Metro de Palma: ja traccionen
La Auditoría Técnica detecta defectos en el drenaje y en la impermeabilización del Metro de Palma PDF | Imprimir | E-mail
El conseller de Movilidad y Ordenación del Territorio, Gabriel Vicens, informó hoy de que la Auditoría Técnica encargada por el Govern a la empresa Ineco-Tifsa ha detectado un "grave problema de drenaje" en las estaciones del Metro de Palma, así como en la impermeabilización con presencia de goteras, mientras que, por otro lado, subrayó que también ha desvelado problemas de seguridad, dado que hay una ausencia de señalización de recorridos de evacuación dentro del túnel, así como una presencia de obstáculos en andenes de evacuación e inaccesibilidad desde el andén de evacuación de la vía opuesta a la salida de emergencia.
En la Comisión de Ordenación del Territorio del Parlament, Vicens recordó que tras las inundaciones del Metro producidas el pasado 22 de septiembre, el Ejecutivo decidió cerrar indefinidamente esta infraestructura y encargar una Auditoría Técnica a una empresa, con un presupuesto de 29.900 euros, con el fin de conocer las deficiencias de este medio de transporte, que sufrió su primera inundación los pasados días 20 y 21 de agosto.
Así, explicó que la primera fase de esta Auditoría ha consistido en la identificación de las incidencias que afectan de forma general a la línea, mediante una inspección pormenorizada, mientras que en la segunda fase, que ya se ha iniciado, intervienen técnicos especialistas que analizarán los aspectos detectados en la inspección general, los motivos que los ocasionan y las posibles soluciones técnicas a las incidencias.
En primer lugar, señaló que se ha observado un problema de drenaje en las estaciones del Metro, cuyo origen es el exceso de aportación de agua procedente de la parte superficial de Son Castelló, introduciéndose en la línea a través de los accesos a las estaciones, huecos de ventilación y los distintos pozos y salidas de emergencia, ubicados en el área del polígono. Así, apuntó que el origen de esta incidencia puede estar motivada por una insuficiencia de capacidad de la red de saneamiento del polígono o por un defecto de diseño en la solución del proyecto de la línea de Metro.
Con independencia del problema de drenaje, añadió que también se han detectado una serie de carencias y deficiencias en la linea construida, que afectan a diversos aspectos de la ejecución y explotación de la línea y que están relacionados con el capítulo estructural, arquitectura e instalaciones de la línea. De esta forma, detalló que algunas afectan a la propia explotación, como la ausencia de hitos kilométricos en la línea, falta de un depósito y talleres para mantenimiento, mientras que también se ha detectado entrada de agua en salidas de emergencia, defectos en el drenaje longitudinal con puntos bajos donde se acumula el agua y huecos en estaciones sin desagüe.
Respecto al drenaje en el Polígono de Son Castelló, el conseller indicó que el citado informe desvela se ha producido una modificación en el proyecto constructivo adjudicado de la solución del drenaje de la red de saneamiento. Así, concretó que en el proyecto original se contemplaba la ejecución de una galería de dimensiones 1,5 por 2 metros, que fue sustituida en el proyecto modificado por una tubería de diámetro 1.000 milímetros.
Además, añadió que según un informe de Emaya, se han producido otra serie de actuaciones durante la ejecución de las obras en la red de saneamiento, que han empeorado la situación de la red de drenaje del polígono y que han podido contribuir a las incidencias ocurridas. Por su parte, el estudio de la Auditoría Técnica refleja que en la Estación de Son Sardina se han producido problemas de inundación al no estar contemplado el drenaje en este punto en el proyecto constructivo, mientras que en Jacint Verdaguer se detectó una deformación en el forjado de ventilación de esta Estación, que alcanzaba una flecha de entre 20 y 24 centímetros.
Para paliar este problema, Vicens explicó que los Servicios Técnicos Centrales de la Constructora decidieron llevar a cabo un apuntalamiento provisional mediante perfiles herméticos apoyados en la losa, pero la Dirección de Obra del Metro "decidió no ejecutar la solución propuesta y se optó por el apuntalamiento provisional de urgencia de la losa. Finalmente, el conseller de Movilidad informó de que la Auditoría ha detectado un "grave problema" de presencia de humedades y goteras en la losa de cubierta de la Estación Intermodal de la Plaza de España, que puede afectar a la funcionalidad de la estación .
EL INFORME "NO ES PARCIAL"
Por su parte, la portavoz del PP en la Comisión, Mabel Cabrer, acusó a Vicens de "mentir intencionadamente" al haber "omitido" que las bombas de extracción de agua estaban desconectadas por falta de mantenimiento los pasados 20 y 21 de agosto, cuando se produjeron las primeras inundaciones, debido a que el pasado 31 de julio, el Govern "había cesado al jefe de explotación del Metro".
Además, criticó que la Auditoría Técnica se ha encargado a una empresa que, a su juicio, "no es parcial", debido a que es pública y pertenece al Ministerio de Fomento, mientras que, por otro lado, subrayó que con el PP, el Metro estaría ahora abierto, ya que se hubieran resuelto las deficiencias tras las primeras inundaciones. Sin embargo, denunció que el Govern de Antich estuvo un mes "sin hacer nada", pese a que el 23 de agosto, ya contaba con dos informes técnicos con las obras que se debían realizar para paliar los problemas detectados en este medio de transporte.
"Lo que se ha empezado a ejecutar en Son Sardina es indignante y temerario, debido a que sólo han empezado a ejecutar la mitad de los aliviaderos con sólo dos obreros trabajando, cuando se podían haber construido todos en una semana", destacó Cabrer, al tiempo que pidió a Vicens que "no responsabilice" a los 'populares' "de lo que no ha hecho el Govern de Antich".
Respecto a la Estación Intermodal, la ex-consellera de Obras Públicas reconoció que tiene "cuatro goteras" desde el principio, pero, en su opinión, puede funcionar perfectamente y, en este sentido, expresó su "indignación" por el hecho de que el Ejecutivo autonómico esté "magnificando" los problemas del Metro e insistió en que con el PP esta infraestructura estaría funcionando "correctamente" tras solventar las deficiencias detectadas el 22 de agosto. EP
http://www.mallorcaconfidencial.com/ind ... &Itemid=37
El conseller de Movilidad y Ordenación del Territorio, Gabriel Vicens, informó hoy de que la Auditoría Técnica encargada por el Govern a la empresa Ineco-Tifsa ha detectado un "grave problema de drenaje" en las estaciones del Metro de Palma, así como en la impermeabilización con presencia de goteras, mientras que, por otro lado, subrayó que también ha desvelado problemas de seguridad, dado que hay una ausencia de señalización de recorridos de evacuación dentro del túnel, así como una presencia de obstáculos en andenes de evacuación e inaccesibilidad desde el andén de evacuación de la vía opuesta a la salida de emergencia.
En la Comisión de Ordenación del Territorio del Parlament, Vicens recordó que tras las inundaciones del Metro producidas el pasado 22 de septiembre, el Ejecutivo decidió cerrar indefinidamente esta infraestructura y encargar una Auditoría Técnica a una empresa, con un presupuesto de 29.900 euros, con el fin de conocer las deficiencias de este medio de transporte, que sufrió su primera inundación los pasados días 20 y 21 de agosto.
Así, explicó que la primera fase de esta Auditoría ha consistido en la identificación de las incidencias que afectan de forma general a la línea, mediante una inspección pormenorizada, mientras que en la segunda fase, que ya se ha iniciado, intervienen técnicos especialistas que analizarán los aspectos detectados en la inspección general, los motivos que los ocasionan y las posibles soluciones técnicas a las incidencias.
En primer lugar, señaló que se ha observado un problema de drenaje en las estaciones del Metro, cuyo origen es el exceso de aportación de agua procedente de la parte superficial de Son Castelló, introduciéndose en la línea a través de los accesos a las estaciones, huecos de ventilación y los distintos pozos y salidas de emergencia, ubicados en el área del polígono. Así, apuntó que el origen de esta incidencia puede estar motivada por una insuficiencia de capacidad de la red de saneamiento del polígono o por un defecto de diseño en la solución del proyecto de la línea de Metro.
Con independencia del problema de drenaje, añadió que también se han detectado una serie de carencias y deficiencias en la linea construida, que afectan a diversos aspectos de la ejecución y explotación de la línea y que están relacionados con el capítulo estructural, arquitectura e instalaciones de la línea. De esta forma, detalló que algunas afectan a la propia explotación, como la ausencia de hitos kilométricos en la línea, falta de un depósito y talleres para mantenimiento, mientras que también se ha detectado entrada de agua en salidas de emergencia, defectos en el drenaje longitudinal con puntos bajos donde se acumula el agua y huecos en estaciones sin desagüe.
Respecto al drenaje en el Polígono de Son Castelló, el conseller indicó que el citado informe desvela se ha producido una modificación en el proyecto constructivo adjudicado de la solución del drenaje de la red de saneamiento. Así, concretó que en el proyecto original se contemplaba la ejecución de una galería de dimensiones 1,5 por 2 metros, que fue sustituida en el proyecto modificado por una tubería de diámetro 1.000 milímetros.
Además, añadió que según un informe de Emaya, se han producido otra serie de actuaciones durante la ejecución de las obras en la red de saneamiento, que han empeorado la situación de la red de drenaje del polígono y que han podido contribuir a las incidencias ocurridas. Por su parte, el estudio de la Auditoría Técnica refleja que en la Estación de Son Sardina se han producido problemas de inundación al no estar contemplado el drenaje en este punto en el proyecto constructivo, mientras que en Jacint Verdaguer se detectó una deformación en el forjado de ventilación de esta Estación, que alcanzaba una flecha de entre 20 y 24 centímetros.
Para paliar este problema, Vicens explicó que los Servicios Técnicos Centrales de la Constructora decidieron llevar a cabo un apuntalamiento provisional mediante perfiles herméticos apoyados en la losa, pero la Dirección de Obra del Metro "decidió no ejecutar la solución propuesta y se optó por el apuntalamiento provisional de urgencia de la losa. Finalmente, el conseller de Movilidad informó de que la Auditoría ha detectado un "grave problema" de presencia de humedades y goteras en la losa de cubierta de la Estación Intermodal de la Plaza de España, que puede afectar a la funcionalidad de la estación .
EL INFORME "NO ES PARCIAL"
Por su parte, la portavoz del PP en la Comisión, Mabel Cabrer, acusó a Vicens de "mentir intencionadamente" al haber "omitido" que las bombas de extracción de agua estaban desconectadas por falta de mantenimiento los pasados 20 y 21 de agosto, cuando se produjeron las primeras inundaciones, debido a que el pasado 31 de julio, el Govern "había cesado al jefe de explotación del Metro".
Además, criticó que la Auditoría Técnica se ha encargado a una empresa que, a su juicio, "no es parcial", debido a que es pública y pertenece al Ministerio de Fomento, mientras que, por otro lado, subrayó que con el PP, el Metro estaría ahora abierto, ya que se hubieran resuelto las deficiencias tras las primeras inundaciones. Sin embargo, denunció que el Govern de Antich estuvo un mes "sin hacer nada", pese a que el 23 de agosto, ya contaba con dos informes técnicos con las obras que se debían realizar para paliar los problemas detectados en este medio de transporte.
"Lo que se ha empezado a ejecutar en Son Sardina es indignante y temerario, debido a que sólo han empezado a ejecutar la mitad de los aliviaderos con sólo dos obreros trabajando, cuando se podían haber construido todos en una semana", destacó Cabrer, al tiempo que pidió a Vicens que "no responsabilice" a los 'populares' "de lo que no ha hecho el Govern de Antich".
Respecto a la Estación Intermodal, la ex-consellera de Obras Públicas reconoció que tiene "cuatro goteras" desde el principio, pero, en su opinión, puede funcionar perfectamente y, en este sentido, expresó su "indignación" por el hecho de que el Ejecutivo autonómico esté "magnificando" los problemas del Metro e insistió en que con el PP esta infraestructura estaría funcionando "correctamente" tras solventar las deficiencias detectadas el 22 de agosto. EP
http://www.mallorcaconfidencial.com/ind ... &Itemid=37
- Guigui
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No és parcial = és imparcial
Si no és parcial, de què es queixen? Sembla que tinguin la mateixa idea de la llengua que de política...Además, [un pepero] criticó que la Auditoría Técnica se ha encargado a una empresa que, a su juicio, "no es parcial", debido a que es pública y pertenece al Ministerio de Fomento [...]
Insisteixo: L'enginyer que ha firmat tot això, on para? I, en el seu defecte, el càrrec polític que va permetre tot aquest desgavell potiner?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
infraestructuras. EL TITULAR DE MOVILIDAD SEÑALA QUE LA AUDITORÍA DE INECO AVALA SUS TESIS
El precio final del metro subió 77 millones sobre lo reconocido La ex consellera Cabrer afirma en el Parlament que los problemas del suburbano pueden solucionarse "en una semana"
01:08
La llamada estación intermodal mostraba ayer este aspecto, tras las lluvias.
MULTIMEDIA
Fotos de la noticia
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Un informe sin piedad. Mallorca
Opinión. Chapuzas políticas. Mallorca C. CANALS. PALMA. El metro de Palma tuvo un coste real de 312 millones de euros sobre los 235 reconocidos por el último gobierno del PP. Esa diferencia de 77 millones equivale a 12.800 millones de pesetas, algo menos de lo
que invirtió toda el área de Urbanismo de Palma en la legislatura pasada. O, en palabras del conseller de Movilidad, todo lo que costaría "el tren a Alcúdia".
Pocas horas antes de que el Parlament balear recogiera este dato en la esperada comparecencia del conseller Gabriel Vicens, el suburbano volvía a inundarse -por tercera vez en tres meses-, aunque en esta ocasión fueron Jacint Verdaguer -que resultó completamente afectada y retuvo a un tren durante media hora- y la Plaza de España -donde el agua llegó a subir 25 centímetros en las vías- las afectadas.
Según la Conselleria, el agua entró esta vez a través de las paredes de Jacint Verdaguer, donde las cámaras anti-humedad, mal diseñadas, no cumplen su cometido. Según la ex consellera Mabel Cabrer, el agua entra a través de orificios creados para drenar el agua sobre una gran losa de hormigón que, como ya adelantó este diario, ha debido apuntalarse para evitar su caída sobre la vía.
El resumen facilitado ayer de la auditoría encargada por la Conselleria a Ineco-Tifsa recoge las deficiencias señaladas con severidad por el conseller.
Algunos de estos problemas son "funcionales", como la "entrada de agua en salidas de emergencia, defectos en el drenaje [...], falta de sumideros en los accesos, falta de cubetos para recogida de aguas en cuartos de ventilación".
Otros, sin embargo, son arquitectónicos, como los defectos de impermeabilización de las losas de cubierta de estaciones; otros, estructurales, como la citada losa de hormigón en el techo de Jacint Verdaguer.
Destaca, en el capítulo dedicado a arquitectura, que "se observan algunas inicidencias comunes a todas las estaciones debidas, probablemente, a criterios de diseño". La auditoría destaca asimismo los aspectos que afectan a la seguridad, como la ausencia de señalización de recorridos de evacuación.
Informe "parcial"
Ante la exposición de estos datos, la diputada del PP y ex consellera responsable del metro, Mabel Cabrer, negó la validez de un informe redactado "por una empresa del Ministerio de Fomento", con "cargos políticos" y sospechosos, por tanto, de parcialidad. El informe ha costado 21.900 euros. Además, recriminó al conseller que "no ha hecho nada" durante los meses que siguieron a la primera inundación. Según Cabrer, los problemas del metro son sencillos y hubiera bastado "una semana" para solucionarlos. Las obras hechas hasta ahora corresponden a las primeras que recomendaron los técnicos de los Servicios Ferroviarios, días después de la inundación. Vicens replicó e insistió que el metro está "mal hecho" y es un "coladero", a la vez que criticó el hecho de que las obras fueron recibidas -aunque no definitivamente, pues están en garantía- por el Govern un día antes de que el nuevo equipo jurara el cargo. El conseller sigue sin aventurarse a anunciar una fecha de reapertura, aunque aseveró que él dejará "un metro bien hecho".
http://www.diariodemallorca.es/seccione ... estaciones
El precio final del metro subió 77 millones sobre lo reconocido La ex consellera Cabrer afirma en el Parlament que los problemas del suburbano pueden solucionarse "en una semana"
01:08
La llamada estación intermodal mostraba ayer este aspecto, tras las lluvias.
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Pocas horas antes de que el Parlament balear recogiera este dato en la esperada comparecencia del conseller Gabriel Vicens, el suburbano volvía a inundarse -por tercera vez en tres meses-, aunque en esta ocasión fueron Jacint Verdaguer -que resultó completamente afectada y retuvo a un tren durante media hora- y la Plaza de España -donde el agua llegó a subir 25 centímetros en las vías- las afectadas.
Según la Conselleria, el agua entró esta vez a través de las paredes de Jacint Verdaguer, donde las cámaras anti-humedad, mal diseñadas, no cumplen su cometido. Según la ex consellera Mabel Cabrer, el agua entra a través de orificios creados para drenar el agua sobre una gran losa de hormigón que, como ya adelantó este diario, ha debido apuntalarse para evitar su caída sobre la vía.
El resumen facilitado ayer de la auditoría encargada por la Conselleria a Ineco-Tifsa recoge las deficiencias señaladas con severidad por el conseller.
Algunos de estos problemas son "funcionales", como la "entrada de agua en salidas de emergencia, defectos en el drenaje [...], falta de sumideros en los accesos, falta de cubetos para recogida de aguas en cuartos de ventilación".
Otros, sin embargo, son arquitectónicos, como los defectos de impermeabilización de las losas de cubierta de estaciones; otros, estructurales, como la citada losa de hormigón en el techo de Jacint Verdaguer.
Destaca, en el capítulo dedicado a arquitectura, que "se observan algunas inicidencias comunes a todas las estaciones debidas, probablemente, a criterios de diseño". La auditoría destaca asimismo los aspectos que afectan a la seguridad, como la ausencia de señalización de recorridos de evacuación.
Informe "parcial"
Ante la exposición de estos datos, la diputada del PP y ex consellera responsable del metro, Mabel Cabrer, negó la validez de un informe redactado "por una empresa del Ministerio de Fomento", con "cargos políticos" y sospechosos, por tanto, de parcialidad. El informe ha costado 21.900 euros. Además, recriminó al conseller que "no ha hecho nada" durante los meses que siguieron a la primera inundación. Según Cabrer, los problemas del metro son sencillos y hubiera bastado "una semana" para solucionarlos. Las obras hechas hasta ahora corresponden a las primeras que recomendaron los técnicos de los Servicios Ferroviarios, días después de la inundación. Vicens replicó e insistió que el metro está "mal hecho" y es un "coladero", a la vez que criticó el hecho de que las obras fueron recibidas -aunque no definitivamente, pues están en garantía- por el Govern un día antes de que el nuevo equipo jurara el cargo. El conseller sigue sin aventurarse a anunciar una fecha de reapertura, aunque aseveró que él dejará "un metro bien hecho".
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La ‘solució’ al metro obligarà a aixecar de nou la Via Asima i Jacint Verdaguer
El parc de les Estacions s’intentarà ‘salvar’ fent més drenatges per evitar filtracions
Les primeres obres d’emergència començaren ahir al pas de vianants de l’estació de Son Sardina. Foto: M.À.C.
LLUÍS PLANAS. Palma.
La Gran Via Asima, en el polígon de Son Castelló, i el carrer Jacint Verdaguer, s’hauran de tornar a aixecar per tal de fer-hi les tasques imprescindibles per acabar amb els problemes d’extracció i de filtracions de pluvials que pateixen les instal·lacions del metro de Palma. Aquestes actuacions formaran part de les obres d’emergència que es realitzaran a partir d’un primer informe de l’auditoria encarregada i que ahir mateix començaren al pas per a vianants de l’estació de Son Sardina, inundat en reiterades ocasions des del passat mes d’agost per la inexistència d’un sistema de recollida de pluvials. El director general de Mobilitat, Antoni Verger, i els responsables de Serveis Ferroviaris (SFM), Jaume Jaume i Tomeu Gual, explicaren ahir aquestes mesures que, en principi, no seran tan dràstiques al parc de les Estacions i a l’estació Intermodal on, segons una proposta de les empreses constructores —Azri i Acciona— i acceptada per la direcció d’obra de SFM, s’intentarà acabar amb les filtracions augmentant els drenatges a través de «síquies».
Per contra, ala Gran Via Asima i a Jacint Verdaguer i a carrers dels seus voltants, s’haurà d’aixecar la superfície per a la construcció de més sistemes d’embornals i col·lectors per a la recollida d’aigües pluvials, ja que els actuals són totalment insuficients. Jaume explicà que s’intentarà que les obres impliquin una intervenció mínima a la superfície, però que es farà imprescindible davant actuacions com impedir que l’aigua s’acumuli a les càmeres on hi ha els sistemes de ventilació. Antoni Verger subratllà que, encara que aquestes obres d’emergència són les primeres que es faran a partir de l’auditoria, el seu Departament ha realitzat ja diferents actuacions per millorar la permeabilització de les instal·lacions del metro, com la seva connexió amb la xarxa de clavegueram d’Emaya al polígon de Son Castelló o ‘tapar’ les entrades.
El parc de les Estacions s’intentarà ‘salvar’ fent més drenatges per evitar filtracions
Les primeres obres d’emergència començaren ahir al pas de vianants de l’estació de Son Sardina. Foto: M.À.C.
LLUÍS PLANAS. Palma.
La Gran Via Asima, en el polígon de Son Castelló, i el carrer Jacint Verdaguer, s’hauran de tornar a aixecar per tal de fer-hi les tasques imprescindibles per acabar amb els problemes d’extracció i de filtracions de pluvials que pateixen les instal·lacions del metro de Palma. Aquestes actuacions formaran part de les obres d’emergència que es realitzaran a partir d’un primer informe de l’auditoria encarregada i que ahir mateix començaren al pas per a vianants de l’estació de Son Sardina, inundat en reiterades ocasions des del passat mes d’agost per la inexistència d’un sistema de recollida de pluvials. El director general de Mobilitat, Antoni Verger, i els responsables de Serveis Ferroviaris (SFM), Jaume Jaume i Tomeu Gual, explicaren ahir aquestes mesures que, en principi, no seran tan dràstiques al parc de les Estacions i a l’estació Intermodal on, segons una proposta de les empreses constructores —Azri i Acciona— i acceptada per la direcció d’obra de SFM, s’intentarà acabar amb les filtracions augmentant els drenatges a través de «síquies».
Per contra, ala Gran Via Asima i a Jacint Verdaguer i a carrers dels seus voltants, s’haurà d’aixecar la superfície per a la construcció de més sistemes d’embornals i col·lectors per a la recollida d’aigües pluvials, ja que els actuals són totalment insuficients. Jaume explicà que s’intentarà que les obres impliquin una intervenció mínima a la superfície, però que es farà imprescindible davant actuacions com impedir que l’aigua s’acumuli a les càmeres on hi ha els sistemes de ventilació. Antoni Verger subratllà que, encara que aquestes obres d’emergència són les primeres que es faran a partir de l’auditoria, el seu Departament ha realitzat ja diferents actuacions per millorar la permeabilització de les instal·lacions del metro, com la seva connexió amb la xarxa de clavegueram d’Emaya al polígon de Son Castelló o ‘tapar’ les entrades.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
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Pel cap baix, tancat fins abril
Notícia del Vilaweb:
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DIMECRES, 05/12/2007 - 13:47h
El metro de Palma romandrà tancat, com a mínim, fins a l'abril
No funciona des del setembre, quan es va inundar
El metro de Palma romandrà tancat, com a mínim, fins al mes d'abril, segons que ha anunciat el conseller de Mobilitat, Biel Vicens. El motiu és que s'han detectat greus problemes a la xarxa de sanejament del polígon de Son Castelló i s'han de fer obres per augmentar la capacitat de drenatge en cas de fortes pluges. El metro fou inaugurat l'abril passat i, el 22 de setembre, el govern en va ordenar el tancament indefinit perquè les instal·lacions es van inundar.
En aquell moment, el president Francesc Antich va acusar l'anterior govern del PP d'haver fet les obres amb pressa i sense seguretat. Avui, el conseller Vicens ha tornat a criticar els populars, i en concret l'ex-consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabré, per irresponsabilitat a l'hora de planificar i executar l'obra.
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DIMECRES, 05/12/2007 - 13:47h
El metro de Palma romandrà tancat, com a mínim, fins a l'abril
No funciona des del setembre, quan es va inundar
El metro de Palma romandrà tancat, com a mínim, fins al mes d'abril, segons que ha anunciat el conseller de Mobilitat, Biel Vicens. El motiu és que s'han detectat greus problemes a la xarxa de sanejament del polígon de Son Castelló i s'han de fer obres per augmentar la capacitat de drenatge en cas de fortes pluges. El metro fou inaugurat l'abril passat i, el 22 de setembre, el govern en va ordenar el tancament indefinit perquè les instal·lacions es van inundar.
En aquell moment, el president Francesc Antich va acusar l'anterior govern del PP d'haver fet les obres amb pressa i sense seguretat. Avui, el conseller Vicens ha tornat a criticar els populars, i en concret l'ex-consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabré, per irresponsabilitat a l'hora de planificar i executar l'obra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
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Com a mínim, tancat fins al maig
Notícia del Vilaweb:
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DIJOUS, 14/02/2008 - 09:56h
El metro de Palma no es reobrirà com a mínim fins al maig
Els tècnics han topat amb una conducció telefònica que s'haurà de recol·locar
El metro de Palma ha topat amb un nou entrebanc perquè pugui tornar a funcionar amb normalitat. L'any passat es va tancar perquè s'inundava quan plovia i, des de llavors, els tècnics estan treballant per restablir-ne el servei. Ara, s'han adonat que el traçat per instal·lar el col·lector coincideix amb el d'una conducció telefònica, cosa que obligarà a aplaçar-ne la reinauguració fins al maig, com a mínim. La conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori diu que tot depèn de la celeritat amb què Telefónica executi les obres.
Telefónica ha garantit que ho tindrà tot solventat en un termini de tres mesos. Però si s'endarrereix, la conselleria reconeix que la reobertura encara s'endarrerirà més. Anteriorment, s'havia especulat amb què el servei es podria normalitzar a l'abril.
El govern balear va decidir de tancar indefinidament el metro de Palma el setembre de l'any passat arran de les inundacions que van caure aquell cap de setmana. El president, Francesc Antich, va dir que els problemes eren una mala herència d'unes obres dutes a terme sense eficiència, amb presses i poca seguretat.
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DIJOUS, 14/02/2008 - 09:56h
El metro de Palma no es reobrirà com a mínim fins al maig
Els tècnics han topat amb una conducció telefònica que s'haurà de recol·locar
El metro de Palma ha topat amb un nou entrebanc perquè pugui tornar a funcionar amb normalitat. L'any passat es va tancar perquè s'inundava quan plovia i, des de llavors, els tècnics estan treballant per restablir-ne el servei. Ara, s'han adonat que el traçat per instal·lar el col·lector coincideix amb el d'una conducció telefònica, cosa que obligarà a aplaçar-ne la reinauguració fins al maig, com a mínim. La conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori diu que tot depèn de la celeritat amb què Telefónica executi les obres.
Telefónica ha garantit que ho tindrà tot solventat en un termini de tres mesos. Però si s'endarrereix, la conselleria reconeix que la reobertura encara s'endarrerirà més. Anteriorment, s'havia especulat amb què el servei es podria normalitzar a l'abril.
El govern balear va decidir de tancar indefinidament el metro de Palma el setembre de l'any passat arran de les inundacions que van caure aquell cap de setmana. El president, Francesc Antich, va dir que els problemes eren una mala herència d'unes obres dutes a terme sense eficiència, amb presses i poca seguretat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Obertura ajornada sine die
Notícia del Diari de Balears:
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Dimarts, 4 de març del 2008. Edició N. 3454
El Govern no posa data a l’obertura del metro davant les dificultats de les obres
El col·lector de Gran Via Asima és un dels principals problemes; Mobilitat espera l’informe tècnic
E.DOMÈNECH. Palma.
Les dificultats que s’estan detectant durant les obres per reparar les deficències del metro fan difícil establir una data concreta per a la reobertura d’aquest servei públic. Així, ho assegurà el director general de Mobilitat, Antoni Verger, que espera els informes tècnics per saber el retard real que suposaran els problemes que es van localitzant. Una de les principals complicacions es troba en la col·locació del col·lector de Gran Via Asima, al Polígon de Son Castelló, que s’inicià la setmana passada.
A aquesta, s’hi uneixen d’altres en relació a la seguretat en alguns túnels o les deficiències en sistemes de detecció i extinció d’incendis. Sobre aquest darrer aspecte, Verger reiterava que les sortides d’emergència del metro no estaven senyalitzades de manera adequada i els sistemes de detecció d’incendis no eren correctes. «Existia un pla d’emergències, però aquest no estava aprovat per la Conselleria d’Interior», afegí, «tots aquestes problemes s’estan resolent ara».
«Des del Govern es va dir que el metro es posaria en marxa el mes d’abril com a prest si no sorgien dificultats», recordà el responsable de Mobilitat. En aquest sentit, afirmà que les obres avancen a un ritme normal, però que com a qualsevol projecte apareixen dificultats. Pel que fa al cost econòmic final de les obres de reparació, Verger refusà fer estimacions. Considerà que és un punt que «encara no està clar» i no s’ha tancat del tot.
El director general de Mobilitat feia aquestes declaracions durant la presentació de les dades de l’Observatori de Costs del transport de mercaderies per carretera de Balears. Aquest estudi conclou que les despeses a les Illes són inferiors a les de la Península, ja que es recorren menys quilòmetres i hi ha menys despeses en dietes i combustible. Per contra, l’amortització dels vehicles és més llarga. Així, la gestió anual d’un vehicle de vuit tones costa als empresaris balears una mitjana de 62.000 euros, mentre que el Ministeri de Foment ho xifra en 71.000 i la Generalitat de Catalunya en 83.507. Verger presentà les xifres acompanyat de diferents representants del sector, entre els quals hi havia Miquel Soler, president de la Federació Empresarial Balear de Transport, que alertà dels problemes per l’increment del preu del carburant. Com a solució «idònia» plantejà la creació d’un gasoil professional per a aquest i altres sectors, amb una reducció de l’IVA.
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Dimarts, 4 de març del 2008. Edició N. 3454
El Govern no posa data a l’obertura del metro davant les dificultats de les obres
El col·lector de Gran Via Asima és un dels principals problemes; Mobilitat espera l’informe tècnic
E.DOMÈNECH. Palma.
Les dificultats que s’estan detectant durant les obres per reparar les deficències del metro fan difícil establir una data concreta per a la reobertura d’aquest servei públic. Així, ho assegurà el director general de Mobilitat, Antoni Verger, que espera els informes tècnics per saber el retard real que suposaran els problemes que es van localitzant. Una de les principals complicacions es troba en la col·locació del col·lector de Gran Via Asima, al Polígon de Son Castelló, que s’inicià la setmana passada.
A aquesta, s’hi uneixen d’altres en relació a la seguretat en alguns túnels o les deficiències en sistemes de detecció i extinció d’incendis. Sobre aquest darrer aspecte, Verger reiterava que les sortides d’emergència del metro no estaven senyalitzades de manera adequada i els sistemes de detecció d’incendis no eren correctes. «Existia un pla d’emergències, però aquest no estava aprovat per la Conselleria d’Interior», afegí, «tots aquestes problemes s’estan resolent ara».
«Des del Govern es va dir que el metro es posaria en marxa el mes d’abril com a prest si no sorgien dificultats», recordà el responsable de Mobilitat. En aquest sentit, afirmà que les obres avancen a un ritme normal, però que com a qualsevol projecte apareixen dificultats. Pel que fa al cost econòmic final de les obres de reparació, Verger refusà fer estimacions. Considerà que és un punt que «encara no està clar» i no s’ha tancat del tot.
El director general de Mobilitat feia aquestes declaracions durant la presentació de les dades de l’Observatori de Costs del transport de mercaderies per carretera de Balears. Aquest estudi conclou que les despeses a les Illes són inferiors a les de la Península, ja que es recorren menys quilòmetres i hi ha menys despeses en dietes i combustible. Per contra, l’amortització dels vehicles és més llarga. Així, la gestió anual d’un vehicle de vuit tones costa als empresaris balears una mitjana de 62.000 euros, mentre que el Ministeri de Foment ho xifra en 71.000 i la Generalitat de Catalunya en 83.507. Verger presentà les xifres acompanyat de diferents representants del sector, entre els quals hi havia Miquel Soler, president de la Federació Empresarial Balear de Transport, que alertà dels problemes per l’increment del preu del carburant. Com a solució «idònia» plantejà la creació d’un gasoil professional per a aquest i altres sectors, amb una reducció de l’IVA.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro de Palma: ja traccionen
És realment inaudit aquest desgavell. No hi ha ningú a qui se li caigui la cara de vergonya i assumeixi responsabilitats per aquesta xapussa de principi a final?
Primer diuen metro a un rodalies només perque va sota terra, amb clara intenció d'equiparar-se a Gallardón-faraón, desprès el fan a corre-cuita i l'han de parar indefinidament als quatre dies. Repugnant!
Sort que els de "l'Ave pel litoral" sembla que no s'enterar d'això...
Primer diuen metro a un rodalies només perque va sota terra, amb clara intenció d'equiparar-se a Gallardón-faraón, desprès el fan a corre-cuita i l'han de parar indefinidament als quatre dies. Repugnant!
Sort que els de "l'Ave pel litoral" sembla que no s'enterar d'això...
Last edited by vr on Thursday 06/03/2008 8:30, edited 1 time in total.
- Guigui
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"Metro per es litoral"
És que a Palma, la catedral, la Llotja etc. es troben al litoral.vr wrote:Sort que els de "l'Ave pel litoral" sembla que no s'enterar d'això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Metro de Palma: ja traccionen de nou!!!
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2941605
La reparació del metro de Palma ha costat al govern 28 milions d'euros.
Entrarà en servei dilluns, deu mesos després d'haver-lo tancat.
El metro de Palma tornarà a entrar en servei finalment dilluns que ve, deu mesos després d'haver-lo tancat, quan es van detectar diverses deficiències que feien que s'inundés quan plovia. Finalment, s'han acabat les obres de reparació, que han costat al govern balear una inversió de 28 milions d'euros. El president, Francesc Antich, va dir que els problemes eren una mala herència d'unes obres dutes a terme sense eficiència durant l'anterior executiu, del PP.
El metro fou inaugurat l'abril de l'any passat, un mes abans de les eleccions al Parlament balear, i, el 22 de setembre, el govern en va ordenar el tancament indefinit perquè les instal·lacions es van inundar.
La reparació del metro de Palma ha costat al govern 28 milions d'euros.
Entrarà en servei dilluns, deu mesos després d'haver-lo tancat.
El metro de Palma tornarà a entrar en servei finalment dilluns que ve, deu mesos després d'haver-lo tancat, quan es van detectar diverses deficiències que feien que s'inundés quan plovia. Finalment, s'han acabat les obres de reparació, que han costat al govern balear una inversió de 28 milions d'euros. El president, Francesc Antich, va dir que els problemes eren una mala herència d'unes obres dutes a terme sense eficiència durant l'anterior executiu, del PP.
El metro fou inaugurat l'abril de l'any passat, un mes abans de les eleccions al Parlament balear, i, el 22 de setembre, el govern en va ordenar el tancament indefinit perquè les instal·lacions es van inundar.
Re: Metro de Palma: ja traccionen
És que les presses 'no van ser bones'. Almenys ara ja torna a funcionar, que ja és un milagre .
Trens de Palma, parents dels 5000 de BCN
He vist per imatges i videos del Youtube, que els tens del Metro de Palma (sèrie 71), son cosins dels 5000 de Barcelona, aquesta "Cafetera" no es semblant per fora al 5000 peró per dins sí, el pupitre de conducció, gairebé idèntic (mateix tipus de manipulador, botons, etiquetes dels botons, panell d'informació, i alguna cosa més, crec que té càmeres interiors, peró no exteriors, tenen el mirallet com els germans de Roma.
Cosa curiosa també, es que el soroll (del motor) és idèntic al 5000.
Cosa curiosa també, es que el soroll (del motor) és idèntic al 5000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
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- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
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Re: Metro de Palma: ja traccionen
Frecuencias de pas actuals del Metro de Palma:
Feiners hora punta: cada 15 minuts.
Feiners hora vall: cada 30 minuts.
Dissabtes tarda i festius: No hi ha servei
Sense comentaris.
Feiners hora punta: cada 15 minuts.
Feiners hora vall: cada 30 minuts.
Dissabtes tarda i festius: No hi ha servei
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