Perllongament d'FGC a Sabadell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La meva barba

Post by Guigui »

sortrens wrote:Em sembla que mentres acabin de posar-se d'acord i s'inagurin tots aquets projectes ja tindrem tots barba. xD xD
Home, a mi em surt en qüestió de dies... 8-)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Urbanisme 27/09/2007 21:51
La Generalitat subratlla la urgència de les obres dels FGC i afirma que no hipotequen futures connexions







Xavi Pardo - Núria Brugués / La Generalitat de Catalunya ha subratllat la importància de no perdre temps en l'execució de les obres d'allargament dels Ferrocarrils (FGC). El secretari general de Mobilitat, Manel Nadal i el director general de Transports Terrestres del govern català, Manel Villalante, han insistit en aquest missatge durant el debat ciutadà que s'ha celebrat aquesta tarda al Casal Pere Quart. Nadal ha estat taxatiu: "La planificació, el debat de quines infraestructures necessitem, no pot ser un debat etern, perquè abans no es fa realitat un projecte poden passar 25 anys. Arriba un moment que el govern ha de governar i cal prendre decisions". Per agilitar els treballs, les obres d'ampliació es faran amb dues tuneladores enlloc d'una, tal com estava previst inicialment. D'aquesta manera s'aconseguirà accelerar els treballs de perforació. En total es crearan quatre quilòmetres més de túnel a la ciutat, amb una inversió global de 340 milions d'euros. L'allargament dels Catalans té el projecte informatiu aprovat i, la setmana vinent, s'aprovarà també el constructiu. La idea és iniciar els treballs a principis de l'any que ve, un cop passada la campanya de Nadal, per no crear més molèsties als comerciants del passeig de la Plaça Major. El final de les obres està previst pel 2011. Nadal ha conclòs que "hem modificat el projecte i encara en el procés de construcció anirem modificant aquelles coses que puguin permetre l'acord amb més gent de Sabadell, però la voluntat del govern és licitar les obres abans de finals d'any". El secretari de Mobilitat ha fet referència també als anuncis que ha fet el president de la Generalitat al Parlament sobre diferents infraestructures relacionades amb el Vallès: "Montilla ha anunciat que abans de finals d'any es licitarà el carril bus entre Ripollet i Barcelona; un calendari concret de redacció del projecte de l'orbital ferroviària entre Granollers, Terrassa, Sabadell i Martorell". I segons Nadal, el més important, "ha anunciat que en la revisió del Pla Director d'Infraestructures la Generalitat incorporarà la nova línia ferroviària Sabadell-Polinyà-Granollers".

Manel Villalante ha estat l'encarregat de respondre les preguntes dels assistents al debat, molts dels quals contraris al projecte oficial. De fet, les intervencions més bel·ligerants han estat les que han aconseguit arrencar els aplaudiments del públic. Alguns assistents han arribat a qualificar el projecte oficial de "xapussa" i d'incoherent. Villalante s'ha escudat: "Tot plegat són valoracions subjectives que poden suscitar molts aplaudiments però que no contribueixen a construir el futur en absolut". El director general de Transports Terrestres ha estat taxatiu al parlar de la urgència de les obres: "No podem perdre més temps, no ens ho podem permetre". És per això que ha assegurat que els treballs començaran tal com estan previstos, i que la resta de connexions es poden discutir més endavant. "El projecte que presenta la Generalitat no hipoteca futures actuacions, la porta quedarà oberta. Però no podem perdre temps discutint ara", ha dit Villalante. I ha afegit: "Si ara ho aturessim tot per tornar-ho a discutir, perdríem com a mínim tres anys".

Aquesta ha estat la fórmula utilitzada per Villalante per responde la majoria de preguntes i reflexions formulades aquest vespre durant el debat ciutadà. Moltes d'aquestes reflexions plantejaven el soterrament de la línia dels Catalans des de Sabadell Estació fins a Sant Quirze. "El barri de Gràcia necessita superar la divisió que significa la via del tren", deia una veïna. Moltes intervencions feien referència també a la possibilitat d'obrir un ramal cap a l'est per connectar amb Torre-romeu. Villalante ha assegurat que tant el soterrament de les vies com aquest ramal es podran fer en una segona fase perquè el projecte actual els possibilita. De la mateixa manera es contempla la connexió amb Castellar. Alguns assistents també han formulat la necessitat de replantejar la ubicació de l'estació de plaça Espanya, amb vistes a facilitar un traçat cap a Castellar que minimitzés l'impacte a Can Deu i que permetés passar pel Pla de la Bruguera. En aquest sentit, alguns membres del públic --igual que Sabadell Cruïlla-- han manifestat la conveniència d'ubicar les cotxeres i el dipòsit de trens al Pla de la Bruguera i no a Ca n'Oriac. Villalante ha assegurat que la ubicació de l'estació a la plaça Espanya "és la correcta per la seva centralitat", i ha explicat que ja s'ha adjudicat un estudi per analitzar les alternatives de traçada al pas de la línia per Can Deu, "amb l'objectiu de reduir l'impacte i de garantir la millor connexió amb Castellar".

La jornada de debat, que s'ha allargat gairebé quatre hores, l'han iniciat dos membres del Pla Territorial Metropolità, emmarcant l'allargament dels Catalans en un context més general. A continuació, el subdirector general de Planificació i Projectes, David Prat, ha exposat el projecte oficial. Els portaveus dels partits polítics amb representació a l'Ajuntament i les tres entitats més actives en aquest tema --Fundació Bosch i Cardellach, FAV i Sabadell Cruïlla-- també han fixat la seva posició.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

La Generalitat obre la porta al cobriment dels FGC entre Sant Quirze i Sabadell



EMILI BELLA. Sabadell

El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va assegurar ahir a Sabadell que la fondària de les vies prevista en el projecte de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al municipi permetrà, en un futur, que es cobreixi el tram comprès entre Sant Quirze i Sabadell Estació. Villalante, en un debat ciutadà promogut pels partits de l'oposició de Sabadell, va anunciar que la Generalitat ha encarregat un estudi sobre l'impacte que tindria per al bosc de Can Deu l'allargament dels ferrocarrils fins a Castellar del Vallès. «El projecte constructiu permet, en el seu disseny actual, el perllongament cap a Castellar», va dir Villalante, que va afirmar que un futur perllongament del ramal cap a Granollers també serà possible tècnicament. El projecte oficial recull el cobriment de Sabadell Estació, que permetrà relligar la zona de Can Feu amb Gràcia, i obre la porta a l'expansió cap al Vallès Oriental i cap a Castellar, que s'hauria d'incloure en la revisió del pla director d'infraestructures 2010-2020.

D'altra banda, Villalante es va referir a l'ordenació de la xarxa d'autobusos de Sabadell com l'«assignatura pendent» de l'Ajuntament. «És incoherent com es mouen ara els autobusos a Sabadell».

Les obres de l'allargament dels FGC a Sabadell, que duraran quatre anys, han de començar al gener, perquè no afectin la campanya de Nadal. S'utilitzaran dues tuneladores. Les actuacions començaran a Ca n'Oriach, i aniran avançant cap a la plaça Major, on es farà una estació nova sense tallar el trànsit del passeig, artèria principal de la ciutat. Es construiran quatre estacions (a Ca n'Oriach, a l'eix Macià, a la plaça Major i un intercanviador amb Renfe a la plaça d'Espanya), a més de la remodelació de Sabadell Estació. La inversió serà de 340 milions d'euros i es preveu donar cobertura a una demanda d'entre 7 i 8 milions de viatgers anuals.

En el debat hi van participar la Fundació Bosch i Cardellac, la Federació d'Associacions de Veïns i Sabadell Cruïlla, que van exposar les seves propostes, a més de tots els grups polítics municipals. Diverses intervencions dels veïns van posar de manifest que la Generalitat gairebé no ha modificat el projecte tot i les al·legacions presentades.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2569292
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Observarem...

Post by JaMiRo! »

Espero que el Manel Villalante no estigui fent electoralisme i realment vegem FGC a Castellar i a Granollers en un futur no gaire llunyà. :blah
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Urbanisme 04/10/2007 12:42
La Generalitat licita les obres dels FGC per començar les obres a principis de l'any que ve







Serveis Informatius/ El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha licitat avui les obres d'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell. Això implica que a finals d'any s'adjudicaran els treballs i que començaran a principis del 2008. En un comunicat, Obres Públiques inclou algunes de les conclusions a les quals es va arribar durant el debat que es va fer dijous passat a Sabadell. En aquest sentit, s'assegura que el procés participatiu que s'ha iniciat continuarà mitjançant una taula tècnica que tindrà l'objectiu de preparar la marxa dels catalans des de Sabadell cap a Polinyà i Granollers.

Fa tot just una setmana es va produir un debat a Sabadell en què es van posar damunt la taula tots els elements que afecten les obres del Metro. Al final, la Generalitat va assegurar que podria acceptar modificacions puntuals però que la intenció era licitar els treballs el més aviat possible. 7 dies després, la licitació ja és un fet i això implica un pressupost de 294 milions d'euros i 4,2 quilòmetres de recorregut. Però la implicació va encara més enllà, perquè la Generalitat ha fet alguns canvis des que, fa un any, va posar el projecte a exposició pública. El soterrament de la via del tren al seu pas per la Rambla Ibèria, evitant així l'enderroc de 15 blocs de pisos, va ser la primera variació important que es va introduir. Després, les crítiques d'algunes entitats i les seves reivindicacions han fet que, finalment, les obres de l'estació del Centre, les del Passeig de la plaça Major, també, es facin en dues fases per minimitzar al màxim els efectes negatius sobre aquesta zona de la ciutat. Per això, en comptes d'una tuneladora, se n'utilitzaran dues.

Finalment, el govern català ha accedit a preparar les connexions futures del tren. En aquest sentit, les obres d'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat deixaran el terreny preparat per un futur soterrament cap a Sant Quirze.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Soterrament a St. Quirze

Post by Guigui »

El que no acabo d'entendre és la necessitat de soterrar a St. Quirze. Si no recordo malament (ja fa algun temps de l'últim cop que hi vaig passar), no és que s'acumulin precisament les cases als voltants de l'estació. I després, així que surt d'allí, la via travessa la C-58 per damunt. Tot plegat em fa ferum d'un altre cas de soterramentitis especuladora.

Què passa, que després de matar la reputació de l'aeroport, ha vingut el torn de la via del tren? En aquest cas, que apuntin a l'autopista, que allí sí que hi hauria molt camp adobat per als frenètics del totxo...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Soterrament a St. Quirze

Post by UT596001 »

Guigui wrote:El que no acabo d'entendre és la necessitat de soterrar a St. Quirze. Si no recordo malament (ja fa algun temps de l'últim cop que hi vaig passar), no és que s'acumulin precisament les cases als voltants de l'estació. I després, així que surt d'allí, la via travessa la C-58 per damunt. Tot plegat em fa ferum d'un altre cas de soterramentitis especuladora.

Què passa, que després de matar la reputació de l'aeroport, ha vingut el torn de la via del tren? En aquest cas, que apuntin a l'autopista, que allí sí que hi hauria molt camp adobat per als frenètics del totxo...
La via es soterrarà fins a Sant Quirze, però no perquè ho demani la gent de Sant Quirze... sinó perquè ho van demanar els veïns que viuen als pisos del final de Sabadell.

D'altra banda, és l'autopista que passa per sobre el tren i no al revés.

(I personalment, aquí hi ha un altre soterrament totalment prescindible. Però si després demanem autobusos, l'únic que aconseguim són autobusos per la xatarra de 2ª mà de Barcelona. M'encanta com els polítics malgasten els nostres impostos...)
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Urbanisme 20/12/2007 00:47
L'adjudicació de les obres d'allargament dels FGC a Sabadell podria produir-se de manera immediata







Núria Garcia / L'adjudicació de les obres que faran possible l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la ciutat podria produir-se en pocs dies i de manera gairebé "immediata". Així ho ha assegurat el director de l'àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament, Manel Somoza, durant una sessió informativa sobre l'estat d'aquesta qüestió. De moment, però, les obres ja estan licitades. Aquesta sessió s'ha produït un mes abans que comenci la transformació al Passeig de la Plaça Major. Una tranformació, ha apuntat el portaveu de l'equip de govern Lluis Monge, "de les més importants que ha viscut i viurà el Centre de la ciutat". I és que la nova estació permetrà "millorar la mobilitat des del Centre cap a d'altres punts de la ciutat", i a la inversa, ha afegit.

Abans que aquesta adjudicació es produeixi des de l'Ajuntament ja s'han plantejat alguns dels compromisos que haurà d'assumir el govern català mentre s'estiguin executant les obres. Entre aquests compromisos hi ha que les obres respectin les campanyes de Nadal, que es garanteixi l'accessibilitat al Passeig tant de vehicles com de vianant, que es crei una comissió de seguiment de les obres i que la Generalitat incorpori totes aquelles modificacions que proposi la taula tècnica de la Fundació Bosch i Cardellach.

En aquests moments, se sap com es duran a terme les obres però encara no s'ha acabat de definir com quedarà conformat el nou Passeig de la Plaça Major i si, finalment, hi haurà un aparcament en l'espai lliure que hi haurà entre l'andana i la superfície. De fet ja se sap que en aquest espai hi cabrien 197 places d'aparcament. Un aparcament que permetria ampliar l'oferta d'aparcament en aquesta zona però que també obriria noves possibilitats com ara ampliar l'actual pàrking de la plaça Doctor Robert però també millorar-ne els accessos. En aquest sentit, el director de l'àrea d'Urbanisme, Manel Somoza, ha apuntat que s'estan estudiant "totes les variables" i que el pàrquing neix com a conseqüència de la disponibilitat d'aquest espai i, mai, a la inversa. Encara, però, no hi ha cap projecte que defineixi aquest aparcament i que estableixi com serà. A més, si s'arriba a fer, les despeses no s'inclouran en el pressupost dedicat a les obres d'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat.

La intenció de tot plegat és que el centre de la ciutat pugui gaudir d'una estació de tren que sigui model i exemplar a nivell arquitectònic. Però per aconseguir-ho, és evident, que hi haurà molèsties tot i que es mirarà de minimitzar-les al màxim. Aquesta, precisament, és una de les principals preocupacions de veïns i comerciants de la zona. Una altra és no saber ben bé quin és el calendari d'execució del projecte. Les obres menys visibles començaran a principis d'any. Això sí, l'entrada de màquines al Passeig de la Plaça Major encara trigarà mesos a fer-se efectiva.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Data: 20/12/2007


La Generalitat adjudica les obres del perllongament de la línia d’FGC a Sabadell

El Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat avui les obres d’infraestructura del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell per valor de 218 MEUR a la UTE integrada per Acciona Infraestructuras, Comsa i Acsa.

Els treballs inclouen la construcció d’un nou tram de 4,4 quilòmetres de longitud, 4 noves estacions i el soterrament de Sabadell-Estació
Permetrà dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any
Les obres s’iniciaran a principis d’any, amb una durada prevista de 4 anys
L’actuació es completarà properament amb la col·locació de vies i la catenària, les instal·lacions i les obres d’arquitectura de les estacions, amb una inversió global de 400 MEUR
El nou metro urbà de Sabadell

Les obres que ara s’adjudiquen permetran la creació d’un nou tram de línia amb quatre noves estacions a l’interior del nucli urbà de Sabadell i el soterrament de l’actual Sabadell-Estació. Amb el nou traçat, l’actual estació de Sabadell-Rambla, on ara acaba la línia, serà substituïda per una nova estació a la Plaça Major que donarà servei als usuaris de la zona. Des d’aquí, el traçat continuarà en direcció nord-est fins a les noves estacions d’Eix Macià i de Plaça Espanya, on hi haurà l’intercanviador amb Renfe. Més al nord, s’ubicarà la nova estació de Ca n’Oriac i a continuació, com a final de línia, les cotxeres i una cua de maniobres soterrades.

Les obres inclouen la construcció de dos túnels paral·lels de 4,9 quilòmetres de longitud amb dues tuneladores de 6,8 metres de diàmetre, per tal de minimitzar les afectacions en superfície i garantir al màxim la seguretat de l’obra. Les tuneladores s’introduiran pel pou d’atac ubicat a una zona propera al camp de futbol de Ca n’Oriac i avançaran fins al pou de sortida situat a l’actual aparcament en superfície de Sabadell-Estació. La major part de la resta de trams de túnels i pous, així com totes les estacions s’executaran aplicant un sistema constructiu que minimitza l’afectació en superfície, atès que permet construir primer els murs pantalla i la llosa superior, per recuperar l’espai en superfície per a l’ús ciutadà mentre es treballa per sota de la llosa.

D’acord amb les previsions de creixement futur de la comarca i les necessitats de mobilitat exterior, aquest projecte és compatible amb un futur perllongament cap a Castellar del Vallès, així com amb el soterrament cap a Sant Quirze del Vallès.

Quatre noves estacions

El perllongament de la línia d’FGC a Sabadell inclou també la construcció de quatre noves estacions adaptades a persones amb mobilitat reduïda, que comptaran amb escales mecàniques, fixes i ascensors:

Plaça Major: la nova estació se situarà en l’espai ocupat fins fa poc pel mercat provisional de Sabadell al centre de la ciutat en una zona de gran activitat comercial i d’oci. Disposarà de dues escales mecàniques, una estàtica i dos ascensors, per tal d’accedir des de la superfície a un vestíbul soterrat de 650 m2 ubicat a 14 metres de profunditat. Des d’aquí s’accedirà a l’andana central de 120 metres de longitud i 9 metres d’amplada. L’estació és compatible amb l’ampliació de l’aparcament soterrat existent. Aquí, la construcció dels murs i la llosa corresponent a la coberta de l’estació es farà en dues fases, per minimitzar les ocupacions en superfície i compatibilitzar l’obra amb el trànsit de vianants i vehicles.
Eix Macià: s’ubicarà a l’encreuament del carrer de Pi i Margall amb els carrers de Borràs i del Papa Pius XI i permetrà donar servei a l’Eix Macià, que constitueix el principal centre de negocis i d’oci de la ciutat. Comptarà amb dos accessos independents, amb escales fixes i mecàniques, i un altre ascensor per connectar l’exterior amb el vestíbul, que tindrà 522 m2 de superfície. Aquest espai s’ubicarà a 9 metres de profunditat i connectarà amb l’andana central, de 120 metres de longitud i 9 metres d’amplada. Per tal de minimitzar les afectacions al CEIP Creu Alta, ubicat a prop d’aquesta estació, s’han pres mesures especials per corregir l’impacte acústic i ambiental, i garantir la protecció dels accessos al centre, així com el desviament de trànsit.
Plaça Espanya: aquesta estació d’FGC forma part de la futura estació intermodal que permetrà l’intercanvi entre els FGC i la línia C4 de Rodalies de Renfe. L’estació intermodal s’estructurarà en diferents nivells: un vestíbul compartit i soterrat al primer nivell connectarà amb les andanes de Renfe situades en un nivell inferior i amb l’andana central d’FGC, situada en un nivell més profund, sota el túnel de Renfe. L’accés des de l’exterior fins al vestíbul comú es farà mitjançant un ascensor i escales fixes i mecàniques. Igualment, l’enllaç entre el vestíbul comú i l’andana d’FGC es farà per un extrem de l’andana central, de 120 metres de longitud i 9 metres d’amplada, mitjançant un ascensor i escales fixes i mecàniques. El túnel d’FGC que discorrerà per sota del de Renfe, s’executarà amb tècniques tradicionals d’excavació de túnels. Per tal garantir la seguretat dels treballs, es reforçarà prèviament l’estructura del sostre.
Ca n’Oriac: se situa sota el carrer Himàlaia, pròxim al Parc del Nord. Disposarà d’ascensors i escales mecàniques i fixes per connectar l’exterior amb el vestíbul i l’andana central, de 120 metres de longitud i 9 metres d’amplada. L’estació forma part del tram final del perllongament, que acollirà una cua de maniobres de 250 metres de longitud per a l’explotació del servei ferroviari, sota el carrer d’Himàlaia. Al nord de l’estació de Ca n’Oriac, sota el Parc del Nord, es preveu la construcció d’un espai amb dos nivells: en el primer s’ubicaran les cotxeres amb una capacitat per a 8 trens de 100 metres, i el segon nivell acollirà una àrea per a usos vinculats al ferrocarril i un aparcament de cotxes amb capacitat per a 420 vehicles. Per tal de garantir l’accessibilitat al Centre d’Inserció Professional i Ocupacional, ubicat entre les cotxeres i la cua de maniobres, i minimitzar les afectacions, s’ha adequat el mètode constructiu de la cua de maniobres, de manera que s’han programat temporalment els treballs i s’han adoptat les mesures correctores d’impacte acústic i ambiental més adients.
Soterrament de Sabadell-Estació

A l’entorn de l’actual Sabadell-Estació, s’ha augmentat la profunditat del túnel en prop de 5 metres en bona part del tram de 600 metres entre Sabadell-Estació i el carrer Migdia, per evitar l’enderroc de 15 edificis previstos en l’estudi inicial. A més, això permetrà soterrar el corredor ferroviari actual al sud de l’estació, des del carrer Sobarber fins a Sabadell-Estació.

L’execució de la nova estació soterrada, comportarà l’enderroc de l’existent i la construcció d’una estació provisional que permeti mantenir el servei fins a Sabadell Rambla durant pràcticament la totalitat de l’obra. L’estació soterrada disposarà de tres vies i dues andanes, de 120 metres de longitud i 5,5 i 6,5 metres d’amplada, respectivament. Els accessos a la nova estació estaran ubicats a prop dels actuals, tot i que més cap al costat sud, per tal de facilitar l’intercanvi entre el ferrocarril i els autobusos amb parada a l’avinguda Rambla Ibèria. A l’actual aparcament de l’estació s’emplaça el pou de sortida de les tuneladores.

Inspecció d’edificis

Igualment, avui el Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat per valor de 2,6 MEUR, els treballs d’assistència tècnica per a la inspecció prèvia dels edificis propers a les obres, per tal de garantir en tot moment la seguretat en l’execució del projecte.

Així, es revisaran els edificis, locals comercials i soterranis que s’inclouen dins de l’àrea d’influència dels treballs, que comprèn uns 7.660 habitatges i locals i 1.471 edificis.

L’objectiu de les inspeccions prèvies és documentar l’estat actual de conservació de les construccions per a utilitzar-la de referència abans, durant i després de les obres, i garantir als propietaris dels edificis un document fidel de l’estat de les construccions en previsió de qualsevol afecció durant la seva vida útil.

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... _obres.jsp
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by metring »

Avui apareix un anunci a La Vanguardia, però tinc aquesta notícia de La Región Internacional:

Las obras de ampliación de Ferrocarrils de la Generalitat de Sabadell empezarán a final de mes

Las obras para ampliar la red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell (Barcelona) hasta un total de cinco estaciones, de las cuales cuatro serán nuevas, se iniciarán antes de abril, según avanzó a los medios de comunicación el Ayuntamiento de Sabadell.

Las cuatro nuevas estaciones estarán en Ca n'Oriac, plaza España —con un intercambiador para conectar con la línea de Renfe—, Eix Macià-Creu Alta y paseo de la Plaza Mayor.

Según destacó el consistorio, la nueva infraestructura, ya denominada 'Metro de Sabadell', permitirá 'mejorar la movilidad dentro de la ciudad, así como aumentar la calidad de vida de los ciudadanos', ya que la frecuencia de paso será menor a los diez minutos.

El proyecto, aprobado en diciembre, preveía el inicio de la ejecución de las obras durante febrero. Finalmente, será la Generalitat quien asuma la obra con un coste total de 218 millones de euros.

Las obras se alargarán durante los próximos cuatro años, ya que el proyecto contempla la substitución de la actual estación de Sabadell Rambla por una nueva en el paseo de la Plaza Mayor, en que se intentará minimizar al máximo la afectación a los vecinos, al tráfico y a los usuarios.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Ampliació" i "estacions noves"

Post by Guigui »

Las obras para ampliar la red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell (Barcelona) hasta un total de cinco estaciones, de las cuales cuatro serán nuevas, se iniciarán antes de abril, según avanzó a los medios de comunicación el Ayuntamiento de Sabadell.
:x

Suposo que l'"ampliació de la cinquena estació no nova" deu ser la remodelació i el soterrament de Sabadell-Estació, però el personatge que ha redactat això ja s'hauria pogut prendre la molèstia d'obrir un diccionari i constatar que, segons la definició que hi figura, una estació que no és nova no representa cap ampliació de la xarxa.

En fi, un altre producte periodístic de qualitat contrastada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

[quote name='Minotaure' date='Mar 20 2008, 09:17 PM' post='9258']
Més notícies publicades a la premsa:

Divendres 14 de març 2008 (Diari de Sabadell):
Image

Image
Image

Image
Image
Dilluns 17 de març (Sabadell Press):
http://www.sabadellpress.com/noticia2982.html
Podeu consultar el Sabadell Press amb PDF a: http://www.sabadellpress.com/on/

ASabadell+ (17-3-2008)
Image

PDF de la notícia: http://multimedia.avui.cat/pdf/08/0317/080317sabadell007.pdf

DIARI DE SABADELL dimarts 18-3-2008
Image

Image
Image
EL PUNT dimarts 18-3-2008
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2783447
[/quote]
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by Ecomobisostrans »

[quote name='Minotaure' date='Mar 20 2008, 09:36 PM' post='9259']
Diari de Sabadell (dijous 20-3-2008):
Image
Adjunto el mapa de la proposta de traçat per Sabadell, Badia i Barberà:
Image

[/quote]
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by wefer »

Les propostes, són molt interssants... com molts altres cebtenars de propostes que es fan, s'han fet i es faran aquí i a molts altres llocs. Lamentablement, al cap d'unes setmanes totes queden guardades en un calaix i ningú se'n recorda mai més.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by entfe001 »

A Girona portem dues eleccions municipals amb propostes de tramvies per a la ciutat realitzades per partits que formen part de la coalició de govern i el més calent és a l'aigüera.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Propostes de tramvia a Girona

Post by Guigui »

entfe001 wrote:A Girona portem dues eleccions municipals amb propostes de tramvies per a la ciutat realitzades per partits que formen part de la coalició de govern i el més calent és a l'aigüera.
Amb propostes com la que recordo de fer parades cada 100 metres o una distància per l'estil, no m'estranya que res no tiri endavant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by metring »

De Vilaweb:

CIU vol donar utilitat a l’actual estació Rambla

Amb el perllongament dels Ferrocarrils l’estació quedarà en desús

Un petit museu del ferrocarril o un bar musical on es puguin fer concerts en directe aprofitant la insonorització de l’espai són les dues propostes que el grup municipal de Convergència i Unió ha deixat a l’aire per donar ús, en un futur, a l’actual estació de la Rambla. Amb el perllongament dels FGC aquesta estació deixarà de desenvolupar aquesta funció i la federació considera que és “un edifici que dóna un valor a la ciutat i no s’ha de deixar abandonar”.

El portaveu de CIU Carles Rossinyol farà arribar properament un escrit a l’Equip de Govern i als diversos grups municipals on planteja la convocatòria d’un concurs d’idees per donar ús a la instal·lació. De moment el grup municipal ja n’ha proposat dues. Rossinyol va posar èmfasi en la importància que té el patrimoni arquitectònic en la configuració de les ciutats i va remarcar que “els edificis arquitectònics situats al nucli antic de Sabadell, marquen la personalitat de la ciutat i de la gent que hi viu”.

Difusió de la tasca del Síndic de Greuges

Per altra banda la federació va felicitar la tasca realitzada pel Síndic de Greuges a l’hora de donar resposta a les inquietuds i problemes de la ciutadania. Tot i això, el regidor Antoni Font va explicar que aquest organisme encara és molt desconegut a la ciutat i va proposar que Josep Escartín, Síndic de Greuges Municipal des del gener del 2006, disposi d’una secció fixa a la revista Sabadell a prop per tal d’explicar i recollir les preocupacions dels i les sabadellenques.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200807 ... 47737.html

La ampliación de los FGC en Sabadell deja al descubierto restos medievales

21/07/2008 | Actualizada a las 19:24h

Sabadell. (EFE).- Las obras de ampliación de los Ferrocarriles de la Generalitat de Cataluña (FGC), a su paso por Sabadell, han dejado al descubierto varias construcciones de la época medieval que se erigían en la zona del centro de la ciudad, ha informado hoy el consistorio.

Los trabajos que se están llevando a cabo en el centro de la capital vallesana para construir la futura estación de la plaza Major han permitido descubrir diversos yacimientos de la edad media. Se trata de una serie de galerías subterráneas que podrían corresponder al siglo XVI y varios elementos, como silos, que en éste caso se remontan hacia el siglo XIII.

También se han localizado los cimientos de varias construcciones, concretamente pescaderías u otros establecimientos de comestibles que en el siglo XIX se erigían en esta zona del centro, reduciendo el espacio de la plaza tal y como hoy en día se conoce.

Una vez analizados y catalogados, y en algunos casos, desenterrados para su estudio y conservación, los restos se volverán a tapar en ciertas zonas y en otras se destruirán debido a las obras de la estación del centro.

Según fuentes municipales, este hallazgo de restos arqueológicos "era previsible", y no alterará el calendario previsto para el desarrollo de las obras de ampliación de la línea de los FGC, que se mantiene tal y como se había establecido
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Post by metring »

Diria que encara no n'haviem parlat, però a l'Ajuntament de Sabadell, tenen la seva pròpia web de Metro de Sabadell, amb tota mena d'informació relacionada, i fins i tot, webcam per fer el seguiment de les obres:

http://www.sabadell.cat/metrosabadell/p/portada_cat.asp
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Seguiment d'obres públiques a Catalunya

Post by Guigui »

metring wrote:Diria que encara no n'haviem parlat, però a l'Ajuntament de Sabadell, tenen la seva pròpia web de Metro de Sabadell, amb tota mena d'informació relacionada, i fins i tot, webcam per fer el seguiment de les obres:
Al ritme que van darrerament en aquest país, ja fan amb penjar cada mes una foto, i l'efecte ve a ser el mateix. :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”