bé la teoria de Probabilitats falla (que podria ser) o bé hi ha diversos 1100 que sobreviuen.

En qualsevol cas, que dels ja de per sí insuficients 19 trens que circulen a la L4 només en corrin 14 o 15 mai ha estat percebut com un problema per a TMB (de fet, és el pa de cada dia), que es veu que com la L4 és groga els hi passa desapercebuda entre tantes línies de colors més foscos.

I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Busman wrote:I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
:D
De fet algun sí que queda a la L2, ja que avui després de molts dies, he viatjat en un, concretament el que porta el remolc 2105.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Post by traveller »

Busman wrote:Potser no eren 3, però eren ben pocs. I aquests dies, la cosa funciona igual. Jo faig el mateix raonament que tu, Fran, i penso que, dels 4 cops al dia que agafo la L4, al menys en 3 ha de ser un 2100. Doncs porto tres dies seguits agafant només 1100, tots a torns diferents i amb cotxes diferents -fins i tot alguns de molt baixos- el que em fa pensar que o bé la teoria de Probabilitats falla (que podria ser) o bé hi ha diversos 1100 que sobreviuen.

En qualsevol cas, que dels ja de per sí insuficients 19 trens que circulen a la L4 només en corrin 14 o 15 mai ha estat percebut com un problema per a TMB (de fet, és el pa de cada dia), que es veu que com la L4 és groga els hi passa desapercebuda entre tantes línies de colors més foscos.
Emmm... a veure... a l'hora punta del matí en corren 19 trens de dilluns a divendres, i aixo es impepinable; sempre es així (excepte si hi ha un tall de linia o el que fos que deixi un tros fora de servei). Avui dia 30/11/2007, corrien com a 2100 els següents torns:

405, 406, 407, 409, 410, 411, 413, 414, 415, 417, 418

...i aixo fa un total de... 11 trens!!! :P
Busman wrote:I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
Recordem que les ultimes unitats 2100 entregades, porten termòmetres de veritat; diria que amb enganxines nomes hi ha 4. Recordem també que la culpa de que no funcionin els termometres no es dels trens, sinó de la via.

Saluts
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Post by Miquel »

El 2101-2104 a quina línia circul·la?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”