Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

UT596001 wrote:Molt senzill: tarificació per kilòmetres, pur i dur. Estic fart de pagar per un Castellar-Badia, uns 12 km, el doble que un Barcelona-Castelldefels que és més del doble que aquesta distància.

Barcelona-Castelldefels 2 zones JA!
Jo tampoc he entès mai per què:

Barcelona (Pl. Catalunya) - Sant Cugat (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - Cerdanyola (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - El Masnou (17 kms) - > 2 zones
Barcelona - Molins de Rei (16 kms) -> 2 zones

Barcelona - Castelldefels (22 kms) -> 1 zona

Barcelona - Aeroport (15 kms) -> 4 zones en Renfe

3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms


La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sistemes de navegació

Post by Guigui »

Trenscat wrote:Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!
Amb les tecnologies disponibles actualment, considero profanament que hauria de començar a ser possible. Bé utilitzen els sistemes de navegació per a tantes altres aplicacions, oi? Doncs podrien fer-ho registrant les validacions a l'inici i al final del trajecte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
FGC
N6
N6
Posts: 165
Joined: Wednesday 19/09/2007 0:38
Location: BARCELONA

Post by FGC »

No dic que no pogués funcionar, però es fes com es fes, l'inventor del "sarao" el voldria veure al peu del canyó a pl.catalunya informant un aun i amb el degut detall i temps a cadascún dels clients/tes que sense entendre ni jota li preguntin que carai han fet!!! xD xD ( Jo personalment procuraria agarfar les vacances just aleshores!!!) xD
És molt còmode liarla de daltabaix desde un despatx i ja "batallaràn" per allà sota...... :evil:
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

megapauer wrote: 3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms


La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?
Segons el Google Earth:

Barcelona (Sants) - Sitges: 33.5 km
Barcelona (PdGràcia) - Sitges: 36 km (mai 39!)

Barcelona (Sants) - Mataró: 34 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Mataró: 31 km

Barcelona (Sants) - Terrassa: 36 km
Barcelona (Pl Catalunya Renfe) - Terrassa: 33 km
Barcelona (Pl Catalunya FGC) - Terrassa: 28 km

Barcelona (Sants) - Martorell: 26 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Martorell: 29 km

Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.

Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De L.V.:

La T-10 subirá 30 céntimos y costará 7,20 euros

ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85% | Los títulos de transporte adquiridos en 2007 no usados se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008

11/12/2007| Actualizada a las 15:24h

Barcelona. (Agencias).- El consejo de administración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) ha aprobado hoy las tarifas del transporte público del sistema integrado para 2008, en el que el abono T-10 de una zona, uno de los títulos más utilizados, pasará de costar 6,90 euros a 7,20, lo que supone un alza del 4,35%.

Las tarifas acordadas hoy suponen un incremento medio ponderado de los títulos integrados de la ATM del 4,2%, un porcentaje que se reduce al 3,8% en el conjunto del sistema, que incluye los títulos propios de los operadores, principalmente el billete sencillo y los títulos sociales, un incremento idéntico al de la inflación interanual a octubre de 2007 en Catalunya.

Según ha informado hoy la ATM, este incremento de precios es inferior al autorizado el pasado 14 de noviembre por la Comisión de Precios de Catalunya, que se situaba en el 4,3%.

La T-50/30 de una zona, otra de las tarjetas más utilizadas, pasará a costar 29,80 euros, un total de 1,20 euros más que este año, mientras que la T-Mes de una zona incrementará su precio en 1,90 euros, hasta los 46,25 euros.

La tarifa de la T-Joven es una de las que menos aumentará, en concreto un 3,85%, y pasará de los 104 euros de este año a 108 a partir del próximo 1 de enero.

El billete sencillo sube un 4% y costará 5 céntimos más, hasta 1,30 euros.

Por cada viaje realizado el usuario abonará una media de 0,625 euros, lo que supone un incremento de 2,3 céntimos respecto a las tarifas de este año.

Los títulos de transporte adquiridos en 2007 y que no se hayan utilizado se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008, mientras que los integrados T-10, T-50/30, T-Familiar, T-Mes y T-Día serán válidos hasta el 29 de febrero de 2008, y la T-Trimestre y la T-Joven, hasta el 31 de marzo de 2008.

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Túnels del Garraf wrote:
metring wrote:De L.V.:

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
:D :D :D

Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví... :)

Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

ELs bitllets d1 zona quasi sempre s'han pujat 5 cèntims?Peró i els de dos?Els pujaràn cinc cèntims,o nes pujaràn deu?(És el que ha fet FGC en els darrers anys)

Sí un bitllet senzill de dos zones a FGC ara costa 1,85€(308pts.),ens pujarà a un 1,90 o a 1,95€(a 5 cèntims dels 2 euros)

Em sembla una vergonya que ens cobreixin qusi 2 euros en un trajacte d'uns 15 o 20km(hi ha casos pitjors com Martorell o Olesa,que crec que ara costa uns 2,40 o 2,60,no ho recordo bé),i que a mès ès triga entre mitja hora i 40 minuts.Aixó és vergonyos.No entenc perqué RENFE és molt mès barat i allò és una línia de ferrocarril de debò(poqus parades),emntre que FGC ho podem considerar un metro suburbà(trigues mès i pagues mès,peró que és això?)

Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Túnels del Garraf wrote:Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.

Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.
Doncs jo ho veig així.

De totes maneres et convido a utilitzar un GPS o http://www.viamichelin.es i esculls l'itinerari més curt i veuràs com tinc raó. ;)
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més pífies

Post by Guigui »

ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85%
Com s'entén que un dels títols que menys pugi estigui per damunt de la mitjana? Decididament, el sistema educatiu ibèric és una disbauxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

metring wrote:
Túnels del Garraf wrote:
metring wrote:De L.V.:

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.


:D :D :D

Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví... :)

Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.


Suposo que es deu referir al bus urba de Sitges, explotat per TCC, i potser tambe a la linia Castelldefels-Sitges, tambe de TCC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

T-10 més cara pel combustible, segons l'Ajuntament

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible

ACN / Miquel Codolar
Barcelona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:49 hs


La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, ha justificat l'augment del preu del transport públic, que l'any vinent s'incrementarà un 4,35%, per l'increment del preu del combustible, l'IPC propi del transport públic que elabora la Generalitat i el manteniment del percentatge del preu que paga l'usuari. Escarp ha explicat que l'usuari de servei paga un 44% del cos real i que la resta l'aporten les administracions, en el 75% l'estat espanyol i la Generalitat, i la resta entitats locals. La regidora considera que 'la manera d'afavorir el servei públic és donar qualitat, donar servei i sobretot donar resposta. És veritat que hem d'anar adaptant les tarifes, i és veritat que el que també s'ha de fer és d'alguna manera anar cobrint la tarifació social amb les tarifes en general'. A més, ha dit que 'la gran aposta pel transport públic' és allargar la xarxa de metro, millorar les freqüències, i adquirir més autobusos. 'Aquest és el gran incentiu del transport públic, que tingui servei i sigui un servei de qualitat', ha reiterat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Mako448 wrote:Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
El preu de 2 zones és el mateix tant per a FGC com per a Soler i Sauret, per tant seria una mica (no, molt) massoquista passar-se a Soler i Sauret per el factor preu... acabant pagant el mateix.

Per cert, a l'adreça aquesta nota de premsa de l'ATM pots consultar tots els preus per a la resta de zones.

(Per exemple, el bitllet senzill de 2 zones seran 1,95 euros, i la T-10 14,40 euros :roll: )
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?

Post by Guigui »

L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?

Post by UT596001 »

Guigui wrote:
L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...
L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.

La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació >:( :x ) o bé a través de l'AMTU.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L'Ajuntament no és l'ATM

Post by Guigui »

UT596001 wrote:L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.

La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació >:( :x ) o bé a través de l'AMTU.
Però malgrat això, no és l'Ajuntament de Barcelona qui pren la decisió en solitari, sinó l'ATM en el seu conjunt. Podria donar-se el cas que aquesta prengués una decisió contrària a la voluntat de l'Ajuntament. Aleshores també justificarien la decisió adoptada?

Com dic, és qüestió de formes, que els polítics d'aquest país no saben guardar en absolut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

T-10 dues zones

Post by Guigui »

També em continua escandalitzant que una T-10 de dues zones costi exactament el doble que dues T-10 d'una zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

¿Combustible?

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Más cara la T-10 por el combustible? a ver, RENFE no utiliza combustible alguno, FGC no utiliza combustible, TRAMMET tampoco va con combustible, los funiculares, ascensores y teléfericos varios tampoco creo que vayan con combustible. Solamente estarían sujetos a esta excusa barata para sangrarnos más el bolsillo los buses urbanos e interurbanos, de los cuales, no todos están integrados... ¿es suficiente motivo y tienen tanto peso dichos autobuses como para que haya que subir escandalosamente el precio de la T-10 hasta la cifra de 7,20 euros?

A mi me parece que NO. Es más el combustible sube por igual en toda España y existen ciudades donde la diferencia de precio del billete de bus comparado con Barcelona es abismal. ¿No utilizan el mismo combustible?

A mi me parece que quien más utiliza la T-10 es el usuario de cercanías (RENFE, FGC, tranvía...) que se adentra en Barcelona y que luego cambia al metro, a otra red de cercanías y mínimamente utiliza el bus, pero muy mínimamente, ¿vamos a poner como excusa el combustible? ya que el objetivo es robar a la gente a manos llenas y sangrar sus bolsillos, seamos un poco más creativos con las excusas, ¿no?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: ¿Combustible?

Post by wefer »

Santfeliuenc wrote:¿Más cara la T-10 por el combustible?
Ens prenen a tots per subnormals profunds.
Ens diuen que pujarà pel combustible... però la majoria dels transoports funcionen amb electricitat a tarifes pactades que de moment no han sigut revisades a l'alça.
Però és que encara que no fos així, la pujada està molt per sobre de l'IPC, i resulta que l'IPC ja inclou la pujada del carburant. Però curiosament, l'IPC, que després es farà servir per pujar les pensions o els sous, només serà del 3%.
En fi, repeteixo, ens prenen per subnormals.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Subnormals

Post by Guigui »

wefer wrote:Ens prenen a tots per subnormals profunds.
Cree el ladrón que todos son de su condición. :evil:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”