Línia convencional a Vilafant
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línia convencional a Vilafant
Finalment, sembla que duran a terme una de les aberracions ferroviàries més grans de la història entre el Besòs i les Alberes. Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
Foment preveu executar en una sola fase tota la variant del tren convencional a Figueres
ACN / Xavier Pi / Tania Tapia
Girona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:41 hs
El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha anunciat aquest dijous públicament que l'estat executarà en una fase la variant del tren convencional al seu pas per Figueres. Morlán ha volgut, d'aquesta manera, esvair dubtes al voltant de les diverses veus crítiques que s'han aixecat, dient que només s'executaria l'arc de la variant que anirà des del Pont del Príncep fins a l'estació de l'alta velocitat a Vilafant, i que completar la infraestructura es deixaria per a una segona fase. L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha valorat 'molt positivament l'anunci de Foment' però ha demanat que s'agilitin els tràmits pel que fa a la part nord de la variant, que permetrà enllaçar de nou la via del convencional cap a Portbou.
--------------------------------------------------------------------------------------
Foment preveu executar en una sola fase tota la variant del tren convencional a Figueres
ACN / Xavier Pi / Tania Tapia
Girona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:41 hs
El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha anunciat aquest dijous públicament que l'estat executarà en una fase la variant del tren convencional al seu pas per Figueres. Morlán ha volgut, d'aquesta manera, esvair dubtes al voltant de les diverses veus crítiques que s'han aixecat, dient que només s'executaria l'arc de la variant que anirà des del Pont del Príncep fins a l'estació de l'alta velocitat a Vilafant, i que completar la infraestructura es deixaria per a una segona fase. L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha valorat 'molt positivament l'anunci de Foment' però ha demanat que s'agilitin els tràmits pel que fa a la part nord de la variant, que permetrà enllaçar de nou la via del convencional cap a Portbou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sincerament, això de deixar Figueres sense tren em sembla una de les animalades més grosses dels últims temps.
L'ajuntament de Figueres s'ha begut l'enteniment, i els ciutadans els han permès perpetrar aquest error que pagaran car en el futur. I si no, temps al temps...
L'ajuntament de Figueres s'ha begut l'enteniment, i els ciutadans els han permès perpetrar aquest error que pagaran car en el futur. I si no, temps al temps...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qui se'n beneficiarà?
Apa, que la Sarfa (o qui sigui) no farà el seu agost!
I, posats a fer l'imbècil, per què no hi traslladen també el Museu Dalí, el Castell de St. Ferran i el Consell Comarcal?
I, posats a fer l'imbècil, per què no hi traslladen també el Museu Dalí, el Castell de St. Ferran i el Consell Comarcal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Indignant.
Sí, tinc entès que és una de les estacions (sense comptar les de l'àrea de Barcelona) amb més afluència de viatgers a Catalunya.wefer wrote:Sincerament, això de deixar Figueres sense tren em sembla una de les animalades més grosses dels últims temps.
L'ajuntament de Figueres s'ha begut l'enteniment, i els ciutadans els han permès perpetrar aquest error que pagaran car en el futur. I si no, temps al temps...
Indignant.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
^^^ Aprox. 2,5 km.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Si parles de Camp de Tarragona AVE tens tota la raó, ara si et refereixes a Tarragona ciutat, allà el que faran serà una estació soterrada a la zona de l'hospital Joan XXIII. No és el centre de la ciutat però és una zona desenvolupada urbanísticament parlant. No obstant això, crec que l'estació l'haurien de fer a la plaça Imperial Tarraco, més cèntrica.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Es clar, que a mes hi ha l'estacio d'autobusos. S'hauria d'evitar que les estacions de tren i autobusos quedin gaire separades.Túnels del Garraf wrote:No obstant això, crec que l'estació l'haurien de fer a la plaça Imperial Tarraco, més cèntrica.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Estoy tan indignado que no se bien que escribir pero a ver ...
¿Qué le pasa a la gente que solo se preocupa en quitarse de los pueblos y ciudades las vias del tren con el argumento que los barrios estan separados o que hay pasos de nivel?
¿Acaso las vias del tren no han estado SIEMPRE alli?
¿Acaso muchos pueblos de este ESTADO español no se han desarrollado a costa del ferrocarril y de las estaciones de tren?
¿Acaso existe algun otro pais donde se soterre o simplesmente se elimine tantas y tantas estaciones de tren?
¿Por qué la obsesion esta con el AVE y las vias de alta velocidad?
¿Alguien se ha parado a pensar cual es el porcentaje de la poblacion que utiliza y utilizará el AVE? ... ¿Y cuantas veces lo hace al año?
¿Qué es mas importante, coger el AVE a Madrid o a Francia ... o poder coger un regional a la ciudad mas cercana?
¿Qué clase de politicos y vecinos tenemos en nuestros pueblos para que se exigan y ejecuten tamañas aberraciones?
¿Por qué seguir destrozando el ferrocarril convencional? ... ¿Por qué no entiendo por qué pasan estas cosas inaceptables? ... ¿Por qué?
¿Qué le pasa a la gente que solo se preocupa en quitarse de los pueblos y ciudades las vias del tren con el argumento que los barrios estan separados o que hay pasos de nivel?
¿Acaso las vias del tren no han estado SIEMPRE alli?
¿Acaso muchos pueblos de este ESTADO español no se han desarrollado a costa del ferrocarril y de las estaciones de tren?
¿Acaso existe algun otro pais donde se soterre o simplesmente se elimine tantas y tantas estaciones de tren?
¿Por qué la obsesion esta con el AVE y las vias de alta velocidad?
¿Alguien se ha parado a pensar cual es el porcentaje de la poblacion que utiliza y utilizará el AVE? ... ¿Y cuantas veces lo hace al año?
¿Qué es mas importante, coger el AVE a Madrid o a Francia ... o poder coger un regional a la ciudad mas cercana?
¿Qué clase de politicos y vecinos tenemos en nuestros pueblos para que se exigan y ejecuten tamañas aberraciones?
¿Por qué seguir destrozando el ferrocarril convencional? ... ¿Por qué no entiendo por qué pasan estas cosas inaceptables? ... ¿Por qué?
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Bones reflexions.
Jo sincerament opino que la estació de Vilafant, bueno per a TAV pot estar bé, a Foment li sortiria car no connectar Barcelona amb Europa (en ferrocarril Àfrica comença als Pirineus) pel tema del túnel de Perthus i fer soterraments té problemes (Girona, Hospitalet i Barcelona evidències més grans impossibles).
En tot cas, sense anar-me'n del tema, l'AVE és un servei que competeix amb l'avió, és per a llargs recorreguts i fent 600Km tant se'n fot fer 500m més en taxi, tramvia o rodalies. Tot i que si es pot evitar millor que millor.
El que és inacceptable són aquests aspectes :
- Estació de TAV situada a les afores d'una ciutat sense connexió amb tramvia o rodalies depenent la distància. (En el cas de Figueres no hi haurà transport de qualitat fins a Vilafant).
- Estació de ferrocarril de Rodalies o Regionals lluny de recinte generador de molta movilitat (Port Aventura, aeroport, altre servei ferroviari...) o lluny d'una zona poblada.
Que faria jo a Figueres a voz de pronto?
- Estació TAV Vilafant
- Estació REX Figueres
- TRAM Figueres (connexió d'ambdues estacions entre elles així com també museus, hospitals, zones comercials...)
- Calaix de les vies convencionals, s'eleven zones properes a les vies que en el cas de Figueres no estan gaire urbanitzades.
Jo sincerament opino que la estació de Vilafant, bueno per a TAV pot estar bé, a Foment li sortiria car no connectar Barcelona amb Europa (en ferrocarril Àfrica comença als Pirineus) pel tema del túnel de Perthus i fer soterraments té problemes (Girona, Hospitalet i Barcelona evidències més grans impossibles).
En tot cas, sense anar-me'n del tema, l'AVE és un servei que competeix amb l'avió, és per a llargs recorreguts i fent 600Km tant se'n fot fer 500m més en taxi, tramvia o rodalies. Tot i que si es pot evitar millor que millor.
El que és inacceptable són aquests aspectes :
- Estació de TAV situada a les afores d'una ciutat sense connexió amb tramvia o rodalies depenent la distància. (En el cas de Figueres no hi haurà transport de qualitat fins a Vilafant).
- Estació de ferrocarril de Rodalies o Regionals lluny de recinte generador de molta movilitat (Port Aventura, aeroport, altre servei ferroviari...) o lluny d'una zona poblada.
Que faria jo a Figueres a voz de pronto?
- Estació TAV Vilafant
- Estació REX Figueres
- TRAM Figueres (connexió d'ambdues estacions entre elles així com també museus, hospitals, zones comercials...)
- Calaix de les vies convencionals, s'eleven zones properes a les vies que en el cas de Figueres no estan gaire urbanitzades.
A Port Aventura ja s'han encarregat de fer tot per que hi hagui bona comunicacio. Per altra banda tal com ja s'ha dit l'important es que en el cas que hi hagui una distancia considerable entre el nucli i l'estacio hi hagui una bona planificacio de transports i no pasin coses tal com van pasar quan es va ignaugurar Camp de Tarragona
Re: Línia convencional a Vilafant
Ja s'adonaran de l'error quan hi hagi menys turistes al Museu Dalí perquè l'estació de tren cau massa lluny.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Línia convencional a Vilafant
Llavors, encara me'n alegraré, els hi estará ben empleat per haver tret el tren de la ciutat.
Bon 2008!
Bon 2008!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'estació actual, l'única
L'estació d'AV podria situar-se perfectament on hi ha l'actual. Amb la platja de vies que hi ha, en podrien aprofitar perfectament dues. Per als TAV passants, by-pass i avall.EUKibo wrote:Que faria jo a Figueres a voz de pronto?
- Estació TAV Vilafant
- Estació REX Figueres
- TRAM Figueres (connexió d'ambdues estacions entre elles així com també museus, hospitals, zones comercials...)
- Calaix de les vies convencionals, s'eleven zones properes a les vies que en el cas de Figueres no estan gaire urbanitzades.
Sobre el soterrament al centre, en principi considero que no cal, però tampoc vull entrar massa en el tema ja que no el tinc massa apamat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
El manteniment de la via del tren per Figueres minva el nombre d'usuaris del futur complex esportiu de la plaça de braus
La desaparició de la via del tren pel centre de Figueres tindrà 'incidències' positives en el nombre d'usuaris potencials del futur complex esportiu que s'ubicarà a la plaça de braus
ACN / Yolanda Falcon
Figueres
Ult. Act. 12.03.2009 - 17:36 hs
La desaparició de la via del tren pel centre de Figueres tindrà 'incidències' positives en el nombre d'usuaris potencials del futur complex esportiu que s'ubicarà a la plaça de braus. Així ho indica l'estudi de viabilitat econòmica redactat per l'empresa H2O Sports sobre el projecte de transformar la plaça de braus en el segon equipament esportiu de la ciutat amb piscines, saunes, gimnasos, sales esportives i una cafeteria-restaurant. Segons el calendari municipal, el juny es licitaran les obres, -8.150.686 euros-, que podrien començar el setembre del 2010. La previsió és inaugurar el complex el març del 2012.
L'estudi de viabilitat, presentat aquest dijous per l'alcalde de Figueres, Santi Vila, i el gerent de l'Ajuntament, Xavier Ludevid, reconeix que la presència de la via del tren al seu pas pel centre de la ciutat era una variable que no ajudava a calcular els potencials usuaris del complex esportiu. En aquest sentit, Vila ha explicat que la via del tren produïa un 'efecte barrera' que perjudicava a la plaça de braus i a d'altres instal·lacions, per això es contempla la seva desaparició en un futur com una oportunitat 'positiva' per tal d'augmentar el nombre de potencials usuaris. Amb tot, l'estudi destaca que pel creixement demogràfic dels darrers anys i la previsió dels propers feia que aquest complex esportiu fos un equipament necessari, ja que la demanda estava garantida. Així, es preveu que en una primera fase tingui 3.500 usuaris procedents de Figueres i de la seva àrea d'influència, - Vilafant, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilamalla, El Far d'Empordà, Vila-sacra, Vilabertran, Peralada, Cabanes, Llers i Avinyonet de Puigventós-, i en una segons fase, 5.000 usuaris.La seva construcció es faria també en dues fases i el projecte preveu una àrea de gimnàs de 1130 m2 amb sales de musculació i de spining, vestidors; una sala d'aigües de 883,5 m2 tancada per una semicircumferència de vidre de que inclou un jacuzzi, saunes i banys de vapors; i un restaurant. La segona fase d'ampliació es faria, previsiblement, a partir del setè any. 8,1 MEUR d'inversióLa inversió global seria de 8.150.686 euros i inclouria tant la rehabilitació i reforma de la plaça de braus com de la construcció de l'equipament. Aquestes obres anirien a càrrec de l'empresa guanyadora del concurs però a l'estudi econòmic i financer s'han establert unes hipòtesis que garanteixen que el futur adjudicatari pugui afrontar la totalitat de la inversió. Per una part, la concessió serà per 40 anys; l'import del cànon que hauria de satisfer l'adjudicatari es calcularia aplicant un percentatge sobre la facturació que serà variable a l'alça en funció de la facturació; carència del cànon concessional durant 15 anys per facilitar la recuperació de la inversió de l'adjudicatari i s'estableix un seguit de tarifes que oscil·len els 50 i 119 euros la inscripció segons la edat de l'usuari.Pel que fa el programa d'activitats i la previsió d'usuaris, s'ha comptabilitzat 10.993 usos setmanals, entre les piscines i els gimnasos. En natació lliure s'han calculat 2.944 usos setmanals.Segons el calendari, el pròxim abril s'aprovaria inicialment l'avantprojecte; al juny es licitarien les obres; el novembre s'adjudicaria la concessió; el febrer del 2010, es faria la sol·licitud de llicències, que s'atorgarien al maig de l'any vinent, i el setembre del 2010 començarien les obres amb un termini d'execució de divuit mesos.
Font
Disculpeu si no és el fil adequat.
Com diuen més enllà de l'Ebre... Manda huevos!
La desaparició de la via del tren pel centre de Figueres tindrà 'incidències' positives en el nombre d'usuaris potencials del futur complex esportiu que s'ubicarà a la plaça de braus
ACN / Yolanda Falcon
Figueres
Ult. Act. 12.03.2009 - 17:36 hs
La desaparició de la via del tren pel centre de Figueres tindrà 'incidències' positives en el nombre d'usuaris potencials del futur complex esportiu que s'ubicarà a la plaça de braus. Així ho indica l'estudi de viabilitat econòmica redactat per l'empresa H2O Sports sobre el projecte de transformar la plaça de braus en el segon equipament esportiu de la ciutat amb piscines, saunes, gimnasos, sales esportives i una cafeteria-restaurant. Segons el calendari municipal, el juny es licitaran les obres, -8.150.686 euros-, que podrien començar el setembre del 2010. La previsió és inaugurar el complex el març del 2012.
L'estudi de viabilitat, presentat aquest dijous per l'alcalde de Figueres, Santi Vila, i el gerent de l'Ajuntament, Xavier Ludevid, reconeix que la presència de la via del tren al seu pas pel centre de la ciutat era una variable que no ajudava a calcular els potencials usuaris del complex esportiu. En aquest sentit, Vila ha explicat que la via del tren produïa un 'efecte barrera' que perjudicava a la plaça de braus i a d'altres instal·lacions, per això es contempla la seva desaparició en un futur com una oportunitat 'positiva' per tal d'augmentar el nombre de potencials usuaris. Amb tot, l'estudi destaca que pel creixement demogràfic dels darrers anys i la previsió dels propers feia que aquest complex esportiu fos un equipament necessari, ja que la demanda estava garantida. Així, es preveu que en una primera fase tingui 3.500 usuaris procedents de Figueres i de la seva àrea d'influència, - Vilafant, Santa Llogaia d'Àlguema, Vilamalla, El Far d'Empordà, Vila-sacra, Vilabertran, Peralada, Cabanes, Llers i Avinyonet de Puigventós-, i en una segons fase, 5.000 usuaris.La seva construcció es faria també en dues fases i el projecte preveu una àrea de gimnàs de 1130 m2 amb sales de musculació i de spining, vestidors; una sala d'aigües de 883,5 m2 tancada per una semicircumferència de vidre de que inclou un jacuzzi, saunes i banys de vapors; i un restaurant. La segona fase d'ampliació es faria, previsiblement, a partir del setè any. 8,1 MEUR d'inversióLa inversió global seria de 8.150.686 euros i inclouria tant la rehabilitació i reforma de la plaça de braus com de la construcció de l'equipament. Aquestes obres anirien a càrrec de l'empresa guanyadora del concurs però a l'estudi econòmic i financer s'han establert unes hipòtesis que garanteixen que el futur adjudicatari pugui afrontar la totalitat de la inversió. Per una part, la concessió serà per 40 anys; l'import del cànon que hauria de satisfer l'adjudicatari es calcularia aplicant un percentatge sobre la facturació que serà variable a l'alça en funció de la facturació; carència del cànon concessional durant 15 anys per facilitar la recuperació de la inversió de l'adjudicatari i s'estableix un seguit de tarifes que oscil·len els 50 i 119 euros la inscripció segons la edat de l'usuari.Pel que fa el programa d'activitats i la previsió d'usuaris, s'ha comptabilitzat 10.993 usos setmanals, entre les piscines i els gimnasos. En natació lliure s'han calculat 2.944 usos setmanals.Segons el calendari, el pròxim abril s'aprovaria inicialment l'avantprojecte; al juny es licitarien les obres; el novembre s'adjudicaria la concessió; el febrer del 2010, es faria la sol·licitud de llicències, que s'atorgarien al maig de l'any vinent, i el setembre del 2010 començarien les obres amb un termini d'execució de divuit mesos.
Font
Disculpeu si no és el fil adequat.
Com diuen més enllà de l'Ebre... Manda huevos!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nadal vol treure l'estació de Figueres
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ueres.html
Nadal reitera que un cop s'acabi el TAV cal treure el tren del centre de Figueres
El conseller de Política Territorial vol que el 2012 comencin les obres de la variant nord del tren convencional
Afirma que no hi haurà retallades
15/07/10 02:00 - Figueres - Josep Puigbert
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, va reiterar ahir que el govern català farà tots els esforços perquè l'any 2012 comencin les obres del tram nord de la variant del tren convencional a Figueres, que ha de possibilitar que es puguin eliminar les vies del centre de la ciutat i, per tant, els dos passos a nivell. Nadal ha fixat el 2012 com a data perquè és l'any en què ja han de circular trens de passatgers per la nova línia del TAV a ponent i ha d'estar acabada l'estació provisional que es construeix actualment. “El govern afirma que a Girona i a Figueres primer és el TAV i després el tren convencional. Però en els termes que s'han plantejat els acords de Figueres i de Girona, no val la solució a mitges: no hi pot haver solució TAV sense solució tren convencional. Per tant, quan el 2012 circulin TAV cap a França, des de Barcelona, han d'estar en marxa les obres de soterrament a Girona i de desplaçament a Figueres del convencional”, va comentar ahir Nadal. En el cas de Figueres, però, falta definir el conveni que han de subscriure Foment, la Generalitat i l'Ajuntament i en què s'ha de concretar el finançament del tram nord de la variant i quin serà el futur urbanístic dels terrenys que s'alliberaran al centre de la ciutat. Fa més d'un any i mig que no es produeixen reunions per aquest tema i l'Ajuntament figuerenc, en aquest mandat, discrepa de la fórmula de finançament que s'ha proposat des de Foment. Aquesta fórmula consisteix a pagar la variant amb les plusvàlues urbanístiques que generi l'alliberament dels terrenys. El govern municipal entén que aquest sistema, a més d'insuficient, obliga a construir molts habitatges en un espai central de la ciutat.
Nadal també va reiterar ahir que les inversions ferroviàries no patiran retallades i que la voluntat de l'Estat és reduir despesa en carreteres, abans que en el tren. Nadal va qualificar “de poc documentades i inconsistents” les crítiques que dimarts va fer l'alcalde de Figueres, Santi Vila, en relació amb els passos a nivell que encara hi ha a la demarcació.
La supressió dels passos a nivell
Deixant de banda els dos passos a nivell urbans de Figueres, que hauran de desaparèixer un cop la línia del tren convencional es traslladi a l'oest de la ciutat, el Ministeri de Foment té actualment en fase de projecte la supressió de 13 passos del total de 39 que hi ha a les comarques gironines, la majoria situats en camins. De fet, des que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i el ministeri van signar un conveni per a la supressió dels passos a la xarxa bàsica i comarcal, se n'han suprimit quatre (Toses, Maçanet de la Selva, Sant Miquel de Fluvià i Sant Jordi Desvalls) dels set previstos. Els tres restants són el de Planoles, en obres, i els de Flaçà i Campdevànol, amb els projectes constructius redactats, però pendents d'acords amb els respectius ajuntaments.
D'altra banda, des de la data de la signatura del conveni també s'han suprimit dos passos no inclosos a l'acord: el del camí del Molí Petit de Puigcerdà i un altre en un camí a Llançà.
Nadal reitera que un cop s'acabi el TAV cal treure el tren del centre de Figueres
El conseller de Política Territorial vol que el 2012 comencin les obres de la variant nord del tren convencional
Afirma que no hi haurà retallades
15/07/10 02:00 - Figueres - Josep Puigbert
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, va reiterar ahir que el govern català farà tots els esforços perquè l'any 2012 comencin les obres del tram nord de la variant del tren convencional a Figueres, que ha de possibilitar que es puguin eliminar les vies del centre de la ciutat i, per tant, els dos passos a nivell. Nadal ha fixat el 2012 com a data perquè és l'any en què ja han de circular trens de passatgers per la nova línia del TAV a ponent i ha d'estar acabada l'estació provisional que es construeix actualment. “El govern afirma que a Girona i a Figueres primer és el TAV i després el tren convencional. Però en els termes que s'han plantejat els acords de Figueres i de Girona, no val la solució a mitges: no hi pot haver solució TAV sense solució tren convencional. Per tant, quan el 2012 circulin TAV cap a França, des de Barcelona, han d'estar en marxa les obres de soterrament a Girona i de desplaçament a Figueres del convencional”, va comentar ahir Nadal. En el cas de Figueres, però, falta definir el conveni que han de subscriure Foment, la Generalitat i l'Ajuntament i en què s'ha de concretar el finançament del tram nord de la variant i quin serà el futur urbanístic dels terrenys que s'alliberaran al centre de la ciutat. Fa més d'un any i mig que no es produeixen reunions per aquest tema i l'Ajuntament figuerenc, en aquest mandat, discrepa de la fórmula de finançament que s'ha proposat des de Foment. Aquesta fórmula consisteix a pagar la variant amb les plusvàlues urbanístiques que generi l'alliberament dels terrenys. El govern municipal entén que aquest sistema, a més d'insuficient, obliga a construir molts habitatges en un espai central de la ciutat.
Nadal també va reiterar ahir que les inversions ferroviàries no patiran retallades i que la voluntat de l'Estat és reduir despesa en carreteres, abans que en el tren. Nadal va qualificar “de poc documentades i inconsistents” les crítiques que dimarts va fer l'alcalde de Figueres, Santi Vila, en relació amb els passos a nivell que encara hi ha a la demarcació.
La supressió dels passos a nivell
Deixant de banda els dos passos a nivell urbans de Figueres, que hauran de desaparèixer un cop la línia del tren convencional es traslladi a l'oest de la ciutat, el Ministeri de Foment té actualment en fase de projecte la supressió de 13 passos del total de 39 que hi ha a les comarques gironines, la majoria situats en camins. De fet, des que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i el ministeri van signar un conveni per a la supressió dels passos a la xarxa bàsica i comarcal, se n'han suprimit quatre (Toses, Maçanet de la Selva, Sant Miquel de Fluvià i Sant Jordi Desvalls) dels set previstos. Els tres restants són el de Planoles, en obres, i els de Flaçà i Campdevànol, amb els projectes constructius redactats, però pendents d'acords amb els respectius ajuntaments.
D'altra banda, des de la data de la signatura del conveni també s'han suprimit dos passos no inclosos a l'acord: el del camí del Molí Petit de Puigcerdà i un altre en un camí a Llançà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.