Una cosa és la realpolitik i una altra són idees sensates que es llencen en aquest il·lustre Fòrum en pro de la millora dels serveis ferroviaris d'aquest país i part de l'estranger. Ferroficció, com diria determinat foraire autocensurat.jordidr wrote:El govern frances no fara pasar trens de la frontera... no ho fa ara ni ho farà... i encara menys allargar el tren groc.
Futur servei linia Puigcerdà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sensatesa vs. realitat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Ja he dit varies vegades, i segueixo mantenint, i de fet, fins i tot saps que tinc raó, que si els trams internacionals no passen a mans de EuskoTren o FGC, és senzillament perquè al govern espanyol no li dóna la gana. Perquè per més burocràcia que hi hagi, algun forat o excusa legal podrien trobar per efectuar el traspàs de la mateixa manera que s'han traspassat altres coses.aarongilp wrote:El tram internacional no pot estar en mans de ET/FV perquè hi ha nosequina clàusula que ho prohibeix. És per això que hem muntat aquest "pollastre" en aquest fil, ja que si no seria molt més fàcil, no?
Jordi, si la vida fos tan fàcil, ni tindria gràcia ni tindrien res a fer els polítics. No sé perquè no es pot però el cas és que no es pot, i per més voltes que li vulguis donar, no en trauràs res.
Com a reflexió sobre el tema, pensa que a Espanya mai s'havia reconegut l'existència d'autonomíes autònomes (paradoxes d'aquest sistema, les autonomíes són de tot menys autònomes), pel que tot ho feia el govern central...ara ens trobem amb coses així que ens provoquen limitacions greus.
Com a reflexió sobre el tema, pensa que a Espanya mai s'havia reconegut l'existència d'autonomíes autònomes (paradoxes d'aquest sistema, les autonomíes són de tot menys autònomes), pel que tot ho feia el govern central...ara ens trobem amb coses així que ens provoquen limitacions greus.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Voldría afegir alguna cosa mès a aixó del Topo....durant força temps, (alguns anys), no nomès el govern central nó va cedir el trosset fins a Hendaia, si no que l´explotaba FEVE, fent llençadora pel Pont Internacional (nomès uns pocs centenars de metres de recorregut, si la memòria no em falla), amb un automotor ex-Vasco Navarro i ex-Amorebieta Guernika i no recordo si amb 600 V. de tensió de línia, quan fins a San Sebastián ja hi anaven les Unitats modernes de 1.500 V.
Trobaría, com a usuari, absolutament incongruent que aixó passès de Puigcerdà a La Tour de Querol.
Ara be, com a aficionats al ferrocarril, penseu, sería molt bó: serveis Puigcerdà-L´Hospitalet o Estació de França amb flamants Civias Alpinos....i pujar a la Suïssa reostàtica UT 438 de dos cotxes portada de Saragossa expresament pel servei transfonterer.....
Trobaría, com a usuari, absolutament incongruent que aixó passès de Puigcerdà a La Tour de Querol.
Ara be, com a aficionats al ferrocarril, penseu, sería molt bó: serveis Puigcerdà-L´Hospitalet o Estació de França amb flamants Civias Alpinos....i pujar a la Suïssa reostàtica UT 438 de dos cotxes portada de Saragossa expresament pel servei transfonterer.....
Això de "no sé perquè no es pot, però no es pot", no val. Ara bé, no sé perquè em mig portes la contraria, si pensem igual tu i jo sobre el tema.aarongilp wrote:Jordi, si la vida fos tan fàcil, ni tindria gràcia ni tindrien res a fer els polítics. No sé perquè no es pot però el cas és que no es pot, i per més voltes que li vulguis donar, no en trauràs res.
Com a reflexió sobre el tema, pensa que a Espanya mai s'havia reconegut l'existència d'autonomíes autònomes (paradoxes d'aquest sistema, les autonomíes són de tot menys autònomes), pel que tot ho feia el govern central...ara ens trobem amb coses així que ens provoquen limitacions greus.
Aviam, jo no és que pensi com tu o no (de fet, no he pensat encara si penso com tu o no), simplement dic que no pots dir, per les braves, que una cosa no hauria de ser així i quedar-te tan panxo...Si hi és algún motiu hi haurà, no? Suposo que, com jo, no ets vesat en els camps legals, i, com jo, no deus saber què hi ha darrere d'aquests acords...per tant, em sembla massa precipitat dir "Això es canvia i ja està".
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Encara que a tu et semblin excuses, no són gaire senzilles de resoldre perquè impliquen a dos Estats i a un govern autònom (encara sort que el govern del Languedoc-Rosselló no s'hi fica també...). Per tant el traspàs no és gens simple i s'ha de moure molta burocràcia internacional.
Ara bé, val la pena? Tan important és un petit tram de línia que no crec que utilitzin molts passatgers i on no hi ha trànsit de mercaderies? No és més important canviar d'ample la línia i desdoblar-la parcialment que no pas discutir sobre la titularitat d'un petit tram?
És que ens hi podem passar anys!
Ara bé, val la pena? Tan important és un petit tram de línia que no crec que utilitzin molts passatgers i on no hi ha trànsit de mercaderies? No és més important canviar d'ample la línia i desdoblar-la parcialment que no pas discutir sobre la titularitat d'un petit tram?
És que ens hi podem passar anys!
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
A veure què et sembla això. I crear un ministeri que permeti agilitzar els tràmits internacionals? Un ministeri creat per l'estat, però que formi part de la Generalitat. Segurament a ningú més que a mi, en tot el món se li haurà acudit una cosa així. Bé... sí. A algú se li haurà acudit: als que mai de la vida ho acceptarien per donar més autonomia a les comunitatsTúnels del Garraf wrote:Encara que a tu et semblin excuses, no són gaire senzilles de resoldre perquè impliquen a dos Estats i a un govern autònom (encara sort que el govern del Languedoc-Rosselló no s'hi fica també...). Per tant el traspàs no és gens simple i s'ha de moure molta burocràcia internacional.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Totalment d'acord
Per una vegada, et dono tota la raó.Jordi Freixas wrote:I crear un ministeri que permeti agilitzar els tràmits internacionals? Un ministeri creat per l'estat, però que formi part de la Generalitat. Segurament a ningú més que a mi, en tot el món se li haurà acudit una cosa així.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
A mi personalmente, encuentro lógico que el tramo internacional lo gestione ADIF. Simplemente porque conecta dos paises, no dos autonomías. Y sinceramente, lo que menos me preocupa es que este tramo sea catalán o español, porque parece que solo con la denominación parece que daña sensibilidades en todos sitios cuando eso es lo menos importante.
La verdad que viendo las fotos de trenscat sobre este tramo me he quedadso muy impresionado sobre el estado de dejadez de esta infraestructura (sobretodo la catenaria), aunque por otra parte tambien la he encontrado bonita.
En cuanto al regimen de explotación, más que los trenes franceses vinieran para aquí, sería lógico que SCNF llevará trenes a Puigcerdà y RENFE(o el operador que asuma competencias, si es que las llega a asumir) a la Tour-de-Carol. Creo que es mejor tener dos estaciones internacionales ene se tramop que no solo una.
La verdad que viendo las fotos de trenscat sobre este tramo me he quedadso muy impresionado sobre el estado de dejadez de esta infraestructura (sobretodo la catenaria), aunque por otra parte tambien la he encontrado bonita.
En cuanto al regimen de explotación, más que los trenes franceses vinieran para aquí, sería lógico que SCNF llevará trenes a Puigcerdà y RENFE(o el operador que asuma competencias, si es que las llega a asumir) a la Tour-de-Carol. Creo que es mejor tener dos estaciones internacionales ene se tramop que no solo una.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estacions frontereres
Només a les fronteres d'Espanya ocorre l'esperpent de que calen dues estacions per fer el fet. Què costa fer com a Ginebra, Basilea, Chiasso, Buchs, Salzburg, Brenner, Lindau, Kufstein, Passau, Tarvisio, Hegyeshálom, Breclav, Gmünd, etc. etc.? Fins i tot abans de la caiguda dels règims comunistes, no hi havia cap problema en muntar estacions frontereres úniques.Alfredo_21 wrote:En cuanto al regimen de explotación, más que los trenes franceses vinieran para aquí, sería lógico que SCNF llevará trenes a Puigcerdà y RENFE(o el operador que asuma competencias, si es que las llega a asumir) a la Tour-de-Carol. Creo que es mejor tener dos estaciones internacionales ene se tramop que no solo una.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.