Circulació Soria-Castejón.
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Circulació Soria-Castejón.
Com sabeu, la línia Soria-Castejón és de les últimes que Renfe va tancar, a inicis dels 90. Circulava en aquesta línia un automotor 593 amb una ocupació gairebé testimonial degut als horaris establerts, que feien que el tren anava i un cop arribava a destinació girava cua i no hi ha via cap servei més en 24h.
Ara es reobrirà un tram de la línia amb motiu de la instal.lació d'una plataforma de mercaderies no recordo on, està publicat a tranvia, és a prop de Soria i serà un plaer tornar a veure trens.
Els senyals mecànics d'entrada a Soria cantó Castejón es troben en bon estat, si bé l'avançat li falta la transmissió mecànica per vandalisme. La via s'haurà de desbrossar en algun tram i mirar alguna trinxera que ha acusat la falta de manteniment.
Avui mateix he tingut l'ocasió de fer un viatge per la línia, atès que s'anava a comprovar l'estat de tota la infraestructura per pressupostar de cara al 2008 les actuacions a fer per fer passar trens de mercaderies. Pel que sé, actuacions les mínimes i estrictament necessàries.
Afegir que és vergonyós que una ciutat monumental com Soria disposi només de dos trens diaris cap a Madrid i cap cap a Barcelona.
Durant el viatge reinagural de la línia que m'han convidat a realitzar hem parat prèviament davant l'agulla de cada estació per comprovar-ne l'estat, així com a tots els passos a nivells, que estaven coberts de terra. Han agraït que sàpiga portar bé l'aixada, jo els he agraït que m'hagin dut per aquelles terres.
Val a dir que, en trobar-nos en terres bàsicament isolades i rurals, no hem pogut repartir el carregament de llufes innocents que portàvem, amb la qual cosa hem decidit repartir-les a tots els que heu arribat fins aquí.
Ja m'hagués agradat fer el Soria Castejon en tren. De debò.
Ara es reobrirà un tram de la línia amb motiu de la instal.lació d'una plataforma de mercaderies no recordo on, està publicat a tranvia, és a prop de Soria i serà un plaer tornar a veure trens.
Els senyals mecànics d'entrada a Soria cantó Castejón es troben en bon estat, si bé l'avançat li falta la transmissió mecànica per vandalisme. La via s'haurà de desbrossar en algun tram i mirar alguna trinxera que ha acusat la falta de manteniment.
Avui mateix he tingut l'ocasió de fer un viatge per la línia, atès que s'anava a comprovar l'estat de tota la infraestructura per pressupostar de cara al 2008 les actuacions a fer per fer passar trens de mercaderies. Pel que sé, actuacions les mínimes i estrictament necessàries.
Afegir que és vergonyós que una ciutat monumental com Soria disposi només de dos trens diaris cap a Madrid i cap cap a Barcelona.
Durant el viatge reinagural de la línia que m'han convidat a realitzar hem parat prèviament davant l'agulla de cada estació per comprovar-ne l'estat, així com a tots els passos a nivells, que estaven coberts de terra. Han agraït que sàpiga portar bé l'aixada, jo els he agraït que m'hagin dut per aquelles terres.
Val a dir que, en trobar-nos en terres bàsicament isolades i rurals, no hem pogut repartir el carregament de llufes innocents que portàvem, amb la qual cosa hem decidit repartir-les a tots els que heu arribat fins aquí.
Ja m'hagués agradat fer el Soria Castejon en tren. De debò.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Doncs en el mapa ferroviari espanyol que hi ha penjat a Sants, aquest tram ja no hi consta (com sí que per contra, consta el tram Canfranc - Oloron).Watermark wrote:Aquesta línia oficialment mai ha estat clausurada. Porta més d'una dècada tancada a la circulació de trens, pero no està clausarada. En coma, però encara viva. Amb la Reus-Roda passa el mateix.
-
- N10
El Canfranc Oloron consta ja que l'SNCF connecta Canfranc i Oloron en bus.
Jordi Freixas wrote:Doncs en el mapa ferroviari espanyol que hi ha penjat a Sants, aquest tram ja no hi consta (com sí que per contra, consta el tram Canfranc - Oloron).Watermark wrote:Aquesta línia oficialment mai ha estat clausurada. Porta més d'una dècada tancada a la circulació de trens, pero no està clausarada. En coma, però encara viva. Amb la Reus-Roda passa el mateix.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
Realment la SNCF presta un servei de viatgers per carretera de en aquest tram per tant aquesta línia forma part de la seva oferta de transport de viatgers a l'igual que altres línies tancades.
Jordi Freixas wrote:Ah coi... és veritat!! Que els francesos no en volen ni sentir a parlar de la idea que aquest tram està tancat
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Uo!
Bromes a part, la via que surt de l'estació de Soria cap a Calatayud/Castejón (que passa per un túnel tapiat sota la capital soriana) té un detall prou curiòs: fa poc van fer un passeig vora el Duero que porta de Soria a l'Ermita de San Saturio; doncs bé, aquest passeig passa sota la via en qüestió i, oh sorpresa, van fer un pas inferior aixecant la via i després tornant-la a col·locar on era...
Suposo que és normal, donat que aquesta línia (la Soria-Castejón) té l'status de "fora de servei", i no pas de "clausurada".
Suposo que és normal, donat que aquesta línia (la Soria-Castejón) té l'status de "fora de servei", i no pas de "clausurada".
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
Re: Uo!
Maca l'ermita de San Saturio i el senyal avançat front d'ella.
JaMiRo! wrote:Bromes a part, la via que surt de l'estació de Soria cap a Calatayud/Castejón (que passa per un túnel tapiat sota la capital soriana) té un detall prou curiòs: fa poc van fer un passeig vora el Duero que porta de Soria a l'Ermita de San Saturio; doncs bé, aquest passeig passa sota la via en qüestió i, oh sorpresa, van fer un pas inferior aixecant la via i després tornant-la a col·locar on era...
Prova fotogràfica
Sí, una imatge ben maca.liniadelRipollés wrote:Maca l'ermita de San Saturio i el senyal avançat front d'ella.
Per cert, aporto foto sobre allò que he comentat del pas inferior:
La secció de via que indico com a "modificada" és la que es va aixecar: m'ho van comentar i de fet es podia veure in-situ ja que...
1) El balast era "jove" (de color i textura diferent a la resta).
2) Les rosques i les femelles que uneixen els trams de carril -no estan soldats- no estaven units permanentment per l'òxid, ans al contrari, semblaven acabats de col·locar. Idem per a la fixació del carril amb la travessa de fusta: els forats de la travessa estaven "acabats de fer".
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Bé, de fet amb el tema del ramal Calatayud - Soria per a AVE, s'havia dit de reobrir el tram tancat fins a Castejón.
Per més que oficialment el tram en qüestió estigui obert, la realitat és la que és, i és que està tancat. És un tram per on fa 30 anys que no hi circula cap tren.Realment la SNCF presta un servei de viatgers per carretera de en aquest tram per tant aquesta línia forma part de la seva oferta de transport de viatgers a l'igual que altres línies tancades.
Re: Circulació Soria-Castejón.
NOP! Error.
Al Sòria-Castejón hi va haver trens regionals fins 1993 o 1994 (no recordo amb precisió). Més endavant hi va haver alguna circulació d'exploració de la via. Em sona que hi va passar una locomotora aïllara, que se les va veure i se les va desitjar per arrivar a Sòria per la quantitat de terra i fang que s'havia acumulat a alguns trams. L'última circulació va ésser la d'una dresina que va haver de girar cua. Ah, tot això no ho dic amb total certesa, però no crec que m'equivoqui de gaire.
Pel que fa a la Reus-Roda, a més de faltar-li un tros, li manca el fil de contacte de la catenària i les mènsules estan totes penjant, impossibilitat o dificultant el trànsit de material dièsel.
I del Jaca-Canfranc dubto que el tanquin a curt o mitjà termini. De fet, no crec que tinguin cap pla en absolut.
Bon any 2008 companys!
Al Sòria-Castejón hi va haver trens regionals fins 1993 o 1994 (no recordo amb precisió). Més endavant hi va haver alguna circulació d'exploració de la via. Em sona que hi va passar una locomotora aïllara, que se les va veure i se les va desitjar per arrivar a Sòria per la quantitat de terra i fang que s'havia acumulat a alguns trams. L'última circulació va ésser la d'una dresina que va haver de girar cua. Ah, tot això no ho dic amb total certesa, però no crec que m'equivoqui de gaire.
Pel que fa a la Reus-Roda, a més de faltar-li un tros, li manca el fil de contacte de la catenària i les mènsules estan totes penjant, impossibilitat o dificultant el trànsit de material dièsel.
I del Jaca-Canfranc dubto que el tanquin a curt o mitjà termini. De fet, no crec que tinguin cap pla en absolut.
Bon any 2008 companys!
Re: Circulació Soria-Castejón.
Concretament, sobre el que comentes de la Soria - Castejón, l'última circulació en servei de viatgers, s'havia comentat que va ser l'1 de desembre del 1996 amb un servei Castejón - Madrid.