Adeu a les 593
Adeu a les 593
Ja nomes queda una supervivent 593... la ultima es la que ens trobem quan anem a Lleida i que s'utilitza pel servei Cervera - Lleida en els seguents horaris:
Cervera - Lleida
05633 REGIONAL 06:53 07:50 (dilluns a divendres)
05631 REGIONAL 07:43 08:39 (dissabe i diumenge)
Lleida - Cervera
05632 REGIONAL 20:45 21:58
Proposo fer algun homenatge a aquestes unitats, fent alguna trobada o algo...
Cervera - Lleida
05633 REGIONAL 06:53 07:50 (dilluns a divendres)
05631 REGIONAL 07:43 08:39 (dissabe i diumenge)
Lleida - Cervera
05632 REGIONAL 20:45 21:58
Proposo fer algun homenatge a aquestes unitats, fent alguna trobada o algo...
a mi si que em fa pena que les retirin, seran una caqueta trens però visualment son mes maques que molts altres automotors com l'infumable 596 o el lletgíssim 592.2, deixant de banda que funcionin millor i coses d'aquestes... Total, no se vosaltres però a mi m'agrada el tren visualment parlant, no la maquinaria o mecànica que la veritat m'és ben igual, no entenc de mecànica i no em desviaré del meu estudi per apendre coses d'un altre camp, per tant, a mi tb m'agradaria fer algun tipus d'homenatge i com diu en megapauer, immortalitzar-la. Saluts!
Sergio
Sergio
coi, no parlo de tren en el significat que et dona el diccionari sinò de qualsevol tipus de tren fen servir la paraula tren com el que enté la gent del carrer, incluïnt els automotors i ut's. Que renfe fa lustros que no està de moda, tens raó, renfe com a tal va morir fa temps, ara es un potaje on regnen les aberracions talguils, però bueno, que aquest no es el tema del post d'en jordidr. salutmegapauer wrote:I a mi, però fa anys que em van ensenyar que un TREN (en majúscules) el formaven una locomotora i una sèrie de cotxes o vagons. I sembla que a Renfe fa 'lustros' que no està de moda.evarujo wrote:Total, no se vosaltres però a mi m'agrada el tren visualment parlant,
Sergio
Jo recordo, poc temps desprès del traspas a FGC, que els responsables d'aquesta última es plantejaren com a opció adquirir un parell o tres de Fiats 593 (en aquella época encara en quedaven un bon grapat en servei) i reformar-los profundament amb un estil similar amb el que s'havia seguit amb els camells que es van vendre a Xile, doncs sembla ser que aquesta reforma els hi va agradar força. L'altre opció, era, evidentment, adquirir nous automotors (Talent, Desiro, etc.).davida wrote:¿Quines altres? Que jo sapiga no hi cap 593 arreglat a Renfe. Nomes hi han els 596 que son coches motors de 593 adaptats per circular en solitari i els 593 reformats enviats a Xile i Argentina.Jordi Freixas wrote:I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?
ara mateix, tal i com estan les coses, aquesta opció ha esdevingut mès aviat improvable.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
I llavors, d'on provenen els Supermans?davida wrote:¿Quines altres? Que jo sapiga no hi cap 593 arreglat a Renfe. Nomes hi han els 596 que son coches motors de 593 adaptats per circular en solitari i els 593 reformats enviats a Xile i Argentina.Jordi Freixas wrote:I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?
tens raó, dels 596 hi ha amb el tester mes "fashion" i d'altres amb el tester com els de les 593 sense porta davantera que en quedaran 2 o 3 a Castella. De fet els 593 que es van enviar a Xile van ser els únics que es van reformar. Els que darrerament s'han enviat a l'Argentina són els que estaven fets caqueta apartats a les vies espanyoles. Un cop allà els han posat a punt i agregat alguns detalls estètics com barres de ferro a les finestres (es veu q allà la gent tira pedres contra els cristalls de la cabina del tren entre d'altres) i una espècie de panxa al front que les fa més salvatges a part de pintar-les de blau i gris. Saluts,Jordi Freixas wrote:Però igualment, dels 596 també n'hi han de reformats...
Sergio