Com fer reclamacions per trens llarga distància
Com fer reclamacions per trens llarga distància
Hola, obro aquest fil (si n'hi ha un de similar, please, aviseu-me), per preguntar-vos a qui, com i a on s'ha de reclamar, per un viatge de tren de llarga distància a Andalusia, pel qual hi va haver un retard de 3 hores. A una cosina li van dir que a Renfe no podia reclamar, sino a Adif, i no sap a on anar. Té els papers de la reclamació, i li van dir que tenia 3 messos per fer-la. Gràcies!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reclamacions
Doncs m'estranya molt, ja que la meva dona va anar fa sis anys a Vigo, cotxe inclòs, va arribar-hi amb vuit hores de retard i a la mateixa guixeta la van fer el comprovant de retard. Això sí, per cobrar la meitat del bitllet, va haver d'anar un total de tres cops a reclamar: el primer, a Vigo, no ho feien, ja que era molta deferència que esperessin perquè arribés aquell tren i no estaven per gaire més; la segona, a Pg. de Gràcia, perquè els sistemes no funcionaven; finalment, la tercera va ser la bona.
Metring, no sé si et refereixes a aquest tipus de reclamació (tornar part de l'import) o si és una queixa pel servei. En aquest últim cas, la teva cosina pot adreçar-s'hi per correu electrònic. Tarden una eternitat en respondre i ho fan com si fos el Politburó del Partit Comunista de la Unió Soviètica, però almenys en queda constància.
Per cert, aquest fil no hauria d'anar a ferrocarril mundial? No hi veig la intermodalitat per enlloc.
Metring, no sé si et refereixes a aquest tipus de reclamació (tornar part de l'import) o si és una queixa pel servei. En aquest últim cas, la teva cosina pot adreçar-s'hi per correu electrònic. Tarden una eternitat en respondre i ho fan com si fos el Politburó del Partit Comunista de la Unió Soviètica, però almenys en queda constància.
Per cert, aquest fil no hauria d'anar a ferrocarril mundial? No hi veig la intermodalitat per enlloc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No per intermodalitat, però com es tracta d'un tema de com fer reclamacions de transports, he pensat que seria més adient de col·locar-lo en aquest fil.
Apart, hem de pensar que fa sis anys, era molt més fàcil reclamar per un endarreriment a la Renfe, però com ara està dividida en aquesta i Adif, i li van dir que havia de reclamar a aquesta última...De tota manera, intentaré trobar la direcció de correu electrònic d'Adif, però si algú la pogués faciliar, així de pas la podriem llegir tots...
Apart, hem de pensar que fa sis anys, era molt més fàcil reclamar per un endarreriment a la Renfe, però com ara està dividida en aquesta i Adif, i li van dir que havia de reclamar a aquesta última...De tota manera, intentaré trobar la direcció de correu electrònic d'Adif, però si algú la pogués faciliar, així de pas la podriem llegir tots...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Totalment il·lògic
El que aniré a dir són elucubracions sense massa efecte pràctic i que, si topes amb un "no" d'un buròcrata qualsevol, doncs toca't els piiiiiiiiip! Però els viatgers bé subscrivim un contracte (en forma de bitllet) amb l'empresa Renfe. Que aquesta tingui problemes amb proveïdors seus (s'anomenin Adif o Perico de los Palotes), tant és. És el principi de la subcontractació: la relació jurídico-comercial és entre viatger i operadora. Si el primer té qualsevol problema, és a aquesta última que s'ha d'adreçar, i és aquesta qui ho ha de solucionar, ja sigui directament o demanant responsabilitats a altri. Però això últim no pot afectar al viatger, que no ha subscrit cap contracte, a efectes del viatge, amb cap altra empresa que Renfe.
El problema és que l'entramat de Renfomentadif és ideal per espolsar-se qualsevol responsabilitat. El lema corporatiu podria ser ben bé "ni partíoh ni doblaoh".
El problema és que l'entramat de Renfomentadif és ideal per espolsar-se qualsevol responsabilitat. El lema corporatiu podria ser ben bé "ni partíoh ni doblaoh".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A qualsevol Centre de Viatges d'Adif, a atenció al client li han de segellar el bitllet indicant el percentatge que correspon de devolució. I després podrà anar a una taquilla on li abonaran l'import corresponent.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Totalment il·lògic
Guigui wrote:El que aniré a dir són elucubracions sense massa efecte pràctic i que, si topes amb un "no" d'un buròcrata qualsevol, doncs toca't els piiiiiiiiip! Però els viatgers bé subscrivim un contracte (en forma de bitllet) amb l'empresa Renfe. Que aquesta tingui problemes amb proveïdors seus (s'anomenin Adif o Perico de los Palotes), tant és. És el principi de la subcontractació: la relació jurídico-comercial és entre viatger i operadora. Si el primer té qualsevol problema, és a aquesta última que s'ha d'adreçar, i és aquesta qui ho ha de solucionar, ja sigui directament o demanant responsabilitats a altri. Però això últim no pot afectar al viatger, que no ha subscrit cap contracte, a efectes del viatge, amb cap altra empresa que Renfe.
El problema és que l'entramat de Renfomentadif és ideal per espolsar-se qualsevol responsabilitat. El lema corporatiu podria ser ben bé "ni partíoh ni doblaoh".
Després de l'explicació d'en Josep sí que té un sentit aquest "entramat de Renfomentoadif" que diu en Guigui.josep_serre wrote:A qualsevol Centre de Viatges d'Adif, a atenció al client li han de segellar el bitllet indicant el percentatge que correspon de devolució. I després podrà anar a una taquilla on li abonaran l'import corresponent.
Adif és qui anota les hores oficials d'entrada i sortida de les circulacions i per tant, ha de ser Adif qui t'informi de quin va ser el retard oficial d'aquell tren perquè així l'operadora sàpiga quin és l'import que t'ha de tornar. En l'escenari actual que només hi ha una operadora, no sembla tenir gaire sentit, però en un escenari futur amb operadores privades, el part de retard oficial que et donara un ens independent com serà Adif, et servirà perquè les operadores privades no et puguin timar modificant els horaris dels trens amb demora al seu gust.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Totalment il·lògic
Això és inexacte.
Adif té encomenada l'atenció al client de Renfe Operadora, excepte allò que correspon a Rodalies (parlo de Catalunya) i és atenció al client qui té potestat per tractar tot allò relacionat amb la postvenda de rodalies, com ara el tractament d'un retard.
Les dades corresponents al retards dels trens i les causes que els produeixen que determinen si un tren és indemnitzable o no les té Renfe i es consulten a aquesta.
Adif té encomenada l'atenció al client de Renfe Operadora, excepte allò que correspon a Rodalies (parlo de Catalunya) i és atenció al client qui té potestat per tractar tot allò relacionat amb la postvenda de rodalies, com ara el tractament d'un retard.
Les dades corresponents al retards dels trens i les causes que els produeixen que determinen si un tren és indemnitzable o no les té Renfe i es consulten a aquesta.
victorcasta wrote: Després de l'explicació d'en Josep sí que té un sentit aquest "entramat de Renfomentoadif" que diu en Guigui.
Adif és qui anota les hores oficials d'entrada i sortida de les circulacions i per tant, ha de ser Adif qui t'informi de quin va ser el retard oficial d'aquell tren perquè així l'operadora sàpiga quin és l'import que t'ha de tornar. En l'escenari actual que només hi ha una operadora, no sembla tenir gaire sentit, però en un escenari futur amb operadores privades, el part de retard oficial que et donara un ens independent com serà Adif, et servirà perquè les operadores privades no et puguin timar modificant els horaris dels trens amb demora al seu gust.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van