Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Alfredo_21 wrote:No entiendo ahora estos mensajes en contra de la ley, hasta que no ha salido el estudio del RACC nadie ha piado ni una mosca. Leches, si ya se veía ilógico desde un primer momento. Llevo yo batallando ya desde hace tiempo con esto, y en teoría yo estaba equivocadísimo. Y eso era el summun.
Si no se ha dado nunca ni un santo dato, simplemente reduce la contaminación y fuera, y aumeta la capacidad de la vía en cuestión.
Des d'un primer moment a mí no m'ha semblat bé aquesta mesura. PERO, una cosa molt diferent és saltar-se a la torera una norma establerta. Si al final s'ha d'anar a 80, doncs s'anirà a 80.
User avatar
Alfredo_21
N6
N6
Posts: 220
Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Post by Alfredo_21 »

Viendo la aceptación social que ha tenido (foros de périodicos, foros de motor, revistas sector especializado...)me parece que lo único que hubiera hecho eso es aumentar exponencialmente las ventas de sistemas de localización de radares. Aunque bueno, basta con echar un vistazo a la web de la Generalitat ya que ahí los dicen todos.
Por lo que he podido ver, se llamaba más a la desobidiencia que otra cosa, y como ya ha dijo el RACC en su día, si muy pocos conductoresya respetan el límite de velocidad a 120 que se preocupen primero de que lo respeten y despues si se considera necesario bajar la velocidad que se baje.
Me parece muy bien que se tengan que respetar las leyes(de hechoe s lo que hay que hacer), pero a mi que por un cálculo aritmético bien sencillo resulta que en vez de un 3% de contaminación salga un 12% en fín, a mi me parece que eso no es un error, si no las ganas de imponer una ley porque sí. Por eso no merece credibilidad ni respeto de ninguna de las maneras.
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

"Els estudis teòrics referents a la relació entre la velocitat i la capacitat d’una via de comunicació ens indiquen que en una autopista, la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via. Quan la intensitat de circulació és molt elevada i propera a la capacitat màxima de la via, és aconsellable una reducció de la velocitat de circulació amb la finalitat d’augmentar-ne la capacitat i evitar-ne la congestió. Concretament, segons el Highway Capacity Manual editat pel Transportation Research Board dels Estats Units, estableix a partir de dades estadístiques la següent relació entre velocitat de circulació i capacitat horària d’un carril:

Code: Select all

Velocitat (km/h) | Vehicles/carril/hora
-------------------------------------
112,60 			1.300
104,60 			1.450
96,50  			1.600
88,50  			1.750
Per tant, i amb la intenció de millorar la capacitat en períodes de temps on es prevegi una gran intensitat de circulació sembla aconsellable introduir restriccions a la velocitat. Cal recordar a més, que la reducció de velocitat màxima de circulació s’ha demostrat eficaç a l’hora de reduir el nombre d’accidents en vies amb una alta densitat de circulació (Rondes de Barcelona, any 2000) i d’uniformitzar la velocitat de circulació en els diferents trams de les autopistes, fets que ajuden a la millora de
la fluïdesa del trànsit."

http://www.eic.cat/noticies/notas/Estud ... 022005.pdf
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Danzig wrote:la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via.
És que com ja vaig dir fa temps, a mi em sembla que aquesta mesura presa amb l'excusa de la ecologia i els accidents, l'únic que amaga és una manera de posar més cotxes al mateix lloc i estalviar-se així inversions en transport públic i carreteres.
Molt simplificat, però jo crec que ve a ser això :(
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
wefer wrote:
Danzig wrote:la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via.
És que com ja vaig dir fa temps, a mi em sembla que aquesta mesura presa amb l'excusa de la ecologia i els accidents, l'únic que amaga és una manera de posar més cotxes al mateix lloc i estalviar-se així inversions en transport públic i carreteres.
Molt simplificat, però jo crec que ve a ser això :(
Y además de eso es una medida recaudatoria, ya que fomentando el aumento del parque automovilístico lo que se crea es dependencia: más necesidad de gasolina grabada con un montón de impuestos que luego no revierten en el transporte, implica más dinero a los peajes e implica más dinero a recaudar en multas. Afán recaudatorio.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

El que toca

Post by JaMiRo! »

Danzig wrote:"Els estudis teòrics referents a la relació entre la velocitat i la capacitat d’una via de comunicació ens indiquen que en una autopista, la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via. Quan la intensitat de circulació és molt elevada i propera a la capacitat màxima de la via, és aconsellable una reducció de la velocitat de circulació amb la finalitat d’augmentar-ne la capacitat i evitar-ne la congestió. Concretament, segons el Highway Capacity Manual editat pel Transportation Research Board dels Estats Units, estableix a partir de dades estadístiques la següent relació entre velocitat de circulació i capacitat horària d’un carril:

Code: Select all

Velocitat (km/h) | Vehicles/carril/hora
-------------------------------------
112,60 			1.300
104,60 			1.450
96,50  			1.600
88,50  			1.750
Per tant, i amb la intenció de millorar la capacitat en períodes de temps on es prevegi una gran intensitat de circulació sembla aconsellable introduir restriccions a la velocitat. Cal recordar a més, que la reducció de velocitat màxima de circulació s’ha demostrat eficaç a l’hora de reduir el nombre d’accidents en vies amb una alta densitat de circulació (Rondes de Barcelona, any 2000) i d’uniformitzar la velocitat de circulació en els diferents trams de les autopistes, fets que ajuden a la millora de
la fluïdesa del trànsit."

http://www.eic.cat/noticies/notas/Estud ... 022005.pdf
:D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Límits de velocitat dinàmics ja!
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

orique wrote:Límits de velocitat dinàmics ja!
+1

Puc entendre un dilluns al matí que hi hagi aquesta necessitat, però un diumenge al matí, per exemple, a la B-23... O un dia de diari al migdia la mateixa carretera direcció Martorell... No hi ha ni cristo.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
FGC
N6
N6
Posts: 165
Joined: Wednesday 19/09/2007 0:38
Location: BARCELONA

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by FGC »

Sembla que aquesta mesura estigui pensada per als qui van de passeig, bé, per als fitipaldis que vagin a160 entran per diagonal, bé també, peró algú ha pensat en els profesionals del transport? Potser si, i en els profesionals no reconeguts com a tals? (missatgers) ja us ho puc assegurar, ni deu.
No sabeu el volum d'entregues de les que es capaç d'haver de combinar i transportar una sola persona, si ja anava justet abans, imagineu-vo's a 80km/h, inviable directament, o dit d'una altra manera, a la piiiip l'economia d'aquelles families que vivien d'aquesta feina. Tot i que proposo que ja que ens volen fer la vida impossible, proposem informacions i sistemes ( sempre legals ) per a que es fagin aguantar una estoneta, començo: actualitzar radars als navegadors tom tom, llista de carreteres sense radars, evitar peatges, aparcar o gratis o en aparcaments privats ( mai un duro a l'ajuntament ), portar sempre una càmera defotos al cotxe i com un cotxe de qualsevol cos policial o similar es salti un semàfor......clik!!! i al diari !!! de pet.
Apa podeu anar posant i aplicant idees!!
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by Estrella_de_Galicia »

FGC wrote:....portar sempre una càmera defotos al cotxe i com un cotxe de qualsevol cos policial o similar es salti un semàfor......clik!!! i al diari !!! de pet.
Apa podeu anar posant i aplicant idees!!
Molt bona idea

Añado una cosa:
Mi coche consume menos a 90-100 kms/h que a ¡80! 2 litros de diferencia!! y despues dicen que a 80 consumen menos....
Saludos

Pedro Aguilar
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by 252-071 »

FGC wrote:[..]i en els profesionals no reconeguts com a tals? (missatgers) ja us ho puc assegurar, ni deu.
+1

El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.

El que s'hauria de fer son els limits variables segons les condicions climatologiques.Així,si plou es limita a 100,en hivern,a 130 i a l'estiu limit de velocitat lliure per el carril esquerra,tal i com passa a Alemanya.

Ah no,que en Pere Navarro te que recaptar diners per ves a saber que i ell podent saltarse els limits de velocitat amb el cotxe oficial.

Si les carreteres estiguesin en millor estat,s'evitarien moltissims accidents de transit.Tant de moto(guardarrails en condicions)com de cotxe(carreteres en millor estat i amb asfalt reciclat de goma i resistent als camions.

Salutacions
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by neroon »

Compte, que veig alguns missatges que freguen amb la demagògia...

Enlloc de pensar en el pobres missatgers que no podran complir amb la seva feina (autèntics assasins al volant, en alguns casos) perquè no criminalitzem i perseguim als responsables de les empreses que els hi obliguem a conduir de manera endimoniada?

Allò de assasins al volant no és pas collita propia, és l'opinió del cap de trànsit dels Mossos d'Esquadra, que cada X temps organitzen controls per tal d'aturar aquestes pràctiques vials.

Respecte a les dades, Jo tambè en puc oferir (de fet tres):

El meu cotxe, a 80 Km/h (2100 rpm) en quarta velocitat gasta menys que a 120 (2400 rpm) en cinquena. el cotxe de la neroona, pot mantenir perfectament 80 en cinquena (el motor no pateix, 2400 rpm) i per tant gasta molt menys que a 120 amb la mateixa marxa (+ de 3000 rpm). un altre cas és el Land Rover en el qual tot el que sigui viatjar per sobre de 80-90 km/h és una ruina. Penseu que parlo de tres conceptes de vehicle molt diferents (un turbo diesel d'injecció directa, un petit utilitari de benzina i un tot terreny de "la vieja escuela") i en tots tres casos parlo de reducció en el consum de combustible i per tant en les emisions.

Tot és molt relatiu, no trobeu?

Salutacions
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by wefer »

252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by 252-071 »

wefer wrote:
252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by megapauer »

252-071 wrote:
wefer wrote:
252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions
I amb tots els meus respectes, això és excusa??

Si el teu jefe et diu que agafis una pistola i vagis a tornar-li algo a un altre, ho faries? Doncs anar conduint com he vist que ho fan bastants transportistes de serveis urgents no és tan llunyà, perquè no sols van així sense trànsit.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Estrany

Post by JaMiRo! »

neroon wrote:El meu cotxe, a 80 Km/h (2100 rpm) en quarta velocitat gasta menys que a 120 (2400 rpm) en cinquena.
No t'aguanta en 5a a 80 km/h?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by 252-071 »

megapauer wrote:
252-071 wrote:
wefer wrote:
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions
I amb tots els meus respectes, això és excusa??

Si el teu jefe et diu que agafis una pistola i vagis a tornar-li algo a un altre, ho faries? Doncs anar conduint com he vist que ho fan bastants transportistes de serveis urgents no és tan llunyà, perquè no sols van així sense trànsit.
A veure, jo no nego que hi hagin transportistes que vagin fent el cabra per la autopista pero no per aixó s'han de ficar a tots els transportistes en el mateix sac.Són gent que es guanya la vida i no tenen més remei que donarli una mica més.

Ara si,sembla que amb aquestes penes que estàn posant ara els jefes els hi donen un coixí de temps per la entrega si no volen perdre xofers.Aixó ho dic perque ahir vaig parlar amb el meu oncle i els hi han posat menys limits.


Salutacions
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Bogeria patronal

Post by Guigui »

252-071 wrote:A veure, jo no nego que hi hagin transportistes que vagin fent el cabra per la autopista pero no per aixó s'han de ficar a tots els transportistes en el mateix sac.Són gent que es guanya la vida i no tenen més remei que donarli una mica més.

Ara si,sembla que amb aquestes penes que estàn posant ara els jefes els hi donen un coixí de temps per la entrega si no volen perdre xofers.Aixó ho dic perque ahir vaig parlar amb el meu oncle i els hi han posat menys limits.
Lògic. Si els conductors, en un arrebat de sensatesa, es planten col·lectivament davant aquesta salvatjada, els patrons decimonònics no tindran més remei que entrar en raó. Si fos per ells, tot s'hauria de fer bé, per ahir i amb sous sudanesos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by Estrella_de_Galicia »

Aqui una foto del vehiclo a 50kms/h por ciudad, no creo que trabajando a menos de 2.000 rpm contamine mucho ¿o si?
Image
Saludos

Pedro Aguilar
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Post by 252-071 »

Estrella_de_Galicia wrote:Aqui una foto del vehiclo a 50kms/h por ciudad, no creo que trabajando a menos de 2.000 rpm contamine mucho ¿o si?
Image

Todo es según que relación de marchas tenga un coche y el numero de marchas (5,6 o 7(esta acaba de salir por lo que no se sabe aun cuanto va de rpm))y cuando cambies de marcha.


Saludos
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”