Noves tarifes ATM Barcelona
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo tampoc he entès mai per què:UT596001 wrote:Molt senzill: tarificació per kilòmetres, pur i dur. Estic fart de pagar per un Castellar-Badia, uns 12 km, el doble que un Barcelona-Castelldefels que és més del doble que aquesta distància.
Barcelona-Castelldefels 2 zones JA!
Barcelona (Pl. Catalunya) - Sant Cugat (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - Cerdanyola (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - El Masnou (17 kms) - > 2 zones
Barcelona - Molins de Rei (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - Castelldefels (22 kms) -> 1 zona
Barcelona - Aeroport (15 kms) -> 4 zones en Renfe
3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms
La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sistemes de navegació
Amb les tecnologies disponibles actualment, considero profanament que hauria de començar a ser possible. Bé utilitzen els sistemes de navegació per a tantes altres aplicacions, oi? Doncs podrien fer-ho registrant les validacions a l'inici i al final del trajecte.Trenscat wrote:Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No dic que no pogués funcionar, però es fes com es fes, l'inventor del "sarao" el voldria veure al peu del canyó a pl.catalunya informant un aun i amb el degut detall i temps a cadascún dels clients/tes que sense entendre ni jota li preguntin que carai han fet!!! ( Jo personalment procuraria agarfar les vacances just aleshores!!!)
És molt còmode liarla de daltabaix desde un despatx i ja "batallaràn" per allà sota......
És molt còmode liarla de daltabaix desde un despatx i ja "batallaràn" per allà sota......
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Segons el Google Earth:megapauer wrote: 3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms
La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?
Barcelona (Sants) - Sitges: 33.5 km
Barcelona (PdGràcia) - Sitges: 36 km (mai 39!)
Barcelona (Sants) - Mataró: 34 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Mataró: 31 km
Barcelona (Sants) - Terrassa: 36 km
Barcelona (Pl Catalunya Renfe) - Terrassa: 33 km
Barcelona (Pl Catalunya FGC) - Terrassa: 28 km
Barcelona (Sants) - Martorell: 26 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Martorell: 29 km
Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.
Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
De L.V.:
La T-10 subirá 30 céntimos y costará 7,20 euros
ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85% | Los títulos de transporte adquiridos en 2007 no usados se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008
11/12/2007| Actualizada a las 15:24h
Barcelona. (Agencias).- El consejo de administración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) ha aprobado hoy las tarifas del transporte público del sistema integrado para 2008, en el que el abono T-10 de una zona, uno de los títulos más utilizados, pasará de costar 6,90 euros a 7,20, lo que supone un alza del 4,35%.
Las tarifas acordadas hoy suponen un incremento medio ponderado de los títulos integrados de la ATM del 4,2%, un porcentaje que se reduce al 3,8% en el conjunto del sistema, que incluye los títulos propios de los operadores, principalmente el billete sencillo y los títulos sociales, un incremento idéntico al de la inflación interanual a octubre de 2007 en Catalunya.
Según ha informado hoy la ATM, este incremento de precios es inferior al autorizado el pasado 14 de noviembre por la Comisión de Precios de Catalunya, que se situaba en el 4,3%.
La T-50/30 de una zona, otra de las tarjetas más utilizadas, pasará a costar 29,80 euros, un total de 1,20 euros más que este año, mientras que la T-Mes de una zona incrementará su precio en 1,90 euros, hasta los 46,25 euros.
La tarifa de la T-Joven es una de las que menos aumentará, en concreto un 3,85%, y pasará de los 104 euros de este año a 108 a partir del próximo 1 de enero.
El billete sencillo sube un 4% y costará 5 céntimos más, hasta 1,30 euros.
Por cada viaje realizado el usuario abonará una media de 0,625 euros, lo que supone un incremento de 2,3 céntimos respecto a las tarifas de este año.
Los títulos de transporte adquiridos en 2007 y que no se hayan utilizado se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008, mientras que los integrados T-10, T-50/30, T-Familiar, T-Mes y T-Día serán válidos hasta el 29 de febrero de 2008, y la T-Trimestre y la T-Joven, hasta el 31 de marzo de 2008.
Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.
Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
La T-10 subirá 30 céntimos y costará 7,20 euros
ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85% | Los títulos de transporte adquiridos en 2007 no usados se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008
11/12/2007| Actualizada a las 15:24h
Barcelona. (Agencias).- El consejo de administración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) ha aprobado hoy las tarifas del transporte público del sistema integrado para 2008, en el que el abono T-10 de una zona, uno de los títulos más utilizados, pasará de costar 6,90 euros a 7,20, lo que supone un alza del 4,35%.
Las tarifas acordadas hoy suponen un incremento medio ponderado de los títulos integrados de la ATM del 4,2%, un porcentaje que se reduce al 3,8% en el conjunto del sistema, que incluye los títulos propios de los operadores, principalmente el billete sencillo y los títulos sociales, un incremento idéntico al de la inflación interanual a octubre de 2007 en Catalunya.
Según ha informado hoy la ATM, este incremento de precios es inferior al autorizado el pasado 14 de noviembre por la Comisión de Precios de Catalunya, que se situaba en el 4,3%.
La T-50/30 de una zona, otra de las tarjetas más utilizadas, pasará a costar 29,80 euros, un total de 1,20 euros más que este año, mientras que la T-Mes de una zona incrementará su precio en 1,90 euros, hasta los 46,25 euros.
La tarifa de la T-Joven es una de las que menos aumentará, en concreto un 3,85%, y pasará de los 104 euros de este año a 108 a partir del próximo 1 de enero.
El billete sencillo sube un 4% y costará 5 céntimos más, hasta 1,30 euros.
Por cada viaje realizado el usuario abonará una media de 0,625 euros, lo que supone un incremento de 2,3 céntimos respecto a las tarifas de este año.
Los títulos de transporte adquiridos en 2007 y que no se hayan utilizado se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008, mientras que los integrados T-10, T-50/30, T-Familiar, T-Mes y T-Día serán válidos hasta el 29 de febrero de 2008, y la T-Trimestre y la T-Joven, hasta el 31 de marzo de 2008.
Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.
Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
Túnels del Garraf wrote:metring wrote:De L.V.:
Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.
Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví...
Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.
ELs bitllets d1 zona quasi sempre s'han pujat 5 cèntims?Peró i els de dos?Els pujaràn cinc cèntims,o nes pujaràn deu?(És el que ha fet FGC en els darrers anys)
Sí un bitllet senzill de dos zones a FGC ara costa 1,85€(308pts.),ens pujarà a un 1,90 o a 1,95€(a 5 cèntims dels 2 euros)
Em sembla una vergonya que ens cobreixin qusi 2 euros en un trajacte d'uns 15 o 20km(hi ha casos pitjors com Martorell o Olesa,que crec que ara costa uns 2,40 o 2,60,no ho recordo bé),i que a mès ès triga entre mitja hora i 40 minuts.Aixó és vergonyos.No entenc perqué RENFE és molt mès barat i allò és una línia de ferrocarril de debò(poqus parades),emntre que FGC ho podem considerar un metro suburbà(trigues mès i pagues mès,peró que és això?)
Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
Sí un bitllet senzill de dos zones a FGC ara costa 1,85€(308pts.),ens pujarà a un 1,90 o a 1,95€(a 5 cèntims dels 2 euros)
Em sembla una vergonya que ens cobreixin qusi 2 euros en un trajacte d'uns 15 o 20km(hi ha casos pitjors com Martorell o Olesa,que crec que ara costa uns 2,40 o 2,60,no ho recordo bé),i que a mès ès triga entre mitja hora i 40 minuts.Aixó és vergonyos.No entenc perqué RENFE és molt mès barat i allò és una línia de ferrocarril de debò(poqus parades),emntre que FGC ho podem considerar un metro suburbà(trigues mès i pagues mès,peró que és això?)
Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs jo ho veig així.Túnels del Garraf wrote:Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.
Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.
De totes maneres et convido a utilitzar un GPS o http://www.viamichelin.es i esculls l'itinerari més curt i veuràs com tinc raó.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més pífies
Com s'entén que un dels títols que menys pugi estigui per damunt de la mitjana? Decididament, el sistema educatiu ibèric és una disbauxa.ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85%
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
metring wrote:Túnels del Garraf wrote:metring wrote:De L.V.:
Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.
Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví...
Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.
Suposo que es deu referir al bus urba de Sitges, explotat per TCC, i potser tambe a la linia Castelldefels-Sitges, tambe de TCC.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
T-10 més cara pel combustible, segons l'Ajuntament
Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
ACN / Miquel Codolar
Barcelona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:49 hs
La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, ha justificat l'augment del preu del transport públic, que l'any vinent s'incrementarà un 4,35%, per l'increment del preu del combustible, l'IPC propi del transport públic que elabora la Generalitat i el manteniment del percentatge del preu que paga l'usuari. Escarp ha explicat que l'usuari de servei paga un 44% del cos real i que la resta l'aporten les administracions, en el 75% l'estat espanyol i la Generalitat, i la resta entitats locals. La regidora considera que 'la manera d'afavorir el servei públic és donar qualitat, donar servei i sobretot donar resposta. És veritat que hem d'anar adaptant les tarifes, i és veritat que el que també s'ha de fer és d'alguna manera anar cobrint la tarifació social amb les tarifes en general'. A més, ha dit que 'la gran aposta pel transport públic' és allargar la xarxa de metro, millorar les freqüències, i adquirir més autobusos. 'Aquest és el gran incentiu del transport públic, que tingui servei i sigui un servei de qualitat', ha reiterat.
--------------------------------------------------------------------------------------
L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
ACN / Miquel Codolar
Barcelona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:49 hs
La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, ha justificat l'augment del preu del transport públic, que l'any vinent s'incrementarà un 4,35%, per l'increment del preu del combustible, l'IPC propi del transport públic que elabora la Generalitat i el manteniment del percentatge del preu que paga l'usuari. Escarp ha explicat que l'usuari de servei paga un 44% del cos real i que la resta l'aporten les administracions, en el 75% l'estat espanyol i la Generalitat, i la resta entitats locals. La regidora considera que 'la manera d'afavorir el servei públic és donar qualitat, donar servei i sobretot donar resposta. És veritat que hem d'anar adaptant les tarifes, i és veritat que el que també s'ha de fer és d'alguna manera anar cobrint la tarifació social amb les tarifes en general'. A més, ha dit que 'la gran aposta pel transport públic' és allargar la xarxa de metro, millorar les freqüències, i adquirir més autobusos. 'Aquest és el gran incentiu del transport públic, que tingui servei i sigui un servei de qualitat', ha reiterat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El preu de 2 zones és el mateix tant per a FGC com per a Soler i Sauret, per tant seria una mica (no, molt) massoquista passar-se a Soler i Sauret per el factor preu... acabant pagant el mateix.Mako448 wrote:Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
Per cert, a l'adreça aquesta nota de premsa de l'ATM pots consultar tots els preus per a la resta de zones.
(Per exemple, el bitllet senzill de 2 zones seran 1,95 euros, i la T-10 14,40 euros )
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?
El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?
L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.Guigui wrote:El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació ) o bé a través de l'AMTU.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'Ajuntament no és l'ATM
Però malgrat això, no és l'Ajuntament de Barcelona qui pren la decisió en solitari, sinó l'ATM en el seu conjunt. Podria donar-se el cas que aquesta prengués una decisió contrària a la voluntat de l'Ajuntament. Aleshores també justificarien la decisió adoptada?UT596001 wrote:L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.
La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació ) o bé a través de l'AMTU.
Com dic, és qüestió de formes, que els polítics d'aquest país no saben guardar en absolut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
T-10 dues zones
També em continua escandalitzant que una T-10 de dues zones costi exactament el doble que dues T-10 d'una zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
¿Combustible?
Hola,
¿Más cara la T-10 por el combustible? a ver, RENFE no utiliza combustible alguno, FGC no utiliza combustible, TRAMMET tampoco va con combustible, los funiculares, ascensores y teléfericos varios tampoco creo que vayan con combustible. Solamente estarían sujetos a esta excusa barata para sangrarnos más el bolsillo los buses urbanos e interurbanos, de los cuales, no todos están integrados... ¿es suficiente motivo y tienen tanto peso dichos autobuses como para que haya que subir escandalosamente el precio de la T-10 hasta la cifra de 7,20 euros?
A mi me parece que NO. Es más el combustible sube por igual en toda España y existen ciudades donde la diferencia de precio del billete de bus comparado con Barcelona es abismal. ¿No utilizan el mismo combustible?
A mi me parece que quien más utiliza la T-10 es el usuario de cercanías (RENFE, FGC, tranvía...) que se adentra en Barcelona y que luego cambia al metro, a otra red de cercanías y mínimamente utiliza el bus, pero muy mínimamente, ¿vamos a poner como excusa el combustible? ya que el objetivo es robar a la gente a manos llenas y sangrar sus bolsillos, seamos un poco más creativos con las excusas, ¿no?
Saludos,
Sergio
¿Más cara la T-10 por el combustible? a ver, RENFE no utiliza combustible alguno, FGC no utiliza combustible, TRAMMET tampoco va con combustible, los funiculares, ascensores y teléfericos varios tampoco creo que vayan con combustible. Solamente estarían sujetos a esta excusa barata para sangrarnos más el bolsillo los buses urbanos e interurbanos, de los cuales, no todos están integrados... ¿es suficiente motivo y tienen tanto peso dichos autobuses como para que haya que subir escandalosamente el precio de la T-10 hasta la cifra de 7,20 euros?
A mi me parece que NO. Es más el combustible sube por igual en toda España y existen ciudades donde la diferencia de precio del billete de bus comparado con Barcelona es abismal. ¿No utilizan el mismo combustible?
A mi me parece que quien más utiliza la T-10 es el usuario de cercanías (RENFE, FGC, tranvía...) que se adentra en Barcelona y que luego cambia al metro, a otra red de cercanías y mínimamente utiliza el bus, pero muy mínimamente, ¿vamos a poner como excusa el combustible? ya que el objetivo es robar a la gente a manos llenas y sangrar sus bolsillos, seamos un poco más creativos con las excusas, ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: ¿Combustible?
Ens prenen a tots per subnormals profunds.Santfeliuenc wrote:¿Más cara la T-10 por el combustible?
Ens diuen que pujarà pel combustible... però la majoria dels transoports funcionen amb electricitat a tarifes pactades que de moment no han sigut revisades a l'alça.
Però és que encara que no fos així, la pujada està molt per sobre de l'IPC, i resulta que l'IPC ja inclou la pujada del carburant. Però curiosament, l'IPC, que després es farà servir per pujar les pensions o els sous, només serà del 3%.
En fi, repeteixo, ens prenen per subnormals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Subnormals
Cree el ladrón que todos son de su condición.wefer wrote:Ens prenen a tots per subnormals profunds.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.