Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC
Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC
Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Ara tinc curiositat per saber com eren els hoaris a mitjans del 90 a la LL-Anoia.L'únic que recordo és que:
-El ramals d'Igualada i Manresa tenien un tren cada hora,com ara,peró abans nomès un cada dues hores anava fins a Barcelona,mentre que l'altra acababa a Martorell Enllaç.
-A mès els R's feien parada a Martorell,i no feien parada a Ildefons Cerdà ni a Almeda
-La S33 anava fins a Sant Andreu de la Barca amb un tren(cada hora?),i la S4 com ara amb un tren cada hora.Entre Pallejà i Santa Coloma de Cervelló crec recordar que nomès tenien un tren cada mitja hora(sense comptar els R's,que no feien parada),pel tema de la via única.La S8 és va crear l'any 1999
-A partir de Molí Nou la abans S3 tenia freqüencies de 30 minuts*(¿o eren 15?),les estacions entre Molí Nou i Barcelona que no feien parada els R's tenien un tren cada 15 minuts(encara que no n'estic gaire segur).
*Recordo a l'any 1998 veure serveis Barcelona-Sant Boi que és feien amb 211 de 2 cotxes en simple
Mireu com ha canviat ara.Com a mínim ara hi ha el doble de servei.Ah!principis de 1990 recordo que les línies de la LL-A no estaven numerades,i allò era com la renfe,el tren podia acabar a Molí Nou,Sant Boi,Pallejà,Sant Andreu,Martorell,Olesa,Manresa o Igualada.Aixó és tot el que recordo.
Sí algú pot profundir en tema de freqüencies de com era abans la LL-A,s'ha agraïria molt.
-El ramals d'Igualada i Manresa tenien un tren cada hora,com ara,peró abans nomès un cada dues hores anava fins a Barcelona,mentre que l'altra acababa a Martorell Enllaç.
-A mès els R's feien parada a Martorell,i no feien parada a Ildefons Cerdà ni a Almeda
-La S33 anava fins a Sant Andreu de la Barca amb un tren(cada hora?),i la S4 com ara amb un tren cada hora.Entre Pallejà i Santa Coloma de Cervelló crec recordar que nomès tenien un tren cada mitja hora(sense comptar els R's,que no feien parada),pel tema de la via única.La S8 és va crear l'any 1999
-A partir de Molí Nou la abans S3 tenia freqüencies de 30 minuts*(¿o eren 15?),les estacions entre Molí Nou i Barcelona que no feien parada els R's tenien un tren cada 15 minuts(encara que no n'estic gaire segur).
*Recordo a l'any 1998 veure serveis Barcelona-Sant Boi que és feien amb 211 de 2 cotxes en simple
Mireu com ha canviat ara.Com a mínim ara hi ha el doble de servei.Ah!principis de 1990 recordo que les línies de la LL-A no estaven numerades,i allò era com la renfe,el tren podia acabar a Molí Nou,Sant Boi,Pallejà,Sant Andreu,Martorell,Olesa,Manresa o Igualada.Aixó és tot el que recordo.
Sí algú pot profundir en tema de freqüencies de com era abans la LL-A,s'ha agraïria molt.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Aquí van algunes respostes:Mako448 wrote:Ara tinc curiositat per saber com eren els hoaris a mitjans del 90 a la LL-Anoia.L'únic que recordo és que:
-El ramals d'Igualada i Manresa tenien un tren cada hora,com ara,peró abans nomès un cada dues hores anava fins a Barcelona,mentre que l'altra acababa a Martorell Enllaç.
-A mès els R's feien parada a Martorell,i no feien parada a Ildefons Cerdà ni a Almeda
-La S33 anava fins a Sant Andreu de la Barca amb un tren(cada hora?),i la S4 com ara amb un tren cada hora.Entre Pallejà i Santa Coloma de Cervelló crec recordar que nomès tenien un tren cada mitja hora(sense comptar els R's,que no feien parada),pel tema de la via única.La S8 és va crear l'any 1999
-A partir de Molí Nou la abans S3 tenia freqüencies de 30 minuts*(¿o eren 15?),les estacions entre Molí Nou i Barcelona que no feien parada els R's tenien un tren cada 15 minuts(encara que no n'estic gaire segur).
*Recordo a l'any 1998 veure serveis Barcelona-Sant Boi que és feien amb 211 de 2 cotxes en simple
Mireu com ha canviat ara.Com a mínim ara hi ha el doble de servei.Ah!principis de 1990 recordo que les línies de la LL-A no estaven numerades,i allò era com la renfe,el tren podia acabar a Molí Nou,Sant Boi,Pallejà,Sant Andreu,Martorell,Olesa,Manresa o Igualada.Aixó és tot el que recordo.
Sí algú pot profundir en tema de freqüencies de com era abans la LL-A,s'ha agraïria molt.
- La numeració de les línies es va fer el 25 de juny del 96 (juntament amb la numeració de les línies de Sarrià). Es va crear l'anomenat "Metro del Baix Llobregat" amb les línies S3 (actual L8), S33 (fins Sant Andreu de la Barca), S4 (fins Olesa), R5 i R6 (reforçades per les R50 i R60, que sortien de Martorell Enllaç).
- Fins el juny del 97 la freqüència era de 15 minuts entre Barcelona i Molí Nou. Aquests eren coberts per un S3, S4, S3, S33. A més hi havia cada hora un R (alternat un R5 amb un R6) que fins a Sant Andreu de la Barca s'aturava només a L'Hospitalet i a Sant Boi.
- Al juny del 97 a l'inaugurar-se la doble via entre Magòria i Pl. Espanya (així com l'estació de Magòria- La Campana), va permetre doblar les freqüències entre Barcelona i Sant Boi. Una part important dels S3 tenien el final a Sant Boi. Això permetia freqüències de 7 minuts i mig en les estacions d'aquell tram.
- Com a curiositat, en aquella època al tram "metropolità" (fins a Cornellà) no només no estava integrat, sinó que ni tan sols eren vàlides les T-10. Això va canviar el gener del 98, quan amb la T-10 es podia transbordar sense haver de pagar de nou al metro. Fou el primer pas cap a la integració tarifària del 2001.
- Una altra curiositat: deu anys enrere (el 97/98) el darrer tren sortia a les 22.25 de Pl. Espanya cap a Olesa. A partir de les 21.30h només sortien quatre trens. un S33 a les 21.30, un S3 limitat a Sant Boi a les 21.38,un S33 perllongat fins a Martorell a les 21.45 i un S33 a les 22.00h. El S33 de Martorell anava normalment amb doble composició d'unitats diesel. Per aquelles èpoques el darrer R sortia de la Pl. Espanya a les 21.07h.
- El gran canvi del carrilet fou a principis de l'any 99 (crec que fou el 31 de gener, però no n'estic segur). Aquell dia es va electrificar la línia d'Igualada i es va posar 1 tren per hora entre Igualada i Barcelona. El mateix es va fer entre Manresa i Barcelona. També en aquell període es van posar els nous trens i fou també quan es va perllongar l'horari de divendres i dissabtes fins les 2 de la nit.
A partir de llavors la història ja és coneguda
Re: Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC
el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.sortrens wrote:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
Re: Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC
A las 5.30h poder no, però a les 6h segur que si.El LLOP wrote:el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.sortrens wrote:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC
A les 06:00m obria els diumenges.sortrens wrote:A las 5.30h poder no, però a les 6h segur que si.El LLOP wrote:el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.sortrens wrote:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
De dilluns a dijous : de 05:00 a 23:00 (horari de sortida dels primers i últims trens dels extrems de línia)
Divendres : de 05:00 a 24:00
Dissabtes: de 05:00 a 24:00 primer i de 05:00 a 25:00 (01:00) després.
Diumenges: de 06:00 a 23:00.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Horari passat i present
A part de que el ritme de vida era una mica diferent (més ajustat a la claror del dia), em sembla que als anys 20 encara no s'havia implantat la unificació horària amb la resta d'Europa, que ara fa que anem una hora per davant de l'hora solar a l'hivern i dues a l'estiu. Per tant, és possible que les 4.30 d'aleshores arribin a equivaler a les 6.30 actuals.Civis wrote:Curiosamente, según la Biblia Salmerónica, en sus primeros años de funcionamiento el Gran Metro abría a las 4:30, más temprano que ahora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Avui dia encara hi ha un cop a l'any que el Metro tanca a las 23h, el dia posterior a Nadal. Encanvi la vigília de Nadal 24 hores.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
quan el metro tancava a les 23h recordo que era l'hora com s'ha comentat que sortia l'últim tren de l'extrem de línia, m'ho sembla a mi o això ja no és així? ho dic perquè algun dia he patit situacions peculiars en hores en que clarament si un tren havia sortit de l'extrem de línia a les 00h encara no hauria d'haver passat però ja no en va passar cap
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo també! Es deia Polar ExnoséquèMortadel·lo wrote:quan el metro tancava a les 23h recordo que era l'hora com s'ha comentat que sortia l'últim tren de l'extrem de línia, m'ho sembla a mi o això ja no és així? ho dic perquè algun dia he patit situacions peculiars en hores en que clarament si un tren havia sortit de l'extrem de línia a les 00h encara no hauria d'haver passat però ja no en va passar cap
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
En hora punta un tren pasa cada 1-1 i mig. En horari noemal entre 2-3 i mig minuts i horari nocturn entre 4 i 15 minuts. Però quines freqüències tenien els metros de l'any 1926 i fins quins anys va cambiar això?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
L'última sortida de Rodalies el 24 de desembre a Sants es realitza a les 0:10h amb el tren que va a Mataró.Mako448 wrote:Al 24 de sembre,l'últim tren d'FGC surt a les 23.00 hores també desde Plaça Espanya,aixó cada any.
A RENFE l'últim tren de cada línia el dia 24 de desembre,aq uina hora serà?Aposto que a les 22:30,massa aviat,peró bé ja coneicem a RENFE.
El de Terrassa en aquell dia surt a les 23:58h; el de Vic a les 22:26h; el de Martorell a les 0:02h; el de Castelldefels a les 0:06h; el de Granollers-Canovelles, a les 23:52h; i el de Granollers-Centre a les 0:04h.
El de Martorell/Cerdanyola Universitat, surt a les 22:16h mentre que el de l'Aeroport marxa a les 22:55h de Sants.
Crec que estan força bé.
Baixador a Premià de Mar ja!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Cada any, a Rodalies, pocs dies abans del 24 de desembre, pengen els horaris en fotocòpia dels horaris d'aquell dia, i el servei acaba entre les 22 i les 23.laura wrote:L'última sortida de Rodalies el 24 de desembre a Sants es realitza a les 0:10h amb el tren que va a Mataró.Mako448 wrote:Al 24 de sembre,l'últim tren d'FGC surt a les 23.00 hores també desde Plaça Espanya,aixó cada any.
A RENFE l'últim tren de cada línia el dia 24 de desembre,aq uina hora serà?Aposto que a les 22:30,massa aviat,peró bé ja coneicem a RENFE.
El de Terrassa en aquell dia surt a les 23:58h; el de Vic a les 22:26h; el de Martorell a les 0:02h; el de Castelldefels a les 0:06h; el de Granollers-Canovelles, a les 23:52h; i el de Granollers-Centre a les 0:04h.
El de Martorell/Cerdanyola Universitat, surt a les 22:16h mentre que el de l'Aeroport marxa a les 22:55h de Sants.
Crec que estan força bé.