Quina diferència: fent fotos a Perpinyà

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
JaMiRo!
N10
N10

Quina diferència: fent fotos a Perpinyà

Post by JaMiRo! »

Hola!

Avui he estat per Perpinyà i m'he acostat amb la xicota a la Gare a fer fotos (tot l'entorn està en obres amb el tema del TAV).

Ja sabia (gràcies a molts companys del FoTraCat) que a territori francès la cosa rutlla diferent que a territori espanyol: ningú et mira estrany si vas d'una banda a una altra d'una estació fent fotos. Ni passatgers, ni personal ferroviari, ni personal de vigilància, etc. Ans al contrari, em trobaven "normal".

Igualment, ho he trobat exagerat. La xicota m'estava fent una foto amb un TGV Duplex i el maquinista se m'ha posat a parlar dient-me que em posava en marxa "els llums" per a que fes una foto maca...Quina amabilitat! M'he sorprès moltíssim i li he agraït en aquell home. És normal això per França o m'he trobat en un cas especial?

Adjunto la foto que ha estat possible gràcies a l'amabilitat del maquinista. Merci!

Image

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

A França et pots trobar de tot (ja m'hi he trobat), des de gent que et diu que està prohibit (!) fins gent que et convida a rebre una sessió de coneixements ferroviaris disfrutant de bones vistes. És un altre món.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Jo a França als únics llocs que he tingut problemes per fer fotos han estat al metro de Lyon i al de Toulouse. A la resta cap problema :)
davida
N9
N9

Post by davida »

A França el maquinistes, caps d'estació, etc... quan et veuen aficionat et venen a parlar. Et tracten com un company mes de feina, et donen la mà, t'ensenyen el que vulguis, pots visitar les cabines, com funcionen les senyalts, etc...
La setmana pasada fins hi tot un maquinista em regalar un grabats de temes ferroviaris, que havia fet ell mateix.
Mireu aquest fil de es.rec.trenes de la setmana pasada.
Anar a veure trens a França sempre es un plaer.
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Parlant d'això, sabeu com està el tema per Alemanya? Suposo que igual, que el lloc estrany és Espanya, però per si un cas pregunto...
Image

wefer
Administrador

Re: Quina diferència: fent fotos a Perpinyà

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:És normal això per França o m'he trobat en un cas especial?
Estic totalment d'acord amb el que ja s'ha comentat.
A la SNCF no acostuma a haver-hi cap mena de problema per fer fotografies, sinó tot el contrari. En canvi, en altres tipus de transport, les reticències a vegades són les mateixes o fins i tot pitjors que a Espanya.
aim
N9
N9

Post by aim »

aarongilp wrote:Parlant d'això, sabeu com està el tema per Alemanya? Suposo que igual, que el lloc estrany és Espanya, però per si un cas pregunto...
Jo els cops que he anat a Alemanya cap problema. L'últim cop a la Haupbahnhof de Berlin vaig veure com un maquinista va deixar pujar a un home a la cabina, i van estar parlant una estona (no se si es que es coneixien o què). A més, a Berlin he vist força gent fent fotos, sobretot a la Haupbahnhof i a Spandau vaig veure un home que va anar d'una banda a l'altre de l'andana fotografiant tots els trens que passaven, i a diferència d'aquí ningú li va dir res. Això pel que fa a la DB... al metro de Berlín també vaig fer unes quantes fotos i tampoc vaig tindre cap problema.
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

aarongilp wrote:Parlant d'això, sabeu com està el tema per Alemanya? Suposo que igual, que el lloc estrany és Espanya, però per si un cas pregunto...
A Alemanya no he tingut mai CAP problema en CAP lloc on tingui accés al públic. Si bé la gent alemanya potser no és tant social com els del sud d'Europa, sí que he pogut veure la total amabilitat del personal de DB i altres companyies. Els maquinistes somrient al fer-los la foto, alguns saludant. Igualment el personal de les estacions, que se senten orgullosos de que algú s'interessi per la seva feina.

Igualet que aquí.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
ABB_Traccion
N7
N7

Post by ABB_Traccion »

El cap de setmana "de la Pilarica", el dissabte vàrem aprofitar altaria_trianilla, un company i jo per fer una visita a la SNCF anant amb BGC a Foix.

Vam tenir la brillant idea de preguntar al maquinista a LaTour a veure si podiem veure la cabina i ens va contestar amb un "no gaire amigable" sí, sí. Vam entrar (tots tres) i vam arrencar. A la sortida de LaTour arriba el "controlateur" i amb un accent francès ens pregunta que "com va tot". A partir de aquí, tant el controlateur com el maquinista, van començar a xerrar amb nosaltres, les dues hores de trajecte entre LaTour i Foix les vam fer a cabina, fent vídeos i fotos, sense cap problema, fins hi tot aquell bon home (el maquinista) ens va explicar una anècdota a un Pas a Nivell, quin riure i quina "juerga" que teniem montada a la cabina, això sí, amb tota naturalitat, i res de "salte pa fuera que si te pillan..." al contrari, nosaltres voliem sortir a l' arribada de les estacions però el maquinista ens va dir que no, que ens quedesim, que no hi havia cap mena de problema.

Crec que per la cara i el gest que va fer quan li vàrem dir que baixavem a Foix va ser de "pena", ja que volia que arribesim fins a Toulouse. Hagués estat tota una experiència.

N' estic segur de que pocs maquinistes a aquí et diuen això.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

A mí em va passar al TER Ussel-Montluçon, al Llemosí.
La revisora passa i li vaig preguntar quants anys tenia l´automotor (un X2800, qui els conegui sabrà que són peces de museu...).
Vam començar a xerrar i va entrar el conductor (encara no haviem sortit d´Ussel) i em va convidar a dins.
Vaig fer el tram Ussel-Montluçon a la cabina de l´x2804.
En general el personal de la Sncf ha estat sempre molt, molt amable amb mi a tot arreu.

Només m´ha passat un cas similar a Renfe, fa MOLTS anys (mitjans dels anys 1980), entre Reus i Tarragona: un revisor que coneixia a mon pare de no sé què (ja no me´n recordo gaire...) em va convidar a entrar a la cabina del darrere d´una 440 entre Reus i Tarragona.
Òbviament, jo flipant per un tubo...
Hi ha gent amable a Renfe, també, però també n´hi uns quants de MOLT malcarats... i no només a Catalunya.
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Aviam, jo a RENFE he trobat gent maca, gent que compren la nostra afició, però són els menys. Per part del personal "de via" (maquinistes, interventors, circulació...) sol haver indiferència o crits, per part de la gent d'Atenció al Client simplement crits o bones paraules (no hi ha terme mig).

Per exemple, ahir vaig tenir una amigable trobada amb un guardia de seguretat dels bons a l'estació de Girona ja que vaig veure un 463 en proves parat per a que el passessin i vaig aprofitar per poder fer-li algunes fotos. El guardia ja em coneixia d'un altre cop i només em va caldre dir-li "Buenas! Puedo hoy hacer fotos?" i la seva resposta va ser "Espera, que le pregunto al técnico jefe", el qual em va dir molt amablement que sí si no les publicava i tot això...Ara, el de seguretat de l'estació no em va veure, sino les haguéssim tingut, suposo...
Image

hospitalenc
N5
N5

Post by hospitalenc »

A la veïna Portugal, que molta gent de l´interior d´Espanya mira amb força fums de ser més que ells, els ferroviaris son tambè força amables amb tothom, i de vegades tambè comvidant a pujar a la cabina del darrera el tren (algun cas que conec, jo no he tingut l´oportunitat, e de dir-ho.... ;).
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”