Megafonia dels trens
megafonia trens
eis!!
Com pot ser k no es posin dacord amb la megafonia dels trens....
A la L1 ens trobem la dona dient próxima estació, l'home dient l'estació i l'enllaç sense dir ni renfe ni tram.
A la L2 ara ens trobem la mateixa dona i home donant correspondència amb renfe, en canvi als nous 5000 aquesta no existeix...
A la L3 lo mismo, dona, home i correspondència tant ferrocarrils com renfe...
A la L4 home,dona i enllaç amb renfe,rodalies i tram!
A la L5 (5000) no enllaç amb renfe (si enllaç amb renfe als 1000), i als ferrocarrils li diuen altres linies d'FGC(5000), i el tram no existeix...
En resum, per a uns el tram es correspondencia, per a altres no (nova megafonia de L4-Nova megafonia de L5/L1)
Per a uns FGC es ferrocarrils de la g.c i per a altres son altres linies d'FGC.
Per a uns HI ha rodalies renfe i altres línies de renfe, per a altres només renfe, i per a altres ja ni existeix......
Això és caotic sobretot per a la gent k no és d'aki.Si es canvia una cosa k la modifikin a totes les línies.Que totes les megafonies siguin iguals, k tots els planols dels trens i d les estacions siguin iguals, k els termometres de les línies marquin les correspondencies (pq glories t tram i marina no?).
Trobo k esta tot mal organitzat.
Només volia desfogarme.Gracies!
Com pot ser k no es posin dacord amb la megafonia dels trens....
A la L1 ens trobem la dona dient próxima estació, l'home dient l'estació i l'enllaç sense dir ni renfe ni tram.
A la L2 ara ens trobem la mateixa dona i home donant correspondència amb renfe, en canvi als nous 5000 aquesta no existeix...
A la L3 lo mismo, dona, home i correspondència tant ferrocarrils com renfe...
A la L4 home,dona i enllaç amb renfe,rodalies i tram!
A la L5 (5000) no enllaç amb renfe (si enllaç amb renfe als 1000), i als ferrocarrils li diuen altres linies d'FGC(5000), i el tram no existeix...
En resum, per a uns el tram es correspondencia, per a altres no (nova megafonia de L4-Nova megafonia de L5/L1)
Per a uns FGC es ferrocarrils de la g.c i per a altres son altres linies d'FGC.
Per a uns HI ha rodalies renfe i altres línies de renfe, per a altres només renfe, i per a altres ja ni existeix......
Això és caotic sobretot per a la gent k no és d'aki.Si es canvia una cosa k la modifikin a totes les línies.Que totes les megafonies siguin iguals, k tots els planols dels trens i d les estacions siguin iguals, k els termometres de les línies marquin les correspondencies (pq glories t tram i marina no?).
Trobo k esta tot mal organitzat.
Només volia desfogarme.Gracies!
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
La veritat, m'agardaría que tornès el missatge "correspondència amb...", en comptes del "enllaç amb...".
Ya que estem, podrien dir les línies de Renfe que amb les que tenen corresponència, estil Tram, pero sense repetir cada dos per tres la destinació i correspondències de la amteixa(massa informació).
Respecte al so d'avís, el millor per a metro, es el de L1/L3(i L2 en 2100 i en L5 en 1000), el mític "tin tin tiririnnnn......". Ni avisos de catalunya expres del 5000 ni punyetes: l'avis dels 3000/4000 es l'avis dels Metros de BCN.
I de veus... m'agrada mès la dels 3000/4000 que les noves dels 5000/1100 L4
Coordialment,
Ya que estem, podrien dir les línies de Renfe que amb les que tenen corresponència, estil Tram, pero sense repetir cada dos per tres la destinació i correspondències de la amteixa(massa informació).
Respecte al so d'avís, el millor per a metro, es el de L1/L3(i L2 en 2100 i en L5 en 1000), el mític "tin tin tiririnnnn......". Ni avisos de catalunya expres del 5000 ni punyetes: l'avis dels 3000/4000 es l'avis dels Metros de BCN.
I de veus... m'agrada mès la dels 3000/4000 que les noves dels 5000/1100 L4
Coordialment,
Re: megafonia trens
A la línia 2 l'avís d'estació de Clot diu així:hugobcn wrote:A la L2 ara ens trobem la mateixa dona i home donant correspondència amb renfe, en canvi als nous 5000 aquesta no existeix...
Per tant, el 5034 sí avisa d'enllaç amb Renfe, i millor que els 2100 que menyspreaven les circulacions de trens regionals d'aquesta estació (només deien "Correspondència amb Rodalies Renfe").5000 wrote:Pròxima estació: Clot. Enllaç amb línia 1, Rodalies Renfe i altres línies de Renfe.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Molt interessant tema. Afegir que a la L4 la teoria és aquesta, però la pràctica, segons vinc observant jo, és que el que hi hagi megafonia o no, directament, ja depèn de la sort que tinguis (no sé pas si és que queden trens pendents d'instal·lació, o que la porten desconnectada, o...)
La veritat és que, com dieu, fa ràbia veure com van polint unes parts dels avisos, per espatllar o empitjorar la informació que es dóna en d'altres.
La veritat és que, com dieu, fa ràbia veure com van polint unes parts dels avisos, per espatllar o empitjorar la informació que es dóna en d'altres.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo, el que no comprenc és com pot ser que vagis en metro i no funcioni la megafonia i, de cop i volta, comenci a funcionar: tin tin titiiiiin... pròxima estació: Lesseps.... I aleshores et preguntes: d'acord, molt bé, i perquè no han avisat de les estacions que ja hem passat? Per què ha començat a funcionar la megafonia abans d'arribar a Lesseps? Què ha passat entre Zona Universitària i Fontana? Que hem travessat un forat negre, potser?
I poso com a exemple la L3, però també podria mencionar la L5.
I una altra cosa que afecta a la L3: per què de vegades, especialment entre Passeig de Gràcia i Penitents, quan sona la megafonia aquesta sona mooooooolt fluixet i pràcticament no pots sentir què diu? Sembla com si la veu vingués del Més-Enllà!
I poso com a exemple la L3, però també podria mencionar la L5.
I una altra cosa que afecta a la L3: per què de vegades, especialment entre Passeig de Gràcia i Penitents, quan sona la megafonia aquesta sona mooooooolt fluixet i pràcticament no pots sentir què diu? Sembla com si la veu vingués del Més-Enllà!
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
es completament cert!la veu a la L3 es molt fluixeta sobrtot a les estacions amb correspondència...jo crec k tinc una explicació....quan es van inagurar: Mundet,Valldaura,Canyelles es va "modificar" la megafonia de tota la L3 per afegir aquestes 3 estacions, és per aquest motiu que els hi va sortir d'allà canviar només les correspondències (afegint els FGC i Rod.Renfe), com no van dever trobar les veus originals, van agafar a un home i a una dona diferents i que a+ parlaven molt fluixet.Bé a part d'això,la meva gran queixa és que ja que fan poques coses a Barcelona (de metro/tram) les que fan, que les indiquin, el que no pot ser és que encara hi hagui mapes sense tram, sense trambesòs, que no s'indiquin les L6,L7,L8 (pq a la L1 si i a la L3 no?), i més coses....
Saalutacions!
Saalutacions!
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Me parece estupendo la megafonía en los trenes lo único que tienen que hacer los responsables de esto es ponerse de acuerdo con lo que dicen y asi será mejor y con más sentido. Como por ejemplo de la L1 que dice "proxima estació plaça sants enllaç amb L5" en cambio en la L5 dice (mucho mas lento eso si y en los 1000 y los 1100) "proxima estació plaça de sants correspondecia amb L1.
En fin que locuras... xdiós!!
En fin que locuras... xdiós!!
Si és que el tema estandarització...
No cal que us hi trenqueu més el cap en aquestes coses, us he de confessar que sóc bastant detallista en molts temes i em poso bastant malalt vegent estacions amb tants rètols diferents, trens amb veus diferents i logos que no han canviat o plànols sense actualitzar...
No se si això està imitat a altres conurbacions urbanes del món, però a Barcelona tenim el rècord en no-estandarització...
Un dels principals motius d'aquest fet, penso jo, és el fet que la diferenciació entre línies queda per darrera de la diferenciació per marques. La gent pren el Metro i tothom sap que és TMB però no pas FGC(bé jo sempre pregunto, pero pq soc un friki)...Algú s'ha enfadat amb mi per dir-li que a Sant Boi s'hi pot arribar amb la línia 8 del Metro FGC...Em responen dient que això són FGC o el carrilet (aquest últim nom he de confessar que m'agrada)...
En fi...Hi ha feina si ens volem posar a unificar senyalètica i resta de parafernàlia informativa.
Salut!
No se si això està imitat a altres conurbacions urbanes del món, però a Barcelona tenim el rècord en no-estandarització...
Un dels principals motius d'aquest fet, penso jo, és el fet que la diferenciació entre línies queda per darrera de la diferenciació per marques. La gent pren el Metro i tothom sap que és TMB però no pas FGC(bé jo sempre pregunto, pero pq soc un friki)...Algú s'ha enfadat amb mi per dir-li que a Sant Boi s'hi pot arribar amb la línia 8 del Metro FGC...Em responen dient que això són FGC o el carrilet (aquest últim nom he de confessar que m'agrada)...
En fi...Hi ha feina si ens volem posar a unificar senyalètica i resta de parafernàlia informativa.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Curiositat viscuda fa cosa d'una setmana:
Pujo a un 2100 a Sagrada Família, com cada matí, direcció Paral·lel. Arrenquem i se sent "Turiiin turaaan... Pròxima estació... Verneda"
Jo anava mig adormit, però em vaig despertar de cop. Vaig mirar els indicadors de línia i, efectivament, marcaven també Verneda.
El més curiós va ser el que va passar a la següent estació, Monumental: vam parar normalment, però una vegada obertes les portes es van parar els equips d'aire condicionat. Tot seguit, es van apagar els llums principals, quedant només els d'emergència i... finalment, aquests també es van apagar. Tot absolutament a les fosques i en silenci. En un tren ple a vessar en hora punta, això impressiona...
Seguidament, es va produïr la seqüència al revés: encesa de llums d'emergència, llums normals i equips d'aire... i els indicadors es van engegar mostrant l'estació correcta. Pitada, tancada de portes i cap a la següent estació.
Un RESET a un 2100...
Pujo a un 2100 a Sagrada Família, com cada matí, direcció Paral·lel. Arrenquem i se sent "Turiiin turaaan... Pròxima estació... Verneda"
Jo anava mig adormit, però em vaig despertar de cop. Vaig mirar els indicadors de línia i, efectivament, marcaven també Verneda.
El més curiós va ser el que va passar a la següent estació, Monumental: vam parar normalment, però una vegada obertes les portes es van parar els equips d'aire condicionat. Tot seguit, es van apagar els llums principals, quedant només els d'emergència i... finalment, aquests també es van apagar. Tot absolutament a les fosques i en silenci. En un tren ple a vessar en hora punta, això impressiona...
Seguidament, es va produïr la seqüència al revés: encesa de llums d'emergència, llums normals i equips d'aire... i els indicadors es van engegar mostrant l'estació correcta. Pitada, tancada de portes i cap a la següent estació.
Un RESET a un 2100...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Ui, Wefer, doncs jo recordo, en una de les proves-pilot que van fer d'indicadors de parada (visuals i acústics) en autobusos, potser parlo de fa 8 anys, que tornant a casa meva des del centre de Barcelona amb el 44, quan ja estàvem al carrer Guipúscoa, a la Verneda, el trasto diu "Propera parada: Estació Barcelona-Sants"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Es vritat que pasa amb les pantalles aquestes dels busos?? Als cotxes de la Hispano Igualadina tots el porten (menys un parell dels nous de gran capacitat que no el porten, xq son busos que no es fan servir com a Tp normalment i els tenen de reforç, a mes no porten la franja vermella a l'esterior.
A la pantalla sempre surt " iNDICADOR NO OPERATIVO ATM-SAE" de vegades posa la hora i la data, pero res mes. Algu em pot explicar que es aixo i per a que serveix?
A la pantalla sempre surt " iNDICADOR NO OPERATIVO ATM-SAE" de vegades posa la hora i la data, pero res mes. Algu em pot explicar que es aixo i per a que serveix?
SAE
Crec que SAE són les sigles de "Sistema d'Ajut a l'Explotació" si no vaig errat. És un sistema informàtic que detecta en tot moment on es troben els autobusos, calcula quant trigaran en arribar a la parada on hi ha instal·lat el panell informatiu, detecta incidències, etc. Si és ben utilitzat, dona bons resultats ja que es poden evitar les típiques cues de 3 autobusos de la mateixa línia seguits i després 1 hora sense autobusos...A més també pots saber quan de temps d'espera tens a la parada, cosa que crec que és ben útil.
Salutacions!
Salutacions!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ei metrobaix, tu també ets un "patidor" de la Igualadina?
Em sembla que ja fa més de dos (o tres) anys que van col·locar aquests indicadors a tots els autobusos. Als nous els van posant també. Jo els he vist funcionar e 2 ocasions, però indicaven les línies amb noms com "1056, 1058" i algunes parades no tenien nom (apareixia un lllarg espai sense res).
Estic segur que aquests indicadors els haurà pagat l'ATM i el que la Igualadina ha de pagar per posar-los en funcionament no li dóna la gana de pagar-ho. A Soler i Sauret ja fa anys que funcionen, però a la Igualadina no.... És com tot en aquesta empresa
Em sembla que ja fa més de dos (o tres) anys que van col·locar aquests indicadors a tots els autobusos. Als nous els van posant també. Jo els he vist funcionar e 2 ocasions, però indicaven les línies amb noms com "1056, 1058" i algunes parades no tenien nom (apareixia un lllarg espai sense res).
Estic segur que aquests indicadors els haurà pagat l'ATM i el que la Igualadina ha de pagar per posar-los en funcionament no li dóna la gana de pagar-ho. A Soler i Sauret ja fa anys que funcionen, però a la Igualadina no.... És com tot en aquesta empresa
A La Vallesana i a l'empresa "Transports Púbics S.A" (Filial de la TUS, Transports Urbans de Sabadell, que fa la línia Sabadell-St.Quirze del Vallès) el SAE tampoc funciona. El mateix a diverses línies de Martí i Renom.
I a la Sagalés ara és bastant habitual que funcioni, però és més propens als busos nous i només certes rutes.
Tampoc l'he vist funcionar als busos urbans de Granollers.
Ara que m'en recordo, als busos de "Transports Públics S.A" era bastant habitual que els panells del SAE com a data posés un dia de l'any 2023
I a la Sagalés ara és bastant habitual que funcioni, però és més propens als busos nous i només certes rutes.
Tampoc l'he vist funcionar als busos urbans de Granollers.
Ara que m'en recordo, als busos de "Transports Públics S.A" era bastant habitual que els panells del SAE com a data posés un dia de l'any 2023