Tercer carril aeri, 25000V, Sants.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Tercer carril aeri, 25000V, Sants.

Post by liniadelRipollés »

Doncs això, les vies d'ample internacional a l'estació de Sants disposen de catenària rígida.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
BCN06
N2
N2
Posts: 15
Joined: Thursday 27/09/2007 17:15

Post by BCN06 »

Igual que a Zaragoza:
Image
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Adif està estudiant implantar-ho als túnels urbans de Barcelona.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Post by cristian26 »

I quin tipus de catenària és millor? :roll:
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Depèn del què vulguis aconseguir i on la implantis.

Totes dues tenen avantatges i inconvenients.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Als túnels sembla la millor opció
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Post by cristian26 »

wefer wrote:
cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Moltes gracies per l'expliació :smile
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”