Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

EEEEEEEEEEEEP!!!!
Alfredo_21 wrote:A mi personalmente, encuentro lógico que el tramo internacional lo gestione ADIF. Simplemente porque conecta dos paises, no dos autonomías. Y sinceramente, lo que menos me preocupa es que este tramo sea catalán o español, porque parece que solo con la denominación parece que daña sensibilidades en todos sitios cuando eso es lo menos importante.
Ja em perdonaràs, però... ho trobo molt contradictori tot aquest argument:

Trobes llògic que aquest tram sigui gestionat per ADIF, perquè "simplement" connecta dos països i no dues autonomies, però el que menys et preocupa, és si el tram és català o espamyol. Acte seguit (dedueixo que amb tota la "llògica del món") fas menció a les sensibilitats; el menys important.

Doncs a veure què et sembla això. No penso entrar en qüestions nacionalistes (ni d'un bàndol, ni de l'altre), precísament perquè com tu has dit, és el menys important.

Bé, el plantejament és tant senzill (i com ja he exposat per enèssima vegada) com que si tota la línia és traspassada a FGC, no té cap mena de llògica que els últims 3 quilòmetres (o vaja... no sé tampoc quan hi ha entre l'estació de Puigcerdà i la frontera...) no pugui ser també traspassat, més enllà del que sigui limitacions purament administratives. Què aconseguiria ADIF en mantenir sota la seva titularitat posem... un parell de quilòmetres de tota una línia que ja no gestionaria (i que ni tan sols estaria interconnectada amb cap altra línia explotada per el mateix ADIF)?

És EXACTAMENT IGUAL D'ABSURD, que el fet que per qüestions administratives, actualment es tardi menys (o igual) en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a Perpinyà. Jo ja vaig plantejar una vegada, independentment de la línia del TGV, la idea de col·locar un servei de trens Regionals tipo Catalunya Exprés que fés Barcelona - Portbou - Perpinyà amb sistema d'ample variable (vaig proposar fins i tot, que es servís amb models tipo Civia -amb rodadura desplaçable, evidentment-). Es va comentar per allà, que no es pot fer per no sé quin cony de clàusula entre els dos estats que obligaria a Espanya a indemnitzar a França en cas de qualsevol alteració del sistema econòmic actual entre les dues parts de la frontera o alguna cosa així. Per contra d'això, si vols anar actualment a Perpinyà en tren... o agafes algun TALGO que hi faci parada, o et tocarà esperar-te com a molt poc, una hora i mitja a l'estació de Cervera de la Marenda. Això també ho trobes llògic?

No... és que si ens hem de posar analitzar segons quines "llògiques", acabarem per deixar totalment de banda el més escencial del tema; com s'ha vingut fent fins als nostres dies, de fet.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Haviam jordi quan entens que es traspasara el servei i no la linia
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Por una parte JordiFreixas tiene razón. Más que nada que la Administración catana le da importancia a esta línea cosa que ADIF no. Pero ahora que pienso y como dice Jordidr se traspasa el servicio en sí, pero no la infraestructura.
Una preguntilla, ¿la catenaria que se ve en la web de trenscat que tipo es? pongo el link de la foto. Es que parece muy antigua. Nunca había visto una así. Espero que poner la foto aquí sea correcto, como lleva copyrigth... :oops:

Image
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ifercat, no FGC

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordilar

Post by Jordilar »

La catenaria es de la Companyía ESTADO, que explotava la linia des de Ripoll, fins la creació de RENFE al 1941.

Salut,
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Post by 252-071 »

La veritat es que la catenaria es massa antigua.

Ahir passant per Puigcerdà,veia que la catenaria tenia els postes com els de subjecció dels cables d'electricitat de les casses tot de formigó :x


Salut!
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Mentre els pals facin la seva feina, és a dir, aguantar i mantenir tensada la catenària, no hi veig cap problema...
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Comentar que aquests postes tenen els dies comptats, doncs ja han intstal.lat de Puigcerdà en avall nous postes i estan a l'espera de fer el canvi.
Jordi Freixas

Re: Ifercat, no FGC

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.
Doncs IFERCAT. A veure siguem realistes... IFERCAT és a FGC el que ADIF és a RENFE.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Estàs segur?

Em sembla que actualment IFERCAT només s'encarrega de projectar i construir noves línies per part de la Generalitat, com la L9 del metro, que serà explotada per TMB o la Línia Orbital que serà explotada per Renfe, estigun transferides o no les Rodalies, perquè Renfe Rodalies seguirà existint encara que els horaris els decideixi el govern autonòmic.

I l'ADIF... Doncs home, a efectes de viatgers si que l'única operadora és Renfe, però en quant a mercaderies no. I en el futur Hi haurà més operadores de viatgers, no només Renfe.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

IFERCAT si que es la versio ADIF de catalunya, es propietari de les linies que construeix i de les estacions pot cedir la circulacio a la operadora que cregui mes oportuna.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ifercat igual a Adif?

Post by Guigui »

Potser m'equivoco, però tinc la impressió que Ifercat i FGC no mantenen una relació indecentment incestuosa com Renfomentadif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Home has de pensar que IFERCAT encara no es fa massa visible ... ja veurem com sera
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Segurament IFERCAT no anirà tant agafat de la mà de FGC com ADIF ho va de RENFE, però... crec que la llògica farà que s'acabi complementant més amb FGC, que no pas amb RENFE.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Haviam siguem realistes actualment de qui voleu que s'agafi la ma ADIF??? Segona cosa, quan rodalies sigui traspasada a la Generalitat ADIF comptara amb renfe per a MD LD i AVE i amb la futura empresa surgida de renfe rodalies
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

MD també ha de ser transferida a FGC.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Els regionals nomes podran ser transferits els que recorrin integrament per catalunya i per questio de material disponible... suposo que sera dificil
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ai... sort que al 2010 s'acaben les tonteries...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Fins a Ribes de Freser s'hauria de tenir un servei cada 50 minuts, per tal d'enllaçar amb tots els cremalleres.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”