Aeroport de Sabadell
Però és que no són els compradors qui han de pensar en això. Ho han de pensar les administracions per permetre edificar en terrenys potencialment perillosos per l'activitat de l'aeròdrom (no vull dr amb això que un aeròdrom sigui perillós, però oi que a ningú se li passaria pel cap aixecar una torre Agbar al final de la tercera pista del Prat? Doncs és el mateix).
Jo sí, m'agradaria veure si els pilots l'esquiven o volen destruïrla, amb lo asquerosament lletja que arriba a ser. Ho sento, però considero que no hauria d'haver existit mai, allò....entfe001 wrote:[...]però oi que a ningú se li passaria pel cap aixecar una torre Agbar al final de la tercera pista del Prat?[...]
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Sitges:
--------
Voldria recordar que no fa massa un nou vei de Sitges que ha comprat un pis
al centre vol que deixin de tocar les campanes de l'esglesia perque li
molesten... Quants anys fa que hi son?
A un altra instància a l'ajuntament demanava no fa massa que es prenguin
mesures per evitar que es senti el soroll del mar.
--------
Voldria recordar que no fa massa un nou vei de Sitges que ha comprat un pis
al centre vol que deixin de tocar les campanes de l'esglesia perque li
molesten... Quants anys fa que hi son?
A un altra instància a l'ajuntament demanava no fa massa que es prenguin
mesures per evitar que es senti el soroll del mar.
Last edited by abegot on Monday 26/09/2005 10:20, edited 1 time in total.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Com pot desgradar-li a algú el soroll del mar?
La meva família té un apartament al costat d´una via del tren i del mar (entre les dues coses).
Prefereixo mil milions de cops sentir (i de vegades, escoltar) aquests sorolls que no els d´un quad, gent cridant (yónataaaaaahn! ké pahsa nenng!!), cotxes tuning o motos trucades.
La meva família té un apartament al costat d´una via del tren i del mar (entre les dues coses).
Prefereixo mil milions de cops sentir (i de vegades, escoltar) aquests sorolls que no els d´un quad, gent cridant (yónataaaaaahn! ké pahsa nenng!!), cotxes tuning o motos trucades.
LaMalla.net
-------------
Vallès Occidental
Foment obre una escletxa a la possibilitat de traslladar l'aeroport de Sabadell
Joan Escofet (laMalla.net)
La pilota estaria, ara per ara, a la teulada de la Generalitat. Els alcaldes de Badia del Vallès, de Sant Quirze i de Barberà es van desplaçar, aquest dimecres, a Madrid per mantenir una reunió amb els responsables del Ministeri de Foment per interessar-se de les possibilitats que hi ha de traslladar l'aeroport de Sabadell. Foment es va comprometre amb ells, segons ha explicat el batlle de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, a preguntar a la Generalitat com veuria el trasllat. Els tres alcaldes defensen la reubicació de l'aeròdrom arran de l'accident aeri que es va cobrar dues vides la setmana passada.
Els tres alcaldes, doncs, duien en les seves maletes queixes pels continus vols que, sortint de Sabadell, passen per sobre dels seus municipis volant, a vegades, a poca altura. Així, i durant la reunió mantinguda amb els responsables de Foment, van comunicar que "com a mínim, i mentre no arriba una determinació, s'hauria de modificar l'orientació de la pista".
Davant d'aquesta possibilitat esgrimida pels batlles, el secretari de Transports Fernando Palau ha contestat que "si s'ha de modificar l'orientació de la pista, potser seria millor plantejar-se si l'aeroport s'ha de traslladar".
Segons ha explicat l'alcalde de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, Madrid els va demanar "una mica de temps per consultar a la Generalitat si la reubicació de l'aeroport de Sabadell és possible i on es podria col·locar, ja que les despeses econòmiques que originaria canviar la pista serien molt altes".
Així doncs, aquest període de reflexió es podria fixar en un parell de setmanes. Quinze dies per tal que la Generalitat reflexioni què fer amb l'aeròdrom. De moment, i en les properes hores, hi haurà una reunió entre els tres alcaldes i el Govern català. A la trobada també hi aniran representants de l'aeroport i l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.
Recordem que la Diputació de Lleida, per boca del seu president, Isidre Gavin, ja havia posicionat el municipi d'Alfés (el Segrià) com una seriosa possibilitat d'acollir l'aeroport.
http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=178224
-------------
Vallès Occidental
Foment obre una escletxa a la possibilitat de traslladar l'aeroport de Sabadell
Joan Escofet (laMalla.net)
La pilota estaria, ara per ara, a la teulada de la Generalitat. Els alcaldes de Badia del Vallès, de Sant Quirze i de Barberà es van desplaçar, aquest dimecres, a Madrid per mantenir una reunió amb els responsables del Ministeri de Foment per interessar-se de les possibilitats que hi ha de traslladar l'aeroport de Sabadell. Foment es va comprometre amb ells, segons ha explicat el batlle de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, a preguntar a la Generalitat com veuria el trasllat. Els tres alcaldes defensen la reubicació de l'aeròdrom arran de l'accident aeri que es va cobrar dues vides la setmana passada.
Els tres alcaldes, doncs, duien en les seves maletes queixes pels continus vols que, sortint de Sabadell, passen per sobre dels seus municipis volant, a vegades, a poca altura. Així, i durant la reunió mantinguda amb els responsables de Foment, van comunicar que "com a mínim, i mentre no arriba una determinació, s'hauria de modificar l'orientació de la pista".
Davant d'aquesta possibilitat esgrimida pels batlles, el secretari de Transports Fernando Palau ha contestat que "si s'ha de modificar l'orientació de la pista, potser seria millor plantejar-se si l'aeroport s'ha de traslladar".
Segons ha explicat l'alcalde de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, Madrid els va demanar "una mica de temps per consultar a la Generalitat si la reubicació de l'aeroport de Sabadell és possible i on es podria col·locar, ja que les despeses econòmiques que originaria canviar la pista serien molt altes".
Així doncs, aquest període de reflexió es podria fixar en un parell de setmanes. Quinze dies per tal que la Generalitat reflexioni què fer amb l'aeròdrom. De moment, i en les properes hores, hi haurà una reunió entre els tres alcaldes i el Govern català. A la trobada també hi aniran representants de l'aeroport i l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.
Recordem que la Diputació de Lleida, per boca del seu president, Isidre Gavin, ja havia posicionat el municipi d'Alfés (el Segrià) com una seriosa possibilitat d'acollir l'aeroport.
http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=178224
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
----------------------------
Acord per aplicar a Sabadell un pla de millora de l'aeroport
a Pactades cinc mesures urgents a Els municipis afectats no renuncien a un futur trasllat de la pista
Josep MariaCodina
Els alcaldes de Sant Quirze del Vallès, Sebastià Ruiz, de Badia, José Luis Jimeno, i de Barberà, José Antonio Robles, van arribar ahir a un principi d'acord amb el Secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per aplicar cinc mesures en els pròxims dies i disminuir els efectes negatius de l'aeroport sobre les tres poblacions vallesanes.
Arran de l'accident d'una avioneta la setmana passada al centre de Badia, les ciutats limítrofs amb l'aeròdrom s'han mobilitzat per millorar la seguretat i reduir el soroll a la zona. Amb tot, els tres alcaldes no renuncien al trasllat de l'aeroport a llarg termini, tot i que el govern va reiterar que l'equipament representa un punt "estratègic" per a la comunicació aèria catalana, i el seu trasllat no es qüestiona.
A la reunió, impulsada per l'alcalde de Sabadell i a la qual també van assistir representants de l'aeroport i d'AENA, es va acordar estudiar el canvi d'orientació de la pista, traslladar les activitats docents i de formació a d'altres aeròdroms, modificar el trajecte dels avions perquè no sobrevolin zones habitades, no fer ni exhibicions ni festivals aeris i utilitzar silenciadors per reduir l'impacte sonor dels aparells de transport.
Aquests acords, d'aplicació immediata, són similars als que els alcaldes van aconseguir del ministeri de Foment dimecres al vespre. Després de la reunió el secretari d'Estat de Transports, Fernando Palao, no va descartar la possibilitat que en un futur es traslladi l'aeroport, tot i que ho va supeditar a la decisió i necessitats de la Generalitat i al suport de totes les parts.
Silenciadors
Palao es va comprometre que Aviació Civil vetllarà per la utilització de silenciadors en els aparells. També es va comprometre a posar en marxa un sistema d'aproximació lumínica que permetria aterrar des de més alçada i disminuir el soroll. I, finalment, es va comprometre a prohibir la celebració de tota mena d'espectacles aeris.
Per a aquest diumenge ja hi ha prevista la Festa del Cel a Barcelona, i alguns dels avions que hi participaran s'enlairaran i prendran terra des de Sabadell. Per això els veïns, tot i mostrar la seva satisfacció continguda pels acords, han convocat una marxa que sortirà simultàniament de Sant Quirze i de Badia i es trobaran a les portes de l'aeroport de Sabadell, on celebraran una concentració. Alguns ajuntaments no han descartat tenir representació a la manifestació.
Alcaldes i veïns coincideixen a dir que les noves mesures milloraran la seguretat i disminuirà el soroll a les poblacions, mentre que l'aeroport sosté que la seguretat a l'entorn de les instal·lacions "està molt per damunt de la que hi ha en d'altres activitats laborals, socials o esportives" i acusa d'"alarmistes" alguns representants polítics.
----------------------------
Acord per aplicar a Sabadell un pla de millora de l'aeroport
a Pactades cinc mesures urgents a Els municipis afectats no renuncien a un futur trasllat de la pista
Josep MariaCodina
Els alcaldes de Sant Quirze del Vallès, Sebastià Ruiz, de Badia, José Luis Jimeno, i de Barberà, José Antonio Robles, van arribar ahir a un principi d'acord amb el Secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per aplicar cinc mesures en els pròxims dies i disminuir els efectes negatius de l'aeroport sobre les tres poblacions vallesanes.
Arran de l'accident d'una avioneta la setmana passada al centre de Badia, les ciutats limítrofs amb l'aeròdrom s'han mobilitzat per millorar la seguretat i reduir el soroll a la zona. Amb tot, els tres alcaldes no renuncien al trasllat de l'aeroport a llarg termini, tot i que el govern va reiterar que l'equipament representa un punt "estratègic" per a la comunicació aèria catalana, i el seu trasllat no es qüestiona.
A la reunió, impulsada per l'alcalde de Sabadell i a la qual també van assistir representants de l'aeroport i d'AENA, es va acordar estudiar el canvi d'orientació de la pista, traslladar les activitats docents i de formació a d'altres aeròdroms, modificar el trajecte dels avions perquè no sobrevolin zones habitades, no fer ni exhibicions ni festivals aeris i utilitzar silenciadors per reduir l'impacte sonor dels aparells de transport.
Aquests acords, d'aplicació immediata, són similars als que els alcaldes van aconseguir del ministeri de Foment dimecres al vespre. Després de la reunió el secretari d'Estat de Transports, Fernando Palao, no va descartar la possibilitat que en un futur es traslladi l'aeroport, tot i que ho va supeditar a la decisió i necessitats de la Generalitat i al suport de totes les parts.
Silenciadors
Palao es va comprometre que Aviació Civil vetllarà per la utilització de silenciadors en els aparells. També es va comprometre a posar en marxa un sistema d'aproximació lumínica que permetria aterrar des de més alçada i disminuir el soroll. I, finalment, es va comprometre a prohibir la celebració de tota mena d'espectacles aeris.
Per a aquest diumenge ja hi ha prevista la Festa del Cel a Barcelona, i alguns dels avions que hi participaran s'enlairaran i prendran terra des de Sabadell. Per això els veïns, tot i mostrar la seva satisfacció continguda pels acords, han convocat una marxa que sortirà simultàniament de Sant Quirze i de Badia i es trobaran a les portes de l'aeroport de Sabadell, on celebraran una concentració. Alguns ajuntaments no han descartat tenir representació a la manifestació.
Alcaldes i veïns coincideixen a dir que les noves mesures milloraran la seguretat i disminuirà el soroll a les poblacions, mentre que l'aeroport sosté que la seguretat a l'entorn de les instal·lacions "està molt per damunt de la que hi ha en d'altres activitats laborals, socials o esportives" i acusa d'"alarmistes" alguns representants polítics.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
----------------------------
La Generalitat preveu fer un nou aeroport al Bages per alleugerir el de Sabadell
El conseller Manel Nadal reitera als alcaldes vallesans que el govern descarta el tancament
VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveu construir un aeroport al Bages i potenciar el d'Òdena, a l'Anoia, per reduir l'activitat del de Sabadell. Aquest va ser un dels compromisos adoptats pel secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, durant la reunió que va mantenir ahir amb els tres alcaldes que demanen el tancament de l'aeroport vallesà després de l'accident mortal de la setmana passada -José Luis Jimeno (Badia), José Antonio Robles (Barberà) i Sebastià Ruiz (Sant Quirze)- i l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos. El govern també estudiarà la reorientació de la pista i alternatives de vol.
En la reunió feta al Departament de Política Territorial, hi va assistir també un representant d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) i el director de l'aeroport de Sabadell, Antonio Navarro. Nadal els va explicar que el govern tripartit està revisant el pla director d'aeroports aprovat per CiU i que aquesta modificació preveu la construcció d'un aeroport a la comarca del Bages -la ubicació encara s'està estudiant- i la potenciació del que ja hi ha a l'Anoia. Nadal els va aclarir, però, que aquestes dues pistes complementàries en cap cas significaran el tancament de l'aeroport de Sabadell tal com havia arribat a plantejar el secretari general de Transports del Ministeri de Foment, Fernando Palau, durant una reunió feta dimecres a Madrid amb els alcaldes de Badia, Barberà i Sant Quirze. Palau va supeditar l'acord final sobre el trasllat a la decisió de la Generalitat i ahir Nadal, que ja havia dit que l'aeroport de Sabadell és una peça «imprescindible», va tornar a descartar aquesta possibilitat.
Durant la reunió, tant el govern com AENA es van comprometre a estudiar com reorientar la pista i plantejar alternatives de vol per millorar la seguretat i evitar que els avions sobrevolin zones urbanes. També van acordar, com ja s'havia compromès també Foment a Madrid, la suspensió de totes les activitats acrobàtiques del festival aeri i la utilització de silenciadors per als avions.
Dels quatre alcaldes que van assistir a la reunió, només Bustos va expressar plena satisfacció pels acords adoptats. «Entre tots treballarem per buscar solucions sota el lideratge del govern de la Generalitat», va manifestar. Els alcaldes de Badia, Barberà i Sant Quirze, però, veuen els compromisos d'ahir com una «solució transitòria» ja que aquests tres municipis, després de l'accident mortal que hi va haver la setmana passada al centre urbà de Badia, continuen reclamant el tancament definitiu de l'aeroport de Sabadell.
------------------------------
Els veïns mantenen la manifestació
Tot i els compromisos d'ahir, les federacions de les associacions veïnals de Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès mantenen la convocatòria de manifestació per a aquest diumenge, que s'acabarà a les dotze del migdia amb una concentració de protesta al mateix aeroport. El lema de la marxa -Contra els accidents, trasllat de l'aeroport. Volem viure en pau, no més morts- evidencia que el moviment veïnal continua apostant pel tancament definitiu. Les tres federacions veïnals han criticat en un comunicat que el secretari general de Transports, Fernando Palau, vetés la seva presència en la reunió celebrada dimecres al vespre a Madrid. Els representants veïnals qualifiquen aquesta decisió de «discriminatòria» i consideren que no encaixa «amb el nou tarannà» que predica el govern socialista.
----------------------------
La Generalitat preveu fer un nou aeroport al Bages per alleugerir el de Sabadell
El conseller Manel Nadal reitera als alcaldes vallesans que el govern descarta el tancament
VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveu construir un aeroport al Bages i potenciar el d'Òdena, a l'Anoia, per reduir l'activitat del de Sabadell. Aquest va ser un dels compromisos adoptats pel secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, durant la reunió que va mantenir ahir amb els tres alcaldes que demanen el tancament de l'aeroport vallesà després de l'accident mortal de la setmana passada -José Luis Jimeno (Badia), José Antonio Robles (Barberà) i Sebastià Ruiz (Sant Quirze)- i l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos. El govern també estudiarà la reorientació de la pista i alternatives de vol.
En la reunió feta al Departament de Política Territorial, hi va assistir també un representant d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) i el director de l'aeroport de Sabadell, Antonio Navarro. Nadal els va explicar que el govern tripartit està revisant el pla director d'aeroports aprovat per CiU i que aquesta modificació preveu la construcció d'un aeroport a la comarca del Bages -la ubicació encara s'està estudiant- i la potenciació del que ja hi ha a l'Anoia. Nadal els va aclarir, però, que aquestes dues pistes complementàries en cap cas significaran el tancament de l'aeroport de Sabadell tal com havia arribat a plantejar el secretari general de Transports del Ministeri de Foment, Fernando Palau, durant una reunió feta dimecres a Madrid amb els alcaldes de Badia, Barberà i Sant Quirze. Palau va supeditar l'acord final sobre el trasllat a la decisió de la Generalitat i ahir Nadal, que ja havia dit que l'aeroport de Sabadell és una peça «imprescindible», va tornar a descartar aquesta possibilitat.
Durant la reunió, tant el govern com AENA es van comprometre a estudiar com reorientar la pista i plantejar alternatives de vol per millorar la seguretat i evitar que els avions sobrevolin zones urbanes. També van acordar, com ja s'havia compromès també Foment a Madrid, la suspensió de totes les activitats acrobàtiques del festival aeri i la utilització de silenciadors per als avions.
Dels quatre alcaldes que van assistir a la reunió, només Bustos va expressar plena satisfacció pels acords adoptats. «Entre tots treballarem per buscar solucions sota el lideratge del govern de la Generalitat», va manifestar. Els alcaldes de Badia, Barberà i Sant Quirze, però, veuen els compromisos d'ahir com una «solució transitòria» ja que aquests tres municipis, després de l'accident mortal que hi va haver la setmana passada al centre urbà de Badia, continuen reclamant el tancament definitiu de l'aeroport de Sabadell.
------------------------------
Els veïns mantenen la manifestació
Tot i els compromisos d'ahir, les federacions de les associacions veïnals de Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès mantenen la convocatòria de manifestació per a aquest diumenge, que s'acabarà a les dotze del migdia amb una concentració de protesta al mateix aeroport. El lema de la marxa -Contra els accidents, trasllat de l'aeroport. Volem viure en pau, no més morts- evidencia que el moviment veïnal continua apostant pel tancament definitiu. Les tres federacions veïnals han criticat en un comunicat que el secretari general de Transports, Fernando Palau, vetés la seva presència en la reunió celebrada dimecres al vespre a Madrid. Els representants veïnals qualifiquen aquesta decisió de «discriminatòria» i consideren que no encaixa «amb el nou tarannà» que predica el govern socialista.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
--------------------------------------
Moren els quatre ocupants d'una avioneta en estavellar-se en uns pisos a Sant Quirze
L'accident va passar un mes després que una altra aeronau caigués a Badia i provoqués dos morts més
C. ALUJU FERRER. Sant Quirze del Vallès
Els quatre ocupants d'una avioneta van morir ahir a la tarda a Sant Quirze després que l'aparell en què viatjaven s'estavellés contra la grua d'un bloc de pisos en construcció al barri de Mas Duran. L'avioneta s'acabava d'enlairar de l'aeroport de Sabadell. El tràgic accident va passar un mes i tres dies després que una altra aeronau, que també acabava de sortir de l'aeroport de Sabadell, caigués a tocar d'uns pisos de Badia i provoqués la mort dels dos ocupants de l'avioneta. La proximitat dels dos accidents en el temps i el fet que des d'aquest municipi vallesà fa anys que es demani el trasllat de l'aeròdrom va fer que els veïns es mostressin indignats i que el Ministeri de Foment ordenés ahir al vespre el tancament provisional de l'equipament.
L'accident va tenir lloc en un dels edificis que s'estan fent a la perllongació del carrer Dolors Monserdà i Vidal, situat a menys de cent metres d'habitatges on ja hi viuen famílies. En un radi de menys d'un quilòmetre també hi ha l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat i un centre comercial.
Segons van explicar testimonis dels fets, l'avioneta va volar uns metres de costat al mateix temps que no aconseguia guanyar altura. La part frontal de l'aparell es va encastar contra el braç de la grua -on va quedar atrapada una part del motor- i tot seguit va caure sobre el quart pis de l'edifici. Es van sentir unes explosions fins que l'avioneta es va cremar i els quatre ocupants van quedar carbonitzats. El pilot era veí de Barcelona, dos dels ocupants residien a Ripollet i el tercer era de Sitges. Els morts tenien entre 30 i 40 anys.
En el moment de l'accident, un grup d'encofradors estaven treballant al quart pis de l'edifici, però, segons va explicar un treballador d'una obra veïna, feia poca estona que s'havien desplaçat a l'altre costat de la planta. Això va fer que cap dels operaris resultés ferit.
Dues hores després de l'accident, la consellera d'Interior, Montserrat Tura, explicava al mateix lloc dels fets que ara caldrà esbrinar per quins motius l'aparell es va estavellar durant la maniobra d'enlairament. Tura no va poder precisar si l'accident el va provocar una errada del pilot o un problema mecànic, i va afegir que Aviació Civil haurà d'investigar com podrien haver influït en l'accident la força i la velocitat del vent, ja que ahir era un dia amb molta visibilitat. La titular d'Interior va mostrar la seva «preocupació» pels dos accidents aeris mortals en pocs dies enmig de zones poblades i va dir que això «genera, raonablement, una certa preocupació entre els veïns dels municipis afectats». L'alcaldessa accidental de Sant Quirze, Elisabet Oliveras, va reclamar «una solució d'emergència» i va dir que el que cal fer amb més celeritat és reduir el nombre de vols i canviar les rutes d'enlairament tal com havien pactat els alcaldes dels municipis afectats amb Foment.
El portaveu de la coordinadora que demana el trasllat de l'aeroport, José Montes, va dir que aquest accident «és una mostra del perill que corren els veïns cada dia».
-----------------------------------------
«Per què hi deixen construir?»
Entre la quantitat de persones que ahir a la tarda s'amuntegaven a les tanques que separen la zona habitada de la zona en construcció de Mas Duran, a Sant Quirze del Vallès, hi havia un parell de joves que parlaven de la conveniència de fer noves construccions a prop de l'aeroport de Sabadell. «Per què hi deixen construir?», es preguntava un d'ells. La solució era, segons l'altre, limitar les obres de nous edificis. La consellera d'Interior, Montserrat Tura, deia minuts més tard davant els mitjans de comunicació que suposava que si s'havia permès construir pisos a la zona on hi havia hagut l'accident devia ser perquè es «compleixen tots els requisits».En canvi, l'alcaldessa accidental de Sant Quirze del Vallès, Elisabet Oliveras, va reclamar «una solució d'emergència» i va dir que el que cal fer amb més celeritat és reduir el nombre de vols i canviar les rutes d'enlairament tal com havien pactat els alcaldes dels municipis afectats amb Foment. Per la seva banda, el portaveu de la coordinadora que demana el trasllat de l'aeroport, José Montes, va dir que aquest accident «és una mostra del perill que corren els veïns cada dia».
----------------------------------------
Foment ordena el tancament provisional de l'aeroport i tres alcaldes reiteren que en volen el trasllat
Badia, Barberà i Sant Quirze exigeixen la restricció del trànsit aeri com s'havia acordat
J.R./C.A.F./J.A.. Sant Quirze del Vallès
El Ministeri de Foment, que gestiona els aeroports de l'Estat mitjançant l'empresa AENA, va ordenar ahir a la nit el tancament provisional de l'aeròdrom de Sabadell «fins que s'aclareixin les circumstàncies de l'accident». Hores abans, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, havia admès que cal «pensar en una ubicació alternativa» per a les activitats lúdiques de l'aeroport. Els alcaldes de Sant Quirze, Badia i Barberà n'exigeixen el tancament.
Per Foment, el primer que s'ha d'aclarir és «la legalitat o no» de les grues situades al solar en què es va estavellar l'avioneta. Segons l'agència Europa Press, el ministeri creu que «la possible existència d'elements no autoritzats en les servituds de vol de l'aeroport aconsellen el tancament provisional».
La reacció del ministeri es va produir hores després que els alcaldes de la zona i la Generalitat ja haguessin expressat el seu parer. Sis morts en un mes per dos accidents de dues avionetes han obligat la Generalitat a reconsiderar la possibilitat de traslladar tota l'activitat lúdica i esportiva -una mitjana de 52.000 operacions anuals de tot tipus- a un altre emplaçament i restringir a l'extinció d'incendis, les emergències mèdiques i a base d'helicòpters l'ús de l'aeròdrom vallesà. Nadal va reiterar ahir que cal potenciar altres aeroports com el d'Òdena o el de la Cerdanya i va afegir-hi que també en farà falta un altre de més proper a Barcelona, a la població bagenca de Fonollosa.
El secretari de Mobilitat va admetre que aquest segon accident farà accelerar els acords als quals van arribar amb els alcaldes de la zona -Badia, Barberà i Sant Quirze- el 29 de setembre -després de l'accident mortal de Badia- sobre l'estudi de la reorientació de la pista i noves alternatives de vol per evitar que els avions sobrevolin les zones urbanes. Precisament, l'alcaldessa accidental de Sant Quirze, Elisabet Oliveras, va explicar ahir que ja tenien prevista una reunió amb Nadal i el secretari general de Transports del Ministeri de Foment, Fernando Palao, però ara «exigeixo que sigui amb caràcter d'urgència». Mentre no arriba la trobada, però, els alcaldes d'aquests tres municipis: Sebastià Ruiz -Sant Quirze-, José Luis Jimeno -Badia- i José Antonio Robles -Barberà- reclamen «de manera urgent el tancament de l'aeroport», i recorden que les mesures de seguretat que van acordar havien de ser «immediates». L'Ajuntament de Sabadell també dóna suport a part de la petició dels alcaldes -no a la del tancament- i va instar Foment a prohibir el vol sobre les ciutats de l'entorn.
--------------------------------------
Moren els quatre ocupants d'una avioneta en estavellar-se en uns pisos a Sant Quirze
L'accident va passar un mes després que una altra aeronau caigués a Badia i provoqués dos morts més
C. ALUJU FERRER. Sant Quirze del Vallès
Els quatre ocupants d'una avioneta van morir ahir a la tarda a Sant Quirze després que l'aparell en què viatjaven s'estavellés contra la grua d'un bloc de pisos en construcció al barri de Mas Duran. L'avioneta s'acabava d'enlairar de l'aeroport de Sabadell. El tràgic accident va passar un mes i tres dies després que una altra aeronau, que també acabava de sortir de l'aeroport de Sabadell, caigués a tocar d'uns pisos de Badia i provoqués la mort dels dos ocupants de l'avioneta. La proximitat dels dos accidents en el temps i el fet que des d'aquest municipi vallesà fa anys que es demani el trasllat de l'aeròdrom va fer que els veïns es mostressin indignats i que el Ministeri de Foment ordenés ahir al vespre el tancament provisional de l'equipament.
L'accident va tenir lloc en un dels edificis que s'estan fent a la perllongació del carrer Dolors Monserdà i Vidal, situat a menys de cent metres d'habitatges on ja hi viuen famílies. En un radi de menys d'un quilòmetre també hi ha l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat i un centre comercial.
Segons van explicar testimonis dels fets, l'avioneta va volar uns metres de costat al mateix temps que no aconseguia guanyar altura. La part frontal de l'aparell es va encastar contra el braç de la grua -on va quedar atrapada una part del motor- i tot seguit va caure sobre el quart pis de l'edifici. Es van sentir unes explosions fins que l'avioneta es va cremar i els quatre ocupants van quedar carbonitzats. El pilot era veí de Barcelona, dos dels ocupants residien a Ripollet i el tercer era de Sitges. Els morts tenien entre 30 i 40 anys.
En el moment de l'accident, un grup d'encofradors estaven treballant al quart pis de l'edifici, però, segons va explicar un treballador d'una obra veïna, feia poca estona que s'havien desplaçat a l'altre costat de la planta. Això va fer que cap dels operaris resultés ferit.
Dues hores després de l'accident, la consellera d'Interior, Montserrat Tura, explicava al mateix lloc dels fets que ara caldrà esbrinar per quins motius l'aparell es va estavellar durant la maniobra d'enlairament. Tura no va poder precisar si l'accident el va provocar una errada del pilot o un problema mecànic, i va afegir que Aviació Civil haurà d'investigar com podrien haver influït en l'accident la força i la velocitat del vent, ja que ahir era un dia amb molta visibilitat. La titular d'Interior va mostrar la seva «preocupació» pels dos accidents aeris mortals en pocs dies enmig de zones poblades i va dir que això «genera, raonablement, una certa preocupació entre els veïns dels municipis afectats». L'alcaldessa accidental de Sant Quirze, Elisabet Oliveras, va reclamar «una solució d'emergència» i va dir que el que cal fer amb més celeritat és reduir el nombre de vols i canviar les rutes d'enlairament tal com havien pactat els alcaldes dels municipis afectats amb Foment.
El portaveu de la coordinadora que demana el trasllat de l'aeroport, José Montes, va dir que aquest accident «és una mostra del perill que corren els veïns cada dia».
-----------------------------------------
«Per què hi deixen construir?»
Entre la quantitat de persones que ahir a la tarda s'amuntegaven a les tanques que separen la zona habitada de la zona en construcció de Mas Duran, a Sant Quirze del Vallès, hi havia un parell de joves que parlaven de la conveniència de fer noves construccions a prop de l'aeroport de Sabadell. «Per què hi deixen construir?», es preguntava un d'ells. La solució era, segons l'altre, limitar les obres de nous edificis. La consellera d'Interior, Montserrat Tura, deia minuts més tard davant els mitjans de comunicació que suposava que si s'havia permès construir pisos a la zona on hi havia hagut l'accident devia ser perquè es «compleixen tots els requisits».En canvi, l'alcaldessa accidental de Sant Quirze del Vallès, Elisabet Oliveras, va reclamar «una solució d'emergència» i va dir que el que cal fer amb més celeritat és reduir el nombre de vols i canviar les rutes d'enlairament tal com havien pactat els alcaldes dels municipis afectats amb Foment. Per la seva banda, el portaveu de la coordinadora que demana el trasllat de l'aeroport, José Montes, va dir que aquest accident «és una mostra del perill que corren els veïns cada dia».
----------------------------------------
Foment ordena el tancament provisional de l'aeroport i tres alcaldes reiteren que en volen el trasllat
Badia, Barberà i Sant Quirze exigeixen la restricció del trànsit aeri com s'havia acordat
J.R./C.A.F./J.A.. Sant Quirze del Vallès
El Ministeri de Foment, que gestiona els aeroports de l'Estat mitjançant l'empresa AENA, va ordenar ahir a la nit el tancament provisional de l'aeròdrom de Sabadell «fins que s'aclareixin les circumstàncies de l'accident». Hores abans, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, havia admès que cal «pensar en una ubicació alternativa» per a les activitats lúdiques de l'aeroport. Els alcaldes de Sant Quirze, Badia i Barberà n'exigeixen el tancament.
Per Foment, el primer que s'ha d'aclarir és «la legalitat o no» de les grues situades al solar en què es va estavellar l'avioneta. Segons l'agència Europa Press, el ministeri creu que «la possible existència d'elements no autoritzats en les servituds de vol de l'aeroport aconsellen el tancament provisional».
La reacció del ministeri es va produir hores després que els alcaldes de la zona i la Generalitat ja haguessin expressat el seu parer. Sis morts en un mes per dos accidents de dues avionetes han obligat la Generalitat a reconsiderar la possibilitat de traslladar tota l'activitat lúdica i esportiva -una mitjana de 52.000 operacions anuals de tot tipus- a un altre emplaçament i restringir a l'extinció d'incendis, les emergències mèdiques i a base d'helicòpters l'ús de l'aeròdrom vallesà. Nadal va reiterar ahir que cal potenciar altres aeroports com el d'Òdena o el de la Cerdanya i va afegir-hi que també en farà falta un altre de més proper a Barcelona, a la població bagenca de Fonollosa.
El secretari de Mobilitat va admetre que aquest segon accident farà accelerar els acords als quals van arribar amb els alcaldes de la zona -Badia, Barberà i Sant Quirze- el 29 de setembre -després de l'accident mortal de Badia- sobre l'estudi de la reorientació de la pista i noves alternatives de vol per evitar que els avions sobrevolin les zones urbanes. Precisament, l'alcaldessa accidental de Sant Quirze, Elisabet Oliveras, va explicar ahir que ja tenien prevista una reunió amb Nadal i el secretari general de Transports del Ministeri de Foment, Fernando Palao, però ara «exigeixo que sigui amb caràcter d'urgència». Mentre no arriba la trobada, però, els alcaldes d'aquests tres municipis: Sebastià Ruiz -Sant Quirze-, José Luis Jimeno -Badia- i José Antonio Robles -Barberà- reclamen «de manera urgent el tancament de l'aeroport», i recorden que les mesures de seguretat que van acordar havien de ser «immediates». L'Ajuntament de Sabadell també dóna suport a part de la petició dels alcaldes -no a la del tancament- i va instar Foment a prohibir el vol sobre les ciutats de l'entorn.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La grua de l'accident de Sant Quirze no tenia autorització
Diari AVUI
-------------
Infraestructura en qüestió El futur d'un recinte de 76 hectàrees al cor del Vallès
ALARMA · Els accidents revifen la por per la proximitat de la pista de Sabadell
REREFONS · Els directius de l'Aeroclub apunten que hi pot haver interessos urbanístics darrere els partidaris del trasllat
Josep Maria Codina / Oriol Pàmies
Dues avionetes accidentades en poc més de 30 dies de diferència, a Badia i Sant Quirze del Vallès, i sis víctimes mortals han exacerbat la discussió pública sobre la pervivència de l'aeròdrom de Sabadell. S'han trencat així cinc anys de tranquil·litat, des que el compromís de l'aeroport per reduir el soroll i augmentar la seguretat va calmar els ànims dels residents a l'entorn. La pugna se centra en si ha de prevaler la funció esportiva i "estratègica" de la instal·lació o bé la seguretat dels milers de persones que viuen al seu voltant, cada vegada més a prop de les pistes.
Els veïns havien aparcat temporalment la reivindicació de traslladar l'aeroport confiant en l'aplicació del compromís d'un canvi en la direcció de les avionetes i de reduir l'impacte sonor per damunt els habitatges. Segons va explicar el president de l'Associació de Veïns de Badia, Andrés Llantada, "només ho devien fer els primers dies, perquè si no no s'explica com després va caure l'avioneta al centre de Badia". Pel que fa a l'aplicació d'aparells silenciadors als avions, una altra de les mesures que havia d'impulsar l'aeroport, Llantada diu que "en devien posar només una dotzena, però és que, a més, actualment hi ha uns 200 vols diaris, uns 72.000 l'any" i per tant, més soroll. Alguns veïns no van poder dissimular la seva desesperació quan el 21 de setembre van veure que l'avioneta va caure a uns escassos deu metres de les cases després que el pilot evités in extremis xocar contra els alts edificis. "Pensàvem que l'aeroport aplicava totes les mesures de seguretat necessàries, però sembla que no n'hi ha prou". L'accident va revifar la sensació d'inseguretat entre els ciutadans i va evidenciar que no s'havien aplicat totes les mesures pactades. Això va fer que tornessin a sortir al carrer els veïns, que van fer una marxa per demanar el trasllat definitiu de l'aeroport lluny dels habitatges.
L'aeroport està situat al terme municipal de Sabadell i a tocar dels de Sant Quirze, Cerdanyola i Barberà, a mig quilòmetre escàs de Badia. Ironies del destí, la protesta ciutadana va coincidir amb la sortida d'alguns avions de l'aeròdrom per participar a la Festa al Cel, hores després d'arribar a un primer compromís de l'administració per suprimir les acrobàcies i els vols d'exhibició.
El que no sospitaven els participants a les mobilitzacions és que tornarien a manifestar-se al cap d'un mes, perquè una altra avioneta amb quatre persones a bord s'estavellaria contra una grua a la zona de Can Duran, a Sant Quirze. Arran d'això les posicions s'han radicalitzat i creix el clam per la clausura definitiva. Fins i tot el govern, que defensava com a "imprescindible" la continuïtat de la instal·lació i feia èmfasi en les mesures correctores, ha passat a parlar de mantenir-hi només la base d'helicòpters d'emergències.
Els responsables de l'aeroport també han canviat de manera de fer. Arran de l'estavellament de Badia van evitar de fer declaracions i només van emetre un comunicat en què recordaven que "mai hi ha hagut cap accident en el qual s'hagués de lamentar víctimes no relacionades directament amb les operacions de vol" a l'entorn de Sabadell. Això continua sent veritat després del segon accident, en què va morir el pilot Albert Galvany i tres amics seus que l'acompanyaven en un vol turístic. Però l'Aeroclub ha passat a manifestar-se en termes molt durs contra l'"alarmisme social no justificat per les estadístiques" que al seu parer generen els dirigents polítics arran de cada sinistre, en paraules del seu president, Carles Martí, que des del primer moment no va dubtar a assenyalar la grua "il·legal" de Sant Quirze com a causant de la topada de l'avioneta Cessna dilluns a la tarda.
Construir sense parar
Pels directius de l'Aeroclub "els que posen en perill les vides són els que construeixen sense parar a Sant Quirze".
També denuncien que s'està construint una gasolinera en la línia de pista pel costat de Barberà. En el fons, suggereixen, els que atien l'oposició a l'aeròdrom busquen alliberar terrenys amb els quals continuar el creixement urbanístic especulatiu en aquest sector del Vallès Occidental.
En una línia intermèdia, l'Ajuntament de Sabadell, amb el suport de la Cambra de Comerç, defensa la continuïtat de l'equipament pel prestigi que dóna i pel seu dinamisme i importància econòmica per a la ciutat. Tot i això, el consistori va voler mostrar la seva cara més dialogant promovent una reunió amb totes les parts implicades i obrint-se a l'aplicació de les mesures correctores pactades.
Les parts enfrontades van acordar cinc mesures d'aplicació immediata, com la de prohibir exhibicions acrobàtiques aèries i demostracions militars i la de reduir els vols privats considerats innecessaris. També es va acordar traslladar les escoles de vol i anar disminuint l'activitat. Altres mesures que els responsables es van comprometre a estudiar eren canviar l'orientació de la pista, la qual cosa permetria que els avions poguessin sortir directament per damunt de l'autopista, i no fer un gir immediatament després d'enlairar-se com han de fer ara.
Abans de resoldre la clausura cautelar, el ministeri de Foment havia apostat per aquest tipus de mesures correctores per disminuir l'impacte de l'aeroport a la comarca i fins i tot es va plantejar el trasllat, tot i que aquest punt el va supeditar a les necessitats de la Generalitat. A Madrid es considerava que si la remodelació de l'equipament havia de ser gaire important, era econòmicament més viable buscar-li un altre emplaçament.
Per la seva banda, els pilots defensen la seva professionalitat i les hores de vol que porten i rebutgen l'acusació d'incomplir les rutes i sobrevolar els habitatges. Els pilots atribueixen a una possible fallada mecànica l'accident del setembre i recorden que les poques víctimes que es produeixen sempre són del seu col·lectiu. Els defensors de l'aeroport recorden que l'equipament era a Sabadell abans que els habitatges de Badia i el creixement de Sant Quirze. El president dels veïns de Badia va rebutjar aquesta opinió perquè segons ell només pot sortir d'algú "amb molt poca sensibilització social" i va dir que ara cal trobar solucions perquè no és culpa seva sinó de l'administració franquista, que va prendre la decisió de construir Badia tan a prop del recinte aeronàutic.
En efecte, als anys 60 es va concebre una ciutat satèl·lit per a 50.000 persones per donar resposta a la falta d'habitatge al Vallès i se la va situar aleatòriament damunt del mapa des de Madrid. Després, la construcció va ser un cúmul de despropòsits que van anar des del pas de l'autopista per la zona un cop urbanitzats els carrers, fins a la impugnació del ministeri de l'Aire pels blocs de la zona de l'aeroport, justament on s'havien projectat els edificis més alts de Badia, que es van haver de traslladar.
Entre el 1997 i el 2002 es van produir cinc accidents d'aparells amb base a Sabadell, tres dels quals van acabar amb la mort dels ocupants. El més greu va ser el d'un helicòpter que el 2002 es va estavellar al Pallars Jussà i en el qual van morir vuit persones. Segons la Federació Aèria Catalana, a Catalunya es concentra entre el 30 i el 40 per cent de l'activitat aèria de tot l'Estat.
Afició secular
L'aeroport de Sabadell es va inaugurar l'estiu de 1934 per donar resposta a una afició ciutadana que té el seu origen el 1910, després del primer vol amb motor a la ciutat del Vallès. El recinte, d'unes 76 hectàrees, té una única pista de 900 metres de longitud per 30 d'amplada, a més d'un carrer paral·lel i una plataforma situada al nord del camp, que serveix d'heliport. En principi estava destinat a l'aviació militar amb un hangar, un taller de reparacions, magatzems i dipòsits de combustible. També hi havia allotjament per a oficials i un edifici principal amb la torre de control. Ara és un equipament destinat al que s'anomena trànsit d'aviació general i en condicions de vol visual.
L'aeròdrom de Sabadell es va obrir el 1979 al trànsit aeri interior i internacional i, amb alts i baixos, des d'aleshores el seu creixement ha estat constant. Acull quatre escoles de vol i dues d'auxiliars i serveis per a l'aviació, que imparteixen diferents cursos dedicats a la formació de pilots d'avió i d'helicòpter o d'auxiliars de vol. Aquestes classes ocupen un 60 per cent de l'activitat aeroportuària, mentre que el 40 per cent restant es distribueix entre vols de publicitat, trànsit, fotografia, aerotaxis, vols privats i serveis, vols institucionals i d'emergències i viatges esportius i privats. L'aeroport també és obert al trànsit civil internacional, tot i que s'ha de demanar permís amb antelació. Segons dades de l'aeroport, el trànsit de les aeronaus està sotmès a la demanda que es produeix des de les escoles de pilots, uns vols que en els darrers anys han experimentat un creixement continuat. Entre el 1995 i el 2000 es va detectar un lleuger descens anual, tot i arribar a les gairebé 43.000 operacions. El 2001 hi va haver un augment significatiu que va durar fins al 2003, en què es van fer 51.901 operacions.
En la primera versió del pla d'aeroports de Catalunya, el de Sabadell hi figura destinat a l'aviació en general i esportiva amb similar importància que els aeròdroms d'Igualada, la Cerdanya i Sant Fruitós de Bages, i els previstos a la Selva, l'Empordà, Cervera i Tremp. En la seva redacció inicial ja es preveia alliberar de vols el de Sabadell al "trobar-se en zones densament poblades". El pla, elaborat per l'anterior govern, està sent revisat per l'actual, que busca l'emplaçament per a un nou aeroport a la perifèria de la regió metropolitana, sense prescindir del tot de les instal·lacions vallesanes. Els estudis preliminars situen aquesta instal·lació al terme de Fonollosa, al Bages.
-------------
Infraestructura en qüestió El futur d'un recinte de 76 hectàrees al cor del Vallès
ALARMA · Els accidents revifen la por per la proximitat de la pista de Sabadell
REREFONS · Els directius de l'Aeroclub apunten que hi pot haver interessos urbanístics darrere els partidaris del trasllat
Josep Maria Codina / Oriol Pàmies
Dues avionetes accidentades en poc més de 30 dies de diferència, a Badia i Sant Quirze del Vallès, i sis víctimes mortals han exacerbat la discussió pública sobre la pervivència de l'aeròdrom de Sabadell. S'han trencat així cinc anys de tranquil·litat, des que el compromís de l'aeroport per reduir el soroll i augmentar la seguretat va calmar els ànims dels residents a l'entorn. La pugna se centra en si ha de prevaler la funció esportiva i "estratègica" de la instal·lació o bé la seguretat dels milers de persones que viuen al seu voltant, cada vegada més a prop de les pistes.
Els veïns havien aparcat temporalment la reivindicació de traslladar l'aeroport confiant en l'aplicació del compromís d'un canvi en la direcció de les avionetes i de reduir l'impacte sonor per damunt els habitatges. Segons va explicar el president de l'Associació de Veïns de Badia, Andrés Llantada, "només ho devien fer els primers dies, perquè si no no s'explica com després va caure l'avioneta al centre de Badia". Pel que fa a l'aplicació d'aparells silenciadors als avions, una altra de les mesures que havia d'impulsar l'aeroport, Llantada diu que "en devien posar només una dotzena, però és que, a més, actualment hi ha uns 200 vols diaris, uns 72.000 l'any" i per tant, més soroll. Alguns veïns no van poder dissimular la seva desesperació quan el 21 de setembre van veure que l'avioneta va caure a uns escassos deu metres de les cases després que el pilot evités in extremis xocar contra els alts edificis. "Pensàvem que l'aeroport aplicava totes les mesures de seguretat necessàries, però sembla que no n'hi ha prou". L'accident va revifar la sensació d'inseguretat entre els ciutadans i va evidenciar que no s'havien aplicat totes les mesures pactades. Això va fer que tornessin a sortir al carrer els veïns, que van fer una marxa per demanar el trasllat definitiu de l'aeroport lluny dels habitatges.
L'aeroport està situat al terme municipal de Sabadell i a tocar dels de Sant Quirze, Cerdanyola i Barberà, a mig quilòmetre escàs de Badia. Ironies del destí, la protesta ciutadana va coincidir amb la sortida d'alguns avions de l'aeròdrom per participar a la Festa al Cel, hores després d'arribar a un primer compromís de l'administració per suprimir les acrobàcies i els vols d'exhibició.
El que no sospitaven els participants a les mobilitzacions és que tornarien a manifestar-se al cap d'un mes, perquè una altra avioneta amb quatre persones a bord s'estavellaria contra una grua a la zona de Can Duran, a Sant Quirze. Arran d'això les posicions s'han radicalitzat i creix el clam per la clausura definitiva. Fins i tot el govern, que defensava com a "imprescindible" la continuïtat de la instal·lació i feia èmfasi en les mesures correctores, ha passat a parlar de mantenir-hi només la base d'helicòpters d'emergències.
Els responsables de l'aeroport també han canviat de manera de fer. Arran de l'estavellament de Badia van evitar de fer declaracions i només van emetre un comunicat en què recordaven que "mai hi ha hagut cap accident en el qual s'hagués de lamentar víctimes no relacionades directament amb les operacions de vol" a l'entorn de Sabadell. Això continua sent veritat després del segon accident, en què va morir el pilot Albert Galvany i tres amics seus que l'acompanyaven en un vol turístic. Però l'Aeroclub ha passat a manifestar-se en termes molt durs contra l'"alarmisme social no justificat per les estadístiques" que al seu parer generen els dirigents polítics arran de cada sinistre, en paraules del seu president, Carles Martí, que des del primer moment no va dubtar a assenyalar la grua "il·legal" de Sant Quirze com a causant de la topada de l'avioneta Cessna dilluns a la tarda.
Construir sense parar
Pels directius de l'Aeroclub "els que posen en perill les vides són els que construeixen sense parar a Sant Quirze".
També denuncien que s'està construint una gasolinera en la línia de pista pel costat de Barberà. En el fons, suggereixen, els que atien l'oposició a l'aeròdrom busquen alliberar terrenys amb els quals continuar el creixement urbanístic especulatiu en aquest sector del Vallès Occidental.
En una línia intermèdia, l'Ajuntament de Sabadell, amb el suport de la Cambra de Comerç, defensa la continuïtat de l'equipament pel prestigi que dóna i pel seu dinamisme i importància econòmica per a la ciutat. Tot i això, el consistori va voler mostrar la seva cara més dialogant promovent una reunió amb totes les parts implicades i obrint-se a l'aplicació de les mesures correctores pactades.
Les parts enfrontades van acordar cinc mesures d'aplicació immediata, com la de prohibir exhibicions acrobàtiques aèries i demostracions militars i la de reduir els vols privats considerats innecessaris. També es va acordar traslladar les escoles de vol i anar disminuint l'activitat. Altres mesures que els responsables es van comprometre a estudiar eren canviar l'orientació de la pista, la qual cosa permetria que els avions poguessin sortir directament per damunt de l'autopista, i no fer un gir immediatament després d'enlairar-se com han de fer ara.
Abans de resoldre la clausura cautelar, el ministeri de Foment havia apostat per aquest tipus de mesures correctores per disminuir l'impacte de l'aeroport a la comarca i fins i tot es va plantejar el trasllat, tot i que aquest punt el va supeditar a les necessitats de la Generalitat. A Madrid es considerava que si la remodelació de l'equipament havia de ser gaire important, era econòmicament més viable buscar-li un altre emplaçament.
Per la seva banda, els pilots defensen la seva professionalitat i les hores de vol que porten i rebutgen l'acusació d'incomplir les rutes i sobrevolar els habitatges. Els pilots atribueixen a una possible fallada mecànica l'accident del setembre i recorden que les poques víctimes que es produeixen sempre són del seu col·lectiu. Els defensors de l'aeroport recorden que l'equipament era a Sabadell abans que els habitatges de Badia i el creixement de Sant Quirze. El president dels veïns de Badia va rebutjar aquesta opinió perquè segons ell només pot sortir d'algú "amb molt poca sensibilització social" i va dir que ara cal trobar solucions perquè no és culpa seva sinó de l'administració franquista, que va prendre la decisió de construir Badia tan a prop del recinte aeronàutic.
En efecte, als anys 60 es va concebre una ciutat satèl·lit per a 50.000 persones per donar resposta a la falta d'habitatge al Vallès i se la va situar aleatòriament damunt del mapa des de Madrid. Després, la construcció va ser un cúmul de despropòsits que van anar des del pas de l'autopista per la zona un cop urbanitzats els carrers, fins a la impugnació del ministeri de l'Aire pels blocs de la zona de l'aeroport, justament on s'havien projectat els edificis més alts de Badia, que es van haver de traslladar.
Entre el 1997 i el 2002 es van produir cinc accidents d'aparells amb base a Sabadell, tres dels quals van acabar amb la mort dels ocupants. El més greu va ser el d'un helicòpter que el 2002 es va estavellar al Pallars Jussà i en el qual van morir vuit persones. Segons la Federació Aèria Catalana, a Catalunya es concentra entre el 30 i el 40 per cent de l'activitat aèria de tot l'Estat.
Afició secular
L'aeroport de Sabadell es va inaugurar l'estiu de 1934 per donar resposta a una afició ciutadana que té el seu origen el 1910, després del primer vol amb motor a la ciutat del Vallès. El recinte, d'unes 76 hectàrees, té una única pista de 900 metres de longitud per 30 d'amplada, a més d'un carrer paral·lel i una plataforma situada al nord del camp, que serveix d'heliport. En principi estava destinat a l'aviació militar amb un hangar, un taller de reparacions, magatzems i dipòsits de combustible. També hi havia allotjament per a oficials i un edifici principal amb la torre de control. Ara és un equipament destinat al que s'anomena trànsit d'aviació general i en condicions de vol visual.
L'aeròdrom de Sabadell es va obrir el 1979 al trànsit aeri interior i internacional i, amb alts i baixos, des d'aleshores el seu creixement ha estat constant. Acull quatre escoles de vol i dues d'auxiliars i serveis per a l'aviació, que imparteixen diferents cursos dedicats a la formació de pilots d'avió i d'helicòpter o d'auxiliars de vol. Aquestes classes ocupen un 60 per cent de l'activitat aeroportuària, mentre que el 40 per cent restant es distribueix entre vols de publicitat, trànsit, fotografia, aerotaxis, vols privats i serveis, vols institucionals i d'emergències i viatges esportius i privats. L'aeroport també és obert al trànsit civil internacional, tot i que s'ha de demanar permís amb antelació. Segons dades de l'aeroport, el trànsit de les aeronaus està sotmès a la demanda que es produeix des de les escoles de pilots, uns vols que en els darrers anys han experimentat un creixement continuat. Entre el 1995 i el 2000 es va detectar un lleuger descens anual, tot i arribar a les gairebé 43.000 operacions. El 2001 hi va haver un augment significatiu que va durar fins al 2003, en què es van fer 51.901 operacions.
En la primera versió del pla d'aeroports de Catalunya, el de Sabadell hi figura destinat a l'aviació en general i esportiva amb similar importància que els aeròdroms d'Igualada, la Cerdanya i Sant Fruitós de Bages, i els previstos a la Selva, l'Empordà, Cervera i Tremp. En la seva redacció inicial ja es preveia alliberar de vols el de Sabadell al "trobar-se en zones densament poblades". El pla, elaborat per l'anterior govern, està sent revisat per l'actual, que busca l'emplaçament per a un nou aeroport a la perifèria de la regió metropolitana, sense prescindir del tot de les instal·lacions vallesanes. Els estudis preliminars situen aquesta instal·lació al terme de Fonollosa, al Bages.
El diari AVUI, ha publicat (al menys per internet) dues noticies iguals o quasi,
he publicat ací al Fòrum la que m'ha semblat la més complerta.
Tv3, a les vuit del matí, ha parlat d'aquest assumpte amb el Delegat del
Gobern.
Ara estan en directe: Jose Antonio ROBLES, alcalde Barberà del Vallès Antoni MORRAL, alcalde Cerdanyola del Vallès Joan Carles SANCHEZ, primer tinent d¿alcalde Sabadell Manuel MUÑOZ, pres Fed. Ass. Veïns Barberà del Vallès Andrés LLANTADA, pres. Ass. Veïns Badia del Vallès David CAMINAL, membre Fed. Ass. Veïns St. Quirze del Vallès Carles MARTÍ, pres. Aeroclub Sabadell Sílvia SECALL Tema: L¿aeròdrom de Sabadell, un perill públic?
Creieu que, " entre tots ho faran tot?"
he publicat ací al Fòrum la que m'ha semblat la més complerta.
Tv3, a les vuit del matí, ha parlat d'aquest assumpte amb el Delegat del
Gobern.
Ara estan en directe: Jose Antonio ROBLES, alcalde Barberà del Vallès Antoni MORRAL, alcalde Cerdanyola del Vallès Joan Carles SANCHEZ, primer tinent d¿alcalde Sabadell Manuel MUÑOZ, pres Fed. Ass. Veïns Barberà del Vallès Andrés LLANTADA, pres. Ass. Veïns Badia del Vallès David CAMINAL, membre Fed. Ass. Veïns St. Quirze del Vallès Carles MARTÍ, pres. Aeroclub Sabadell Sílvia SECALL Tema: L¿aeròdrom de Sabadell, un perill públic?
Creieu que, " entre tots ho faran tot?"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'aeroport de Sabadell es queda sense pràctiques de vol
• Foment pacta amb municipis i Generalitat reobrir la instal.lació d'aquí a un mes i millorar-ne la seguretat
• Uns 500 treballadors i usuaris van tallar l'autopista C-58 per exigir l'obertura immediata de l'aeròdrom
ANTONIA PEÑA
SABADELL
El Ministeri de Foment i els ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze, Barberà i Badia van acordar ahir reobrir l'aeroport de Sabadell d'aquí a un mes i traslladar al més aviat possible les pràctiques d'escoles de pilots a altres llocs menys urbanitzats. La instal.lació, tancada cautelarment des que dilluns una avioneta es va estavellar contra una grua no autoritzada a Sant Quirze, seguirà la seva activitat una vegada retirades totes les grues i obstacles que envaeixen el perímetre de seguretat aèria. Els helicòpters comercials i de serveis d'emergències podran tornar a operar des d'avui amb normalitat.
TRASPÀS DE GESTIÓ
El secretari general de Transports de Foment, Fernando Palao, i el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, van pactar el preacord que ahir van ratificar els respectius alcaldes. El conveni estableix a més el traspàs al Govern de la gestió de la instal.lació, que ja no dependrà d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) en un termini d'entre sis mesos i un any. Fins aleshores, AENA mantindrà el pla d'inversions en marxa.
Aquesta nova situació obligarà Foment a resoldre tots els expedients pendents i els ajuntaments a obligar a desmantellar totes les grues i obstacles il.legals segons la servitud aeronàutica abans de la reobertura per a l'aviació general i esportiva. El conveni preveu negociacions per fixar el termini de trasllat de les pràctiques de vol de les escoles de pilots i "algunes activitats de l'aeroclub i les empreses vinculades" a la regió metropolitana, Òdena o al Bages.
L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos (PSC), va explicar que l'aeroport "mantindrà l'activitat" però traslladarà aquelles "que provoquen mo- lèsties i sensació d'inseguretat en els veïns", a més d'impulsar les activitats museístiques i de formació universitària.
El tancament cautelar de l'aeroport de Sabadell ha desfermat la indignació dels principals afectats, els treballadors i els usuaris de la instal.lació. El col.lectiu, al voltant de 350 persones, va exigir ahir a la tarda a Foment la "reobertura immediata" de l'aeròdrom, unes quantes hores abans que se celebrés la reunió a Madrid.
Més de 500 persones es van concentrar a la instal.lació i, després d'un minut de silenci en record de les quatre víctimes mortals, es van manifestar fins a l'autopista C-58. Allà van tallar les dues calçades i van provocar el caos viari al coincidir amb l'operació sortida. Les cues van afectar l'AP-7 i van superar els cinc quilòmetres.
PANCARTES
Les 25 empreses ubicades a la instal.lació vallesana s'uniran en una associació i van afirmar que estaven disposades a tot per defensar la continuïtat de l'aeroport "sense cap restricció". Les pancartes resumien el sentiment dels defensors del recinte, que es consideren víctimes d'aquesta situació: No al mobbing contra l'aeroport, Més seguretat, menys especulació, Ministra de Foment ¡¡¡Covarda!!!, 350 famílies en perill. Culpable: alcalde de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, L'aeroport legal. Les grues il.legals i Estarien vius.
Francesc Abadias, president del comitè d'AENA als aeroports de Barcelona i Sabadell, hi va assistir i va reivindicar que el recinte "és segur. La inseguretat ve de fora", va afegir. Durant el tall de trànsit, alguns conductors volien passar i hi va haver moments de tensió amb diversos manifestants.
• Foment pacta amb municipis i Generalitat reobrir la instal.lació d'aquí a un mes i millorar-ne la seguretat
• Uns 500 treballadors i usuaris van tallar l'autopista C-58 per exigir l'obertura immediata de l'aeròdrom
ANTONIA PEÑA
SABADELL
El Ministeri de Foment i els ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze, Barberà i Badia van acordar ahir reobrir l'aeroport de Sabadell d'aquí a un mes i traslladar al més aviat possible les pràctiques d'escoles de pilots a altres llocs menys urbanitzats. La instal.lació, tancada cautelarment des que dilluns una avioneta es va estavellar contra una grua no autoritzada a Sant Quirze, seguirà la seva activitat una vegada retirades totes les grues i obstacles que envaeixen el perímetre de seguretat aèria. Els helicòpters comercials i de serveis d'emergències podran tornar a operar des d'avui amb normalitat.
TRASPÀS DE GESTIÓ
El secretari general de Transports de Foment, Fernando Palao, i el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, van pactar el preacord que ahir van ratificar els respectius alcaldes. El conveni estableix a més el traspàs al Govern de la gestió de la instal.lació, que ja no dependrà d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) en un termini d'entre sis mesos i un any. Fins aleshores, AENA mantindrà el pla d'inversions en marxa.
Aquesta nova situació obligarà Foment a resoldre tots els expedients pendents i els ajuntaments a obligar a desmantellar totes les grues i obstacles il.legals segons la servitud aeronàutica abans de la reobertura per a l'aviació general i esportiva. El conveni preveu negociacions per fixar el termini de trasllat de les pràctiques de vol de les escoles de pilots i "algunes activitats de l'aeroclub i les empreses vinculades" a la regió metropolitana, Òdena o al Bages.
L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos (PSC), va explicar que l'aeroport "mantindrà l'activitat" però traslladarà aquelles "que provoquen mo- lèsties i sensació d'inseguretat en els veïns", a més d'impulsar les activitats museístiques i de formació universitària.
El tancament cautelar de l'aeroport de Sabadell ha desfermat la indignació dels principals afectats, els treballadors i els usuaris de la instal.lació. El col.lectiu, al voltant de 350 persones, va exigir ahir a la tarda a Foment la "reobertura immediata" de l'aeròdrom, unes quantes hores abans que se celebrés la reunió a Madrid.
Més de 500 persones es van concentrar a la instal.lació i, després d'un minut de silenci en record de les quatre víctimes mortals, es van manifestar fins a l'autopista C-58. Allà van tallar les dues calçades i van provocar el caos viari al coincidir amb l'operació sortida. Les cues van afectar l'AP-7 i van superar els cinc quilòmetres.
PANCARTES
Les 25 empreses ubicades a la instal.lació vallesana s'uniran en una associació i van afirmar que estaven disposades a tot per defensar la continuïtat de l'aeroport "sense cap restricció". Les pancartes resumien el sentiment dels defensors del recinte, que es consideren víctimes d'aquesta situació: No al mobbing contra l'aeroport, Més seguretat, menys especulació, Ministra de Foment ¡¡¡Covarda!!!, 350 famílies en perill. Culpable: alcalde de Sant Quirze, Sebastià Ruiz, L'aeroport legal. Les grues il.legals i Estarien vius.
Francesc Abadias, president del comitè d'AENA als aeroports de Barcelona i Sabadell, hi va assistir i va reivindicar que el recinte "és segur. La inseguretat ve de fora", va afegir. Durant el tall de trànsit, alguns conductors volien passar i hi va haver moments de tensió amb diversos manifestants.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La noticia publicada, entre altres coses diu:
"Aquesta nova situació obligarà Foment a resoldre tots els expedients pendents i els ajuntaments a obligar a desmantellar totes les grues i obstacles il.legals segons la servitud aeronàutica abans de la reobertura per a l'aviació general i esportiva. El conveni preveu negociacions per fixar el termini de trasllat de les pràctiques de vol de les escoles de pilots i "algunes activitats de l'aeroclub i les empreses vinculades" a la regió metropolitana, Òdena o al Bages."
Si s'aplica aquesta resolució, no haurem guanyat res. [En primer lloc desmantellar tots els obstacles il.legals, abans de la reobertura per a "l'aviació general i esportiva" ] Aquest proposit és el pitxor de tots, aviació esportiva correspon a "pilots" que volen els caps de setmana per afició, no professional. En canvi les práctiques de vol de les escoles de pilots i emergències (que volen trasladar) son pilots professionals amb moltes hores de vol que és preparen per la "aviació comercial" amb instructors de gran categoria i equips de treballadors altament qualificats que, anirian al acomiadament.
"Aquesta nova situació obligarà Foment a resoldre tots els expedients pendents i els ajuntaments a obligar a desmantellar totes les grues i obstacles il.legals segons la servitud aeronàutica abans de la reobertura per a l'aviació general i esportiva. El conveni preveu negociacions per fixar el termini de trasllat de les pràctiques de vol de les escoles de pilots i "algunes activitats de l'aeroclub i les empreses vinculades" a la regió metropolitana, Òdena o al Bages."
Si s'aplica aquesta resolució, no haurem guanyat res. [En primer lloc desmantellar tots els obstacles il.legals, abans de la reobertura per a "l'aviació general i esportiva" ] Aquest proposit és el pitxor de tots, aviació esportiva correspon a "pilots" que volen els caps de setmana per afició, no professional. En canvi les práctiques de vol de les escoles de pilots i emergències (que volen trasladar) son pilots professionals amb moltes hores de vol que és preparen per la "aviació comercial" amb instructors de gran categoria i equips de treballadors altament qualificats que, anirian al acomiadament.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
---------------------------------
Foment traspassarà l'aeroport de Sabadell d'aquí a mig any
El govern català gestionarà llavors l'aeròdrom. Els veïns, satisfets amb l'acord
Josep Maria Codina
L'aeroport de Sabadell passarà a ser gestionat pel govern d'aquí a sis mesos. El ministeri de Foment traspassarà les competències sobre l'aeròdrom a la Generalitat perquè l'equipament no és "d'interès general". Així ho va confirmar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, arran d'una pregunta del senador de CiU, Jordi Casas, sobre el futur de l'aeròdrom. Casas va demanar que no es desviï el debat amb "falses expectatives immobiliàries, d'altra banda impossibles en un terreny públic".
Paral·lelament, l'Ajuntament de Sabadell va presentar ahir als veïns el contingut del preacord assolit el 28 d'octubre amb el ministeri, que redueix l'activitat de l'aeroport en un 90%. La proposta, pendent de ratificació, preveu la reobertura immediata de l'heliport i estableix un termini d'un mes per a operacions de l'aviació general i esportiva. L'acord no preveu cap tancament, però sí el trasllat d'activitats molestes. A canvi, els Ajuntaments compliran les servituds aeronàutiques.
Els veïns van sortir satisfets de la trobada amb els alcaldes de les cinc ciutats afectades: Badia, Barberà, Sant Quirze, Cerdanyola i Sabadell. Sobretot de la reducció de vols, que passarien dels 150 actuals a uns 15 vols diaris. Segons el president de l'Associació de Veïns de Badia, Andrés Llantada, les mesures "satisfan les nostres demandes". Mentrestant, la Plataforma de Treballadors i Usuaris de l'aeroport es va concentrar ahir i continuarà promovent mobilitzacions contra "l'actual situació irregular que obeeix a interessos aliens a l'aviació", explica un portaveu dels treballadors.
---------------------------------
Foment traspassarà l'aeroport de Sabadell d'aquí a mig any
El govern català gestionarà llavors l'aeròdrom. Els veïns, satisfets amb l'acord
Josep Maria Codina
L'aeroport de Sabadell passarà a ser gestionat pel govern d'aquí a sis mesos. El ministeri de Foment traspassarà les competències sobre l'aeròdrom a la Generalitat perquè l'equipament no és "d'interès general". Així ho va confirmar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, arran d'una pregunta del senador de CiU, Jordi Casas, sobre el futur de l'aeròdrom. Casas va demanar que no es desviï el debat amb "falses expectatives immobiliàries, d'altra banda impossibles en un terreny públic".
Paral·lelament, l'Ajuntament de Sabadell va presentar ahir als veïns el contingut del preacord assolit el 28 d'octubre amb el ministeri, que redueix l'activitat de l'aeroport en un 90%. La proposta, pendent de ratificació, preveu la reobertura immediata de l'heliport i estableix un termini d'un mes per a operacions de l'aviació general i esportiva. L'acord no preveu cap tancament, però sí el trasllat d'activitats molestes. A canvi, els Ajuntaments compliran les servituds aeronàutiques.
Els veïns van sortir satisfets de la trobada amb els alcaldes de les cinc ciutats afectades: Badia, Barberà, Sant Quirze, Cerdanyola i Sabadell. Sobretot de la reducció de vols, que passarien dels 150 actuals a uns 15 vols diaris. Segons el president de l'Associació de Veïns de Badia, Andrés Llantada, les mesures "satisfan les nostres demandes". Mentrestant, la Plataforma de Treballadors i Usuaris de l'aeroport es va concentrar ahir i continuarà promovent mobilitzacions contra "l'actual situació irregular que obeeix a interessos aliens a l'aviació", explica un portaveu dels treballadors.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Del 20 minutos:
----------------------------------
Protestas a favor y en contra del aeropuerto
Los trabajadores piden la reapertura
Las asociaciones vecinales de Badia, Barber, Cerdanyola, Sabadell y Sant Quirze del Vallès anunciaron ayer que mantendrán las manifestaciones hasta lograr que la Generalitat y el Ministerio de Fomento cumplan el preacuerdo que obligará al desalojo paulatino del aeropuerto de Sabadell.
«Queremos evitar que se pase por encima de la seguridad de los habitantes» del entorno del aeropuerto, mantienen los vecinos que apoyaron que las actividades se trasladen de forma progresiva, según los compromisos adquiridos.
Por su parte, unos 300 trabajadores se manifestaron para reclamar que se vuelvan a abrir las instalaciones clausuradas tras el accidente. Los afectados consideran «injustificado» que 300 familias y 25 empresas queden en el paro por la falta de gestión de AENA. El aeropuerto ha cifrado en más de un millón de euros las pérdidas por el cierre.
----------------------------------
Protestas a favor y en contra del aeropuerto
Los trabajadores piden la reapertura
Las asociaciones vecinales de Badia, Barber, Cerdanyola, Sabadell y Sant Quirze del Vallès anunciaron ayer que mantendrán las manifestaciones hasta lograr que la Generalitat y el Ministerio de Fomento cumplan el preacuerdo que obligará al desalojo paulatino del aeropuerto de Sabadell.
«Queremos evitar que se pase por encima de la seguridad de los habitantes» del entorno del aeropuerto, mantienen los vecinos que apoyaron que las actividades se trasladen de forma progresiva, según los compromisos adquiridos.
Por su parte, unos 300 trabajadores se manifestaron para reclamar que se vuelvan a abrir las instalaciones clausuradas tras el accidente. Los afectados consideran «injustificado» que 300 familias y 25 empresas queden en el paro por la falta de gestión de AENA. El aeropuerto ha cifrado en más de un millón de euros las pérdidas por el cierre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Això a casa meva es diu xantatge.Diari Avui wrote:[...] La proposta, pendent de ratificació, preveu la reobertura immediata de l'heliport i estableix un termini d'un mes per a operacions de l'aviació general i esportiva. L'acord no preveu cap tancament, però sí el trasllat d'activitats molestes. A canvi, els Ajuntaments compliran les servituds aeronàutiques.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
Els helicòpters tornen a volar des de l'aeroport de Sabadell després d'estar 11 dies tancat
Sabadell .-- Aviació Civil ha aixecat avui la suspensió cautelar de totes les operacions de l'aeroport de Sabadell i ha permès reprendre les activitats de vols d'helicòpters, després que un inspector realitzés un circuit de trànsit per revisar els obstacles que hi pogués haver a la zona, com les grues.
L'exdirector general d'Aviació Civil Enric Sanmartí ha estat l'encarregat de fer un vol d'inspecció per determinar quantes de les grues instal·lades al perímetre de seguretat de l'aeroport de Sabadell (Barcelona) són il·legals.
Aquesta mesura arriba després que el 24 d'octubre passat el Ministeri de Foment ordenés el tancament cautelar de l'aeroport per poder aclarir les causes de l'accident en què una avioneta es va estavellar contra una grua d'un edifici en construcció a Sant Quirze del Vallès.
Més de 500 treballadors de l'aeroport de Sabadell havien tallat cap a les 17.15 hores l'autopista C-58, en sentit Terrassa, davant les instal·lacions de l'aeròdrom per exigir la seva reobertura "immediata".
Els treballadors portaven samarretes de color blanc amb el lema Aeroport de Sabadell, 400 aturats i duien pancartes en què es podia llegir Treballadors de l'aeroport en lluita. Ens estan robant 400 llocs de treball i Salvem el bressol de l'aviació.
Poc abans de tallar la via, els treballadors han llegit un manifest per advertir que s'intensificaran les mobilitzacions si el Ministeri de Foment no acorda en la pròxima reunió, que tindrà lloc dilluns a Madrid, la "reobertura immediata i sense restriccions" d'aquesta infraestructura.
Suport de l'alcalde
Aquest matí, l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos (PSC), s'ha reunit amb representants dels treballadors i de la direcció de l'aeroport, als quals ha manifestat el seu suport i els ha citat a una reunió el dia 7 a Madrid amb representants del Ministeri de Foment i la Generalitat.
Un centenar de treballadors de les empreses que operen a l'Aeroport de Sabadell han dormit aquesta nit a l'interior de l'edifici d'AENA, que ahir al migdia van ocupar de forma indefinida en protesta per la decisió del Ministeri de Foment de tancar provisionalment les instal·lacions després de l'accident d'avioneta que hi va haver el dia 24 d'octubre.
Durant la reunió d'aquest matí, que ha durat dues hores, Bustos ha defensat la reobertura de l'aeroport de Sabadell, sempre que se'n millori la seguretat i es redueixin les molèsties per als veïns de l'entorn.
L'alcalde ha explicat que ha fet una sèrie de gestions per facilitar que dilluns que ve els responsables de l'aeroport tinguin veu, per primera vegada, en una reunió amb Foment i la Generalitat per decidir sobre el futur de l'aeroport, i s'ha mostrat partidari de la seva reobertura.
-------------------------------------
Els helicòpters tornen a volar des de l'aeroport de Sabadell després d'estar 11 dies tancat
Sabadell .-- Aviació Civil ha aixecat avui la suspensió cautelar de totes les operacions de l'aeroport de Sabadell i ha permès reprendre les activitats de vols d'helicòpters, després que un inspector realitzés un circuit de trànsit per revisar els obstacles que hi pogués haver a la zona, com les grues.
L'exdirector general d'Aviació Civil Enric Sanmartí ha estat l'encarregat de fer un vol d'inspecció per determinar quantes de les grues instal·lades al perímetre de seguretat de l'aeroport de Sabadell (Barcelona) són il·legals.
Aquesta mesura arriba després que el 24 d'octubre passat el Ministeri de Foment ordenés el tancament cautelar de l'aeroport per poder aclarir les causes de l'accident en què una avioneta es va estavellar contra una grua d'un edifici en construcció a Sant Quirze del Vallès.
Més de 500 treballadors de l'aeroport de Sabadell havien tallat cap a les 17.15 hores l'autopista C-58, en sentit Terrassa, davant les instal·lacions de l'aeròdrom per exigir la seva reobertura "immediata".
Els treballadors portaven samarretes de color blanc amb el lema Aeroport de Sabadell, 400 aturats i duien pancartes en què es podia llegir Treballadors de l'aeroport en lluita. Ens estan robant 400 llocs de treball i Salvem el bressol de l'aviació.
Poc abans de tallar la via, els treballadors han llegit un manifest per advertir que s'intensificaran les mobilitzacions si el Ministeri de Foment no acorda en la pròxima reunió, que tindrà lloc dilluns a Madrid, la "reobertura immediata i sense restriccions" d'aquesta infraestructura.
Suport de l'alcalde
Aquest matí, l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos (PSC), s'ha reunit amb representants dels treballadors i de la direcció de l'aeroport, als quals ha manifestat el seu suport i els ha citat a una reunió el dia 7 a Madrid amb representants del Ministeri de Foment i la Generalitat.
Un centenar de treballadors de les empreses que operen a l'Aeroport de Sabadell han dormit aquesta nit a l'interior de l'edifici d'AENA, que ahir al migdia van ocupar de forma indefinida en protesta per la decisió del Ministeri de Foment de tancar provisionalment les instal·lacions després de l'accident d'avioneta que hi va haver el dia 24 d'octubre.
Durant la reunió d'aquest matí, que ha durat dues hores, Bustos ha defensat la reobertura de l'aeroport de Sabadell, sempre que se'n millori la seguretat i es redueixin les molèsties per als veïns de l'entorn.
L'alcalde ha explicat que ha fet una sèrie de gestions per facilitar que dilluns que ve els responsables de l'aeroport tinguin veu, per primera vegada, en una reunió amb Foment i la Generalitat per decidir sobre el futur de l'aeroport, i s'ha mostrat partidari de la seva reobertura.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
---------------------------------------
Més de 500 persones tallen l'autopista perquè es reobri l'aeroport de Sabadell
- Des d'ahir a la tarda els helicòpters tornen a operar a l'aeròdrom del Vallès
- Els empleats volen una represa de l'activitat sense limitacions
Josep Maria Codina
Més de 500 persones van tallar ahir a la tarda durant deu minuts l'autopista C-58 en direcció a Terrassa, a l'alçada de la sortida de Bellaterra, per demanar la reobertura "immediata i sense limitacions" de l'aeroport de Sabadell. El 24 d'octubre el ministeri de Foment va decretar el tancament cautelar de l'equipament arran del xoc d'una avioneta amb una grua a Sant Quirze del Vallès, en el qual van morir quatre persones. A partir d'ahir a la tarda només els helicòpters poden aterrar i enlairar-se de l'aeroport de Sabadell.
Treballadors i operadors de l'aeròdrom es van anar concentrant cap al migdia a les instal·lacions, on des de dimecres ja mantenien ocupat l'edifici d'AENA i la torre de control. A l'entrada de l'aeroport, des de la carreterra de Bellaterra, les pancartes del conflicte són ben visibles fins a arribar a l'accés principal, on les acusacions i pintades en contra de l'especulació urbanística es repeteixen.
Els treballadors es van dirigir en manifestació fins a l'autopista, on, amb crits i xiulets en contra del tancament, van fer parar els vehicles i van ocupar els tres carrils sentit Terrassa.
Els empleats demanen la retirada immediata de les grues que es trobin en la servitud aèria de l'aeroport i la reobertura de l'aeròdrom. Un cop aconseguit, "es buscaran totes les formes factibles per garantir una bona convivència entre l'entorn i l'aeroport".
Reunió amb Bustos
Els empleats i usuaris de l'aeroport s'havien reunit al matí amb l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, que va voler donar veu als treballadors i va aconseguir que dilluns participin en una reunió amb responsables de Foment, AENA, Aviació Civil i la Generalitat a Madrid per decidir "quin ha de ser el futur de l'aeroport integrat al territori".
Bustos va defensar la reobertura de l'aeroport sempre que "es millori la seguretat i la reducció de les molèsties als veïns de l'entorn" i va apostar per mantenir gran part de l'activitat perquè l'aeròdrom "és una instal·lació amb un important pes específic per a la ciutat".
Els treballadors, que van criticar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per haver dit que l'aeroport de Sabadell "no és d'interès general" i acusen del tancament els alcaldes de Sant Quirze, Badia i Barberà, van valorar positivament la visita de l'alcalde.
A la tarda, dues inspeccions aèries van permetre decidir obrir l'aeroport només als vols d'helicòpter. Tot i això, els treballadors van mantenir la protesta, que, segons asseguren, continuarà per defensar els 400 llocs de treball que es perdrien amb el tancament.
També les empreses
Les reivindicacions no només arriben dels empleats, sinó que són compartides per les 33 empreses que hi operen. Els empresaris han quantificat les pèrdues de quinze dies d'inactivitat en 2,5 milions d'euros. La nova Associació d'Operaris i Usuaris de l'Aeroport va anunciar que interposaran diverses querelles contra la promotora que va instal·lar la grua i l'Ajuntament de Sant Quirze. També estudien reclamar els 180.000 euros diaris que calculen que perden des que es va tancar l'aeroport ara fa dotze dies.
El tancament afecta tots els vols i, en conseqüència, les escoles d'aviació, però també els tallers, els pilots per hores, els de subministrament de combustible i d'altres empreses i serveis, com el bar i el restaurant.
D'altra banda, el comitè d'empresa d'AENA també denuncia que no han estat informats del traspàs de competències de l'aeroport a la Generalitat d'aquí a sis mesos.
---------------------------------------
Més de 500 persones tallen l'autopista perquè es reobri l'aeroport de Sabadell
- Des d'ahir a la tarda els helicòpters tornen a operar a l'aeròdrom del Vallès
- Els empleats volen una represa de l'activitat sense limitacions
Josep Maria Codina
Més de 500 persones van tallar ahir a la tarda durant deu minuts l'autopista C-58 en direcció a Terrassa, a l'alçada de la sortida de Bellaterra, per demanar la reobertura "immediata i sense limitacions" de l'aeroport de Sabadell. El 24 d'octubre el ministeri de Foment va decretar el tancament cautelar de l'equipament arran del xoc d'una avioneta amb una grua a Sant Quirze del Vallès, en el qual van morir quatre persones. A partir d'ahir a la tarda només els helicòpters poden aterrar i enlairar-se de l'aeroport de Sabadell.
Treballadors i operadors de l'aeròdrom es van anar concentrant cap al migdia a les instal·lacions, on des de dimecres ja mantenien ocupat l'edifici d'AENA i la torre de control. A l'entrada de l'aeroport, des de la carreterra de Bellaterra, les pancartes del conflicte són ben visibles fins a arribar a l'accés principal, on les acusacions i pintades en contra de l'especulació urbanística es repeteixen.
Els treballadors es van dirigir en manifestació fins a l'autopista, on, amb crits i xiulets en contra del tancament, van fer parar els vehicles i van ocupar els tres carrils sentit Terrassa.
Els empleats demanen la retirada immediata de les grues que es trobin en la servitud aèria de l'aeroport i la reobertura de l'aeròdrom. Un cop aconseguit, "es buscaran totes les formes factibles per garantir una bona convivència entre l'entorn i l'aeroport".
Reunió amb Bustos
Els empleats i usuaris de l'aeroport s'havien reunit al matí amb l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, que va voler donar veu als treballadors i va aconseguir que dilluns participin en una reunió amb responsables de Foment, AENA, Aviació Civil i la Generalitat a Madrid per decidir "quin ha de ser el futur de l'aeroport integrat al territori".
Bustos va defensar la reobertura de l'aeroport sempre que "es millori la seguretat i la reducció de les molèsties als veïns de l'entorn" i va apostar per mantenir gran part de l'activitat perquè l'aeròdrom "és una instal·lació amb un important pes específic per a la ciutat".
Els treballadors, que van criticar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per haver dit que l'aeroport de Sabadell "no és d'interès general" i acusen del tancament els alcaldes de Sant Quirze, Badia i Barberà, van valorar positivament la visita de l'alcalde.
A la tarda, dues inspeccions aèries van permetre decidir obrir l'aeroport només als vols d'helicòpter. Tot i això, els treballadors van mantenir la protesta, que, segons asseguren, continuarà per defensar els 400 llocs de treball que es perdrien amb el tancament.
També les empreses
Les reivindicacions no només arriben dels empleats, sinó que són compartides per les 33 empreses que hi operen. Els empresaris han quantificat les pèrdues de quinze dies d'inactivitat en 2,5 milions d'euros. La nova Associació d'Operaris i Usuaris de l'Aeroport va anunciar que interposaran diverses querelles contra la promotora que va instal·lar la grua i l'Ajuntament de Sant Quirze. També estudien reclamar els 180.000 euros diaris que calculen que perden des que es va tancar l'aeroport ara fa dotze dies.
El tancament afecta tots els vols i, en conseqüència, les escoles d'aviació, però també els tallers, els pilots per hores, els de subministrament de combustible i d'altres empreses i serveis, com el bar i el restaurant.
D'altra banda, el comitè d'empresa d'AENA també denuncia que no han estat informats del traspàs de competències de l'aeroport a la Generalitat d'aquí a sis mesos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Foment ajorna l'obertura de l'aeroport de Sabadell
• El ministeri cita alcaldes i Generalitat a una nova reunió dilluns a Madrid
• La decisió, presa després de la retirada de grues perilloses, indigna els operadors
ANTONIA PEÑA
SABADELL
L'aeroport de Sabadell endarrereix la reobertura.
Les empreses de la instal.lació estaven ahir convençudes que podrien recuperar la normalitat una vegada confirmat el desmantellament, dijous, de les tres grues il.legals situades a Mas Duran, a Sant Quirze del Vallès, que vulneraven la servitud aeronàutica. Però el Ministeri de Foment no només no va notificar la reobertura, sinó que va decidir esperar "per conèixer les condicions de la possible reobertura" de la instal.lació i va convocar una nova reunió dilluns que ve amb la Generalitat, la delegació del Govern i els alcaldes de la zona.
La notícia va caure com una galleda d'aigua freda a l'aeroport, que xifra en més de 3,6 milions d'euros les pèrdues des del 25 d'octubre. La suspensió cautelar de vols es va decretar després de l'accident, el dia anterior, d'una avioneta que va xocar contra una grua il.legal i en què van morir els quatre ocupants. La plataforma de treballadors i l'associació d'empreses denuncia des d'aleshores que perillen 400 llocs de treball.
El conflicte va semblar entrar en vies de solució el 4 de novembre, quan Foment va autoritzar les operacions en helicòpters després d'una inspecció d'Aviació Civil. Dilluns passat es van reunir els alcaldes de Sabadell, Barberà, Sant Quirze i Badia i també els operadors, que per primera vegada eren escoltats. L'acord definitiu fixava la reobertura immediata, al 100% de l'activitat, així que desapareguessin les tres grues, a més de mesures de seguretat i una disminució progressiva fins al 50% de vols de pràctiques per reduir molèsties als veïns.
DESCONCERT
Els usuaris de l'aeroport estan desconcertats i "indignats" arran de la decisió de Foment. El president de l'Aeroclub Barcelona-Sabadell, Carles Martí, va qualificar d'"inadmissible" no haver estat citats per dilluns i va afegir que no descarten "accions legals i mobilitzacions molt més contundents" davant "la reiterada incompetència i falta de respecte que el ministeri està demostrant contra l'aeroport de Sabadell". El col.lectiu va convocar una concentració dilluns que ve a l'aeroport, a les 16 hores, i va recordar l'amenaça de bloquejar els aeroports catalans.
-----------------------------------
Foment ajorna l'obertura de l'aeroport de Sabadell
• El ministeri cita alcaldes i Generalitat a una nova reunió dilluns a Madrid
• La decisió, presa després de la retirada de grues perilloses, indigna els operadors
ANTONIA PEÑA
SABADELL
L'aeroport de Sabadell endarrereix la reobertura.
Les empreses de la instal.lació estaven ahir convençudes que podrien recuperar la normalitat una vegada confirmat el desmantellament, dijous, de les tres grues il.legals situades a Mas Duran, a Sant Quirze del Vallès, que vulneraven la servitud aeronàutica. Però el Ministeri de Foment no només no va notificar la reobertura, sinó que va decidir esperar "per conèixer les condicions de la possible reobertura" de la instal.lació i va convocar una nova reunió dilluns que ve amb la Generalitat, la delegació del Govern i els alcaldes de la zona.
La notícia va caure com una galleda d'aigua freda a l'aeroport, que xifra en més de 3,6 milions d'euros les pèrdues des del 25 d'octubre. La suspensió cautelar de vols es va decretar després de l'accident, el dia anterior, d'una avioneta que va xocar contra una grua il.legal i en què van morir els quatre ocupants. La plataforma de treballadors i l'associació d'empreses denuncia des d'aleshores que perillen 400 llocs de treball.
El conflicte va semblar entrar en vies de solució el 4 de novembre, quan Foment va autoritzar les operacions en helicòpters després d'una inspecció d'Aviació Civil. Dilluns passat es van reunir els alcaldes de Sabadell, Barberà, Sant Quirze i Badia i també els operadors, que per primera vegada eren escoltats. L'acord definitiu fixava la reobertura immediata, al 100% de l'activitat, així que desapareguessin les tres grues, a més de mesures de seguretat i una disminució progressiva fins al 50% de vols de pràctiques per reduir molèsties als veïns.
DESCONCERT
Els usuaris de l'aeroport estan desconcertats i "indignats" arran de la decisió de Foment. El president de l'Aeroclub Barcelona-Sabadell, Carles Martí, va qualificar d'"inadmissible" no haver estat citats per dilluns i va afegir que no descarten "accions legals i mobilitzacions molt més contundents" davant "la reiterada incompetència i falta de respecte que el ministeri està demostrant contra l'aeroport de Sabadell". El col.lectiu va convocar una concentració dilluns que ve a l'aeroport, a les 16 hores, i va recordar l'amenaça de bloquejar els aeroports catalans.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-----------------------------------
L'aeroport de Sabadell fa una jornada de portes obertes el mateix dia de la manifestació protrasllat
V.P.. Sabadell
L'aeroport de Sabadell ha decidit organitzar una jornada de portes obertes el diumenge 18 de desembre coincidint amb la manifestació convocada des de fa un mes per les federacions de Sant Quirze, Sabadell, Badia i Barberà per exigir el trasllat de la instal·lació. La decisió dels responsables de l'aeroport ha indignat el moviment veïnal vallesà, que veu la celebració de la jornada festiva com «una provocació», segons ha manifestat el president de la federació de Sabadell, Ernest Espinós. Tot i així, «i per evitar enfrontaments no desitjats amb els treballadors», precisa Espinós, els veïns han acordat que la manifestació s'acabarà abans d'entrar al recinte de l'aeròdrom.
Fonts de l'aeroport van indicar ahir que la jornada de portes obertes s'ha organitzat com cada any amb motiu de la celebració de la Verge de Loreto, patrona dels aviadors. L'any passat també es va celebrar els dies 18 i 19 de desembre i va incloure un festival aeri amb exhibicions de l'exèrcit de l'Aire que aquest any ha quedat suspès per ordre del Ministeri de Foment. A canvi, l'aeroport ha incrementat les activitats orientades a mostrar a la gent les instal·lacions, amb visites a la torre de control i als tallers de manteniment de diferents empreses, com l'Aeroclub i la Fundació Parc Aeronàuitc de Catalunya. La jornada durarà de les deu del matí a les quatre de la tarda i inclourà una botifarrada popular.
-----------------------------------
L'aeroport de Sabadell fa una jornada de portes obertes el mateix dia de la manifestació protrasllat
V.P.. Sabadell
L'aeroport de Sabadell ha decidit organitzar una jornada de portes obertes el diumenge 18 de desembre coincidint amb la manifestació convocada des de fa un mes per les federacions de Sant Quirze, Sabadell, Badia i Barberà per exigir el trasllat de la instal·lació. La decisió dels responsables de l'aeroport ha indignat el moviment veïnal vallesà, que veu la celebració de la jornada festiva com «una provocació», segons ha manifestat el president de la federació de Sabadell, Ernest Espinós. Tot i així, «i per evitar enfrontaments no desitjats amb els treballadors», precisa Espinós, els veïns han acordat que la manifestació s'acabarà abans d'entrar al recinte de l'aeròdrom.
Fonts de l'aeroport van indicar ahir que la jornada de portes obertes s'ha organitzat com cada any amb motiu de la celebració de la Verge de Loreto, patrona dels aviadors. L'any passat també es va celebrar els dies 18 i 19 de desembre i va incloure un festival aeri amb exhibicions de l'exèrcit de l'Aire que aquest any ha quedat suspès per ordre del Ministeri de Foment. A canvi, l'aeroport ha incrementat les activitats orientades a mostrar a la gent les instal·lacions, amb visites a la torre de control i als tallers de manteniment de diferents empreses, com l'Aeroclub i la Fundació Parc Aeronàuitc de Catalunya. La jornada durarà de les deu del matí a les quatre de la tarda i inclourà una botifarrada popular.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT