Vindreu a la mani de l'1 de desembre?
Personalment no hi podré anar per motius laborals, ara bé, no soc paritidiari de anar a cap manifestació, son ganes de anar a buscar bufetades perdudes diria jo.
D'altra banda un acte així trobo que fa despertar la ment......que passarà mentrestant amb les línies d'autobús afectades? per on les desviaràn? Es veuran parades fora de parada? Crec que hi ha suficient xixa com per deixar-l'hi la manifestació a la ministra si la vol, que al cap i a la fí, es ella qui la ha liada, i treure'n profit amb els busos que es una cosa més nostra.
No cal pas dir que tot aixó és un mode de pensar totalment personal, eh?
D'altra banda un acte així trobo que fa despertar la ment......que passarà mentrestant amb les línies d'autobús afectades? per on les desviaràn? Es veuran parades fora de parada? Crec que hi ha suficient xixa com per deixar-l'hi la manifestació a la ministra si la vol, que al cap i a la fí, es ella qui la ha liada, i treure'n profit amb els busos que es una cosa més nostra.
No cal pas dir que tot aixó és un mode de pensar totalment personal, eh?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Si no ens manifestem... quina altra manera ens queda perquè ens escoltin?FGC wrote:Personalment no hi podré anar per motius laborals, ara bé, no soc paritidiari de anar a cap manifestació, son ganes de anar a buscar bufetades perdudes diria jo.
Perquè el que ha quedat és que amb les eleccions cada 4 anys de poca cosa serveixen en aquests casos. Tampoc les queixes oficials (reclamacions, etc) serveixen de gaire.
Quina alternativa tenim?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
29/11/2007 21.53
Sant Joan Despí
Nadal admet que potser es manifestaria dissabte si la ministra Álvarez fos del PP
mes gran mida del text
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha reconegut que potser aniria a la manifestació de dissabte pel dret a decidir sobre les infraestructures si la ministra de Foment fos del PP. En declaracions a TV3, Nadal ha afirmat que ell "mai hagués demanat la dimissió d'un ministre del PP" però que "no mantindria tan clarament" que no es manifestaria en el supòsit que Magdalena Álvarez fos del PP. "No ho vull negar", ha dit, perquè "potser m'hauria de mossegar la llengua". El conseller ha celebrat "que la gent surti al carrer queixant-se perquè les infraestructures no van bé"
Per fi tothom queda retratat.
Sant Joan Despí
Nadal admet que potser es manifestaria dissabte si la ministra Álvarez fos del PP
mes gran mida del text
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha reconegut que potser aniria a la manifestació de dissabte pel dret a decidir sobre les infraestructures si la ministra de Foment fos del PP. En declaracions a TV3, Nadal ha afirmat que ell "mai hagués demanat la dimissió d'un ministre del PP" però que "no mantindria tan clarament" que no es manifestaria en el supòsit que Magdalena Álvarez fos del PP. "No ho vull negar", ha dit, perquè "potser m'hauria de mossegar la llengua". El conseller ha celebrat "que la gent surti al carrer queixant-se perquè les infraestructures no van bé"
Per fi tothom queda retratat.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
D'acord, cadascú té les seves idees.Jordilar wrote:Jo no hi penso assistir.
Però qui no es manifesti, que després no es queixi...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Una cosa es manifestar-se perque les infraestructures son una porqueria i una altre cosa es manifestarse perque les infraestructures son una porqueria i ja de pas reclamar altres coses.
Per això no hi vui assistir, perque s'està aprofitant aquesta situació per reclamar altres coses i no ens enganyem, el problema de rodalies els hi ha vingut de perles per reafirmar la seva ideologia i interessos
Salut,
Per això no hi vui assistir, perque s'està aprofitant aquesta situació per reclamar altres coses i no ens enganyem, el problema de rodalies els hi ha vingut de perles per reafirmar la seva ideologia i interessos
Salut,
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Totalment d'acord amb el que dius.
Però mira-t'ho d'una altra manera: ¿algú més ha convocat alguna manifestació de queixa?
I si no ens manifestem, què fem? Ens esperem a les eleccions a que tornin a guanyar els mateixos, o uns altres, però tot segueixi igual?
Per cert, la PTP al final s'ha adherit a la manifestació però portaran pancartes amb un lema diferent, on reclamen únicament millors infraestructures. És una solució si no estàs d'acord amb el lema principal
Però mira-t'ho d'una altra manera: ¿algú més ha convocat alguna manifestació de queixa?
I si no ens manifestem, què fem? Ens esperem a les eleccions a que tornin a guanyar els mateixos, o uns altres, però tot segueixi igual?
Per cert, la PTP al final s'ha adherit a la manifestació però portaran pancartes amb un lema diferent, on reclamen únicament millors infraestructures. És una solució si no estàs d'acord amb el lema principal
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Jo finalment sí que hi aniré, amb la meva mare. En el meu cas estic d'acord amb les dues vessants de la manifestació, i de fet crec que el dret a decidir també pot implicar millores en les infrastructures, ja que si gestionem nosaltres mateixos les coses tot és més fàcil. Però vaja, que tampoc vull que es converteix en un fòrum polític ara això...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això em sona
Que ets el doble de l'Ecomobisostrans?FGC wrote:que passarà mentrestant amb les línies d'autobús afectades? per on les desviaràn?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.lavanguardia.es/
----------------------------------------
La Moncloa lanza la consigna de no excitar la manifestación de Barcelona
Temor a la desafección catalana, mientras Álvarez se refugia en el tópico andaluz
La ola se ve venir, se percibe ya en el encapotado horizonte de Barcelona, pero se desconoce en Madrid cuál será su altura. Y su fuerza. En previsión de males mayores, desde el palacio de la Moncloa y desde la calle Ferraz se ha impartido al orbe socialista la instrucción de no excitar más de la cuenta la manifestación del malestar catalán convocada para mañana sábado. Orden del capitán Rodríguez Zapatero: enfilar bien la proa y evitar que la ola choque de lleno contra el flanco de la nave gubernamental.
La consigna es paciencia. Dejar que la ola pase, que los trenes de cercanías vuelvan a funcionar normalmente y que el emprenyament acumulado en Catalunya se airee antes de que llegue el decisivo 9 de marzo, jornada en la que todos los humores, los buenos y los malos, se convertirán en votos. O en abstenciones. La instrucción es general, pero la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, tiene pase pernocta. Tiene licencia para exhibir su orgullo herido, bien envuelto en la bandera de Andalucía.
El sanedrín socialista examinó el lunes la situación catalana con cierta preocupación y más de un interrogante sobre la mesa. Además del presidente del Gobierno, forman el citado comité informal - equivalente socialista a los maitines del Partido Popular-, María Teresa Fernández de la Vega, Alfredo Pérez Rubalcaba, Jesús Caldera, José Blanco, Diego López Garrido, Fernando Moraleda (secretario de Estado de Comunicación) y José Enrique Serrano (jefe de gabinete de la presidencia).
La manifestación del sábado en Barcelona fue objeto de debate en la reunión. No podía ser menos. Es la primera vez en la legislatura que se convoca una gran manifestación explícitamente contraria al Gobierno socialista sin el sello del Partido Popular.
Aunque las encuestas que maneja el Ejecutivo no detectan ningún descalabro gubernamental en Catalunya, desde hace semanas existen dos sensibilidades en el grupo dirigente del socialismo respecto al malestar catalán. Los optimistas creen que, recuperada la normalidad ferroviaria, las aguas volverán paulatinamente a su cauce. Los precavidos temen que la profundidad del malestar pueda ser mucho mayor, con la consiguiente oleada abstencionista el 9 de marzo.
Y la abstención es hoy el principal problema en el horizonte electoral del PSOE. Los socialistas manejan encuestas favorables -más favorables que el reciente barómetro del CIS-, basadas en una participación superior al 70% en toda España. Una menor afluencia a las urnas podría deparar sorpresas. La participación de los catalanes, por tanto, será clave.
Catalunya importa. Pero también Andalucía, primer bastión electoral del PSOE. Quizá por ello, Zapatero es zalamero. Además de ordenar todos los esfuerzos posibles para evitar la reprobación de la ministra Álvarez en el Congreso -los nacionalistas vascos y gallegos han salido muy bien remunerados del singular evento-, el presidente no escatima cariños a la locuaz ministra de Fomento, refugiada desde hace semanas en un fogoso parapeto meridional: me critican porque soy andaluza.
Pese a ello, hay ministros que no ocultan, en privado, un cierto estupor ante la desinhibición de la cabeza de lista por Málaga en las próximas elecciones. El libro de estilo zapaterista aconsejaba, hasta la fecha, humildad franciscana. En Guadalajara todavía recuerdan el estoicismo con el que la vicepresidenta De la Vega soportó la ira de los damnificados por el cruel incendio de julio del 2005. Otros tiempos; otro carácter.
----------------------------------------
La Moncloa lanza la consigna de no excitar la manifestación de Barcelona
Temor a la desafección catalana, mientras Álvarez se refugia en el tópico andaluz
La ola se ve venir, se percibe ya en el encapotado horizonte de Barcelona, pero se desconoce en Madrid cuál será su altura. Y su fuerza. En previsión de males mayores, desde el palacio de la Moncloa y desde la calle Ferraz se ha impartido al orbe socialista la instrucción de no excitar más de la cuenta la manifestación del malestar catalán convocada para mañana sábado. Orden del capitán Rodríguez Zapatero: enfilar bien la proa y evitar que la ola choque de lleno contra el flanco de la nave gubernamental.
La consigna es paciencia. Dejar que la ola pase, que los trenes de cercanías vuelvan a funcionar normalmente y que el emprenyament acumulado en Catalunya se airee antes de que llegue el decisivo 9 de marzo, jornada en la que todos los humores, los buenos y los malos, se convertirán en votos. O en abstenciones. La instrucción es general, pero la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, tiene pase pernocta. Tiene licencia para exhibir su orgullo herido, bien envuelto en la bandera de Andalucía.
El sanedrín socialista examinó el lunes la situación catalana con cierta preocupación y más de un interrogante sobre la mesa. Además del presidente del Gobierno, forman el citado comité informal - equivalente socialista a los maitines del Partido Popular-, María Teresa Fernández de la Vega, Alfredo Pérez Rubalcaba, Jesús Caldera, José Blanco, Diego López Garrido, Fernando Moraleda (secretario de Estado de Comunicación) y José Enrique Serrano (jefe de gabinete de la presidencia).
La manifestación del sábado en Barcelona fue objeto de debate en la reunión. No podía ser menos. Es la primera vez en la legislatura que se convoca una gran manifestación explícitamente contraria al Gobierno socialista sin el sello del Partido Popular.
Aunque las encuestas que maneja el Ejecutivo no detectan ningún descalabro gubernamental en Catalunya, desde hace semanas existen dos sensibilidades en el grupo dirigente del socialismo respecto al malestar catalán. Los optimistas creen que, recuperada la normalidad ferroviaria, las aguas volverán paulatinamente a su cauce. Los precavidos temen que la profundidad del malestar pueda ser mucho mayor, con la consiguiente oleada abstencionista el 9 de marzo.
Y la abstención es hoy el principal problema en el horizonte electoral del PSOE. Los socialistas manejan encuestas favorables -más favorables que el reciente barómetro del CIS-, basadas en una participación superior al 70% en toda España. Una menor afluencia a las urnas podría deparar sorpresas. La participación de los catalanes, por tanto, será clave.
Catalunya importa. Pero también Andalucía, primer bastión electoral del PSOE. Quizá por ello, Zapatero es zalamero. Además de ordenar todos los esfuerzos posibles para evitar la reprobación de la ministra Álvarez en el Congreso -los nacionalistas vascos y gallegos han salido muy bien remunerados del singular evento-, el presidente no escatima cariños a la locuaz ministra de Fomento, refugiada desde hace semanas en un fogoso parapeto meridional: me critican porque soy andaluza.
Pese a ello, hay ministros que no ocultan, en privado, un cierto estupor ante la desinhibición de la cabeza de lista por Málaga en las próximas elecciones. El libro de estilo zapaterista aconsejaba, hasta la fecha, humildad franciscana. En Guadalajara todavía recuerdan el estoicismo con el que la vicepresidenta De la Vega soportó la ira de los damnificados por el cruel incendio de julio del 2005. Otros tiempos; otro carácter.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El que realment els preocupa
Quina normalitat? La que s'ha instaurat des de fa any i mig? Si volen recuperar* una normalitat de debò, que deixin d'esprémer-nos com una taronja i que fiquin els calers en infraestructures bàsiques. I res de fanfarroneries com l'AVE amb obres exprés que s'aguanten amb imperdibles.Los optimistas creen que, recuperada la normalidad ferroviaria, las aguas volverán paulatinamente a su cauce.
* Això de "recuperar" és un tòpic molt mastegat. Algú em podria dir quan i on hi ha hagut mai autèntica normalitat ferroviària a Catalunya, entesa com a servei digne i ajustat a les necessitats reals dels usuaris?
Ara que veuen que els balla la poltrona comencen a reconèixer que la Fomentòtila és un autèntic polvorí electoral. Si és que no entenen cap altre argument. Aquí poden estar tirats centenars de milers de persones, es pot comprometre l'economia i el benestar familiar de la gent, que aquells pallussos no mouran un dit. Ara, així que noten que corre perill el megasou, el cotxe oficial, el gratar-se la panxa ben remunerat, tot són presses i preocupacions. Quin fàstic que fa aquesta patuleia de galifardeus!Pese a ello, hay ministros que no ocultan, en privado, un cierto estupor ante la desinhibición de la cabeza de lista por Málaga en las próximas elecciones.
Per tot plegat, com més gent es manifesti, millor, ja que és l'únic que entenen: garrotada moral i vejam si penquen d'una punyetera vegada!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Ahora la gente que ha organizado esa manifestación la convoca porque quiere pedir independentismo, ideas de segregación y quiere aprovecharse de la presencia de todos los que asistan allí para atribuirles esa ideología aunque no la tengan. Yo no la tengo y a mi no me van a utilizar para eso. La problemática de las infraestructuras es perfectamente solucionable si se cumple con lo estipulado, si se invierte como se debe y si se analizan los problemas como se deben analizar y se solucionan en base a los análisis correctos. Todo ello puede suceder perfectamente sin que ocurra nada de lo que van a pedir quienes organizan esa manifestación, por lo tanto, para mi el error está en quienes gobiernan, en quienes gestionan, en quienes negocian y en quienes les apoyan, no en cuántas líneas rojas tenga el trapo amarillo.
Si de un asunto en el que todos estamos de acuerdo, si en algo en lo que todo el mundo vemos que es desastroso y podemos ponernos de acuerdo en cómo solucionarlo, vamos y hacemos manifestaciones donde el bloque se parte porque ya empezamos a dividir a la gente con cosas que no vienen al caso pero que siempre se aprovecha cualquier parida para sacarlo al medio de la mesa (siempre lo sacan los mismos), al final todo será un fracaso, habrá división, habrá altercados, quienes hayan ido por lo que parecía que era se encontrarán con que les han engañado y no volverán a ir a otra protesta y quienes han organizado la manifestación atribuirán la asistencia a que esa gente lo que quiere es la independencia y no la mejora de las infraestructuras y como todo derivaría ya en tema político la manifestación no valdría para nada porque se habría desvariado tanto que lo mismo que en este foro sobra el hablar de política y se han cerrado varios hilos porque han derivado en eso argumentando quien los borra o cierra que eso precisamente crea malestar entre los participantes y que en el foro ha de tener cabida todo el mundo evitando los altercados... en la manifestación del próximo día pasa lo mismo, es como si fuese una cadena del foro en la que se estuviese discutiendo de infraestructuras y transportes y en la que de repente entra una panda de cuatreros cambiando el tema, sacando un off topic y hablando de lo que ellos quieren hablar. La solución en el foro es cerrar la cadena, la solución de la manifestación del día 1 es, o bien reconducirla a lo que debe ser esa manifestación o no ir.
Como no la reconducirán y algunos desmelenados la usarán para crear altercados, generar inseguridad y puede que hasta se unan grupos antisistema y encima acaben quemando de todo por la calle... pues yo por ejemplo no voy.
Saludos,
Sergio
Principalmente por ESO MISMO un servidor jamás irá a una manifestación de estas características. Quien sea independentista, soberanista, etc. que convoque una manifestación para defender sus ideas y que vaya. Pero para protestar por un problema de transportes, de infraestructuras, de falta de inversión y demás, aspectos muy distintos, por mucho que alguien los quiera disfrazar, no se han de mezclar las cosas. Y que los únicos que convoquen esto sean esta gente no es cierto porque ya se convocó hace un tiempo una manifestación en Sants por algo parecido y fueron "4 gatos" puesto que fue en un día laborable y a una hora punta de regreso a casa, ¿quién iba a ir a eso? pues los poquitos que fueron.Jordilar wrote:Una cosa es manifestar-se perque les infraestructures son una porqueria i una altre cosa es manifestarse perque les infraestructures son una porqueria i ja de pas reclamar altres coses.
Per això no hi vui assistir, perque s'està aprofitant aquesta situació per reclamar altres coses i no ens enganyem, el problema de rodalies els hi ha vingut de perles per reafirmar la seva ideologia i interessos
Salut,
Ahora la gente que ha organizado esa manifestación la convoca porque quiere pedir independentismo, ideas de segregación y quiere aprovecharse de la presencia de todos los que asistan allí para atribuirles esa ideología aunque no la tengan. Yo no la tengo y a mi no me van a utilizar para eso. La problemática de las infraestructuras es perfectamente solucionable si se cumple con lo estipulado, si se invierte como se debe y si se analizan los problemas como se deben analizar y se solucionan en base a los análisis correctos. Todo ello puede suceder perfectamente sin que ocurra nada de lo que van a pedir quienes organizan esa manifestación, por lo tanto, para mi el error está en quienes gobiernan, en quienes gestionan, en quienes negocian y en quienes les apoyan, no en cuántas líneas rojas tenga el trapo amarillo.
Si de un asunto en el que todos estamos de acuerdo, si en algo en lo que todo el mundo vemos que es desastroso y podemos ponernos de acuerdo en cómo solucionarlo, vamos y hacemos manifestaciones donde el bloque se parte porque ya empezamos a dividir a la gente con cosas que no vienen al caso pero que siempre se aprovecha cualquier parida para sacarlo al medio de la mesa (siempre lo sacan los mismos), al final todo será un fracaso, habrá división, habrá altercados, quienes hayan ido por lo que parecía que era se encontrarán con que les han engañado y no volverán a ir a otra protesta y quienes han organizado la manifestación atribuirán la asistencia a que esa gente lo que quiere es la independencia y no la mejora de las infraestructuras y como todo derivaría ya en tema político la manifestación no valdría para nada porque se habría desvariado tanto que lo mismo que en este foro sobra el hablar de política y se han cerrado varios hilos porque han derivado en eso argumentando quien los borra o cierra que eso precisamente crea malestar entre los participantes y que en el foro ha de tener cabida todo el mundo evitando los altercados... en la manifestación del próximo día pasa lo mismo, es como si fuese una cadena del foro en la que se estuviese discutiendo de infraestructuras y transportes y en la que de repente entra una panda de cuatreros cambiando el tema, sacando un off topic y hablando de lo que ellos quieren hablar. La solución en el foro es cerrar la cadena, la solución de la manifestación del día 1 es, o bien reconducirla a lo que debe ser esa manifestación o no ir.
Como no la reconducirán y algunos desmelenados la usarán para crear altercados, generar inseguridad y puede que hasta se unan grupos antisistema y encima acaben quemando de todo por la calle... pues yo por ejemplo no voy.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Jo mai cauré a la trampa d'aquests aprofitats. A vosaltres us han convençut perque hi ha el problema del transport, però amb aquestes frases de "Això, no us moveu mai" o "Si no protestem no farem mai res" m'están induint a anar-hi per protestar pel transport, però si hi viag caic a la trampa que m'han parat i es que també em manifesto a favor de la ideologia dels organitzadors.
Per això, jo sóc més intel·ligent que ells i no caic en aquests paranys que només ténen la finalitat de captar més manifestants, crear odi, divisió social i egoisme.
O esque si la manifestació fos organitzada per una plataforma ultradreta de nostàlgics del règim de franco que protestessin pel caos del transport, hi anirieu?
Salut,
Per això, jo sóc més intel·ligent que ells i no caic en aquests paranys que només ténen la finalitat de captar més manifestants, crear odi, divisió social i egoisme.
O esque si la manifestació fos organitzada per una plataforma ultradreta de nostàlgics del règim de franco que protestessin pel caos del transport, hi anirieu?
Salut,
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per un cop, parlo de política
Per una vegada, opinaré de política en aquest fòrum i penso mantenir digressions com aquesta en uns mínims estrictes, però sempre que consideri que cal puntualitzar determinades coses relacionades directament amb el transport.
Crec que associar reclamar bones infraestructures amb nacionalisme, sobiranisme, independentisme, separatisme o com en volgueu dir té la seva justificació. Històricament, mai cap govern de Madrid ha fet res per Catalunya a no ser que s'hi hagi vist forçat per les circumstàncies: el primer ferrocarril es va trobar amb totes les traves possibles, les muralles de Barcelona es van enderrocar quan la situació d'explosió demogràfica, insalubritat i epidèmies era insostenible, la Seat es va establir a la Zona Franca perquè Fiat ho va exigir al règim, que preferia que la fàbrica es fes a Madrid, etc. etc. etc. I ara ens trobem amb una ministra que mantenen perquè dóna vots a Andalusia, donant-se per sobreentès que l'estat d'ànim que la inoperància d'aquest personatge crea a Catalunya són menudències que no venen al cas. Davant aquesta deixadesa crònica, com voleu que reaccioni una bona part dels catalans?
Una altra cosa és que els polítics d'aquí tampoc estiguin a l'alçada de les circumstàncies. Però precisament, no ha d'estranyar que sigui la societat civil la que estiri el carro. Si no, veieu com es va fer a Catalunya el primer ferrocarril, el Liceu, els grans monuments. I compareu-ho amb el patrocini públic que obres d'aquest tipus van rebre als altres països europeus.
El cercle es tanca. I espero que això sigui el primer repunt d'un país que ha estat apàtic massa temps, quan s'ha caracteritzat per tenir un teixit social i econòmic que l'ha sabut tirar endavant, malgrat (o gràcies a) la inoperància dels governs de torn.
Amb això no pretenc convertir ningú. Simplement vull deixar patent que hi ha força gent (com jo) que creu que, a Catalunya, una cosa porta l'altra. Que alguns no us sentiu identificats amb el caire de la manifestació per la seva connotació política, em sembla perfecte. Però no en limiteu el públic objectiu a una colla de fanàtics independentistes per una banda i de beneits embaucats pel lema de les infraestructures per l'altra, perquè també n'hi ha que creiem que la millora de la vida quotidiana passa irremissiblement perquè no depenguem de les rares benevolències de Madrid.
Crec que associar reclamar bones infraestructures amb nacionalisme, sobiranisme, independentisme, separatisme o com en volgueu dir té la seva justificació. Històricament, mai cap govern de Madrid ha fet res per Catalunya a no ser que s'hi hagi vist forçat per les circumstàncies: el primer ferrocarril es va trobar amb totes les traves possibles, les muralles de Barcelona es van enderrocar quan la situació d'explosió demogràfica, insalubritat i epidèmies era insostenible, la Seat es va establir a la Zona Franca perquè Fiat ho va exigir al règim, que preferia que la fàbrica es fes a Madrid, etc. etc. etc. I ara ens trobem amb una ministra que mantenen perquè dóna vots a Andalusia, donant-se per sobreentès que l'estat d'ànim que la inoperància d'aquest personatge crea a Catalunya són menudències que no venen al cas. Davant aquesta deixadesa crònica, com voleu que reaccioni una bona part dels catalans?
Una altra cosa és que els polítics d'aquí tampoc estiguin a l'alçada de les circumstàncies. Però precisament, no ha d'estranyar que sigui la societat civil la que estiri el carro. Si no, veieu com es va fer a Catalunya el primer ferrocarril, el Liceu, els grans monuments. I compareu-ho amb el patrocini públic que obres d'aquest tipus van rebre als altres països europeus.
El cercle es tanca. I espero que això sigui el primer repunt d'un país que ha estat apàtic massa temps, quan s'ha caracteritzat per tenir un teixit social i econòmic que l'ha sabut tirar endavant, malgrat (o gràcies a) la inoperància dels governs de torn.
Amb això no pretenc convertir ningú. Simplement vull deixar patent que hi ha força gent (com jo) que creu que, a Catalunya, una cosa porta l'altra. Que alguns no us sentiu identificats amb el caire de la manifestació per la seva connotació política, em sembla perfecte. Però no en limiteu el públic objectiu a una colla de fanàtics independentistes per una banda i de beneits embaucats pel lema de les infraestructures per l'altra, perquè també n'hi ha que creiem que la millora de la vida quotidiana passa irremissiblement perquè no depenguem de les rares benevolències de Madrid.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A mi si un grup d'extrema dreta convoca una manifestació d'aquestes característiques, em voldrà dir que jo comparteixo el que defensa aquest grup i voldrà dir que això no hi entén d'ideologies, actualment el que defensa aquesta plataforma pel dret a decidri és compartit per la immensa majoria de la gent siguin de dretes d'esquerres nacionalistes o no, per tant s'hi pot adherir qualsevol línia ideològica.
De fet si a la darrera manifestació hi van assistir gent d'ideologia dispersa, simplement vol dir que la ideologia no és significatiu perquè les incidències molesten a qualsevol ciutadà pensi com pensi, i que és un pensament compartit per gent que pensa de manera molt diferent tots tenim el mateix problema crec que no és una altra cosa la que queda ben palesa.
De fet si a la darrera manifestació hi van assistir gent d'ideologia dispersa, simplement vol dir que la ideologia no és significatiu perquè les incidències molesten a qualsevol ciutadà pensi com pensi, i que és un pensament compartit per gent que pensa de manera molt diferent tots tenim el mateix problema crec que no és una altra cosa la que queda ben palesa.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van