Tampoc veig l'avantatge que presenta la nova respecte a l'antiga, a no ser una uniformització que sí que és cert que s'agraïria.alexbn wrote:¿En todos los reformados sigue sonando la megafonía antigua? ¿Tanto cuesta cambiarla?
Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Megafonia antiga i nova
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La megafonia és la mateixa de sempre, però al 3009-3012 els termòmetres són iguals que els que hi han al 5000, el 3017-3020 també els te els del 5000 i crec que a partir d'ara els hi posaràn aquets a totes les unitats reformades, excepte el 3013-3036 que hi porta els antics.
Al cap i a la fi la unica novetat d'enllaç és amb el Tram, i el termòmetre ja ho indica.
Al cap i a la fi la unica novetat d'enllaç és amb el Tram, i el termòmetre ja ho indica.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per què indicar el tram?
Doncs si hi indiquen el tram, que també hi posin totes les línies d'autobús. Si hi ha un criteri de discriminació, no hauria de ser si hi ha vies pel mig o no, sinó si es tracta d'un mitjà de transport ràpid i d'alta capacitat. I dubto seriosament que el tram compleixi el primer d'aquests requisits.Miquel wrote:Al cap i a la fi la unica novetat d'enllaç és amb el Tram, i el termòmetre ja ho indica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Per què indicar el tram?
El tranvía es de media un 50% más rápido, puesto que la velocidad media del servicio de bus es de 12 km/h y la del tranvía es de 18 km/h. Evidentemente, yendo por la calle la velocidad media del tranvía no será 29 km/h como la del metro gracias a algún cargo del Ayunta que no permite prioridad semafórica (en la Diagonal, porque en principio fuera de ella sí la hay).Guigui wrote:Doncs si hi indiquen el tram, que també hi posin totes les línies d'autobús. Si hi ha un criteri de discriminació, no hauria de ser si hi ha vies pel mig o no, sinó si es tracta d'un mitjà de transport ràpid i d'alta capacitat. I dubto seriosament que el tram compleixi el primer d'aquests requisits.
Re: Megafonia antiga i nova
Pues eso. Aparte de que en la antigua no dice "enlace con L6 y L7" ni "enlace con L8", que creo que sí debería decir, ni "enlace con tranvía".Guigui wrote:Tampoc veig l'avantatge que presenta la nova respecte a l'antiga, a no ser una uniformització que sí que és cert que s'agraïria.
Avui només tres trens de la S. 2100 circulant per la L4 (410, 411 i, crec, 415). Espero que es tracti d'alguna mena de pausa necessària per a incloure-hi alguna millora (megafonia, pilots lluminosos...) i no del fet que, un cop prou llunyanes les eleccions, podem tornar a marginar la L4, si és que realment ho havíen deixat de fer.
Per altra banda, avui he pujat al 9093-9094-9524-9095-9096 a L2, així que això dels trens de la sèrie 9000 per la L4 comença a ser dubtós.
Per altra banda, avui he pujat al 9093-9094-9524-9095-9096 a L2, així que això dels trens de la sèrie 9000 per la L4 comença a ser dubtós.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
ai carai!!
ai carai!!El LLOP wrote:acabo de llegir a la revista pels empleats de TMB, que degut al desfassament entre l'entrega de les infraestructures i els trens de la L9, els 50 trens de la s9000 quedaran repartits entre les línies L2, L4 i L5.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Mmm... doncs de moment tinc els meus dubtes.El LLOP wrote: els trens de la L9, els 50 trens de la s9000 quedaran repartits entre les línies L2, L4 i L5.
No fa gaires dies que estàvem parlant de tot això amb la direcció del metro, a la conferència que van realitzar a l'AAFCB, i aquests no eren precisament els seus plans, sinó que eren els que s'expressen en aquest document:
http://www.wefer.com/personal/presentacio_tmb_aafcb.pdf
Concretament, a la pàgina 23 deixen ben clar que els 50 trens de la sèrie 9000 es distribuiran d'aquesta manera:
L2 = 24 trens
L5 = 10 trens
No obstant, hi ha 16 trens més que són els que han d'anar per a la primera fase de la L9. I el problema és que aquests 16 trens segurament s'entregaran abans de que s'acabi la L9.
Aleshores, en comptes de deixar-los "aparcats" a qualsevol lloc, potser optin per posar-los a la L5? Doncs ja em diran com s'ho faran, perquè actualment amb la quantitat de trens que hi ha a la L5 ja està al límit de la seva capacitat... si no mireu com cada vegada és més habitual haver-se de quedar parat a l'estació esperant que el tren de davant deixi lliure la via.
Realment és una mica patètic tot plegat, ja que fins ara teníem massa pocs trens i ara, en un parell d'anys, tenim més trens dels que ens caben a les vies. I això que cada tren no és precisament barat!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Correcte. On vaig dir L5, havia de dir L4. Perdóvictorcasta wrote:L4wefer wrote: L2 = 24 trens
L5 = 10 trens
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Aviam, si la meitat (o més) dels 1100 ja els havien desballestat, i continuen havent-hi a la L4 vint-i-tants trens, el que és obvi és que els trens (2100, quin remei) han de ser-hi en algun lloc. Que no els hagueu vist en el trajecte que heu fet pot ser pura casualitat.
Malauradament, els trens no "ressusciten" pas
Malauradament, els trens no "ressusciten" pas
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Realment, jo també fa ja diversos dies que no veig cap 2100 a la L2.
Possiblement en quedi algun, però cada vegada es fa més difícil trobar-ne.
Possiblement en quedi algun, però cada vegada es fa més difícil trobar-ne.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Potser no eren 3, però eren ben pocs. I aquests dies, la cosa funciona igual. Jo faig el mateix raonament que tu, Fran, i penso que, dels 4 cops al dia que agafo la L4, al menys en 3 ha de ser un 2100. Doncs porto tres dies seguits agafant només 1100, tots a torns diferents i amb cotxes diferents -fins i tot alguns de molt baixos- el que em fa pensar que o bé la teoria de Probabilitats falla (que podria ser) o bé hi ha diversos 1100 que sobreviuen.
En qualsevol cas, que dels ja de per sí insuficients 19 trens que circulen a la L4 només en corrin 14 o 15 mai ha estat percebut com un problema per a TMB (de fet, és el pa de cada dia), que es veu que com la L4 és groga els hi passa desapercebuda entre tantes línies de colors més foscos.
I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
En qualsevol cas, que dels ja de per sí insuficients 19 trens que circulen a la L4 només en corrin 14 o 15 mai ha estat percebut com un problema per a TMB (de fet, és el pa de cada dia), que es veu que com la L4 és groga els hi passa desapercebuda entre tantes línies de colors més foscos.
I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Busman wrote:I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
De fet algun sí que queda a la L2, ja que avui després de molts dies, he viatjat en un, concretament el que porta el remolc 2105.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Emmm... a veure... a l'hora punta del matí en corren 19 trens de dilluns a divendres, i aixo es impepinable; sempre es així (excepte si hi ha un tall de linia o el que fos que deixi un tros fora de servei). Avui dia 30/11/2007, corrien com a 2100 els següents torns:Busman wrote:Potser no eren 3, però eren ben pocs. I aquests dies, la cosa funciona igual. Jo faig el mateix raonament que tu, Fran, i penso que, dels 4 cops al dia que agafo la L4, al menys en 3 ha de ser un 2100. Doncs porto tres dies seguits agafant només 1100, tots a torns diferents i amb cotxes diferents -fins i tot alguns de molt baixos- el que em fa pensar que o bé la teoria de Probabilitats falla (que podria ser) o bé hi ha diversos 1100 que sobreviuen.
En qualsevol cas, que dels ja de per sí insuficients 19 trens que circulen a la L4 només en corrin 14 o 15 mai ha estat percebut com un problema per a TMB (de fet, és el pa de cada dia), que es veu que com la L4 és groga els hi passa desapercebuda entre tantes línies de colors més foscos.
405, 406, 407, 409, 410, 411, 413, 414, 415, 417, 418
...i aixo fa un total de... 11 trens!!!
Recordem que les ultimes unitats 2100 entregades, porten termòmetres de veritat; diria que amb enganxines nomes hi ha 4. Recordem també que la culpa de que no funcionin els termometres no es dels trens, sinó de la via.Busman wrote:I, efectivament, no queden 2100 a la L2. Els que hi quedaven deuen ser als tallers suportant la laboriosa tasca d'enganxar-hi els termòmetres informatius adhesius de la L4, feina que exigeix una gran esforç tecnològic i pressupostari.
Saluts