Cataclisme a Bellvitge (tall de rodalies per l'AVE)
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
regionals fins a vilanova
Jo demanaria a Renfe que els regionals i catalunya exprés provinents de Tortosa, Móra i Lleida, que enlloc de finalitzar a Sant Vicenç de Calders (i haver de pujar a un etern rodalies per Vilafranca), que ho féssin a Vilanova, que així ompliriem el rodalies aquest jejeje I que tripliquessin la composició del rodalies, lògicament!
Túnels del Garraf wrote:Aquest és el problema...
Lògicament els que vinguin de Sant Vicenç faran el canvi a Vilanova per poder agafar seient i a la tornada faran el canvi a Castelldefels pel mateix...
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: mensaje trasladado
"malifeta" escribió:
Morlán confirma el restabliment de Rodalies al voltant del 30 de novembre
EFE
BARCELONA
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha dit que la via 2 del tram entre Sants i Bellvitge tornarà a entrar en servei el dia 30 de novembre, com a data més probable, fet que suposaria la recuperació del servei de Rodalies amb "totes les garanties" de seguretat. No obstant, Morlán ha assenyalat que és possible que el sistema alternatiu de transport es mantingui durant uns dies més.
Després de la reunió setmanal del Centre Coordinador Ferroviari de Barcelona (Cecof), Morlán ha apuntat cap al dia 30 de novembre per posar en servei la via 2 de Bellvitge amb tota "la cautela i les prevencions" necessàries, i ha assenyalat que pot ser el dia 30 de novembre, com si és el dia 1 o 2 de desembre.
Morlán ha estat contundent a l'assenyalar que si per a aquell dia la via està en condicions de tornar a entrar en servei, ho farà i, si no, no, ja que l'"obsessió és recuperar Rodalies amb totes les garanties del món" i ha dit que la manifestació convocada per al pròxim dia 1 de desembre no suposa una pressió per a la recuperació del servei.
(Mensaje trasladado)
Morlán confirma el restabliment de Rodalies al voltant del 30 de novembre
EFE
BARCELONA
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha dit que la via 2 del tram entre Sants i Bellvitge tornarà a entrar en servei el dia 30 de novembre, com a data més probable, fet que suposaria la recuperació del servei de Rodalies amb "totes les garanties" de seguretat. No obstant, Morlán ha assenyalat que és possible que el sistema alternatiu de transport es mantingui durant uns dies més.
Després de la reunió setmanal del Centre Coordinador Ferroviari de Barcelona (Cecof), Morlán ha apuntat cap al dia 30 de novembre per posar en servei la via 2 de Bellvitge amb tota "la cautela i les prevencions" necessàries, i ha assenyalat que pot ser el dia 30 de novembre, com si és el dia 1 o 2 de desembre.
Morlán ha estat contundent a l'assenyalar que si per a aquell dia la via està en condicions de tornar a entrar en servei, ho farà i, si no, no, ja que l'"obsessió és recuperar Rodalies amb totes les garanties del món" i ha dit que la manifestació convocada per al pròxim dia 1 de desembre no suposa una pressió per a la recuperació del servei.
(Mensaje trasladado)
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es/
------------------------------------
Zapatero promete indemnizar globalmente a los municipios afectados por el corte de Cercanías
El presidente del Gobierno descarta compensaciones directas a los ciudadanos, como pedia ERC
Madrid. (EFE).- El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciado algún tipo de indemnización para los municipios afectados por el corte de Cercanías que debe ser "global" sin hacer más concreciones. Además, Zapatero ha confirmado que el servicio estará pronto restablecido, y ha reafirmado el compromiso del Gobierno en este sentido, añadiendo que hasta que no sea así los usuarios tendrán este transporte gratuito.
Zapatero, en respuesta parlamentaria a la pregunta formulada por el diputado de ERC, Agustí Cerdá, sobre la creación de un fondo de compensación para los afectados en Catalunya por los problemas causados por las obras del AVE en el servicio de Cercanías, ha indicado que el plan alternativo de transporte ha sido debido "gracias a la colaboración de los ciudadanos".
El presidente aparte de reafirmar su compromiso con los ciudadanos de Catalunya, ha destacado que en los próximos días volverá a restablecerse el servicio de Cercanías con plena seguridad para usuarios y trabajadores.
Asimismo, ante la insistencia del diputado de ERC sobre la necesidad de indemnizar a los usuarios del servicio ferroviario afectado, Zapatero ha indicado que ya se han tomado dos medidas, "una la conoce usted", que es la de la gratuidad del servicio, y la otra debe ser "global" para todos los municipios afectados.
No obstante, Cerdà ha recordado al presidente que la Cámara de Comercio de Catalunya y los empresarios catalanes han valorado en 200 millones de euros el coste económico de este problema.
El presidente ha vuelto a reconocer la labor de los ciudadanos de Catalunya y las dificultades por las que están pasando con los problemas causados por las obras ferroviarias, y ha dicho que el Gobierno es consciente de las pérdidas de horas de sueño, del cansancio y de la repercusión que está causando en la vida familiar.
Zapatero se ha reafirmado en la pronta solución del problema, en el restablecimiento del servicio de Cercanías y en la posterior llegada del AVE a Barcelona.
------------------------------------
Zapatero promete indemnizar globalmente a los municipios afectados por el corte de Cercanías
El presidente del Gobierno descarta compensaciones directas a los ciudadanos, como pedia ERC
Madrid. (EFE).- El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciado algún tipo de indemnización para los municipios afectados por el corte de Cercanías que debe ser "global" sin hacer más concreciones. Además, Zapatero ha confirmado que el servicio estará pronto restablecido, y ha reafirmado el compromiso del Gobierno en este sentido, añadiendo que hasta que no sea así los usuarios tendrán este transporte gratuito.
Zapatero, en respuesta parlamentaria a la pregunta formulada por el diputado de ERC, Agustí Cerdá, sobre la creación de un fondo de compensación para los afectados en Catalunya por los problemas causados por las obras del AVE en el servicio de Cercanías, ha indicado que el plan alternativo de transporte ha sido debido "gracias a la colaboración de los ciudadanos".
El presidente aparte de reafirmar su compromiso con los ciudadanos de Catalunya, ha destacado que en los próximos días volverá a restablecerse el servicio de Cercanías con plena seguridad para usuarios y trabajadores.
Asimismo, ante la insistencia del diputado de ERC sobre la necesidad de indemnizar a los usuarios del servicio ferroviario afectado, Zapatero ha indicado que ya se han tomado dos medidas, "una la conoce usted", que es la de la gratuidad del servicio, y la otra debe ser "global" para todos los municipios afectados.
No obstante, Cerdà ha recordado al presidente que la Cámara de Comercio de Catalunya y los empresarios catalanes han valorado en 200 millones de euros el coste económico de este problema.
El presidente ha vuelto a reconocer la labor de los ciudadanos de Catalunya y las dificultades por las que están pasando con los problemas causados por las obras ferroviarias, y ha dicho que el Gobierno es consciente de las pérdidas de horas de sueño, del cansancio y de la repercusión que está causando en la vida familiar.
Zapatero se ha reafirmado en la pronta solución del problema, en el restablecimiento del servicio de Cercanías y en la posterior llegada del AVE a Barcelona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es/
-------------------------------------------
Zapatero no compensará a los usuarios de Renfe
JAUME V. AROCA - Madrid
La recuperación de la línea del Garraf continuó ayer con normalidad, pero Renfe cayó en otro de sus agujeros negros al registrar demoras de al menos media hora en otras tres líneas durante la mañana. Ajeno a este incidente, el presidente del Gobierno anunció en el Congreso la voluntad del Ejecutivo de compensar a los municipios que se han visto afectados por el desastre ferroviario.
Esa es la idea "de momento" toda vez que descarta compensar a cada uno de los ciudadanos como le reclaman algunas fuerzas políticas, organizaciones sindicales y empresariales, además del Síndic de Greuges. El Gobierno considera que es muy difícil cuantificar el daño causado a cada viajero y, por el contrario, sí cree posible una suerte de indemnización global con inversiones directas en proyectos de los propios municipios o de la administración autonómica en estos territorios. ¿Cuáles y cuántos? Fuentes de la presidencia del Gobierno no precisaron más, pero matizaron que se producirán al margen de los acuerdos que el Adif va a firmar con los municipios afectados para reponer todo lo que se ha estropeado con las obras.
El presidente asumió este compromiso en la sesión de control al Gobierno en el Congreso a raíz de la pregunta formulada por el diputado de ERC, Agustí Cerdà. Los republicanos han reclamado la creación en los presupuestos del 2008 de un fondo de compensación para todos los afectados por el desastre. En Catalunya, el secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, señaló que el Govern ejercerá el liderazgo para que Fomento y Renfe compensen con bonos gratuitos a los usuarios de la C2 sur, así como para los de la línea de Ferrocarrils afectada. Este pronunciamiento de Nadal se produjo después de la reunión que mantuvo con consumidores y entidades sociales (CC. OO, UGT, USOC y OCUC, entre otras), un colectivo que la semana pasada firmó el manifiesto "por un servicio ferroviario de calidad".
De momento, el servicio tiene altibajos. En la línea del Garraf se confirmó el incremento de usuarios en los trenes directos (Vilanova-Barcelona), en detrimento de los que hacen la ruta Sant Vicenç de Calders-Gavà, y cambio al autobús. Pero la estación de Sitges estuvo seis horas sin luz y megafonía por avería eléctrica. Otra avería, en un tren en la estación de plaza Catalunya, a las 7.50 horas, causó retrasos de media hora hasta media mañana en las líneas 1, 3 y 4, aunque el tren lo retiraron a las 8.30.
-------------------------------------------
Zapatero no compensará a los usuarios de Renfe
JAUME V. AROCA - Madrid
La recuperación de la línea del Garraf continuó ayer con normalidad, pero Renfe cayó en otro de sus agujeros negros al registrar demoras de al menos media hora en otras tres líneas durante la mañana. Ajeno a este incidente, el presidente del Gobierno anunció en el Congreso la voluntad del Ejecutivo de compensar a los municipios que se han visto afectados por el desastre ferroviario.
Esa es la idea "de momento" toda vez que descarta compensar a cada uno de los ciudadanos como le reclaman algunas fuerzas políticas, organizaciones sindicales y empresariales, además del Síndic de Greuges. El Gobierno considera que es muy difícil cuantificar el daño causado a cada viajero y, por el contrario, sí cree posible una suerte de indemnización global con inversiones directas en proyectos de los propios municipios o de la administración autonómica en estos territorios. ¿Cuáles y cuántos? Fuentes de la presidencia del Gobierno no precisaron más, pero matizaron que se producirán al margen de los acuerdos que el Adif va a firmar con los municipios afectados para reponer todo lo que se ha estropeado con las obras.
El presidente asumió este compromiso en la sesión de control al Gobierno en el Congreso a raíz de la pregunta formulada por el diputado de ERC, Agustí Cerdà. Los republicanos han reclamado la creación en los presupuestos del 2008 de un fondo de compensación para todos los afectados por el desastre. En Catalunya, el secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, señaló que el Govern ejercerá el liderazgo para que Fomento y Renfe compensen con bonos gratuitos a los usuarios de la C2 sur, así como para los de la línea de Ferrocarrils afectada. Este pronunciamiento de Nadal se produjo después de la reunión que mantuvo con consumidores y entidades sociales (CC. OO, UGT, USOC y OCUC, entre otras), un colectivo que la semana pasada firmó el manifiesto "por un servicio ferroviario de calidad".
De momento, el servicio tiene altibajos. En la línea del Garraf se confirmó el incremento de usuarios en los trenes directos (Vilanova-Barcelona), en detrimento de los que hacen la ruta Sant Vicenç de Calders-Gavà, y cambio al autobús. Pero la estación de Sitges estuvo seis horas sin luz y megafonía por avería eléctrica. Otra avería, en un tren en la estación de plaza Catalunya, a las 7.50 horas, causó retrasos de media hora hasta media mañana en las líneas 1, 3 y 4, aunque el tren lo retiraron a las 8.30.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Señor Zapatero, el viaje me cuesta 0,57€, yo lo que quiero es seguir pagando pero que funcionen los trenes!! El daño que me causan todos los dias los trenes no cuesta 0,57€.
(Y yo que pago, porque en la R2 los usuarios que no bajan en las estaciones de Sants Clot o Sant Andreu no paga ni dios en la mitad de sus desplazamientos) Así que no nos estan regalando nada. Y la R1, R4 también tienen grandes, pero que muy grandes déficits y no viajan gratis.
(Y yo que pago, porque en la R2 los usuarios que no bajan en las estaciones de Sants Clot o Sant Andreu no paga ni dios en la mitad de sus desplazamientos) Así que no nos estan regalando nada. Y la R1, R4 también tienen grandes, pero que muy grandes déficits y no viajan gratis.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rèplica
En Guigui ha tornat a reconèixer la inoperància del govern d'Espanya i les dificultats que causa als ciutadans per dur una vida normal, i ha dit que és conscient de la total manca de voluntat, de treball i de dedicació dels polítics que està afectant el transport públic.wefer wrote:El presidente ha vuelto a reconocer la labor de los ciudadanos de Catalunya y las dificultades por las que están pasando con los problemas causados por las obras ferroviarias, y ha dicho que el Gobierno es consciente de las pérdidas de horas de sueño, del cansancio y de la repercusión que está causando en la vida familiar.
ZP i acòlits: va per vosaltres!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
La compensació a Sants per les obres de l'AVE puja a 17 milions
1. • L'Estat crearà un fons d'ajudes que beneficiarà 14.000 vivendes en 4 anys
2. • El pla preveu fins a 6.000 € per pis per a elements comuns i 3.000 per a interiors
RAMON COMORERA
BARCELONA
Amb el previsiblement pròxim final de la fase àlgida de les obres de l'AVE a Sants, a principis del 2008, arribaran també les primeres compensacions per les penalitats sofertes els dos últims anys per veïns i comerciants. El Ministeri de la Vivenda i l'Ajuntament de Barcelona van anunciar ahir la creació d'una àrea extraordinària de rehabilitació integral (AERI) dotada amb 17 milions d'euros per subvencionar durant quatre anys la reforma de fins a 14.000 vivendes i locals dels barris de Sants, Badal i la Bordeta.
Aquest pla s'ha creat a tota velocitat en molt poc temps arran d'una petició de l'alcalde Jordi Hereu a la ministra Carme Chacón, segons va assegurar la mateixa titular de Vivenda en un acte conjunt celebrat a la seu del districte, al qual també va assistir el conseller del ram, Francesc Baltasar. La inversió ha arrelat, també, després de la visita del president Rodríguez Zapatero al fiasco dels esvorancs de Bellvitge i el seu posterior anunci que el Govern compensarà els municipis afectats pels problemes de les obres i pel tall de Rodalies.
ESMENA AL SENAT
La iniciativa va agafar ahir, in extremis, l'últim tren perquè ja el 2008, i abans de les eleccions del març, es puguin començar a concedir algunes de les ajudes. Això serà possible gràcies a una primera partida de tres milions fruit d'una esmena als pressupostos de l'Estat de l'any que ve presentada pel grup de l'Entesa al Senat l'últim dia hàbil per fer-ho.
Tant Carme Chacón com Jordi Hereu van rebutjar amb vehemència que pogués tractar-se d'una mesura electoralista perquè es desenvoluparà en "un termini llarg de temps" i perquè té un caràcter "estructural i real" i no "volàtil" com seria el cas si, segons l'alcalde, es pensés només en el vot.
Els diners es concediran en funció del tipus d'obres que s'hagin de fer. Si la rehabilitació afecta espais i elements comuns dels edificis (façanes, estructures, ascensors, canalitzacions principals) la subvenció serà d'un 50% del cost, amb un màxim de 6.000 euros per vivenda o local del bloc. En el cas d'obres que es portin a terme dins dels pisos, les ajudes seran del 30% de la factura amb un màxim de 3.000 euros per vivenda o comerç.
Chacón va insistir que es tracta d'una quantitat "important", i va coincidir amb Hereu en el fet que juntament amb "la millora de la mobilitat" que suposaran les obres de l'AVE per als veïns també ha de millorar "la seva qualitat de vida". L'AERI es desenvoluparà amb independència de l'obligació del responsable dels treballs, el gestor d'infraestructures Adif, de resoldre qualsevol dany o desperfecte ocasionat per les obres.
VEÏNS DE L'HOSPITALET
Hores després de l'anunci barceloní, el grup municipal de CiU de l'Hospitalet va reclamar que les compensacions per les molèsties també s'estenguin a aquesta ciutat. "És sorprenent que no es digui que el que està passant afecta plenament l'Hospitalet i els veïns de Bellvitge i el Gornal", va declarar a Efe la portaveu convergent Meritxell Borràs.
----------------------------------------
La compensació a Sants per les obres de l'AVE puja a 17 milions
1. • L'Estat crearà un fons d'ajudes que beneficiarà 14.000 vivendes en 4 anys
2. • El pla preveu fins a 6.000 € per pis per a elements comuns i 3.000 per a interiors
RAMON COMORERA
BARCELONA
Amb el previsiblement pròxim final de la fase àlgida de les obres de l'AVE a Sants, a principis del 2008, arribaran també les primeres compensacions per les penalitats sofertes els dos últims anys per veïns i comerciants. El Ministeri de la Vivenda i l'Ajuntament de Barcelona van anunciar ahir la creació d'una àrea extraordinària de rehabilitació integral (AERI) dotada amb 17 milions d'euros per subvencionar durant quatre anys la reforma de fins a 14.000 vivendes i locals dels barris de Sants, Badal i la Bordeta.
Aquest pla s'ha creat a tota velocitat en molt poc temps arran d'una petició de l'alcalde Jordi Hereu a la ministra Carme Chacón, segons va assegurar la mateixa titular de Vivenda en un acte conjunt celebrat a la seu del districte, al qual també va assistir el conseller del ram, Francesc Baltasar. La inversió ha arrelat, també, després de la visita del president Rodríguez Zapatero al fiasco dels esvorancs de Bellvitge i el seu posterior anunci que el Govern compensarà els municipis afectats pels problemes de les obres i pel tall de Rodalies.
ESMENA AL SENAT
La iniciativa va agafar ahir, in extremis, l'últim tren perquè ja el 2008, i abans de les eleccions del març, es puguin començar a concedir algunes de les ajudes. Això serà possible gràcies a una primera partida de tres milions fruit d'una esmena als pressupostos de l'Estat de l'any que ve presentada pel grup de l'Entesa al Senat l'últim dia hàbil per fer-ho.
Tant Carme Chacón com Jordi Hereu van rebutjar amb vehemència que pogués tractar-se d'una mesura electoralista perquè es desenvoluparà en "un termini llarg de temps" i perquè té un caràcter "estructural i real" i no "volàtil" com seria el cas si, segons l'alcalde, es pensés només en el vot.
Els diners es concediran en funció del tipus d'obres que s'hagin de fer. Si la rehabilitació afecta espais i elements comuns dels edificis (façanes, estructures, ascensors, canalitzacions principals) la subvenció serà d'un 50% del cost, amb un màxim de 6.000 euros per vivenda o local del bloc. En el cas d'obres que es portin a terme dins dels pisos, les ajudes seran del 30% de la factura amb un màxim de 3.000 euros per vivenda o comerç.
Chacón va insistir que es tracta d'una quantitat "important", i va coincidir amb Hereu en el fet que juntament amb "la millora de la mobilitat" que suposaran les obres de l'AVE per als veïns també ha de millorar "la seva qualitat de vida". L'AERI es desenvoluparà amb independència de l'obligació del responsable dels treballs, el gestor d'infraestructures Adif, de resoldre qualsevol dany o desperfecte ocasionat per les obres.
VEÏNS DE L'HOSPITALET
Hores després de l'anunci barceloní, el grup municipal de CiU de l'Hospitalet va reclamar que les compensacions per les molèsties també s'estenguin a aquesta ciutat. "És sorprenent que no es digui que el que està passant afecta plenament l'Hospitalet i els veïns de Bellvitge i el Gornal", va declarar a Efe la portaveu convergent Meritxell Borràs.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xerrameca fastigosa
No sabia que quan les obres estiguin acabades tots els veïns agafaran el TAV per anar a la feina.Chacón va insistir que es tracta d'una quantitat "important", i va coincidir amb Hereu en el fet que juntament amb "la millora de la mobilitat" que suposaran les obres de l'AVE per als veïns també ha de millorar "la seva qualitat de vida".
Queda ben clar què entenen per mobilitat els polítics trespercentistes: cotxe oficial, TAV i avió en primera. La resta, menudències per enxubar la pobrissalla en el mínim espai possible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Novetats a L.V.:!!!!!!!!!!!!
La totalidad del servicio de Cercanías se recuperará el sábado
Barcelona. (Redacción).- El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha anunciado que Renfe recuperará la totalidad del servicio de Cercanías, Media Distancia y Larga Distancia interrumpidos por las afectaciones de las obras del AVE en Barcelona el próximo sábado 1 de diciembre siempre que todas las pruebas de seguridad que deben realizarse hasta ese día lo permitan.
La totalidad del servicio de Cercanías se recuperará el sábado
Barcelona. (Redacción).- El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha anunciado que Renfe recuperará la totalidad del servicio de Cercanías, Media Distancia y Larga Distancia interrumpidos por las afectaciones de las obras del AVE en Barcelona el próximo sábado 1 de diciembre siempre que todas las pruebas de seguridad que deben realizarse hasta ese día lo permitan.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cal donar-ne gràcies?
Gràcies, oh grans benefactors de Renfomentadif, per permetre'ns gaudir d'aquest luxe que està a l'abast d'una privilegiadíssima i insignificant minoria de la humanitat!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Doncs sento aigualir la festa...
Telenotícies.cat wrote:Una vaga a Adif amenaça el servei de trens a partir d'aquest cap de setmana
El servei de trens de Renfe a Barcelona i bona part de Catalunya es podria veure afectat per una vaga intermitent que han convocat els sindicats d'Adif per aquest cap de setmana i el pont de la setmana que ve. Els sindicats CCOO, UGT i CGT impulsen l'aturada pels dies 1, 2, 6, 8 i 9 de desembre en diferents franges horàries. Els treballadors reclamen que Adif deixi d'externalitzar serveis, una política que creuen que afecta la plantilla i la qualitat de la feina. Per ara, no hi ha cap reunió prevista entre Adif i sindicats que permeti desconvocar les aturades.
No és l'única vaga amb què s'enfronta Renfe. Un grup dels maquinistes de l'alta velocitat, membres del sindicat CGT, també han anunciat una campanya de mobilitzacions de cara al pont de la Puríssima. A més, nou d'aquests maquinistes iniciaran en els propers dies una vaga de fam. El sindicat CGT denuncia l'incompliment dels acords assolits amb Renfe el 31 d'octubre passat.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Renfe és un circ a Barcelona. I el més curiós és que cada dia tenen quelcom nou per sorpendre'ns. Jo em vaig quedar flipant amb una de les últimes deficiències que sortia als diaris, on els d'informació anaven amb llanternes a Sitges perquè no havia llum a l'estació... Ara el restabliment que Zapatero i Maleni pensen que ens estan regalant els millors Rodalies del món, però amb vaga pel mig... Si esque, Renfe cada dia es una sorpresa. Pobres els que estem obligats a agafar-la cada dia, perquè quan aquest festival diari li agafa a un de ple no fa tanta gràcia.
http://www.youtube.com/watch?v=UaYZO3S5 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=UaYZO3S5 ... re=related
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Vull dir RENFE ja que cap a l'usuari la percepció del servei és independent a si és ADIF qui te les vies velles que rebenten o si és Renfe Operadora que no manté els seus trens i li cauen les Rodes. A més que les dues són propietat de la Maleni. Jeje, però tens raó, em calia matisar.Danzig wrote:vaga d'ADIF i la culpa és de Renfe???
(no sabem si vols dir RENFE o Renfe Operadora)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfomentadif
Deixem-ho en Renfomentadif, d'acord?EUKibo wrote:Vull dir RENFE ja que cap a l'usuari la percepció del servei és independent a si és ADIF qui te les vies velles que rebenten o si és Renfe Operadora que no manté els seus trens i li cauen les Rodes. A més que les dues són propietat de la Maleni. Jeje, però tens raó, em calia matisar.Danzig wrote:vaga d'ADIF i la culpa és de Renfe???
(no sabem si vols dir RENFE o Renfe Operadora)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reforç del túnel de la LAV
Notícia d'El Punt:
--------------------------------------------------------------------------------------
El túnel del TAV al Gornal tindrà ara una protecció similar a la de la Sagrada Família
Ferrocarrils exigeix a Foment que la línia de l'Anoia entri en funcionament abans que la del tren d'alta velocitat
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El mètode constructiu del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) per sota del de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al Gornal ha canviat arran de l'incident del 20 d'octubre passat. Ara s'ha decidit fer un tall d'uns 20 metres al túnel de FGC per poder construir des d'aquí el del TAV. Col·locaran, a més, uns pilons reforçats amb ciment, semblants als que es volen fer en el tram per on el TAV passa pel costat de la Sagrada Família, per protegir tant el túnel de l'alta velocitat com el de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. El president de FGC, Joan Torres, reconeixia que el nou sistema constructiu era consensuat amb el Ministeri de Foment però «els permisos de treball estaven condicionats al fet que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV».
Les parets de formigó laterals del túnel de TAV al Gornal no quedaven ben segellades i això provocava buits en el subsòl que es traduïen en esvorancs a la superfície. Els treballadors de l'empresa que construeix la línia d'alta velocitat reomplien els forats amb ciment. No hi va haver problemes rellevants fins el 20 d'octubre passat, quan, solidificant el terreny de les vies de Renfe, es va desplaçar una de les parets del túnel de la línia de l'Anoia de FGC. Aquests túnel estarà totalment reparat el 21 de desembre.
L'incident del 20 d'octubre va obligar, a més de restringir la circulació de Ferrocarrils i rodalies, a replantejar també el mètode constructiu per foradar la línia d'alta velocitat. Ara s'ha decidit tallar a l'esbiaix 20 metres del túnel de FGC –que després s'hauran de reconstruir– per poder treballar també des d'aquí en el túnel del TAV i buidar, per exemple, la runa que hi ha sobre el sostre de la infraestructura. Es col·locaran també unes pilones reforçades entre si amb ciment per protegir els dos túnels. «S'assemblarà a la mesura de protecció que es farà quan es perfori al costat de la Sagrada Família», explicava el director general de negoci de tren de FGC, Ramón Borrell.
El president de Ferrocarrils, Joan Torres, va deixar clar que l'empresa va autoritzar aquest nou projecte constructiu «amb la condició que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV». El restabliment del servei de Ferrocarrils es farà, segons FGC i el govern, durant la segona quinzena de febrer. «Les obres es faran sense pressa, sense estar condicionades a l'arribada del tren d'alta velocitat» assegurava el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal.
El TAV podria arribar a Barcelona durant la primera setmana del març del 2008, en plena campanya. Aquesta franja de dates s'assenyala en el calendari en posar en comú dos compromisos. D'una banda, el del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en assegurar que el tren d'alta velocitat arribaria abans de les eleccions estatals previstes pel 9 de març. I, de l'altra, l'assumit pel Ministeri de Foment amb la Generalitat de no fer entrar el TAV a Sants fins que la línia de l'Anoia dels FGC estigui en funcionament, cap al 15 de febrer. En aquesta data també s'hauria d'haver acabat el túnel del TAV però hi faltaria encara instal·lar la catenària i col·locar el balast. A més, caldria fer en pocs dies totes les proves en buit de trens d'alta velocitat en aquest tram per poder arribar abans del 22 de febrer, data d'inici de la campanya.
--------------------------------------------------------------------------------------
El túnel del TAV al Gornal tindrà ara una protecció similar a la de la Sagrada Família
Ferrocarrils exigeix a Foment que la línia de l'Anoia entri en funcionament abans que la del tren d'alta velocitat
PAULA MERCADÉ. Barcelona
El mètode constructiu del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) per sota del de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al Gornal ha canviat arran de l'incident del 20 d'octubre passat. Ara s'ha decidit fer un tall d'uns 20 metres al túnel de FGC per poder construir des d'aquí el del TAV. Col·locaran, a més, uns pilons reforçats amb ciment, semblants als que es volen fer en el tram per on el TAV passa pel costat de la Sagrada Família, per protegir tant el túnel de l'alta velocitat com el de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. El president de FGC, Joan Torres, reconeixia que el nou sistema constructiu era consensuat amb el Ministeri de Foment però «els permisos de treball estaven condicionats al fet que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV».
Les parets de formigó laterals del túnel de TAV al Gornal no quedaven ben segellades i això provocava buits en el subsòl que es traduïen en esvorancs a la superfície. Els treballadors de l'empresa que construeix la línia d'alta velocitat reomplien els forats amb ciment. No hi va haver problemes rellevants fins el 20 d'octubre passat, quan, solidificant el terreny de les vies de Renfe, es va desplaçar una de les parets del túnel de la línia de l'Anoia de FGC. Aquests túnel estarà totalment reparat el 21 de desembre.
L'incident del 20 d'octubre va obligar, a més de restringir la circulació de Ferrocarrils i rodalies, a replantejar també el mètode constructiu per foradar la línia d'alta velocitat. Ara s'ha decidit tallar a l'esbiaix 20 metres del túnel de FGC –que després s'hauran de reconstruir– per poder treballar també des d'aquí en el túnel del TAV i buidar, per exemple, la runa que hi ha sobre el sostre de la infraestructura. Es col·locaran també unes pilones reforçades entre si amb ciment per protegir els dos túnels. «S'assemblarà a la mesura de protecció que es farà quan es perfori al costat de la Sagrada Família», explicava el director general de negoci de tren de FGC, Ramón Borrell.
El president de Ferrocarrils, Joan Torres, va deixar clar que l'empresa va autoritzar aquest nou projecte constructiu «amb la condició que primer es posi en marxa la línia de l'Anoia que la del TAV». El restabliment del servei de Ferrocarrils es farà, segons FGC i el govern, durant la segona quinzena de febrer. «Les obres es faran sense pressa, sense estar condicionades a l'arribada del tren d'alta velocitat» assegurava el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal.
El TAV podria arribar a Barcelona durant la primera setmana del març del 2008, en plena campanya. Aquesta franja de dates s'assenyala en el calendari en posar en comú dos compromisos. D'una banda, el del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en assegurar que el tren d'alta velocitat arribaria abans de les eleccions estatals previstes pel 9 de març. I, de l'altra, l'assumit pel Ministeri de Foment amb la Generalitat de no fer entrar el TAV a Sants fins que la línia de l'Anoia dels FGC estigui en funcionament, cap al 15 de febrer. En aquesta data també s'hauria d'haver acabat el túnel del TAV però hi faltaria encara instal·lar la catenària i col·locar el balast. A més, caldria fer en pocs dies totes les proves en buit de trens d'alta velocitat en aquest tram per poder arribar abans del 22 de febrer, data d'inici de la campanya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es/
---------------------------------------
Fomento anuncia una inversión de 77,3 millones para modernizar cercanías y la red convencional
Renfe pierde 22.000 viajeros de cercanías por el caos ferroviario
Las tres líneas afectadas por el corte ya habían perdido antes 11.000 usuarios | Adif acometerá la sustitución de la catenaria de los túneles de Barcelona
Ni siquiera Víctor Morlán, secretario de Estado de Infraestructuras, tiene la fórmula mágica. "Yo no puedo forzar a nadie a coger el tren". Así respondió cuando un periodista le preguntó ayer cómo se pueden recuperar los 22.000 usuarios que Renfe ha perdido en menos de un año en las tres líneas de cercanías -C2 sur, C7 y C10- afectadas por 42 días sin servicio, pero también por otras muchas averías.
Esta cifra constata una realidad que los últimos acontecimientos parecen camuflar: el servicio será de proximidad, pero la crisis es de largo recorrido. El día a día evidencia que la caída en el número de viajeros sólo es atribuible en un 50% al periodo de aplicación del plan alternativo de transporte del 20 de octubre al pasado sábado.
En el 2006, y siempre según los datos facilitados por el número dos del Ministerio de Fomento, las tres líneas citadas alcanzaron los 105.000 usuarios. De enero a octubre de este año ya se bajó a 94.000. A este déficit de 11.000 viajeros se han de sumar otros tantos durante el periodo de emergencia a causa de los efectos colaterales de las obras del AVE sobre la línea del Garraf. Tras un fin de semana plácido, la normalización del servicio continuó ayer durante la segunda jornada laborable, cuyo balance resultó más positivo que el alcanzado el lunes, cuando un problema de señalización en Sants quitó brillo a esta recuperación de la totalidad de la red de cercanías.
La única prescripción de Morlán consistió en tratar de incrementar la calidad del servicio, en la que la puntualidad es determinante, para conseguir que los ciudadanos vuelvan a depositar su confianza en Renfe. En este tratamiento de urgencia tienen un papel esencial factores como la incorporación de los 196 trenes prometidos, que se ha completado estos días con la adquisición de los últimos 41 convoyes (26 Civias nuevos y 15 de la serie 440 que han sido rehabilitados). Otro elemento importante es el esfuerzo de instalar megafonía en todos estos trenes y mejorar la información, incluso por frecuencias, en las estaciones, en principio en las de mayor tráfico.
Aún más. De cara al 2008 y el 2009, Morlán hizo pública la inversión de 77,3 millones de euros, en su mayor parte para cercanías (71) y seis para la red convencional, donde se incluye el proyecto de dotar de amplio mixto -ibérico e internacional- con la instalación del tercer carril en el tramo Maçanet-Caldes de Malavella, que se suma al de Figueres-Girona Sud. Esta inversión en cercanías, que completa la de 119,5 millones del pasado agosto, permitirá modernizar la red, en especial en cuanto a señalización e instalaciones de seguridad y comunicaciones, además de renovar la catenaria en zonas tan complejas como los túneles de Barcelona. El Ministerio de Fomento afrontará, asimismo, la adaptación de las estaciones a las personas con movilidad reducida.
---------------------------------------
Fomento anuncia una inversión de 77,3 millones para modernizar cercanías y la red convencional
Renfe pierde 22.000 viajeros de cercanías por el caos ferroviario
Las tres líneas afectadas por el corte ya habían perdido antes 11.000 usuarios | Adif acometerá la sustitución de la catenaria de los túneles de Barcelona
Ni siquiera Víctor Morlán, secretario de Estado de Infraestructuras, tiene la fórmula mágica. "Yo no puedo forzar a nadie a coger el tren". Así respondió cuando un periodista le preguntó ayer cómo se pueden recuperar los 22.000 usuarios que Renfe ha perdido en menos de un año en las tres líneas de cercanías -C2 sur, C7 y C10- afectadas por 42 días sin servicio, pero también por otras muchas averías.
Esta cifra constata una realidad que los últimos acontecimientos parecen camuflar: el servicio será de proximidad, pero la crisis es de largo recorrido. El día a día evidencia que la caída en el número de viajeros sólo es atribuible en un 50% al periodo de aplicación del plan alternativo de transporte del 20 de octubre al pasado sábado.
En el 2006, y siempre según los datos facilitados por el número dos del Ministerio de Fomento, las tres líneas citadas alcanzaron los 105.000 usuarios. De enero a octubre de este año ya se bajó a 94.000. A este déficit de 11.000 viajeros se han de sumar otros tantos durante el periodo de emergencia a causa de los efectos colaterales de las obras del AVE sobre la línea del Garraf. Tras un fin de semana plácido, la normalización del servicio continuó ayer durante la segunda jornada laborable, cuyo balance resultó más positivo que el alcanzado el lunes, cuando un problema de señalización en Sants quitó brillo a esta recuperación de la totalidad de la red de cercanías.
La única prescripción de Morlán consistió en tratar de incrementar la calidad del servicio, en la que la puntualidad es determinante, para conseguir que los ciudadanos vuelvan a depositar su confianza en Renfe. En este tratamiento de urgencia tienen un papel esencial factores como la incorporación de los 196 trenes prometidos, que se ha completado estos días con la adquisición de los últimos 41 convoyes (26 Civias nuevos y 15 de la serie 440 que han sido rehabilitados). Otro elemento importante es el esfuerzo de instalar megafonía en todos estos trenes y mejorar la información, incluso por frecuencias, en las estaciones, en principio en las de mayor tráfico.
Aún más. De cara al 2008 y el 2009, Morlán hizo pública la inversión de 77,3 millones de euros, en su mayor parte para cercanías (71) y seis para la red convencional, donde se incluye el proyecto de dotar de amplio mixto -ibérico e internacional- con la instalación del tercer carril en el tramo Maçanet-Caldes de Malavella, que se suma al de Figueres-Girona Sud. Esta inversión en cercanías, que completa la de 119,5 millones del pasado agosto, permitirá modernizar la red, en especial en cuanto a señalización e instalaciones de seguridad y comunicaciones, además de renovar la catenaria en zonas tan complejas como los túneles de Barcelona. El Ministerio de Fomento afrontará, asimismo, la adaptación de las estaciones a las personas con movilidad reducida.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Denuncien problemes al clavegueram del Gornal
Notícia de l'Avui:
------------------------------------------------------------------
Asseguren que fa 18 dies que tenen problemes amb el clavegueram, i els atribueixen al ciment abocat a les clavegueres
Els veïns del Gornal denuncien problemes al clavegueram per les obres del TGV
EFE
L'Hospitalet de Llobregat
Ult. Act. 05.01.2008 - 21:10 hs
Els veïns reunits a la Plataforma d'afectats del TGV i transports públics de Catalunya han denunciat avui que a causa de les obres per a l'arribada del tren d'alta velocitat pateixen des de fa divuit dies problemes en el clavegueram del barri del Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat.
Segons que han denunciat els afectats, que també han fet públiques fotografies de la situació, al voltant de les cinc d'aquesta tarda s'han tornat a produir inundacions al barri a conseqüència que el clavegueram s'ha embussat.
Amb el títol El nou regal de Reis produït per les obres del TGV, asseguren que des de fa divuit dies tenen problemes amb el clavegueram que atribueixen al ciment abocat a les clavegueres, "sense que Adif, ni l'Ajuntament hagin donat cap tipus de solució definitiva".
Les administracions, segons els veïns, els ofereixen enviar una cisterna i tractors per retirar les aigües fecals escampades pel barri, però no una solució definitiva.
------------------------------------------------------------------
Asseguren que fa 18 dies que tenen problemes amb el clavegueram, i els atribueixen al ciment abocat a les clavegueres
Els veïns del Gornal denuncien problemes al clavegueram per les obres del TGV
EFE
L'Hospitalet de Llobregat
Ult. Act. 05.01.2008 - 21:10 hs
Els veïns reunits a la Plataforma d'afectats del TGV i transports públics de Catalunya han denunciat avui que a causa de les obres per a l'arribada del tren d'alta velocitat pateixen des de fa divuit dies problemes en el clavegueram del barri del Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat.
Segons que han denunciat els afectats, que també han fet públiques fotografies de la situació, al voltant de les cinc d'aquesta tarda s'han tornat a produir inundacions al barri a conseqüència que el clavegueram s'ha embussat.
Amb el títol El nou regal de Reis produït per les obres del TGV, asseguren que des de fa divuit dies tenen problemes amb el clavegueram que atribueixen al ciment abocat a les clavegueres, "sense que Adif, ni l'Ajuntament hagin donat cap tipus de solució definitiva".
Les administracions, segons els veïns, els ofereixen enviar una cisterna i tractors per retirar les aigües fecals escampades pel barri, però no una solució definitiva.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.