Dubte ALVIA / ALTARIA...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
IdNight? Aquesta és nova...Suposo que serà un IdTGV (TGV amb bitllets exclusivament online) però de nit...O bé són serveis Lunéa íntegrament online? Essent així, seria interessant conèixer-ne els corredors (bé, si fos un IdTGV també).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Denominacions
De fet, Thalys és una societat conjunta de la SNCF i SNCB, Lyria de la SNCF i SBB i Alleo de la SNCF i DB, com Elipsos entre Renfe i SNCF.
Altrament, si agafem les GL d'altres països, trobarem la següent nomenclatura:
Àustria: IC (Intercity, nacionals*), EC (Eurocity, diürns internacionals), EN (Euronight, EC nocturns) i ICE (AV)
Alemanya: igual que a Àustria, tot i que els EN s'hi anomenen CNL (City Night Liner), expressió emprada també a Àustria per al Viena-Amsterdam
Suïssa: IC i EC com als dos anteriors, nocturns CNL, EN (a Viena, Budapest i Roma) o Hotelzug (Pau Casals), AV en funció de la denominació comercial de cada operador (DB, SNCF, FS)
Itàlia: IC, EC, EN, Treno Notte (nocturn nacional), Eurostar City (Milà-Lecce) i Eurostar Italia (resta, venen a equivaler a l'Euromed), Eurostar Italia Alta Velocita' (AV)
Com veiem, la nomenclatura és força més simplificada que a Espanya i França.
* Hi ha alguna excepció, com el l'IC Corvinus entre Viena i Pécs (Hongria)
Altrament, si agafem les GL d'altres països, trobarem la següent nomenclatura:
Àustria: IC (Intercity, nacionals*), EC (Eurocity, diürns internacionals), EN (Euronight, EC nocturns) i ICE (AV)
Alemanya: igual que a Àustria, tot i que els EN s'hi anomenen CNL (City Night Liner), expressió emprada també a Àustria per al Viena-Amsterdam
Suïssa: IC i EC com als dos anteriors, nocturns CNL, EN (a Viena, Budapest i Roma) o Hotelzug (Pau Casals), AV en funció de la denominació comercial de cada operador (DB, SNCF, FS)
Itàlia: IC, EC, EN, Treno Notte (nocturn nacional), Eurostar City (Milà-Lecce) i Eurostar Italia (resta, venen a equivaler a l'Euromed), Eurostar Italia Alta Velocita' (AV)
Com veiem, la nomenclatura és força més simplificada que a Espanya i França.
* Hi ha alguna excepció, com el l'IC Corvinus entre Viena i Pécs (Hongria)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Pel que sé, deixaven els llençols i aquestes coses allà sobre i tu t'ho feies com volies. Això ho vaig llegir a http://www.railfaneurope.net, com a comentari a una foto dels cotxes llitera.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Lo curiós es que les 252 (m'estic referint de la 32 a la 75)porten un "lastre" de 6 tm ja que no porten linia de 25kv.aarongilp wrote:Justament per tenir paràmetres de velocitat alta el manteniment ha de ser més curós, i 22 tm/eix a més de 200 km/h de forma regular causa massa desperfectes com per assegurar-ne el correcte funcionament. Per tant, es limiten les locomotores a aquests 200 km/h de velocitat màxima.Jordi Freixas wrote:Però com que la danyaria la via? No se suposa que aquests trams serien aptes per Alta Velocitat si es canviessin a ample europeu per de cara a la futura connecció d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló?
Si sels quités aquest lastre de formigó podrien circular a 220km/h per linia convencional.Sinó mireu les d'AV (001 a 005) que porten només la de 25kv(no es pot posar la de 3kv)i estàn autoritzades a circular a 220km/h.
Segurament,la rao per la qual no posen 252 d'ample iberic es perque si sels redueix la massa,al haver de portar cotxes talgo fins a 40 cotxes patinarien...
Sinó fa uns anys,al principi de la posada en servei de las 252 AVE van haver de fer falta 2 locomotoras 252 per remolcar 3 o 4 composicions de talgo VI perque no tenien el lastre necesari per poder remolcarlo una sola locomotora.Per aixó,quan a les linies d'AV s'ha de fer un servei amb talgo de més de 22 cotxes,es solen posar les 252 d'ample UIC pero que poden circular per ample iberic també(006,007,020 etc)i les 5 que nomes poden circular per UIC es posen en la Madrid-Sevilla per fer els serveis al tenir una orografia menys dura.
Jordi Freixas wrote:Però de fet, l'Euromed hi ha trams en que circula si més no proper als 250 km/h, no? I quan s'ha fet amb Talgo, s'ha fet complint els horaris. No pot arribar a circular per la LAV un Altaria a 250?
Els euromeds només estàn autoritzats a 220 si bé es sap que al ser un tren d'AV "capat" pot agafar 250 de xiripa.
I els talgo VII encara no estàn autoritzats a 250(serien les s130)pel fet de que encara no tenen la suspensió adequada per circular bé.
Salutacions
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
1) Les 252 UIC no passen dels 200 km/h per la LAV. Els trens estan grafiats com a 200B.
2) No estic tant segur que se'ls hagi retirat els equips de 3kV. Si bé els pantògrafs són tots dos operatius a 25kV (ambdós Siemens, enlloc dels Schunk típics que duen sota 3kV), els equips interns dubto que se'ls hagin retirat.
3) El llast que duen les d'ibèric és per compensar els equips de 25kV. La línia que cites és la que duen les branques automotrius d'alta velocitat, tipus 100, 102, 130, per passar l'electricitat de la motriu que capta corrent (generalment la darrera) a l'altra. I evidentment, una 252 no és una branca automotriu.
4) Això que comentes de que els serveis per LAV amb més de 22 cotxes s'adjudiquen a determinades locomotores, una altra cosa que vull que me la provis, ja que no en tinc cap notícia al respecte.
5) El cas de les dues locomotores va esser purament excepcional, i va ser perquè havien d'arrossegar més de 600 tm a 200 km/h. No va ser pel llast sino per què no tenien prou força a tan elevades velocitats, pel que sé.
6) L'homologació a 250km/h implica, a més dels canvis en els rodals, una sèrie de reformes que inclouen, a més, la presurització dels cotxes.
2) No estic tant segur que se'ls hagi retirat els equips de 3kV. Si bé els pantògrafs són tots dos operatius a 25kV (ambdós Siemens, enlloc dels Schunk típics que duen sota 3kV), els equips interns dubto que se'ls hagin retirat.
3) El llast que duen les d'ibèric és per compensar els equips de 25kV. La línia que cites és la que duen les branques automotrius d'alta velocitat, tipus 100, 102, 130, per passar l'electricitat de la motriu que capta corrent (generalment la darrera) a l'altra. I evidentment, una 252 no és una branca automotriu.
4) Això que comentes de que els serveis per LAV amb més de 22 cotxes s'adjudiquen a determinades locomotores, una altra cosa que vull que me la provis, ja que no en tinc cap notícia al respecte.
5) El cas de les dues locomotores va esser purament excepcional, i va ser perquè havien d'arrossegar més de 600 tm a 200 km/h. No va ser pel llast sino per què no tenien prou força a tan elevades velocitats, pel que sé.
6) L'homologació a 250km/h implica, a més dels canvis en els rodals, una sèrie de reformes que inclouen, a més, la presurització dels cotxes.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
1)Amb l'altaria triana SI que es podria circular a 220B per la LAV de Sevilla ja que porten cotxes de serie VII però per alguna rao mai s'ha fet aixó.I ja no es farà...aarongilp wrote:1) Les 252 UIC no passen dels 200 km/h per la LAV. Els trens estan grafiats com a 200B.
2) No estic tant segur que se'ls hagi retirat els equips de 3kV. Si bé els pantògrafs són tots dos operatius a 25kV (ambdós Siemens, enlloc dels Schunk típics que duen sota 3kV), els equips interns dubto que se'ls hagin retirat.
3) El llast que duen les d'ibèric és per compensar els equips de 25kV. La línia que cites és la que duen les branques automotrius d'alta velocitat, tipus 100, 102, 130, per passar l'electricitat de la motriu que capta corrent (generalment la darrera) a l'altra. I evidentment, una 252 no és una branca automotriu.
4) Això que comentes de que els serveis per LAV amb més de 22 cotxes s'adjudiquen a determinades locomotores, una altra cosa que vull que me la provis, ja que no en tinc cap notícia al respecte.
5) El cas de les dues locomotores va esser purament excepcional, i va ser perquè havien d'arrossegar més de 600 tm a 200 km/h. No va ser pel llast sino per què no tenien prou força a tan elevades velocitats, pel que sé.
6) L'homologació a 250km/h implica, a més dels canvis en els rodals, una sèrie de reformes que inclouen, a més, la presurització dels cotxes.
2)Les 5 primeres 252(001 a 005) noméspoden circular per llinies de 25kv perque d'origen ja venien només amb els equips de 25kv.De la 006 a la 031 tenen els dos equips(de la 016 a la 031 els hi van afegir uns anys després)i de la 032 a la 075 només porten equips de 3kv tal i com venien d'origen.
3) No se que habràs entes pero jo no em referia als feeder que porten els 100-102-130.
4)les cinc primeres 252 estàn i han estat sempre adscrites a la LAV Madrid-Sevilla.Si et fixes bé a la LAV Madrid-Tarragona hi han les 252 bitensió perquè el perfil de la llinia d'AV tan famosa te unes rampes més pronunciades que les de la NAFA.Encara que desconec si les cinc primeres porten el llast.
5)pots tenir raó tenint en compte que hi havia un pes adicional pels generadors.Però ara es podria remolcar la mateixa composició ja que els maquinistes ja saben com portarles.
6)Crec que la presurització ja està feta només sels hi ha de posar la suspensió adient.A veure si t'ho puc confirmar.
Salutacions
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
1) T'he dit que és la locomotora la que no pot passar de 200, per molt que els cotxes puguin arribar als 220.
2) A falta de confirmació, ho accepto, és prou raonable. Si et plau, busca quelcom que ho recolzi.
3) Em sembla que va ser una palla mental meva, però no deixa que tot en lo altre crec que tinc raó.
4) No sé les pendents màximes de la LAV2, però no m'extranyaria que fossin semblants a la de la LAV1, principalment per què està dissenyada per sostindre els 350 km/h.
5) Aquest argument no té sentit. Els maquinistes les sabien portar aleshores i les saben portar ara. És a l'àrea de mercaderies on hi havia problemes perquè els maquinistes no les controlaven bé.
6) Els cotxes d'orígen venien presuritzats per a 220, però no per als 250, reforma la qual s'ha hagut de fer juntament amb les altres requerides per a la transformació en branques de la sèrie 130. Els cotxes que es van afegir per passar de 9 a 11 ja venien amb aquesta millora, juntament amb el feeder.
2) A falta de confirmació, ho accepto, és prou raonable. Si et plau, busca quelcom que ho recolzi.
3) Em sembla que va ser una palla mental meva, però no deixa que tot en lo altre crec que tinc raó.
4) No sé les pendents màximes de la LAV2, però no m'extranyaria que fossin semblants a la de la LAV1, principalment per què està dissenyada per sostindre els 350 km/h.
5) Aquest argument no té sentit. Els maquinistes les sabien portar aleshores i les saben portar ara. És a l'àrea de mercaderies on hi havia problemes perquè els maquinistes no les controlaven bé.
6) Els cotxes d'orígen venien presuritzats per a 220, però no per als 250, reforma la qual s'ha hagut de fer juntament amb les altres requerides per a la transformació en branques de la sèrie 130. Els cotxes que es van afegir per passar de 9 a 11 ja venien amb aquesta millora, juntament amb el feeder.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Hi han 252 homologades a 220B ho vulguis o no fins i tot ni ha una d'amplada iberica que porta el rombo 220B i es la 252-031.De la 001 a la 005 porten també el rombo a 220B la resta no dubto que la majoria portin el 200B.aarongilp wrote:1) T'he dit que és la locomotora la que no pot passar de 200, per molt que els cotxes puguin arribar als 220.
2) A falta de confirmació, ho accepto, és prou raonable. Si et plau, busca quelcom que ho recolzi.
3) Em sembla que va ser una palla mental meva, però no deixa que tot en lo altre crec que tinc raó.
4) No sé les pendents màximes de la LAV2, però no m'extranyaria que fossin semblants a la de la LAV1, principalment per què està dissenyada per sostindre els 350 km/h.
5) Aquest argument no té sentit. Els maquinistes les sabien portar aleshores i les saben portar ara. És a l'àrea de mercaderies on hi havia problemes perquè els maquinistes no les controlaven bé.
6) Els cotxes d'orígen venien presuritzats per a 220, però no per als 250, reforma la qual s'ha hagut de fer juntament amb les altres requerides per a la transformació en branques de la sèrie 130. Els cotxes que es van afegir per passar de 9 a 11 ja venien amb aquesta millora, juntament amb el feeder.
Els maquinistes tenien problemes per portar les 252 els primers any fins i tot amb trens de viatgers una mica llargs i solien patinar aquestes locomotores perque no hi havia en el seu moment una locomotora de tanta tecnologia i es van haver d'acostumar.Ara ja están molt acostumats i saben com portar-les amb els largs trens de viatgers.Si bé es sap que una 252 amb l'EG no ha de baixar de 30 al prat perque sinò no pot pujar la rampa.
Salutacions
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Mira nano, jo no sé d'on ho treus però per molt que estiguin homologades, com dius tu, a 220, NO HI CIRCULEN PEL SEU ELEVAT PES PER EIX (gent anti-majúscules, disculpeu-me però aquest nano em treu de polleguera). Les branques ALVIA (tant les 120 com les 130) també ho estan a 250 i bé que no passen dels 200.
Llàstima que en aquest fòrum no tinguem cap maquinista que ens pugui treure de dubtes, però tampoc m'extranya, amb la mala fama (i merescuda) que tenim els aficionats al ferrocarril en aquest país...
Per part meva el debat està acabat. Tu digues el que vulguis que segurissimament tindràs raó, no com jo que sempre porto els papers mullats.
Llàstima que en aquest fòrum no tinguem cap maquinista que ens pugui treure de dubtes, però tampoc m'extranya, amb la mala fama (i merescuda) que tenim els aficionats al ferrocarril en aquest país...
Per part meva el debat està acabat. Tu digues el que vulguis que segurissimament tindràs raó, no com jo que sempre porto els papers mullats.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
He dit que no intervindria però poso un nou missatge perquè m'estic repassant el llibre "RENFE, La Tracción Eléctrica: 252", de l'editorial Reserva Anticipada, i he vist algunes coses on una mica de raó sí que tinc:
"[parlant de l'ample], RENFE tomó la determinación de mantener el ancho de la red convencional. Esta decisión implicaría una cierta reforma de la locomotora para que todas ellas pudieran equipar indistintamente bogies de cualquier ancho, [...], pero esta reforma no se aplicó en las cinco primeras unidades de construcción alemana por su avanzada fase de construcción y [...] se tomó otra decisión que afectó a las 31 primeras locomotoras, las 252.001 a 252.031, serían bicorriente a 25kV/3kV, y el resto, 252.032 a 252.075, monotensión a 3kV". (Pags 13 i 14).
"La masa de las locomotoras bicorrientes es de 90 t que se reducen a 86 t en las monocorrientes." (Pag 12)
D'això n'extreiem que ni duen llasts (equivocats tots dos) ni les cinc primeres són només a 25kV, també són bitensions, si bé no podran dur mai bogis d'ample ibèric.
També diu, i en això t'haig de donar la raó, que les de la LAV2 estàn marcades com 200B, i en algunes fotos surten algunes de la LAV1 marcades com 220B. Això sí, en cap moment diu que circulin a més de 200 km/h. Ara sí, dono per acabada la meva participació en aquest fil fins que es parli amb propietat.
"[parlant de l'ample], RENFE tomó la determinación de mantener el ancho de la red convencional. Esta decisión implicaría una cierta reforma de la locomotora para que todas ellas pudieran equipar indistintamente bogies de cualquier ancho, [...], pero esta reforma no se aplicó en las cinco primeras unidades de construcción alemana por su avanzada fase de construcción y [...] se tomó otra decisión que afectó a las 31 primeras locomotoras, las 252.001 a 252.031, serían bicorriente a 25kV/3kV, y el resto, 252.032 a 252.075, monotensión a 3kV". (Pags 13 i 14).
"La masa de las locomotoras bicorrientes es de 90 t que se reducen a 86 t en las monocorrientes." (Pag 12)
D'això n'extreiem que ni duen llasts (equivocats tots dos) ni les cinc primeres són només a 25kV, també són bitensions, si bé no podran dur mai bogis d'ample ibèric.
També diu, i en això t'haig de donar la raó, que les de la LAV2 estàn marcades com 200B, i en algunes fotos surten algunes de la LAV1 marcades com 220B. Això sí, en cap moment diu que circulin a més de 200 km/h. Ara sí, dono per acabada la meva participació en aquest fil fins que es parli amb propietat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Doncs per embolicar una mica mès la troca comentarè un detall que recordo d'aquestes locomotores al poc temps de posar-se en servei. Ara no recordo el motiu exacte (sisplau, ajuda!) però poc temps desprès de la posada en servei (valga la redundancia) van veure reduïdes les seves velocitats màximes: en concret, les ibèriques van quedar reduïdes a 160 km/h i les UIC a 180 km/h. Algú recorda per qué?
Salutacions
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
El motiu van ser unes fisures que van aparèixer als bogies, primer a les d'ibèric i després a les de UIC. Pel que es veu va ser cosa d'un mal disseny. De fet, si no m'equivoco, els problemes aquests no van fer rebaixar la velocitat, però sí que es van revisar totes les locomotores. Les d'ibèric, en orígen venien, no sé si totes o només una part, com a 160B, però posteriorment totes (les d'ibèric) van ser autoritzades com 200B. Les UIC, des d'orígen que tenen rombe a 220B.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Jo ja he posat aixó uns missatges més adalt així que lo unic nou que aporta seria el pes de les locomotores bicorrent i les monocorrent així com les de les 5 locomotores.Que consti que no estic siguent ironic.aarongilp wrote:He dit que no intervindria però poso un nou missatge perquè m'estic repassant el llibre "RENFE, La Tracción Eléctrica: 252", de l'editorial Reserva Anticipada, i he vist algunes coses on una mica de raó sí que tinc:
"[parlant de l'ample], RENFE tomó la determinación de mantener el ancho de la red convencional. Esta decisión implicaría una cierta reforma de la locomotora para que todas ellas pudieran equipar indistintamente bogies de cualquier ancho, [...], pero esta reforma no se aplicó en las cinco primeras unidades de construcción alemana por su avanzada fase de construcción y [...] se tomó otra decisión que afectó a las 31 primeras locomotoras, las 252.001 a 252.031, serían bicorriente a 25kV/3kV, y el resto, 252.032 a 252.075, monotensión a 3kV". (Pags 13 i 14).
"La masa de las locomotoras bicorrientes es de 90 t que se reducen a 86 t en las monocorrientes." (Pag 12)
D'això n'extreiem que ni duen llasts (equivocats tots dos) ni les cinc primeres són només a 25kV, també són bitensions, si bé no podran dur mai bogis d'ample ibèric.
També diu, i en això t'haig de donar la raó, que les de la LAV2 estàn marcades com 200B, i en algunes fotos surten algunes de la LAV1 marcades com 220B. Això sí, en cap moment diu que circulin a més de 200 km/h. Ara sí, dono per acabada la meva participació en aquest fil fins que es parli amb propietat.
Jo no te he insultat ni m'he ficat amb tu així que tu tampoc et passis amb mi.No em tiris de la llengua.aarongilp wrote:Mira nano, jo no sé d'on ho treus però per molt que estiguin homologades, com dius tu, a 220, NO HI CIRCULEN PEL SEU ELEVAT PES PER EIX (gent anti-majúscules, disculpeu-me però aquest nano em treu de polleguera). Les branques ALVIA (tant les 120 com les 130) també ho estan a 250 i bé que no passen dels 200.
Llàstima que en aquest fòrum no tinguem cap maquinista que ens pugui treure de dubtes, però tampoc m'extranya, amb la mala fama (i merescuda) que tenim els aficionats al ferrocarril en aquest país...
Per part meva el debat està acabat. Tu digues el que vulguis que segurissimament tindràs raó, no com jo que sempre porto els papers mullats.
I tu mateix has dit que cap 252 pot pasar de 200 cosa que jo he corregit dient que hi han maquines autoritzades a 220 altra cosa es que la infraestructura també ho permeti.
I aquí jo t'he de torner a corregir:els s130 encara no poden anar a 250km/h perque 9 cotxes de cada composició no tenen la suspensió adequada per circular comercialment.I lo del s120 no els han posat a 250 encara perque en un principi consumien massa.Ja veurem després.I aquesta informació es de dos mecanics de talgo que conec i una persona que treballa a renfe operadora
Perque sigui massa petit no significa que no pugui tenir accés a informació externa(i no externa)
Salutacions
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Ja em perdonaràs, però l'informació que has posat en la segona resposta al meu missatge és falsa, pel que sé jo. No sé d'on ha sortit, però no em sembla certa. Consulta aquest fòrum, trensim o tranvia portal i veuràs que no és veraç. Ah, i una cosa, que potser l'aprendràs amb el temps (jo crec que ja l'he apresa), i és que no perquè algú de tal lloc et digui tal cosa ha de ser certa. Ells saben tant com nosaltres, en la majoria d'ocasions. A mi me les han colat molts cops, i ja no me les empasso. No perquè sigui algú de renfe operadora t'ha de donar una informació complerta i veraç, pel simple fet de ser d'aquesta empresa. Jo t'ho dic.
Edito: Dius que no perquè siguis massa petit no has de poder tenir accés a informació. Això no t'ho nego, però sí que et dic que és més fàcil que te les colin pel fet de ser petit (i conseqüentment més il·lús). T'ho dic com un consell, no com un retret, vés molt amb compte amb què et diuen i amb què et creus. Jo he perdut confiança i amistat amb gent d'altres empreses per aquest mateix fet.
Edito: Dius que no perquè siguis massa petit no has de poder tenir accés a informació. Això no t'ho nego, però sí que et dic que és més fàcil que te les colin pel fet de ser petit (i conseqüentment més il·lús). T'ho dic com un consell, no com un retret, vés molt amb compte amb què et diuen i amb què et creus. Jo he perdut confiança i amistat amb gent d'altres empreses per aquest mateix fet.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte ALVIA / ALTARIA...
Jo et dic que els dos mecanics son de fiar i m'han ajudat molt a omplir el llistat de RO de tranvia així que dubto que m'hagin dit una mentida.aarongilp wrote:Ja em perdonaràs, però l'informació que has posat en la segona resposta al meu missatge és falsa, pel que sé jo. No sé d'on ha sortit, però no em sembla certa. Consulta aquest fòrum, trensim o tranvia portal i veuràs que no és veraç. Ah, i una cosa, que potser l'aprendràs amb el temps (jo crec que ja l'he apresa), i és que no perquè algú de tal lloc et digui tal cosa ha de ser certa. Ells saben tant com nosaltres, en la majoria d'ocasions. A mi me les han colat molts cops, i ja no me les empasso. No perquè sigui algú de renfe operadora t'ha de donar una informació complerta i veraç, pel simple fet de ser d'aquesta empresa. Jo t'ho dic.
Edito: Dius que no perquè siguis massa petit no has de poder tenir accés a informació. Això no t'ho nego, però sí que et dic que és més fàcil que te les colin pel fet de ser petit (i conseqüentment més il·lús). T'ho dic com un consell, no com un retret, vés molt amb compte amb què et diuen i amb què et creus. Jo he perdut confiança i amistat amb gent d'altres empreses per aquest mateix fet.
Ara el buscador de tranvia està espatllat pero quan estigui operatiu busco el fil.Pasa que aquest fil es una miqueta vell per segur que no ha pasat a historics.
Salutacions