Nou tramvia de Palma a l'Aeroport i S'Arenal: Abans del 2011
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Nou tramvia de Palma a l'Aeroport i S'Arenal: Abans del 2011
Segons l´entrevista a Antoni Verger, el Director General de Mobiblitat del Govern de Ses Illes, publicada aquest novembre al periódic de franc "Bon Día Mallorca", es treballa ja i de manera conjunta Ajuntament de Palma/Consell Balear, al projecte per a, construir durant aquesta legislatura el tramvía del centre de la ciutat fins a l´Aeroport de Son Sant Joan i la Platja de S´Arenal.
El projecte preveu tambè que, a mes llarg termini, els combois arribin fins a la badía de Calvià.
El servei serà probablement amb el règim de Concessió, pero a hores d´ara encara nó s´ha decidit pas rès.
No crec que hi hagi cap dubte que es una ben bona notícia que una altra ciutat important pugi al carro del tramvía......
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
El tramvia és molt necessari, sí, però no oblideu la proposta que va fer l'anterior govern balear, una segona línia de metro i una extensió de la línia actual. Ara aquest projecte es pot trobar deslegitimat degut a la situació actual del metro de Palma (tancat per culpa de les filtracions d'aigua). Però tot i això trobo que la proposta de la L2 és bona.
Us deixo un enllaç al mapa, de http://www.urbanrail.net
http://www.urbanrail.net/eu/plm/metro-line2-proj.jpg
Ara, sabeu si el projecte de tramvia inclou algun enllaç amb el metro?
Us deixo un enllaç al mapa, de http://www.urbanrail.net
http://www.urbanrail.net/eu/plm/metro-line2-proj.jpg
Ara, sabeu si el projecte de tramvia inclou algun enllaç amb el metro?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Be, a aquesta entrevista res deia d´enllaços amb el metro.
Pero a una noticia a la revista Carril fa uns nùmeros, sí es deia que començaría i terminaría a la Pl. d´Espanya de Palma que, si no m´equivoco, era a on hi había l´antiga estació Feve, i a on a sota s´ha construït la nova estació soterrada conjunta SFM/Metro (que algú m´esmeni si m´equivoco).
Pero a una noticia a la revista Carril fa uns nùmeros, sí es deia que començaría i terminaría a la Pl. d´Espanya de Palma que, si no m´equivoco, era a on hi había l´antiga estació Feve, i a on a sota s´ha construït la nova estació soterrada conjunta SFM/Metro (que algú m´esmeni si m´equivoco).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecte de tramvia a la Badia de Palma
Notícia del Diari de Balears:
--------------------------------------------------------------------------------------
El tramvia creuarà les Avingudes i arribarà a Son Sant Joan pel Coll
Les obres començaran passat l'estiu del 2008 i tindran una extensió de 12 km
LAURA MORRAL. Palma.
La connexió del tramvia des de la plaça d'Espanya fins a l'aeroport de Son Sant Joan serà una realitat aquest mandat. El futur tramvia, projecte estrella de l'Ajuntament de Palma i del Govern autonòmic, sortirà de la plaça d'Espanya, passarà per tota la corona d'Avingudes i connectarà amb el futur palau de congressos. Continuarà pel Portitxol, la zona del Molinar, el Coll d'en Rabassa, fins arribar a can Pastilla per la carretera vella de l'Arenal i connectarà amb un enllaç fins a l'aeroport.
Aquest recorregut cobrirà uns 12 quilòmetres del terme municipal de la capital, i estarà finalitzat en el transcurs d'aquests quatre anys. Si els terminis no es retarden, les obres podrien començar-se passat l'estiu del 2008. Així ho indicà el director general de Mobilitat de Cort, Francisco Donate.
Segons explicà, la idea és rendibilitzar el tramvia i per això, el traçat coincideix amb el recorregut de les línies 15 i 1 de l'EMT que concentren «el flux més alt de passatgers». Això suposarà la reorganització de les línies d'autobusos que coincideix, en tot el tram de la badia de Palma, des del Portitxol fins a l'Arenal pel Coll d'en Rabassa (la línia 15 de l'EMT), la de l'aeroport (línia 1) i el recorregut de la línia 28 que va fins a l'hospital Sant Joan de Déu. «Aquestes línies d'autobús estan tan col·lapsades com el cotxe. Pel potencial de passatgers que hi ha en aquestes connexions fa que aquest recorregut a banda de ser més agradable amb el tramvia tingui raó de ser», digué Donate.
Aquest traçat representa només la primera fase d'un traçat més extens que es pretén allargar fins a Llucmajor des del ramal de l'Arenal en direcció Llevant i Santa Ponça, al terme municipal de Calvià en direcció Ponent. Aquest ramal connectaria a la vegada amb Cala Major passant per Sant Agustí i Illetes. El projecte global recorrerà uns 30 quilòmetres.
Aquesta segona fase, però, no es preveu començar fins el pròxim mandat. Segons el mateix director general, aquest primer traçat sorgeix després que el Govern a través de l'SFM i l'àrea de Mobilitat de Cort arribassin a un acord una vegada que ambdues administracions presentaren propostes «molt similars sobre el futur recorregut».
El traçat es presentà ahir després que l'Ajuntament de Palma organitzàs un viatge del 9 a l'11 de desembre a les ciutat de Basilea (Suïssa) i d'Orleans (França) acompanyats per membres del Govern per estudiar les característiques de les xarxes tramviàries d'aquests països, considerades «exemplars» a Europa. Segons Donate, el model de tramvia d'Orleans s'apropa més a la ciutat de Palma, amb aparcaments dissuasius gratuïts amb la finalitat que els conductors hi deixin el cotxe privat per combinar-lo, després amb el tramvia.
--------------------------------------------------------------------------------------
El tramvia creuarà les Avingudes i arribarà a Son Sant Joan pel Coll
Les obres començaran passat l'estiu del 2008 i tindran una extensió de 12 km
LAURA MORRAL. Palma.
La connexió del tramvia des de la plaça d'Espanya fins a l'aeroport de Son Sant Joan serà una realitat aquest mandat. El futur tramvia, projecte estrella de l'Ajuntament de Palma i del Govern autonòmic, sortirà de la plaça d'Espanya, passarà per tota la corona d'Avingudes i connectarà amb el futur palau de congressos. Continuarà pel Portitxol, la zona del Molinar, el Coll d'en Rabassa, fins arribar a can Pastilla per la carretera vella de l'Arenal i connectarà amb un enllaç fins a l'aeroport.
Aquest recorregut cobrirà uns 12 quilòmetres del terme municipal de la capital, i estarà finalitzat en el transcurs d'aquests quatre anys. Si els terminis no es retarden, les obres podrien començar-se passat l'estiu del 2008. Així ho indicà el director general de Mobilitat de Cort, Francisco Donate.
Segons explicà, la idea és rendibilitzar el tramvia i per això, el traçat coincideix amb el recorregut de les línies 15 i 1 de l'EMT que concentren «el flux més alt de passatgers». Això suposarà la reorganització de les línies d'autobusos que coincideix, en tot el tram de la badia de Palma, des del Portitxol fins a l'Arenal pel Coll d'en Rabassa (la línia 15 de l'EMT), la de l'aeroport (línia 1) i el recorregut de la línia 28 que va fins a l'hospital Sant Joan de Déu. «Aquestes línies d'autobús estan tan col·lapsades com el cotxe. Pel potencial de passatgers que hi ha en aquestes connexions fa que aquest recorregut a banda de ser més agradable amb el tramvia tingui raó de ser», digué Donate.
Aquest traçat representa només la primera fase d'un traçat més extens que es pretén allargar fins a Llucmajor des del ramal de l'Arenal en direcció Llevant i Santa Ponça, al terme municipal de Calvià en direcció Ponent. Aquest ramal connectaria a la vegada amb Cala Major passant per Sant Agustí i Illetes. El projecte global recorrerà uns 30 quilòmetres.
Aquesta segona fase, però, no es preveu començar fins el pròxim mandat. Segons el mateix director general, aquest primer traçat sorgeix després que el Govern a través de l'SFM i l'àrea de Mobilitat de Cort arribassin a un acord una vegada que ambdues administracions presentaren propostes «molt similars sobre el futur recorregut».
El traçat es presentà ahir després que l'Ajuntament de Palma organitzàs un viatge del 9 a l'11 de desembre a les ciutat de Basilea (Suïssa) i d'Orleans (França) acompanyats per membres del Govern per estudiar les característiques de les xarxes tramviàries d'aquests països, considerades «exemplars» a Europa. Segons Donate, el model de tramvia d'Orleans s'apropa més a la ciutat de Palma, amb aparcaments dissuasius gratuïts amb la finalitat que els conductors hi deixin el cotxe privat per combinar-lo, després amb el tramvia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Aquesta línia promet molt. Ara cal que es posin les piles construint una bona xarxa tramviària si no volen construir més metro. I sobretot, que no cometin els errors en l'execució que va fer l'anterior govern balear amb el metro.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No serà tant
Home, ja és difícil que unes instal·lacions de tramvia tinguin goteres tirant a fonts del Llobregat en època de desglaç.Túnels del Garraf wrote:I sobretot, que no cometin els errors en l'execució que va fer l'anterior govern balear amb el metro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.