Veig que ja has baixat a Sant Vicenç a escoltar anunciar trens de GL amb megafonia de Rodalies.Pere wrote:- A Sant Vicenç de Calders millor no veure com anuncien els trens de Grandes Lineas
Megafonia dels trens
Re: València i Madrid...
No, em referia a la megafonia de l'estació, anunciant els trens a les vies que corresponien (ostres, no sé com esciure la onomatopeia... tintintin, tintintin!!!! )JaMiRo! wrote:
Si t'agrada la megafonia dels Rodalies de Renfe, al menys la "musiqueta introductòria" (aquella mena de trinnn tronnn trinnnnnnn ) trens del Metro de València i de Madrid la tenen clavada...
trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estació...BURJASSOT GODELLA
trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estación...ALTO DEL ARENAL
-
- N4
- Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Jo aquí tinc la meva col·leció de megafonies de diversos llocs, tant de trens com d'estacions.
http://www.lapri.com/megafonies/
Moltes gràcies, nen.david_jim wrote:Jo aquí tinc la meva col·leció de megafonies de diversos llocs, tant de trens com d'estacions.
A tu ja et coneixia del racó 8)
Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.
Pujo aquest tema per comentar una cosa en la que m'he fixat avui mateix:
Quan la línia 3 ha quedat afectada per una avaria, a les andanes se sentia la megafonia amb la veu habitual d'home, que diu allò d'"el senyal acústic", etc., explicant exactament el tram que funcionava a la línia 3, i després, aquelles veus en diferents idiomes, dient el mateix. Les preguntes són: l'home habitual treballa caps de setmana inclosos, o és una veu electrònica? I els dels idiomas estrangers? Ho dic perquè he observat que la dicció és molt bona, per ser una veu de màquina, i si no, sentiu el "narrador" de Canal Metro, que allò fa uns altibaixos, que es nota que no és una persona la que xerra!!
Quan la línia 3 ha quedat afectada per una avaria, a les andanes se sentia la megafonia amb la veu habitual d'home, que diu allò d'"el senyal acústic", etc., explicant exactament el tram que funcionava a la línia 3, i després, aquelles veus en diferents idiomes, dient el mateix. Les preguntes són: l'home habitual treballa caps de setmana inclosos, o és una veu electrònica? I els dels idiomas estrangers? Ho dic perquè he observat que la dicció és molt bona, per ser una veu de màquina, i si no, sentiu el "narrador" de Canal Metro, que allò fa uns altibaixos, que es nota que no és una persona la que xerra!!
Si hi ha veu, sistema de megafonia, maneres que m'agradin, sens dubte és el de RENFE.
Trobo que són clars, correctes i amb un to força agradable. A més, la veu de la noia aquesta m'agrada força; també trobo correcte que es donguin els avisos tant en castellà com en català i respectant els noms dels pobles i ciutats que les diu només en català.
No se'ls hi escapa res: Tramvia, enllaç amb RENFE, Mitjana i Llarga Distància, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat.
Els monitors del CIVIA fan el demés...
Salutacions.
Trobo que són clars, correctes i amb un to força agradable. A més, la veu de la noia aquesta m'agrada força; també trobo correcte que es donguin els avisos tant en castellà com en català i respectant els noms dels pobles i ciutats que les diu només en català.
No se'ls hi escapa res: Tramvia, enllaç amb RENFE, Mitjana i Llarga Distància, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat.
Els monitors del CIVIA fan el demés...
Salutacions.
Baixador a Premià de Mar ja!
Evidentment és una persona qui ha gravat el missatge.
El que no se, és si el grava al moment, o ja el tenen gravat.
Jo diria que ja el tenen gravat ja que si hi pensem una mica, tota incidència pot estar "previament classificada".
Els serveis parcials, sempre seran els mateixos.
I les incidències sempre son:
- averia d'un tren a ....
- incidència a...
- assitència mèdica a...
- comportament incivic...
saps que vui dir?
Jo diria que ja el tenen gravat ja que si hi pensem una mica, tota incidència pot estar "previament classificada".
- incidència a...
- assitència mèdica a...
saps que vui dir?
L'únic que sé que el Jordi Royo és qui grava la veu de la megafonia de les 213 i 112 dels FGC's.U-Bahn wrote:Per cert, parlant de megafonies (que per cert, hi ha uns quants fils similars), voldria saber si el que diu "Enllaç amb línia X" als 4000 és en Jordi Royo (el tenen explotat, pobret...).
Tinc curiositat per saber de quina és la veu de la megafonia d'algunes estacions de rodalies com ara L'Hospitalet de Llobregat,Vilanova,Sant Vicenç de Calders,Mataró,Terrassa,Sant Andreu Arenal,Sant Andreu Comtal i alguna mès,és que m'encanta aquesta veu de la dona
,no és la veu dolenta i cridanera de Sants i Passeig de Gràcia.
Doncs precisament, a mi m'agrada més la de Sants i Pg. Gràcia, trobo que té més gràcia i molt millor veu que la noia de les altres estacions; aquesta la trobo un pèl avorrida i insulsa.Mako448 wrote:L'únic que sé que el Jordi Royo és qui grava la veu de la megafonia de les 213 i 112 dels FGC's.U-Bahn wrote:Per cert, parlant de megafonies (que per cert, hi ha uns quants fils similars), voldria saber si el que diu "Enllaç amb línia X" als 4000 és en Jordi Royo (el tenen explotat, pobret...).
Tinc curiositat per saber de quina és la veu de la megafonia d'algunes estacions de rodalies com ara L'Hospitalet de Llobregat,Vilanova,Sant Vicenç de Calders,Mataró,Terrassa,Sant Andreu Arenal,Sant Andreu Comtal i alguna mès,és que m'encanta aquesta veu de la dona
,no és la veu dolenta i cridanera de Sants i Passeig de Gràcia.
Salutacions.
Baixador a Premià de Mar ja!
Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...George85 wrote:Evidentment és una persona qui ha gravat el missatge.
- incidència a...
- assitència mèdica a...
saps que vui dir?
- Guigui
- Administrador
A Àustria, tot gravat
Tècnicament és possible. A Àustria, tota la megafonia de les estacions de ferrocarril (que inclou els avisos de l'estil: "Atenció via 2: tren cap a Salzburg efectuarà la seva entrada") està gravada amb la veu d'una antiga presentadora de televisió. Suposo que tiraran de sintetitzador per a incorporar-hi noves diccions.metring wrote:Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...
El mateix passa als transports municipals de Viena. Des de fa 25 anys que recordo la mateixa veu masculina al tramvia, autobús i metro. I allí no es limiten a anunciar les parades, sinó també la correspondència amb totes les línies de tots els diferents modes de TP.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A Àustria, tot gravat
El serveis parcials de cada línia venen fixats per els canvis d'agulla de que es disposa i per tant només hi ha X possibles serveis parcials a cada línia.metring wrote:Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...
Els procediments en cas de servei parcial estan supermegadefinits i per tant, la megafonia deu estar preparada per qualsevol de les "combinacions" possibles.
Ui, no la recordo, però era l'actual de la L3 (i la de la L1 abans de modificar-lo per "enllaç")?Miquel wrote:Sabeu qui era la persona que deia la correspondència als 1000 a la L-5 i a l'antiga megafònia de la L-2 quan finalitzava a La Pau.
M'agradava l'anunci de Diagonal quan deia l'enllaç amb FGC.