FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
De L.V.:
Renfe revisa el proyecto de soterrar Cercanías en L'Hospitalet tras los problemas del AVE
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).(EFE).- Renfe revisa el proyecto para el soterramiento de las vías de Cercanías a su paso por L'Hospitalet de Llobregat, después de los problemas que han surgido a raíz de las obras del AVE en esta ciudad.
En un encuentro con los periodistas, el alcalde de L'Hospitalet, Celestino Corbacho, ha anunciado que Renfe está revisando el proyecto que debía ejecutar y que en principio estaba previsto que se licitase este mismo mes.
El proyecto prevé el soterramiento de las vías de Renfe de las líneas de Vilanova y de Vilafranca, que actualmente fragmentan la ciudad y las primeras vías que debían ser soterradas eran las de Vilanova, que pasan por los barrios de Bellvitge y Gornal.
El alcalde de L'Hospitalet ha apuntado: "creo que es menos complicado soterrar estas vías que el proyecto del AVE porque si bien el terreno es el mismo, con los condicionantes que ello conlleva, el túnel queda más lejos de las viviendas".
Celestino Corbacho ha añadido que "en condiciones objetivas todo hace pensar que no tiene que haber problemas". "Con todo lo que ha pasado estos meses todos hemos aprendido que este es un terreno con muchas dificultades, con singularidades, y el proyecto futuro que se llevará a cabo para soterrar las vías en L'Hospitalet incorporará toda esta experiencia triste y desgraciada de las obras del AVE", ha dicho Corbacho.
El alcalde ha reconocido que la revisión del proyecto significará un retraso en la ejecución del proyecto. "El proyecto que, si no hubiera pasado esto, se aprobaría en los próximos dos meses, a lo mejor se tarda un poco más en aprobar pero con la garantía de que se habrán incorporado correcciones", ha dicho Corbacho.
Renfe revisa el proyecto de soterrar Cercanías en L'Hospitalet tras los problemas del AVE
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).(EFE).- Renfe revisa el proyecto para el soterramiento de las vías de Cercanías a su paso por L'Hospitalet de Llobregat, después de los problemas que han surgido a raíz de las obras del AVE en esta ciudad.
En un encuentro con los periodistas, el alcalde de L'Hospitalet, Celestino Corbacho, ha anunciado que Renfe está revisando el proyecto que debía ejecutar y que en principio estaba previsto que se licitase este mismo mes.
El proyecto prevé el soterramiento de las vías de Renfe de las líneas de Vilanova y de Vilafranca, que actualmente fragmentan la ciudad y las primeras vías que debían ser soterradas eran las de Vilanova, que pasan por los barrios de Bellvitge y Gornal.
El alcalde de L'Hospitalet ha apuntado: "creo que es menos complicado soterrar estas vías que el proyecto del AVE porque si bien el terreno es el mismo, con los condicionantes que ello conlleva, el túnel queda más lejos de las viviendas".
Celestino Corbacho ha añadido que "en condiciones objetivas todo hace pensar que no tiene que haber problemas". "Con todo lo que ha pasado estos meses todos hemos aprendido que este es un terreno con muchas dificultades, con singularidades, y el proyecto futuro que se llevará a cabo para soterrar las vías en L'Hospitalet incorporará toda esta experiencia triste y desgraciada de las obras del AVE", ha dicho Corbacho.
El alcalde ha reconocido que la revisión del proyecto significará un retraso en la ejecución del proyecto. "El proyecto que, si no hubiera pasado esto, se aprobaría en los próximos dos meses, a lo mejor se tarda un poco más en aprobar pero con la garantía de que se habrán incorporado correcciones", ha dicho Corbacho.
Adéu,panells anticsTrenscat wrote:A la foto no es veuen gaire bé però són bastant horribles... Ja podrien haver-s'ho currat i posar-ho més amb més gràfics o una altra història.victorcasta wrote:El company sequera, ha penjat a Tranvía una foto dels nous panells de Sants.
La foto
Tant que m'agradaven aquests panells,i ara posen aquests nous,que si bé feien falta,peró tants anys acostumats als que hi han hagut,trobaré a faltar el sorollet de quan canviiaven la destinació del panell,m'encantava...
ahir ja no enlluernaven tant, sembla que les han graduat millorTúnels del Garraf wrote:Avui els he vist i crec que són massa reflexants, enlluernen una mica, i si ets miop (com en el meu cas) de lluny només es veuen línies de color verd i no es distingeixen bé les circulacions... Per això que han posat, millor el d'abans...
- Guigui
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N'hi ha que encara no se n'han assabentat
Aquí n'hi ha com a mínim un que no en té ni punyetera idea (i perdó per qui, dels dos, sí que en tingui): en Corbacho (si ho ha dit textualment) o el periodista. Perquè en aquests moments, que Adif s'està fent famós, ni que sigui pels esvorancs, comença a ser de jutjat de guàrdia dir que Renfe forada túnels, soterra vies i fa traçats amb loopings per Campvilayebesfant.En un encuentro con los periodistas, el alcalde de L'Hospitalet, Celestino Corbacho, ha anunciado que Renfe está revisando el proyecto que debía ejecutar y que en principio estaba previsto que se licitase este mismo mes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
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No n'estaria tan segur
No ho sé, com que també s'estan deixant al vàter menudències formals com posar cometes quan es cita i altres foteses semblants, ja no m'estranyaria res...Danzig wrote:la pífia no és entre cometes, haurem de suposar que és cagada del periodista
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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- Guigui
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Material de les obres embussa les clavegueres
Notícia d'El Punt:
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dijous, 20 de desembre de 2007
El material de les obres del TAV embussa les clavegueres del Gornal
Foment assegura que treballa per solucionar aquest problema
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Veïns del barri del Gornal diuen que el ciment utilitzat a les obres del tren d'alta velocitat (TAV) embussa les clavegueres. Fins i tot asseguren que dimarts a la nit l'aigua va sobreeixir i va arribar fins a les porteries dels edificis del carrer Vilanova, a tocar la futura línia del TAV. Des de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, responsable de les obres, no tenien constància d'aquest incident, però reconeixien que estan treballant «per solucionar els problemes de la xarxa de clavegueram».
Les molèsties derivades de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) al barri del Gornal no s'acaben, ni tan sols es minimitzen. Al soroll de les màquines i la pols que fa anys que els veïns aguanten s'hi afegeixen ara problemes a la xarxa de clavegueram. El portaveu de l'associació de veïns del carrer Carmen Amaya, Juan Álvarez, assegura que el ciment de les obres del TAV es filtra a les clavegueres del carrer Vilanova, a tocar els treballs, i les embussa. De fet, segons Álvarez, dimarts a la nit l'aigua va sobreeixir i va arribar fins a les portes d'aquest carrer. «Vam trucar a la policia i aquests van enviar un camió cisterna perquè xuclés l'aigua, que va estar treballant fins dimecres al matí». Álvarez tem que es repeteixin aquests incidents i fins i tot s'accentuïn si plou.
Des de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les obres del tren d'alta velocitat, no tenien constància d'aquests fets. Malgrat tot, reconeixen que material de les obres ha anat a parar a les canonades, però asseguraven que «aquest problema està en vies de solució». «Els veïns no tindran cap inconvenient per això» deien des d'Adif, perquè «s'està actuant de manera continuada per desembussar les canonades». Concretaven, però, que el que hi ha a les clavegueres «no és ciment sinó morter»; és a dir, una barreja de ciment i calç amb aigua «que és impossible que arribi a solidificar-se».
Precisament, la Plataforma d'Afectats pel TAV i el Transport Públic de Catalunya vol reclamar al Ministeri de Foment indemnitzacions de fins a 36.000 euros per habitatge «pels danys psicològics derivats de les obres». Francisco Expósito, membre de la plataforma, deia que la demanda s'ha de fer «de manera col·lectiva», ja que individualment no tindran prou força. Per això, ja han començat a fer una llista de tots els afectats per les obres del TAV, tot i que alguns veïns són reticents a apuntar-s'hi «perquè molts estant ja farts que les reunions no solucionin res».
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dijous, 20 de desembre de 2007
El material de les obres del TAV embussa les clavegueres del Gornal
Foment assegura que treballa per solucionar aquest problema
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Veïns del barri del Gornal diuen que el ciment utilitzat a les obres del tren d'alta velocitat (TAV) embussa les clavegueres. Fins i tot asseguren que dimarts a la nit l'aigua va sobreeixir i va arribar fins a les porteries dels edificis del carrer Vilanova, a tocar la futura línia del TAV. Des de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, responsable de les obres, no tenien constància d'aquest incident, però reconeixien que estan treballant «per solucionar els problemes de la xarxa de clavegueram».
Les molèsties derivades de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) al barri del Gornal no s'acaben, ni tan sols es minimitzen. Al soroll de les màquines i la pols que fa anys que els veïns aguanten s'hi afegeixen ara problemes a la xarxa de clavegueram. El portaveu de l'associació de veïns del carrer Carmen Amaya, Juan Álvarez, assegura que el ciment de les obres del TAV es filtra a les clavegueres del carrer Vilanova, a tocar els treballs, i les embussa. De fet, segons Álvarez, dimarts a la nit l'aigua va sobreeixir i va arribar fins a les portes d'aquest carrer. «Vam trucar a la policia i aquests van enviar un camió cisterna perquè xuclés l'aigua, que va estar treballant fins dimecres al matí». Álvarez tem que es repeteixin aquests incidents i fins i tot s'accentuïn si plou.
Des de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les obres del tren d'alta velocitat, no tenien constància d'aquests fets. Malgrat tot, reconeixen que material de les obres ha anat a parar a les canonades, però asseguraven que «aquest problema està en vies de solució». «Els veïns no tindran cap inconvenient per això» deien des d'Adif, perquè «s'està actuant de manera continuada per desembussar les canonades». Concretaven, però, que el que hi ha a les clavegueres «no és ciment sinó morter»; és a dir, una barreja de ciment i calç amb aigua «que és impossible que arribi a solidificar-se».
Precisament, la Plataforma d'Afectats pel TAV i el Transport Públic de Catalunya vol reclamar al Ministeri de Foment indemnitzacions de fins a 36.000 euros per habitatge «pels danys psicològics derivats de les obres». Francisco Expósito, membre de la plataforma, deia que la demanda s'ha de fer «de manera col·lectiva», ja que individualment no tindran prou força. Per això, ja han començat a fer una llista de tots els afectats per les obres del TAV, tot i que alguns veïns són reticents a apuntar-s'hi «perquè molts estant ja farts que les reunions no solucionin res».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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El AVE no llega hoy a Barcelona
El retraso en las obras hace patente el error de calendario | El tren experimental ha hecho 16.500 km de pruebas y llega a la estación de El Prat | La fiesta de Barcelona se traslada mañana a Valladolid y el domingo a Málaga
El AVE no llega hoy a Barcelona. Ni llega, ni, de momento, se le espera. Las serpentinas y confetis del 21-D se han quedado en nada, mejor dicho, en un fracaso anunciado de antemano por los expertos, quienes ya avisaron de las dificultades para cumplir un calendario fijado al amparo de la propaganda política y no del consejo técnico.
Más que un final de trayecto, el 21 de diciembre del 2007 se ha convertido en un nuevo inicio. El inicio de la cuenta del retraso del tren de alta velocidad más imputual en la historia ferroviaria. El Partido Popular erró de medio a medio cuando prometió que este servicio estaría en la estación de Sants en el 2004. Una promesa que suena a sarcasmo cuando, tres años después, los socialistas también se han equivocado en su pronóstico.
Al margen de los socavones, la imagen que ilustra esta página, con una estación de Sants todavía patas arriba, pero muy patas arriba, evidencia el error de los cálculos oficiales. "Aunque es posible -señaló una fuente conocedora de estos trabajos- que se haya bajado la tensión en el tajo después del susto de octubre, ahora se ha hecho más que patente que las advertencias lanzadas por especialistas en grandes proyectos no eran meras especulaciones".
En octubre, en concreto el 20 de ese mes, unas inyecciones de hormigón del trazado del AVE dañaron el túnel de Ferrocarrils en la zona de Bellvitge, circunstancia que provocó la suspensión de la línea de cercanías del Garraf -circula justo por encima- durante 42 días y la del Llobregat-Anoia de FGC sigue fuera de combate. Su reposición corre en paralelo a la llegada definitiva de la alta velocidad a Barcelona.
Esa jornada marcó el punto de inflexión. El calendario se hizo añicos. Así que, si quiere ir de fiesta a cuenta de la ministra Magdalena Álvarez, tendrá que estar mañana en Valladolid o el domingo en Málaga.
Los hay, sin embargo, que en este vuelco de la historia han visto un nuevo motivo de agravio para Catalunya. Su capital se queda, otra vez, en el furgón de cola.
Aunque oficialmente se sigue negando que la causa del contratiempo sea un exceso de prisa y todo el desastre se atribuya "a una mala ejecución de las obras", lo cierto es que, aquellos mismos técnicos a los que no se les escuchó, no dudan en señalar a la premura como una mala compañera de viaje. De momento, la ministra no quiere comprometerse y esquiva dar una fecha. Su número dos, el secretario de Estado Víctor Morlán, lo reconoció abiertamente hace poco, en una rueda de prensa. "No vamos a dar una fecha porque luego se puede volver en contra".
Una vez superada la perforación bajo la ronda del Mig, uno de los puntos más temidos, las citadas fuentes consideran que la excavación del túnel de la Torrassa, en el punto que pasa por debajo del de Ferrocarrils, estará acabado a mediados de enero. Estos días se espera acabar el avance -la excavación de la parte superior- e iniciar la destroza (parte inferior). A partir de mediados del próximo mes se procedería a la reinstalación de la infraestructura ferroviaria -vías, catenarías, sistemas de circulación y seguridad- en el tramo afectado de los FGC, de forma que este servicio se recupere en la segunda o tercera semana de febrero.
Esta previsión incluye que el AVE pueda ser operativo incluso al día después de la vuelta a la normalidad en Ferrocarrils. Fuentes del Adif siempre insisten en que no hay que esperar al final de todo un tramo para empezar la instalación de los demás elementos. Desde la empresa adscrita a Fomento se remarca que sólo quedan cuatro kilómetros hasta Sants. La mayoría de los 16.500 kilómetros de pruebas, explicaron, se han hecho en el tramo entre Camp de Tarragona y Sant Vicençs dels Horts, pero el tren experimental ya circula por la estación de El Prat.
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El AVE no llega hoy a Barcelona
El retraso en las obras hace patente el error de calendario | El tren experimental ha hecho 16.500 km de pruebas y llega a la estación de El Prat | La fiesta de Barcelona se traslada mañana a Valladolid y el domingo a Málaga
El AVE no llega hoy a Barcelona. Ni llega, ni, de momento, se le espera. Las serpentinas y confetis del 21-D se han quedado en nada, mejor dicho, en un fracaso anunciado de antemano por los expertos, quienes ya avisaron de las dificultades para cumplir un calendario fijado al amparo de la propaganda política y no del consejo técnico.
Más que un final de trayecto, el 21 de diciembre del 2007 se ha convertido en un nuevo inicio. El inicio de la cuenta del retraso del tren de alta velocidad más imputual en la historia ferroviaria. El Partido Popular erró de medio a medio cuando prometió que este servicio estaría en la estación de Sants en el 2004. Una promesa que suena a sarcasmo cuando, tres años después, los socialistas también se han equivocado en su pronóstico.
Al margen de los socavones, la imagen que ilustra esta página, con una estación de Sants todavía patas arriba, pero muy patas arriba, evidencia el error de los cálculos oficiales. "Aunque es posible -señaló una fuente conocedora de estos trabajos- que se haya bajado la tensión en el tajo después del susto de octubre, ahora se ha hecho más que patente que las advertencias lanzadas por especialistas en grandes proyectos no eran meras especulaciones".
En octubre, en concreto el 20 de ese mes, unas inyecciones de hormigón del trazado del AVE dañaron el túnel de Ferrocarrils en la zona de Bellvitge, circunstancia que provocó la suspensión de la línea de cercanías del Garraf -circula justo por encima- durante 42 días y la del Llobregat-Anoia de FGC sigue fuera de combate. Su reposición corre en paralelo a la llegada definitiva de la alta velocidad a Barcelona.
Esa jornada marcó el punto de inflexión. El calendario se hizo añicos. Así que, si quiere ir de fiesta a cuenta de la ministra Magdalena Álvarez, tendrá que estar mañana en Valladolid o el domingo en Málaga.
Los hay, sin embargo, que en este vuelco de la historia han visto un nuevo motivo de agravio para Catalunya. Su capital se queda, otra vez, en el furgón de cola.
Aunque oficialmente se sigue negando que la causa del contratiempo sea un exceso de prisa y todo el desastre se atribuya "a una mala ejecución de las obras", lo cierto es que, aquellos mismos técnicos a los que no se les escuchó, no dudan en señalar a la premura como una mala compañera de viaje. De momento, la ministra no quiere comprometerse y esquiva dar una fecha. Su número dos, el secretario de Estado Víctor Morlán, lo reconoció abiertamente hace poco, en una rueda de prensa. "No vamos a dar una fecha porque luego se puede volver en contra".
Una vez superada la perforación bajo la ronda del Mig, uno de los puntos más temidos, las citadas fuentes consideran que la excavación del túnel de la Torrassa, en el punto que pasa por debajo del de Ferrocarrils, estará acabado a mediados de enero. Estos días se espera acabar el avance -la excavación de la parte superior- e iniciar la destroza (parte inferior). A partir de mediados del próximo mes se procedería a la reinstalación de la infraestructura ferroviaria -vías, catenarías, sistemas de circulación y seguridad- en el tramo afectado de los FGC, de forma que este servicio se recupere en la segunda o tercera semana de febrero.
Esta previsión incluye que el AVE pueda ser operativo incluso al día después de la vuelta a la normalidad en Ferrocarrils. Fuentes del Adif siempre insisten en que no hay que esperar al final de todo un tramo para empezar la instalación de los demás elementos. Desde la empresa adscrita a Fomento se remarca que sólo quedan cuatro kilómetros hasta Sants. La mayoría de los 16.500 kilómetros de pruebas, explicaron, se han hecho en el tramo entre Camp de Tarragona y Sant Vicençs dels Horts, pero el tren experimental ya circula por la estación de El Prat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
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Amb la boca petita, ho reconeix
Dit d'altra manera: "No fiquem més la pota, que ja l'hem cagada prou." Tot i que veladament, almenys és sincer, aquest senyor. Ben al contrari de la seva superior Otilia.El Fomentòtil adjunt wrote:No vamos a dar una fecha porque luego se puede volver en contra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Nyaps a tot arreu
Potser ho ha dit perquè hi arriba en via única i aguantat amb pinces...jordidr wrote:Siuspla tots contents que a arribat l'AVE a Valladolid!!!! En ZP ha dit que els catalans estem contents que l'AVE arribi a altres llocs, per tant apa festa!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Oblidarà les penes
No, a Màlaga, la Fomentòtila estarà en su salsa i s'oblidarà de les afliccions que li causem els desagraïts dels catalans.cristian26 wrote:Potser avui a Málaga diu que ens hem de sentir orgullosos per tenir el rècord de retard en AV a Barcelona
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Home molta alta velocitat a BCN no ho es. A MAdrid no van tenir cap problema alla tenen terreny i terreny `per possra vies i com que totes les linies surten de les andanes ja constuides les obres d'AVE actuals no es retrassarant, per que no van fer de bon principic Madrid-Sevilla Sevilla-Barcelona??
Cal destacar al discurs d'avui del senyor ZP la refèrencia a les fantàstiques empreses espanyoles que han dut a terme el AVE...
Suposo que es devia referir a Alstom, Siemens, ABB,... empreses espanyoles de tota la vida!!
Després de culminar el discurs deixant anar que les empreses espanyoles, com no podia ser d'altra forma, son les millors del planeta!!!
Avui ja ho he sentit tot.
Com diuen els catòlics: Aixi sigui.
Suposo que es devia referir a Alstom, Siemens, ABB,... empreses espanyoles de tota la vida!!
Després de culminar el discurs deixant anar que les empreses espanyoles, com no podia ser d'altra forma, son les millors del planeta!!!
Avui ja ho he sentit tot.
Com diuen els catòlics: Aixi sigui.
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Bé podria referir-se a empreses com Comsa, Sacyr Vallehermoso, Ohl constructores, o múltiples empreses espanyoles que es dediquen a la fabricació de carril, fabricació de desviaments, de travesses, de balast. I tot i així, si et refereixes als trens, també tenen bona part feta a Espanya, doncs els interiorismes són dissenyats i fets aquí, els S-103 de Siemens també han estat construits pels tallers de Renfe Integria a Valladolid, etc. etc.