Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren

Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets

Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets. No n'hi ha. Volen estalviar-se la cua per comprar el bitllet de tren a la taquilla del cap d'estació. "N'hi ha més d'un que se li ha escapat el tren esperant que el responsable de Renfe li vengués el tiquet. Això es podria evitar si l'estació disposés d'una màquina expenedora de tiquets. N'hi ha per perdre els nervis", assegura Raül Gràcia, veí del Masnou.

En Raül agafa cada matí el tren de les 7.03 a l'estació del Masnou. Ha d'arribar a la feina a les 8 del matí. Com que ja és un habitual d'aquesta estació, en Raül preveu amb antelació la compra del seu tiquet de transport. "Intento comprar la T-10 de dues zones a l'estació de Plaça Catalunya per no haver de fer-ho al Masnou. Entre els dies que no hi ha ningú atenent la taquilla i les presses del matí, no vull corre el risc de quedar-me sense bitllet", afirma Gràcia.

Conflicte d'interessos

Els responsables d'atendre la cafeteria de l'estació també són els encarregats de vendre els bitllets de tren. Les dues feines es tornen incompatibles, sobretot en determinats moments del dia. "A les 7 del matí, l'hora dels cafès, la prioritat és servir els clients de la cafeteria", explica Gràcia. Mentre els responsables de vendre els bitllets als usuaris de Renfe preparen i serveixen els cafès del matí, alguns es queden sense poder agafar el tren. "He presenciat més d'alguna discussió entre algun usuari indignat perquè ha perdut el tren i els de Renfe", recorda.

El problema és la falta d'una màquina expenedora de tiquets a l'estació. "És molt estrany que en una estació com la de Masnou, amb una gran afluència d'usuaris que van a estudiar i a treballar a Barcelona, no es facilitin més les coses", lamenta Raül Gràcia. Els usuaris reclamen la instal·lació d'una màquina per evitar aquestes situacions. "Seria molt útil perquè al matí s'acumula força gent davant de la taquilla. Agilitzaria molt les coses", opina Mireia Puig.

Una altra solució que proposen els viatgers és la separació de competències. "També ajudaria que contractessin una persona que s'encarregués exclusivament de la venda de bitllets. És molt confús quan has d'estar esperant que t'atengui la mateixa persona que està servint els cafès", afirma Puig. Els usuaris més veterans recorden que abans de la instal·lació del control d'accés no es feia tan necessària la instal·lació d'una maquina expenedora de bitllets. "Quan no podies comprar el bitllet agafaves el tren igualment, i si et trobaves algun revisor li explicaves la situació i pagaves el bitllet. No passava res", recorda Gràcia. Ara topen amb una barrera d'entrada impossible de traspassar.

Renfe informa que no té previst de manera immediata instal·lar una màquina expenedora a l'estació del Masnou, tot i que davant la proposta i les queixes d'alguns usuaris l'ens estatal assegura que estudiarà la possibilitat d'incorporar aquest equipament de cara a propers projectes.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Fa ràbia això,i menys mal que són rodalies,perqué als usuaris de Mitja Distància amb un tren cada 30 minuts o una hora,a Sants sempre hi han cues quilometriques a les guixetes dels regionals,i recordo un dia que volia agafar el regional a Cerbere que surt a les 17:25,i vaig arribar a l'estació a les 17:00,desprès de 20 minuts de cua vaig conseguir el bitllet,sí arribo 10 minuts mès tard,el regional s'escaparia i no hi ha cap tren cap a Girona fins les 18.25(aquell dia era un dissabte),el motiu,no hi ha màquines de venda de bitllets de regionals.

Vaja 20 minuts de cua,quasi perdo el tren.

I també he patit cues a altres guixetes de regionals com ara Passeig de Gràcia,Tarragona o Reus,peró aquestes estacions(Passeig de Gràcia no i Reus em sembla que tampoc),tenen màquines de venda de bitllets(i la de Tarragona el dia que vaig anar estava sense servei :evil: )

A rodalies tens un tren cada 10 minuts i això,peró a Regionals són entre 30 minuts i dues o tres hores depenent la línia,i no em vull imaginar un que volgui anar a Tàrrega amb l'últim regional a Lleida via Manresa,i és troba a Sants amb una cua així i al baixar a l'andana és troba que el tren ja ha marxat perqué la cua de les guixetes de Sants van a pas de tortuga.
A veure quan posaràn les noves MAES de Regionals.
Pere Jorba Subirana
N3
N3
Posts: 38
Joined: Thursday 17/11/2005 18:31

Post by Pere Jorba Subirana »

Això del Masnou és el mateix que passa a l'estació de RENFE "Cerdanyola-Universitat" . A mi (interessat -i al més sovint obligat- en el/al transport combinat), l'any passat, acabada la feina, quan m'havia de traslladar a Barcelona, m'anava molt bé sortir de Viladecavalls amb cotxe, deixar el vehicle al magnífic aparcament (gratuït) de Cerdanyola-Universitat i, des d'allà, arribar, amb la línia R-7, al centre de la ciutat. Però, és clar, a l'hora de comprar el bitllet, vaig patir més d'un ensurt (sobretot en moments en què arribaven autobusos procedents de l'UAB), justament perquè no hi ha -almenys no hi havia fa un any- una trista màquina expenedora i ha de vendre els bitllets la mateixa persona que ha de servir (i preparar i cobrar) entrepans o tallats. (Per cert, els caps de setmana no hi ha ni aquesta persona encarregada del bar. I, a dreta llei, per poder sortir de la zona d'andanes, ¿no toca passar per la cancel.ladora de la majoria d'estacions? )
No sé si ja hi ha, a Cerdanyola-Universitat, un sistema de venda més apropiat. (I, repeteixo, per a qui li pugui interessar, que la zona d'aparcament -gratuïta- de l'estació és de les que poden fer dissuadir realment d'arribar a Barcelona amb cotxe, procedent de molts punts del Vallès o del Bages.)
Pere V.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

I després va en Juan López (a.k.a. Superlópez) i demana "Un café con leche y un croissant" (al taquiller) o "Un billete para Masnou, ida y vuelta" (al del bar)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Post by laura »

Em sembla molt extrany... Que a Premià tinguin dos a la cafateria, dos a la taquilla, quatre màquines de bitllets i dos ascensors..., i que el Masnou només disposi de un o dos alternant la cafetería i la taquilla, i sense màquines ni ascensors...? No entenc aquesta diferència.

De fet, conec a gent del Masnou que el bitllet se'l solen comprar o a Barcelona o a Ocata on les cues solen ser de més fluidesa.

Això em recorda a Pineda de Mar en que la xicota alternava la feina del bar amb la de la taquilla. Però no comparem la demanda d'ambdues estacions...

Salutacions.
Baixador a Premià de Mar ja!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Post by josep_serre »

Fins fa aproximadament un any i mig les estacions on hi havia gestió integral no hi havia màquines autovenda, les estacions que han començat a tenir gestió integral des de fa un any i mig que ja tenien aquest tipus de venda de bitllets l'han mantingut i el cas de Premià han mantingut l'espai destinat de la venda de bitllets separat de l'espai destinat a la cafeteria.

El Masnou funciona amb gestió integral des de fa anys, no és cert afirmar que antigament es pogués pujar al tren i comprar el bitllet a l'interventor, ara bé, a criteri de l'interventor es podia considerar la bona fe del viatger en tant que es podria al·legar entre d'altres coses la dificultat per la compra del bitllet per exemple, cosa no recollida a les condicions d'utilització que prohibeixen explícitament pujar sense bitllet en una estació amb venda de bitllets suposant aquesta infracció la sanció corresponent.
laura wrote:Em sembla molt extrany... Que a Premià tinguin dos a la cafateria, dos a la taquilla, quatre màquines de bitllets i dos ascensors..., i que el Masnou només disposi de un o dos alternant la cafetería i la taquilla, i sense màquines ni ascensors...? No entenc aquesta diferència.

De fet, conec a gent del Masnou que el bitllet se'l solen comprar o a Barcelona o a Ocata on les cues solen ser de més fluidesa.

Això em recorda a Pineda de Mar en que la xicota alternava la feina del bar amb la de la taquilla. Però no comparem la demanda d'ambdues estacions...

Salutacions.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

Fran-Ikarus wrote:I després va en Juan López (a.k.a. Superlópez) i demana "Un café con leche y un croissant" (al taquiller) o "Un billete para Masnou, ida y vuelta" (al del bar)
es deu haver infiltrat JAN a l'adif? xD
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re:

Post by Fran-Ikarus »

Fran-Ikarus wrote: Tuesday 27/11/2007 19:49 I després va en Juan López (a.k.a. Superlópez) i demana "Un café con leche y un croissant" (al taquiller) o "Un billete para Masnou, ida y vuelta" (al del bar)
Fins l'altre dia no havia vist la pel·lícula "Superlópez" (té nassos, havent estat un fan del personatge des de sempre) i, efectivament, hi apareix l'escena del cafè amb llet i el croissant.

També hi apareixen (això seria ja un altre tema) trepidants escenes de "metro", representades a les estacions urbanes d'FGC línia Vallès (estacions "Centro" i "Final" als rombes), amb "aventura d'aturar un tren descontrolat" (una 112) abans que xoqui a Av. Tibidabo, inclosa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
campbell
N5
N5
Posts: 120
Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
Location: Beverly Sants

Re: Re:

Post by campbell »

Fran-Ikarus wrote: Friday 11/06/2021 9:41
Fran-Ikarus wrote: Tuesday 27/11/2007 19:49 I després va en Juan López (a.k.a. Superlópez) i demana "Un café con leche y un croissant" (al taquiller) o "Un billete para Masnou, ida y vuelta" (al del bar)
Fins l'altre dia no havia vist la pel·lícula "Superlópez" (té nassos, havent estat un fan del personatge des de sempre) i, efectivament, hi apareix l'escena del cafè amb llet i el croissant.

També hi apareixen (això seria ja un altre tema) trepidants escenes de "metro", representades a les estacions urbanes d'FGC línia Vallès (estacions "Centro" i "Final" als rombes), amb "aventura d'aturar un tren descontrolat" (una 112) abans que xoqui a Av. Tibidabo, inclosa.
Mmmm.. Jo diria que aquella escena és a Sabadell Rambla i no a Av Tibidabo.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”