Futur servei linia Puigcerdà
Futur servei linia Puigcerdà
Ahir vaig interesarme per com podria quedar la situació del servei de la linia Barcelona - La Tor de Carol despres del traspàs del servei de rodalies a la Generalitat. El Director General de Transports terrestres em va contestar el següent:
Realment encara estem en plena negociació però el que queda clar ,tal com diu l' estatut,tots els serveis ferroviaris interns a Catalunya seran competencia de la Generalitat com a titular i gestor del servei.Obviament els serveis internacionals,encara que siguin a la Tour de Carol,seran competencia estatal.Cal encara debatre moltes coses però el que si és cert es que cal fer moltes inversions a la linia de Puigcerdà per fer-la més competitiva i de major qualitat-En els darrers anys s' esta treballant en la infaestructura i l' electrificació però caldra mantenir aquest esforç inversor
Analitzant les seves paraules destaco que sembla que tenen la voluntat de fer tirar endavant la línia, que la generalitat intentara fer-se amb la titularitat de les línies que pugui (a part d'oferir-ne el servei) i que en cap cas la Generalitat (pel que entenc) no podria oferir el servei entre Puigcerdà i la Tor
Realment encara estem en plena negociació però el que queda clar ,tal com diu l' estatut,tots els serveis ferroviaris interns a Catalunya seran competencia de la Generalitat com a titular i gestor del servei.Obviament els serveis internacionals,encara que siguin a la Tour de Carol,seran competencia estatal.Cal encara debatre moltes coses però el que si és cert es que cal fer moltes inversions a la linia de Puigcerdà per fer-la més competitiva i de major qualitat-En els darrers anys s' esta treballant en la infaestructura i l' electrificació però caldra mantenir aquest esforç inversor
Analitzant les seves paraules destaco que sembla que tenen la voluntat de fer tirar endavant la línia, que la generalitat intentara fer-se amb la titularitat de les línies que pugui (a part d'oferir-ne el servei) i que en cap cas la Generalitat (pel que entenc) no podria oferir el servei entre Puigcerdà i la Tor
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Això del Topo d'Euskotren és molt curiós. La línia mètrica d'Euskotren i la d'ample Ibèric de Renfe utilitzada per Rodalies són paral·leles, però els serveis de Rodalies acaben a Irún mentre que els d'Euskotren a Hendaya.
Aquesta situació demostra la inoperativitat de la gestió estatal en alguns aspectes, que es veu superada per l'eficient gestió autonòmica. Ara, no dic que sempre sigui així.
Aquesta situació demostra la inoperativitat de la gestió estatal en alguns aspectes, que es veu superada per l'eficient gestió autonòmica. Ara, no dic que sempre sigui així.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estupideses
I també demostra com pot ser fàcil arribar a solucions pràctiques per superar la burrocràcia (no, no hi sobra cap r) que s'han creat solets els... nacionalismes (sí, també n'hi ha del no-català).Túnels del Garraf wrote:Aquesta situació demostra la inoperativitat de la gestió estatal en alguns aspectes, que es veu superada per l'eficient gestió autonòmica. Ara, no dic que sempre sigui així.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.
Abans d'opinar et recomano que llegeixis les intervencions anteriors:Jordi Freixas wrote:A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.
Informa't que com funciona aquest cap i despres opina. Formalment pertany a FEVE pero es operat per Euskotren. Per l'usuari es transparent que un tram pertanyi a ETS (l'Adif vasc) i un altre a FEVE. Compra un bitllet amb l'origen i destí que vulgui.aargongil wrote: Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).
A la practica la unica diferencia es qui te que donar la ordre de renovació de vies, o els acord amb França seria el govern central i no la generalitat. Pero en el dia a dia i pels passatgers aixo seria transparent
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.
Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc!
Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc!
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Però és que jo m'estava referint a la titularitat TOTAL de la línia. Vaja, que és ridícul sigui pel motiu que sigui, que si es traspassa la línia a la Generalitat, no es pugui traspassar aquest tram perquè és interestatal. Com si per això Catalunya se n'hagués d'anar volant. El que em venia a referir, és que Catalunya no serà independent, o deixarà de ser-ho en funció de si es traspassa aquest tram o no.davida wrote:Abans d'opinar et recomano que llegeixis les intervencions anteriors:Jordi Freixas wrote:A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.Informa't que com funciona aquest cap i despres opina. Formalment pertany a FEVE pero es operat per Euskotren. Per l'usuari es transparent que un tram pertanyi a ETS (l'Adif vasc) i un altre a FEVE. Compra un bitllet amb l'origen i destí que vulgui.aargongil wrote: Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).
A la practica la unica diferencia es qui te que donar la ordre de renovació de vies, o els acord amb França seria el govern central i no la generalitat. Pero en el dia a dia i pels passatgers aixo seria transparent
Això és una animalada. Això no és res més que complicar-se la vida per tal que un tram que és transfronterer no pugui passar a ser gestionat per un país sense estat propi. El fet que (igual que passa a Euskadi amb el tema dels Topo), hi hagi el tram transfronterer en una infraestructura de titularitat autonòmica, no té cap sentit. De la mateixa manera que no tindria sentit negar el traspàs per la mateixa regla de tres de que és una línia amb conecció transfronterera. Des de fa dècades, les trens de Puigcerdà creuen diariament i amb tota la normalitat del món la frontera per arribar a La Tor de Querol, i amb traspàs TOTAL a la Generalitat ho han de seguir fent.Túnels del Garraf wrote:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.
Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc!
No és mala idea... si els trens de RENFE arriben a la Tor és per el tema de l'enllaç amb els trens de la SNCF. Tenint en compte que La Tor de Querol i Enveitg són dos pobles molt petits, però que en canvi Puigcerdà és la capital de comarca... sembla molt més sensat que els trens comencin a Puigcerdà, fent augmentar a la vegada el trànsit de viatgers al no començar els trens enmig del no-res.Túnels del Garraf wrote:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.
Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc!
Ara, el tema de l'enllaç amb el tren Groc és una qüestió a tenir en compte.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Però si el tren groc no té enllaç...
UT596001 wrote:No és mala idea... si els trens de RENFE arriben a la Tor és per el tema de l'enllaç amb els trens de la SNCF. Tenint en compte que La Tor de Querol i Enveitg són dos pobles molt petits, però que en canvi Puigcerdà és la capital de comarca... sembla molt més sensat que els trens comencin a Puigcerdà, fent augmentar a la vegada el trànsit de viatgers al no començar els trens enmig del no-res.Túnels del Garraf wrote:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.
Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc!
Ara, el tema de l'enllaç amb el tren Groc és una qüestió a tenir en compte.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
¿Cómorrr?
Com no sigui un joc de paraules, no t'he entès...liniadelRipollés wrote:Però si el tren groc no té enllaç...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Jo ho proposo per estalviar burocràcia i guanyar temps, ja que és una opció que faria més senzill el traspàs al no haver-hi cap tram internacional.
I en UT596001 té raó quan diu que al ser Puigcerdà capital comarcal és més lògic que sigui l'estació d'enllaç que no pas La Tor de Carol. De fet crec que seria una bona manera de millorar l'economia de la ciutat, doncs una estació internacional implica tot un seguit de serveis que repercutirien a la ciutat.
I això del Tren Groc... No entenc que vol dir en liniadelRipollés, però en tot cas al haver-hi dues vies al tram transfronterer, una es podia passar a l'ample mètric i instal·lar el 3r rail per la tensió... (Això és sommiar masssa)
I en UT596001 té raó quan diu que al ser Puigcerdà capital comarcal és més lògic que sigui l'estació d'enllaç que no pas La Tor de Carol. De fet crec que seria una bona manera de millorar l'economia de la ciutat, doncs una estació internacional implica tot un seguit de serveis que repercutirien a la ciutat.
I això del Tren Groc... No entenc que vol dir en liniadelRipollés, però en tot cas al haver-hi dues vies al tram transfronterer, una es podia passar a l'ample mètric i instal·lar el 3r rail per la tensió... (Això és sommiar masssa)
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Puigcerdà - La Guingueta
Fer un ramal del Tren Groc de Puigcerdà a La Guingueta d'Ix tindria el seu què. Tampoc és tanta distància.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Re: Puigcerdà - La Guingueta
Realment seria el més fàcil, lògic i coherent, fer acabar el Tren Groc a Puigcerdà venint des de Bourg-Madame/La Guingueta d'Ix, ja que són només 2 km i escaig i tot és pla, mentre que la distància Puigcerdà - Latour-de-Carol - Bourg-Madame és de 10 km.Guigui wrote:Fer un ramal del Tren Groc de Puigcerdà a La Guingueta d'Ix tindria el seu què. Tampoc és tanta distància.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Quan es va traspassar el Topo l'any 1979, el tram internacional va quedar en mans de Feve, però l'explotació la prestaven els ferrocarrils bascos. Posteriorment, als anys noranta, es va traspassar també el tram internacional.aarongilp wrote:Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).