So que fan els Eurostar.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
So que fan els Eurostar.
Sabieu que els Eurostar fan un soroll increíble quan passen a altes velocitats pel teu costat? Bé, més que soroll és un so.
http://www.youtube.com/watch?v=GCvtXdeA ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=9MMNlsatk18
http://www.youtube.com/watch?v=-MUGSOf0fkU
Jo ho trobo increíble. Sembla que estigui fet expressament.
http://www.youtube.com/watch?v=GCvtXdeA ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=9MMNlsatk18
http://www.youtube.com/watch?v=-MUGSOf0fkU
Jo ho trobo increíble. Sembla que estigui fet expressament.
Last edited by viscaelcat on Thursday 20/12/2007 22:33, edited 2 times in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Us referiu al so dels bogis o bé al so del tren en general? Si és així, el so del tren fa aquest uuu potser per què té més potència que els TGV's normals (en total són 14400kW). Si us referiu als bogis, ni idea...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: So que fan els Eurostar.
Se tant d'aerodinamica com de planxar la roba... pero aquest peculiar so es diferencia de dels TGV per les seguents raons:
1: Els caps motrius tenen la mateixa alçada que els remolcs, i per tant l'aire que desplaca cre un corrent continu i pla.
2: es galib angles, molt curios per la forma arrodonia que tenen les caixes , a diferencia de la forma mes rectilinea i poligonal de la resta dela familia tgv, i per tant, l'aire no es desplaça d'igual manera.
3: El so prove de les unions entre cotxes, que semblent opossar menys resistencia aerodinamica a aquests trens, l'unic element que sobresurt son la suspensio dels bogies i l'anti-llaç ,pero compareulo en fotografies amb els tgv...
Bueno, ja he elaborat la meva teoria
1: Els caps motrius tenen la mateixa alçada que els remolcs, i per tant l'aire que desplaca cre un corrent continu i pla.
2: es galib angles, molt curios per la forma arrodonia que tenen les caixes , a diferencia de la forma mes rectilinea i poligonal de la resta dela familia tgv, i per tant, l'aire no es desplaça d'igual manera.
3: El so prove de les unions entre cotxes, que semblent opossar menys resistencia aerodinamica a aquests trens, l'unic element que sobresurt son la suspensio dels bogies i l'anti-llaç ,pero compareulo en fotografies amb els tgv...
Bueno, ja he elaborat la meva teoria
Re: So que fan els Eurostar.
Sospito que l'aerodinàmica d'aquests trens també serà particular pel fet específic d'emprar el túnel submarí.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: So que fan els Eurostar.
Si, com ha dit Entfe, veig molt coherent que el fet de passar per un túnel submarí condicioni la seva aerodinàmica i faci que produeixi aquest so. Respecte el que diu Sigfrid, els caps motrius dels Alvia, Velaro i família, també tenen la mateixa altura que els remolcs i no fan aquest tipus de so. Crec que es més encertat la teoria de les juntes dels vagons.