Aquestes màquines no solen anar molt bé (a banda de que només accepten monedes). No sé si pel manteniment que se'ls dona, la zona on es troben (conec les del tren groc, on l'hivern és molt fred) o la pròpia màquina.Rafa Monty wrote:Una vegada, passejant per Trenscat vaig veure que a la SNCF, les estacions petites tenien una máquina expenedora de Bitllets en un
model com si fos un parquímetre.
Es podria col.locar a les estacions petites de renfe que no disposen...
Noves autovenda de Regionals
Ahir vaig anar a Port Vendres i també tenia una autovenda-parquímetre fora de servei, hi havia una nota dient que estava fora de servei ja que estava en procés de recanvi per una nova màquina autovenda (imagino que la mateixa que tenen a Perpinyà, per posar un exemple).
Gràcies a això i a que la taquilla estava tancada vaig obtenir un bitllet de revisor... tèrmic expedit per la màquina Accéilo
Gràcies a això i a que la taquilla estava tancada vaig obtenir un bitllet de revisor... tèrmic expedit per la màquina Accéilo
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Doncs jo sí que vaig tenir l'honor d'utilitzar els parquímetres regionals de l'SNCF...a la Guingueta d'Ix i a Vilafranca.
Codis 00 i 25.
Codis 00 i 25.
UT596001 wrote:Ahir vaig anar a Port Vendres i també tenia una autovenda-parquímetre fora de servei, hi havia una nota dient que estava fora de servei ja que estava en procés de recanvi per una nova màquina autovenda (imagino que la mateixa que tenen a Perpinyà, per posar un exemple).
Gràcies a això i a que la taquilla estava tancada vaig obtenir un bitllet de revisor... tèrmic expedit per la màquina Accéilo
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Les autovenda de Girona segueixen tapades com el primer dia.
Per cert, que en fa falta com a mínim una ja al Clot. Gairebé perdo el tren per fer cua a taquilla, i seria ja el tercer cop. Avui he pujat sense bitllet al tren, amb bronca inclosa de l'interventor. Però era colar-me o perdre una hora en aquella preciosa estació.
Per cert, que en fa falta com a mínim una ja al Clot. Gairebé perdo el tren per fer cua a taquilla, i seria ja el tercer cop. Avui he pujat sense bitllet al tren, amb bronca inclosa de l'interventor. Però era colar-me o perdre una hora en aquella preciosa estació.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
estic amb l'entfe, calen màquines d'autovenda de Regionals per descongestionar taquilles.
Ja que Renfe no te el personal mínim necessari a les estacions per atendre emergències, expedir T-Bescanvis, informar als passatgers, expedir de títols de transport i posar reclamacions que menys que posar màquines d'autovenda per agilitzar.
Ja que Renfe no te el personal mínim necessari a les estacions per atendre emergències, expedir T-Bescanvis, informar als passatgers, expedir de títols de transport i posar reclamacions que menys que posar màquines d'autovenda per agilitzar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tot per Sa Santedat
Ocupat com està Fomentavedif amb la nineta dels seus ulls, tot el que no sigui Sa Santedat l'Alta Velocitat no existeix. Prou nosa que ja els fan Rodalies i Regionals...jordidr wrote:I a Sants quan pensen portar-hi màquines
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bé, ja he vist les noves máquines autovenda en acció a Madrid-Chamartín y a Valladolid-Campo Grande. El funcionament te bastantes similtuds amb el de les actuals autovendes de Llarg Recorregut. El primer que cal fer es seleccionar la destinació desitjada i escollir entre anada, o bé, anada i tornada. La màquina també dona la opció de demanar una estació d'origen diferent a la de la maquina. Un cop fet aixó ens apareixerà una llista amb els trens MD (tipus, hora de sortida, hora d'arribada) que uneixen origen i destinació i que resten per sortir de l'estació d'origen del bitllet d'acord amb l'hora oficial de sortida. En principi, per tant, no permet vendre bitllets per a trens retardats que ja haurien d'haver sortit. Juntament amb cada tren ens indicarà si queden places disponibles doncs les maquines estan pensades per a tots els trens de MD convencional, incloent els de places limitades que no existeixen, ara per ara, a Catalunya. Un cop seleccionat el tren d'anada la maquina es disposa a preguntar-nos pel trajecte de tornada en cas d'haver demanat aquesta opció. Podem escollir entre deixar la tornada oberta (quan no sabem amb quin tren tornarem, el que implicarà haver de formalitzar la tornada a taquilla un cop ens haguem decidit, per tal de reservar la plaça si és el cas i per pagar la diferencia de preu respecte al d'un tren de tipus Regional, que és el que cobra renfe per la tornada en els bitllets sense tancar) o bé, podem tancar la tornada dintre del mateix procés de compra. En aquest darrer cas caldrà especificar el dia i tren de tornada mitjançant un procés semblant al de selecció de l'anada. El fet d'haver d'especificar tren de tornada és una cosa habitual a llocs amb forta presencia de trens MD amb places limitades, peró a Catalunya és una cosa totalment inaudita ja que com tots els trens són sense reserva, els sistemes actuals de venda mai tanquen rigidament la tornada i et permeten tornar amb qualsevol tren amb mateixa o inferior tarifa que el tren d'anada (a no ser que, en el cas de venda a...
(Haig de continuar en un altre missatge, doncs estic escrivint desde el móvil) ...a no ser que, en el cas de venda en taquilla el viatger que fa l'anada en tren Expres demani explicitament que se li cobri de moment la tornada a tarifa Regional, amb el que s'obté un bitllet de tornada oberta com el que he comentat abans). Aquest aspecte del tancament riguros de la tornada crec que és el que més problemes donará a Catalunya, doncs la gent no està acostumada, i em fa pensar que potser no seria extrany una versió especifica per aquí, en el que les màquines es limitesin a demanar pel tipus de tren de tornada en comptes del tren exacte. La principal raó per la que penso que a renfe li interesa que als bitllets s'indiqui el tren exacte es per determinar si el viatger te dret a rebre una indemnització al haver viatjat en un tren afectat. Avui dia en la majoria de casos per coneixer el tren utilitzat pel viatger s'ha de recorrer a l'hora i data de cancelació, el que pot resultar no del tot exacte.
Un cop seleccionat el tren d'anada, (i si s'escau, el de tornada) caldra seleccionar les tarifes per a cadascun dels viatgers. No recordo si la maquina pregunta el nombre de viatgers en aquest moment o en el moment de demanar pel tren d'anada... diria per logic que en el moment de demanar el tren pel tema de les places disponibles. La maquina permet escollir entre 4 tarifes: adult, nen, tarjeta daurada o carnet jove. En el cas de TD o CJ caldrá especificar el corresponent numero. Tot aquests pasos son clavats al de les autovendes de llarg recorregut, mateix tipus de lletra i tot. Les maquines malhauradament no venen encara abonaments multiviatge. Un cop escollit tot ja podem pagar, en metalic o tarja bancaria. Els bitllets son de format ISO termics amb banda magnetica lateral com el de les autovendes de Rodalies Barcelona. Al bitllet apareixen pictogrames per indicar les dades esencials (hora, cotxe, plaça...) bastant semblant aquest aspecte als bitllets d.alta velocitat o euromed.