Denúncia per pràctiques "il·legals" entre taxistes

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Denúncia per pràctiques "il·legals" entre taxistes

Post by metring »

Del Avui:

Denúncia per pràctiques "il·legals" entre taxistes de BCN

Els companys de professió reprovaven l'actitud del taxista que amb la llum verda encesa a la parada negava el servei

Trobar un taxi a Barcelona de nit acostuma a ser molt complicat però si a més has de sortejar la picaresca i les "il·legalitats" practicades per alguns membres d'aquest sector, pot ser una fita a l'abast de molt pocs. En Jordi Garcia és un dels usuaris habituals "farts", que ha exercit el seu dret i avui ha presentat una denúncia.

Natàlia Rios
Barcelona
Ult. Act. 29.11.2007 - 13:55 hs

Trobar un taxi a Barcelona de nit acostuma a ser molt complicat però si a més has de sortejar la picaresca i les "il·legalitats" practicades per alguns membres d'aquest sector, pot ser una fita a l'abast de molt pocs. En Jordi Garcia Castillon, de 29 anys, és un dels usuaris habituals "farts" d'aquestes situacions, que ha exercit el seu dret i avui ha presentat una denúncia a l'Institut Metropolità del Taxi.

Garcia va arribar a la 01:30 de la matinada de dimecres 28 de novembre a l'estació del nord de Barcelona. Venia de l'aeroport de Girona, on havia aterrat procedent d'un viatge de negocis a París, i va "tornar" a trobar-se amb els problemes “habituals” per poder arribar a casa. La diferència és que, en aquesta cas, li han donat “motius legals per poder-ho denunciar”.

La normativa diu que no es podrà negar el servei a ningú llevat que la persona que el sol·liciti mostri un evident estat d'embriaguesa o d'intoxicació per narcòtics"

Segons explica aquest jove directiu d'una empresa d'electrònica de Barcelona, al sortir de l'Estació del Nord es va dirigir a la parada de taxi que hi ha al davant i es va posar a la cua. Hi havia un taxi “amb la llum verda encesa, el cartell de lliure i situat a la parada”.

El taxista va negar el servei a dos clients que hi havia davant de Garcia a la cua. En arribar el seu torn, es va apropar al taxi i li va preguntar si estava lliure. El taxista va respondre que “había quedado con unos clientes” i tot seguit li va demanar, malgrat tot, a on volia anar. En conèixer el destí, va dir: “No, no, he quedado”.

La conversa es va repetir amb tres clients més, alguns d'ells estrangers. Quan alguna de les persones rebutjades s'enfadava, el taxista els increpava que és que no sabien “com funciona el taxi en aquesta ciutat”, i no va ser fins que un altre client “va començar a increpar amb rotunditat que no va apartar-se de la parada i apagar la llum de lliure”, detalla Garcia. Els taxistes que darrera d'aquest arribaven a la parada també reprovaven -sempre segons Garcia- el comportament del seu company.

Mesures legals
Aquest matí, via Internet, Jordi Garcia ha cursat una denúncia a l'Institut Metropolità del Taxi contra aquest professional del qual va apuntar el número de llicència. “I si aquesta denúncia no dóna fruits em pensaré si emprenc alguna iniciativa via civil”.

A la normativa que l'Institut Municipal del Taxi exhibeix al seu lloc web contempla un apartat de drets i deures de l'usuari on s'indica textualment: “No es podrà negar el servei a ningú llevat que la persona que el sol·liciti mostri un evident estat d'embriaguesa o d'intoxicació per narcòtics, o perquè l'estat de l'usuari o el seu equipatge faci preveure que ocasionarà danys importants al vehicle”. A més, en les indicacions sobre com agafar un taxi, explica que a les parades, “el client ha d'agafar el primer vehicle en ordre de sortida que hagi arribat a la parada”.

Garcia assegura que “està fart” de veure situacions com aquesta. “A l'aeroport del Prat passa sovint, així com taxistes que pretenen pactar preus abusius, el que passa és que molts cops és més una qüestió de moralitat que de legalitat. Però ahir em van acabar d'encendre i a més em van donar motius legals per poder-ho denunciar”, conclou.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

:plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas
Gersenz
N4
N4
Posts: 65
Joined: Sunday 28/08/2005 18:55
Location: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contact:

Post by Gersenz »

Ja era hora que algú denunciés.

:plas :plas :plas :plas :plas :plas
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

NO sé si posar-ho en aquest fil però aquest matí he viscut una situació absolutament surrealista amb un taxista a Madrid:

Agafo el taxi i li dic per anar a la Glorieta de Bilbao. Arranca i veig que tira recte. Li pregunto per on té pensat anar i em contesta per on. Li dic que per allí dóna més volta, que faci el favor de tornar al carrer més curt. No em contesta. I al cap de 500 metros para en doble fila, para el taxímetre i baixa dient-me que un moment, que havia de fer un 'recado'. Jo flipat :x
Quan ha tornat m'ha dit que havia de demanar hora al taller i ha aprofitat que hi era prop. No he dit res perquè escoltava la Cope i volia arribar a temps a la feina.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

megapauer wrote:NO sé si posar-ho en aquest fil però aquest matí he viscut una situació absolutament surrealista amb un taxista a Madrid:

Agafo el taxi i li dic per anar a la Glorieta de Bilbao. Arranca i veig que tira recte. Li pregunto per on té pensat anar i em contesta per on. Li dic que per allí dóna més volta, que faci el favor de tornar al carrer més curt. No em contesta. I al cap de 500 metros para en doble fila, para el taxímetre i baixa dient-me que un moment, que havia de fer un 'recado'. Jo flipat :x
Quan ha tornat m'ha dit que havia de demanar hora al taller i ha aprofitat que hi era prop. No he dit res perquè escoltava la Cope i volia arribar a temps a la feina.
Jo hagués aprofitat per baixar-me del taxi... quin element!! :x
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

orique wrote:Jo hagués aprofitat per baixar-me del taxi... quin element!! :x
Eren les 10:10 i començaba a les 10:30 i per aquella zona no hi han molts taxis, que sinó...
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Abús als hotels de Pintor Fortuny

Post by Guigui »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

7/11/2009 IRREGULARITAT A LA CONFLUÈNCIA DELS CARRERS DE PINTOR FORTUNY I XUCLÀ

Una parada il·legal de taxis irrita el gremi pel cobrament abusiu

• Els vehicles estacionen a la vorera i només fan viatges a l’aeroport
• Els taxistes paguen 7 euros als conserges per servei, plus que al final paga el client


HELENA LÓPEZ
BARCELONA


Ala confluència entre els carrers de Pintor Fortuny i Xuclà, al Raval, és fàcil trobar-hi quatre, cinc i fins a sis taxis (mal) estacionats amb el llum verd apagat, però amb el conductor a dins (i sol), com si estiguessin fora de servei. Tenen un únic objectiu: fer viatges a l’aeroport. Si un ciutadà s’hi acosta corrents i els demana que el portin a qualsevol punt de la ciutat, la seva resposta és contundent: «No». Només són allà per portar els turistes allotjats als hotels del carrer de Pintor Fortuny (i en algun altre de la Rambla, on justament no poden aparcar) a l’aeroport.

Ocupen de manera gairebé permanent el pas de vianants i una zona de càrrega i descàrrega, i impedeixen la circulació fluida, ja que moltes vegades paren en doble fila. «Són aquí cada matí, preparats per a quan els clients deixen les habitacions, i s’asseguren els viatges pagant set euros de comissió als conserges dels hotels per viatge, un plus que al final acaba pagant el viatger», explica Josep Maria Herrero, director de l’Hotel Turín, un dels quatre del carrer, que assegura que fa temps que no contracta els seus serveis. «Fins i tot mouen els contenidors d’escombraries per tenir més espai per aparcar», afegeix.

El gerent de l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), Miguel Ángel Martín, admet que el de Pintor Fortuny és «un dels punts més negres del taxi a Barcelona», ja que és un lloc en què hi ha una gran concentració d’hotels. «Coneixem el pagament de comissions als conserges i el posterior abús al cobrar les carreres, per això és un lloc de pas obligat per als inspectors, que s’hi presenten diàriament», afirma Martín. Qui també passa diàriament pel concorregut enclavament és la regidora del districte, Itziar González, que en l’última audiència pública va explicar que cada dia passa per allà, cada dia veu aquest grup de taxistes i cada dia es presenta com a regidora i els fa fora personalment.

Segons el reglament, el pagament de comissions per serveis està sancionat amb multes d’entre 250 i 1.250 euros. «El principal problema, a més de la competència deslleial, és que el pagament d’aquesta comissió deriva en un cobrament abusiu a l’usuari, que és qui al final acaba pagant aquest recàrrec», apunta Martín. Josep Maria Goñi, president de la Federació Catalana del Taxi, afirma que hi ha taxistes que arriben a pagar fins a 10 euros per servei als conserges.

NOVA PARADA LEGAL / Per solucionar el problema, l’IMT està treballant amb el districte per instal·lar una parada «legal» de taxis en aquest carrer, tocant a la Rambla. «El que encara hem de decidir és en quina vorera serà», afegeix el gerent de l’IMT. El director del Turín coincideix amb Martín que aquesta seria una bona solució.

La Federació Catalana del Taxi demana a l’IMT més fermesa a l’hora d’imposar les multes als infractors («que s’arribin a cobrar», puntualitza Goñi) i que augmenti el nombre d’inspectors en plantilla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”