Seguiment de les obres de la L9
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Dels comentaris fets pel 4437.001 i l'EUKibo en aquest fil sobre l'increment d'usuaris o no i com es redistribuiran un cop s'inauguri la L9, jo fa molt de temps que em faig la següent pregunta.
Què passarà amb la 74? És una línia amb freqüències entre 5-7 min i tots els torns són articulats en laborables...
És més, en una assignatura optativa a la universitat, vaig fer una exposició sobre la ultilitat de la L9, i en el tram Sagrera-ZU, un dels motius era el fet que la 74, que fa un recorregut molt similar, la demanda que té...
Què passarà amb la 74? És una línia amb freqüències entre 5-7 min i tots els torns són articulats en laborables...
És més, en una assignatura optativa a la universitat, vaig fer una exposició sobre la ultilitat de la L9, i en el tram Sagrera-ZU, un dels motius era el fet que la 74, que fa un recorregut molt similar, la demanda que té...
com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
El mateix passa amb el trajecte Fondo-Badalona Centre fet per les bessones B17 i B27 que tenen combinades una freqüència de 5min i també van molt plenes, per no dir molts busos com la BD1 o B19 que també reforcen aquestes línies en algun tram.
Avui, degut a les obres de l'intercanviador de Fondo de la L9 he patit un dels "desalojen el tren" que sembla que es faran mentre durin les obres. Els trens que abans efectuaven parada a l'andana "no habitual" fan baixar el passatge a Santa Coloma. Per a detectar aquests trens dir que acostumen a ser 6000 i el tren de davant i el de darrere van absolutament enganxats que t'has d'esperar poc més d'un minut per agafar el seguent que ja et deixa a Fondo.
És curiós veure l'andana de Santa Coloma tant plena quan des d'aquesta andana només s'hi pot anar a una estació.
Avui, degut a les obres de l'intercanviador de Fondo de la L9 he patit un dels "desalojen el tren" que sembla que es faran mentre durin les obres. Els trens que abans efectuaven parada a l'andana "no habitual" fan baixar el passatge a Santa Coloma. Per a detectar aquests trens dir que acostumen a ser 6000 i el tren de davant i el de darrere van absolutament enganxats que t'has d'esperar poc més d'un minut per agafar el seguent que ja et deixa a Fondo.
És curiós veure l'andana de Santa Coloma tant plena quan des d'aquesta andana només s'hi pot anar a una estació.
Jo suposo que el 74 es mantindrà, però amb menys freqüència...Pep wrote:Dels comentaris fets pel 4437.001 i l'EUKibo en aquest fil sobre l'increment d'usuaris o no i com es redistribuiran un cop s'inauguri la L9, jo fa molt de temps que em faig la següent pregunta.
Què passarà amb la 74? És una línia amb freqüències entre 5-7 min i tots els torns són articulats en laborables...
És més, en una assignatura optativa a la universitat, vaig fer una exposició sobre la ultilitat de la L9, i en el tram Sagrera-ZU, un dels motius era el fet que la 74, que fa un recorregut molt similar, la demanda que té...
De tota manera, per obrir el tram entre Sagrera i Zona Universitària(sobretot entre Lesseps i Zona Universitària), encara queda una bona pila d´anys...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tall a Felip II per a fer-hi l'estació de Sagrera-Meridiana
Notícia de l'Avui:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
El carrer de Felip II es tallarà al trànsit durant un any per fer una nova estació de metro
ACN
Barcelona
Ult. Act. 08.01.2008 - 20:20 hs
L'Ajuntament de Barcelona ha informat que el carrer de Felip II quedarà tallat al trànsit a partir d'aquest dimecres 9 de gener durant un any, per tal d'avançar en les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l'L9.
Així, es tallarà la circulació de vehicles en un tram d'uns 150 metres entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, per poder ocupar la calçada i una part de la vorera per executar els treballs d'excavació. Durant aquest període, només es permetrà l'accés als aparcaments situats en aquest tram.
En determinats moments, aquest accés també es podrà veure afectat, de manera que es buscaran aparcaments alternatius per als usuaris quan calgui. Per facilitar la circulació a la zona, s'habilitarà un itinerari alternatiu aprofitant els carrers contigus.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
El carrer de Felip II es tallarà al trànsit durant un any per fer una nova estació de metro
ACN
Barcelona
Ult. Act. 08.01.2008 - 20:20 hs
L'Ajuntament de Barcelona ha informat que el carrer de Felip II quedarà tallat al trànsit a partir d'aquest dimecres 9 de gener durant un any, per tal d'avançar en les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l'L9.
Així, es tallarà la circulació de vehicles en un tram d'uns 150 metres entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, per poder ocupar la calçada i una part de la vorera per executar els treballs d'excavació. Durant aquest període, només es permetrà l'accés als aparcaments situats en aquest tram.
En determinats moments, aquest accés també es podrà veure afectat, de manera que es buscaran aparcaments alternatius per als usuaris quan calgui. Per facilitar la circulació a la zona, s'habilitarà un itinerari alternatiu aprofitant els carrers contigus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Però si a Felip II, en el tram entre Meridiana i Juan de Garay ja hi ha l'estació de la L5 ... Que la construiran sota d'aquesta?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hipòtesis
Potser ho faran per a evacuar runa. Realment, amb tot el temps que van tenir empantanegat l'enllaç entre la L1 i la L5, seria ridícul que no ho haguessin aprofitat per habilitar-hi la connexió amb la L9.aim wrote:Però si a Felip II, en el tram entre Meridiana i Juan de Garay ja hi ha l'estació de la L5 ... Que la construiran sota d'aquesta?
Altrament, fa temps que ha deixat d'estranyar-me cap esperpent relacionat amb les obres d'infraestructura pública d'aquest país, especialment si és ferroviària.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquí teniu la nota de premsa oficial:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... elipII.jsp
A sota de Felip II no hi ha cap estació, només un accés a l'estació per la part de baix, que accedeix directament a l'andana de la L5.
El que em fa gràcia d'aquest intercanviador és que en el futur hi convergiran la L1, L5, L9, L10 i diverses línies de rodalies de Renfe... i la remodelació que han fet amb l'andana central i les més aviat estretes escales d'accés a les andanes, amb prou feines poden absorbir el trànsit actual de gent, quan l'intercanviador és un simple enllaç entre dues línies.
La veritat és que em sembla que l'han pifiat força amb la remodelació que han fet, ja que aquesta estació ja és petita abans de que la inaugurin totalment.
Si bé és cert que hi ha poc espai per a tanta estació a sota terra, també és cert que hi ha poc espai perquè s'ha planificat molt malament, amb poca visió de futur i intentant estalviar al màxim.
Si les coses s'haguessin fet bé, per exemple, s'hagués pogut remodelar la línia de Renfe i fer-la passar a un nivell més profund, la qual cosa hagués donat espai per poder fer dues estacions de metro (L1 i L5) amb andanes amples i en configuració de 3 andanes, més una estació de Renfe també en condicions.
Amb el temps que han tingut la Meridiana oberta en canal, ja els hagués donat temps a fer-ho, i si s'havia de tallar Renfe, comparat amb el cas de Bellvitge, hagués sigut un problema mínim.
Ara, en canvi, ens quedaran unes estacions ridícules incapaces de rebre en condicions tot el volum de gent que hi passarà. I en això incloc la futura estació de Renfe, de la qual em fa por pensar quina amplada tindran les andanes, ja que queda molt poc espai.
En fi, una obra més que es fa tard, i quan es fa ja és obsoleta. No m'estranyaria que en pocs anys s'hagués de tornar a refer tota l'estació, amb el sobrecost que això generaria. Tot, per no fer les coses bé des del principi.
Tan de bo m'equivoqui.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... elipII.jsp
L'estació de la L5 està a la Meridiana, en paral·lel a Renfe i a la L1.aim wrote:Però si a Felip II, en el tram entre Meridiana i Juan de Garay ja hi ha l'estació de la L5 ... Que la construiran sota d'aquesta?
A sota de Felip II no hi ha cap estació, només un accés a l'estació per la part de baix, que accedeix directament a l'andana de la L5.
El que em fa gràcia d'aquest intercanviador és que en el futur hi convergiran la L1, L5, L9, L10 i diverses línies de rodalies de Renfe... i la remodelació que han fet amb l'andana central i les més aviat estretes escales d'accés a les andanes, amb prou feines poden absorbir el trànsit actual de gent, quan l'intercanviador és un simple enllaç entre dues línies.
La veritat és que em sembla que l'han pifiat força amb la remodelació que han fet, ja que aquesta estació ja és petita abans de que la inaugurin totalment.
Si bé és cert que hi ha poc espai per a tanta estació a sota terra, també és cert que hi ha poc espai perquè s'ha planificat molt malament, amb poca visió de futur i intentant estalviar al màxim.
Si les coses s'haguessin fet bé, per exemple, s'hagués pogut remodelar la línia de Renfe i fer-la passar a un nivell més profund, la qual cosa hagués donat espai per poder fer dues estacions de metro (L1 i L5) amb andanes amples i en configuració de 3 andanes, més una estació de Renfe també en condicions.
Amb el temps que han tingut la Meridiana oberta en canal, ja els hagués donat temps a fer-ho, i si s'havia de tallar Renfe, comparat amb el cas de Bellvitge, hagués sigut un problema mínim.
Ara, en canvi, ens quedaran unes estacions ridícules incapaces de rebre en condicions tot el volum de gent que hi passarà. I en això incloc la futura estació de Renfe, de la qual em fa por pensar quina amplada tindran les andanes, ja que queda molt poc espai.
En fi, una obra més que es fa tard, i quan es fa ja és obsoleta. No m'estranyaria que en pocs anys s'hagués de tornar a refer tota l'estació, amb el sobrecost que això generaria. Tot, per no fer les coses bé des del principi.
Tan de bo m'equivoqui.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Seguiment de les obres de la L9
Patinada per part meva És que encara tinc en ment l'antic accés de Felip II que si no recordo malament entraves en paral·lel a Felip II.wefer wrote:Aquí teniu la nota de premsa oficial:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... elipII.jsp
L'estació de la L5 està a la Meridiana, en paral·lel a Renfe i a la L1.aim wrote:Però si a Felip II, en el tram entre Meridiana i Juan de Garay ja hi ha l'estació de la L5 ... Que la construiran sota d'aquesta?
A sota de Felip II no hi ha cap estació, només un accés a l'estació per la part de baix, que accedeix directament a l'andana de la L5.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
Detalls de la nota de premsa:
Hi ha una manca de rigor molt gran a l'anomenar a l'estació FelipII així com altres incoerències com per exemple que aquesta estació de FelipII enllaça amb l'AVE, quan l'AVE passarà per l'estació de Sagrera TAV i no Sagrera Meridiana i no s'ha previst cap túnel de connexió entre ambdúes estacions com hi ha a Châtelet - Les Halles, Montparnasse - Bienvenüe o hi haurà a Provença Diagonal.
Un altre detall interessant és que la Generalitat es cura en salut no posant absolutament cap data de quan la L9 estarà operativa o parcialment operativa. S'han adonat que Fomento diu que l'AVE està previst que arribi el 2007 i si no arribe la gent es tira a sobre, llavors que fan? no posen data i poden anar cada mes allargant l'obre un 3% més...
Dubte que em sorgeix a part de quan estarà algun tram de la L9 operatiu (tot i que dedueixo que 2 mesos abans de les autonòmiques d'algun any), com es fa l'enllaç L9-L1? La L1 no connecta amb el vestíbul de Felip II. I un altre dubte, quan arribarà la L4? Arribaran alhora pel mateix túnel com algun cop s'havia esmentat?
Hi ha una manca de rigor molt gran a l'anomenar a l'estació FelipII així com altres incoerències com per exemple que aquesta estació de FelipII enllaça amb l'AVE, quan l'AVE passarà per l'estació de Sagrera TAV i no Sagrera Meridiana i no s'ha previst cap túnel de connexió entre ambdúes estacions com hi ha a Châtelet - Les Halles, Montparnasse - Bienvenüe o hi haurà a Provença Diagonal.
Un altre detall interessant és que la Generalitat es cura en salut no posant absolutament cap data de quan la L9 estarà operativa o parcialment operativa. S'han adonat que Fomento diu que l'AVE està previst que arribi el 2007 i si no arribe la gent es tira a sobre, llavors que fan? no posen data i poden anar cada mes allargant l'obre un 3% més...
Dubte que em sorgeix a part de quan estarà algun tram de la L9 operatiu (tot i que dedueixo que 2 mesos abans de les autonòmiques d'algun any), com es fa l'enllaç L9-L1? La L1 no connecta amb el vestíbul de Felip II. I un altre dubte, quan arribarà la L4? Arribaran alhora pel mateix túnel com algun cop s'havia esmentat?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L1-L4-L9
Com a qualsevol estació on conflueixen vàries línies, hi haurà un enllaç entre la L1 i la L9. Una altra cosa és que des del vestíbul de Felip II no es podrà accedir directament a la L1, però això ja passa en molts altres llocs de la xarxa.EUKibo wrote:Dubte que em sorgeix a part de quan estarà algun tram de la L9 operatiu (tot i que dedueixo que 2 mesos abans de les autonòmiques d'algun any), com es fa l'enllaç L9-L1? La L1 no connecta amb el vestíbul de Felip II. I un altre dubte, quan arribarà la L4? Arribaran alhora pel mateix túnel com algun cop s'havia esmentat?
D'altra banda, la L4 i la L9 discorreran, en la seva configuració definitiva, per dos túnels paral·lels, com ja apunta la nota de premsa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: L1-L4-L9
En el cas que plantegen aquí t'hauries de menjar tota l'andana de la L5 per anar de la L4-9-10 a la L1.Guigui wrote:Com a qualsevol estació on conflueixen vàries línies, hi haurà un enllaç entre la L1 i la L9. Una altra cosa és que des del vestíbul de Felip II no es podrà accedir directament a la L1, però això ja passa en molts altres llocs de la xarxa.
En els cassos de correspondència triple:
Passeig de Gràcia, Diagonal, Paral·lel, Cornellà, Sants (per a cap enllaç s'ha d'invair una andana d'un altra línia)
Catalunya L3-RENFE (posibilitat de fer l'enllaç per superfície, l'enllaç és provisional fins que es remodeli l'estació)
Espanya L3-FGC (possibilitat de fer l'enllaç per superfície, l'enllaç és provisional fins que es remodeli l'estació)
Clot L2-RENFE (possibilitat de fer l'enllaç per superfície, l'enllaç és provisional fins que se suprimeixi el cau de rates de renfe)
En cap cas en correspondència metro TMB - metro TMB s'ha de passar per una altra andana, i les correspondències entre operadors que avui dia cal invair altres andanes són provisionals. Faran doncs un passadís de connexió entre el vestíbul de Felip II i el vestíbul central?
Guigui wrote:D'altra banda, la L4 i la L9 discorreran, en la seva configuració definitiva, per dos túnels paral·lels, com ja apunta la nota de premsa.
Definitivament això ja ho sabem tots, el que no se sap és quan obrin el tram Sagrera - Bon Pastor si també obriran alhora La Pau - SagreraCPTOP wrote:El túnel del costat mar donarà servei inicialment a l’L9 i ja en el futur formarà part del perllongament de l’L4, que enllaçarà amb l’actual estació de La Pau. Per contra, el túnel del costat muntanya donarà servei exclusivament a l’L9 des d’un inici.
fent-la passar pel mateix túnel com algun cop s'ha dit ja que la tuneladora escava un túnel amb capacitat de 4 vies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més L1-L4-L9
Enlloc s'ha dit que el vestíbul de Felip II sigui l'únic accés a la L9, i enlloc s'ha dit que no hi hagi un enllaç directe entre aquesta i la L1, sense haver de passar per cap andana de cap altra línia.EUKibo wrote:En el cas que plantegen aquí t'hauries de menjar tota l'andana de la L5 per anar de la L4-9-10 a la L1.
Segons tinc entès, primer obriran el túnel que serà definitivament per a la L4 i hi faran passar provisionalment la L9. No serà fins que estigui obert l'altre, el definitiu per a la L9, que la L4 passarà pel primer. Per tant, en cap cas coincidirien ambdues línies en el mateix túnel i la L4 no arribaria a la Sagrera fins que estiguin enllestits els dos.EUKibo wrote:Definitivament això ja ho sabem tots, el que no se sap és quan obrin el tram Sagrera - Bon Pastor si també obriran alhora La Pau - Sagrera
fent-la passar pel mateix túnel com algun cop s'ha dit ja que la tuneladora escava un túnel amb capacitat de 4 vies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
Actualitat de les obres de la L9 a Fondo:
A Fondo està tot realment que és un caos.
L'andana "sentit Hospitalet" està totalment bloquejada de fa temps, ja estic realment fart d'haver de baixar-me a Santa Coloma gairebé cada dia per esperar-me el següent metro perquè ja no fan parada a Fondo i t'obliguen a evacuar el tren.
A l'andana "sentit Badalona" han tallat una de les dues escales d'accès.
La boca prop del carrer Sicília està tancada.
El vestíbul està la meitat tancat i en obres també, han canviat mig sol de l'estació.
Les afectacions són molt greus, de fet, ficaria la mà al foc en assegurar que Fondo és l'estació amb més densitat de passatgers de tota la xarxa de metro de Barcelona. Arriben 4000 plenes que es buiden de cop i amb la infrastructura sense obres ja es viuen masificacions degudes a la gran densitat del barri de Fondo i de la ciutat de Badalona (3a ciutat catalana) sense metro.
No m'hi he fixat gaire en els canvis que estan fent perquè quan hi passo vaig amb pressa perquè vinc de la RENFE que ja em fa perdre prou hores com per a parar-me i perdre l'autobús, a més, evito passar per l'estació en aquest estat i havent-hi trens que ja no paren i ara vaig sempre a L2 Pep Ventura, que per cert avui un 9000 (la sèrie legítima de la L9) ha tingut certs problemetes.
A Fondo està tot realment que és un caos.
L'andana "sentit Hospitalet" està totalment bloquejada de fa temps, ja estic realment fart d'haver de baixar-me a Santa Coloma gairebé cada dia per esperar-me el següent metro perquè ja no fan parada a Fondo i t'obliguen a evacuar el tren.
A l'andana "sentit Badalona" han tallat una de les dues escales d'accès.
La boca prop del carrer Sicília està tancada.
El vestíbul està la meitat tancat i en obres també, han canviat mig sol de l'estació.
Les afectacions són molt greus, de fet, ficaria la mà al foc en assegurar que Fondo és l'estació amb més densitat de passatgers de tota la xarxa de metro de Barcelona. Arriben 4000 plenes que es buiden de cop i amb la infrastructura sense obres ja es viuen masificacions degudes a la gran densitat del barri de Fondo i de la ciutat de Badalona (3a ciutat catalana) sense metro.
No m'hi he fixat gaire en els canvis que estan fent perquè quan hi passo vaig amb pressa perquè vinc de la RENFE que ja em fa perdre prou hores com per a parar-me i perdre l'autobús, a més, evito passar per l'estació en aquest estat i havent-hi trens que ja no paren i ara vaig sempre a L2 Pep Ventura, que per cert avui un 9000 (la sèrie legítima de la L9) ha tingut certs problemetes.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Mireu que diuen a la meva terra:
El metro que lligarà el Gorg amb Sagrera,estarà a punt a finals del 2009
Les infraestructures de la línia 9 del metro, del tram que lligarà el Gorg amb Sagrera passant per la Salut i Llefià al seu pas per Badalona (línia 10) ja estan finalitzades. Per primera vegada, hem pogut veure l'estació de Llefià. Ara només resta esperar a que arquitectes de renom dotin de llum i serveis a les estacions de Gorg, Llefià i la Salut.
L'estació de Llefià té estructura cilíndrica, els serveis per accedir a les andanes es troben al voltant del seu perímetre i cada tren va en un pis diferent. Un total de vuit ascensors, 6 de gran capacitat i 2 per persones amb mobilitat reduïda, seran els encarregats de salvar els 50 metres de profunditat que hi ha entre l'estació i el carrer.
L'infraestructura de les altres dues estacions de la línia 10 al seu pas per Badalona, les de Gorg i la Salut, també estan finalitzades.
El que resta ara és iniciar les obres per fer operatiu tant el túnel com les estacions.
Per fer-les confortables i donar la sensació d'espai i lluminositat natural s'ha contractat equips multidisciplinaris d'arquitectes de prestigi, que a Badalona estan liderats per Alfons Soldevila. A l'igual que les línies de metro més modernes, com l'Orbital de Paris, estaran dotades de portes d'andanes, que permetran la conducció automàtica i augmentaran la seguretat.
Les constructores han primat la seguretat per davant del calendari. Serà a finals del 2009 o començaments del 2010 quan podrem viatjar fins Sagrera-Meridiana.
Les obres de la tuneladora al seu pas per Badalona s'han caracteritzat per l'absència d'incidents.
El metro que lligarà el Gorg amb Sagrera,estarà a punt a finals del 2009
Les infraestructures de la línia 9 del metro, del tram que lligarà el Gorg amb Sagrera passant per la Salut i Llefià al seu pas per Badalona (línia 10) ja estan finalitzades. Per primera vegada, hem pogut veure l'estació de Llefià. Ara només resta esperar a que arquitectes de renom dotin de llum i serveis a les estacions de Gorg, Llefià i la Salut.
L'estació de Llefià té estructura cilíndrica, els serveis per accedir a les andanes es troben al voltant del seu perímetre i cada tren va en un pis diferent. Un total de vuit ascensors, 6 de gran capacitat i 2 per persones amb mobilitat reduïda, seran els encarregats de salvar els 50 metres de profunditat que hi ha entre l'estació i el carrer.
L'infraestructura de les altres dues estacions de la línia 10 al seu pas per Badalona, les de Gorg i la Salut, també estan finalitzades.
El que resta ara és iniciar les obres per fer operatiu tant el túnel com les estacions.
Per fer-les confortables i donar la sensació d'espai i lluminositat natural s'ha contractat equips multidisciplinaris d'arquitectes de prestigi, que a Badalona estan liderats per Alfons Soldevila. A l'igual que les línies de metro més modernes, com l'Orbital de Paris, estaran dotades de portes d'andanes, que permetran la conducció automàtica i augmentaran la seguretat.
Les constructores han primat la seguretat per davant del calendari. Serà a finals del 2009 o començaments del 2010 quan podrem viatjar fins Sagrera-Meridiana.
Les obres de la tuneladora al seu pas per Badalona s'han caracteritzat per l'absència d'incidents.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Formadors d'opinió"
Notícia eufòrica:
... que seguidament ja ve matitzada:El metro que lligarà el Gorg amb Sagrera,estarà a punt a finals del 2009
Les constructores han primat la seguretat per davant del calendari. Serà a finals del 2009 o començaments del 2010 quan podrem viatjar fins Sagrera-Meridiana.
Es tracta d'una rapsòdia gratuïta per a referir-se a la línia 14 (que d'orbital no té res) o sóc jo qui s'ha quedat totalment en fora de joc (i, de pas, també el plànol de la RATP)?A l'igual que les línies de metro més modernes, com l'Orbital de Paris, estaran dotades de portes d'andanes, que permetran la conducció automàtica i augmentaran la seguretat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
No entenc aixo de que les PMR hagin d'utilitzar ascensors diferents als de gran capacitat.De_Bufalà wrote:Un total de vuit ascensors, 6 de gran capacitat i 2 per persones amb mobilitat reduïda, seran els encarregats de salvar els 50 metres de profunditat que hi ha entre l'estació i el carrer.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: "Formadors d'opinió"
La línia orbital é sun projecte que té Ile de France del qual feient força propaganda a Paris. El que ara no recordo és si deien que la línia orbital seria de métro o de RER, aquesta línia crec recordar que no entrarà al municipi de Paris, però el rodejarà.Guigui wrote:Es tracta d'una rapsòdia gratuïta per a referir-se a la línia 14 (que d'orbital no té res) o sóc jo qui s'ha quedat totalment en fora de joc (i, de pas, també el plànol de la RATP)?A l'igual que les línies de metro més modernes, com l'Orbital de Paris, estaran dotades de portes d'andanes, que permetran la conducció automàtica i augmentaran la seguretat.
I respecte la frase del periodista... Cap comentari nou del que s'hagi ja dit al fòrum...
Re: Més L1-L4-L9
Ah! Les administracions, un cop més, mostrant en quin grau de jerarquia es troba la L4 en relació a les altres (incloses les que encara no existeixen).Guigui wrote:Segons tinc entès, primer obriran el túnel que serà definitivament per a la L4 i hi faran passar provisionalment la L9. No serà fins que estigui obert l'altre, el definitiu per a la L9, que la L4 passarà pel primer. Per tant, en cap cas coincidirien ambdues línies en el mateix túnel i la L4 no arribaria a la Sagrera fins que estiguin enllestits els dos.
Ai que no me'n recordaré de qui he de votar el dia de les properes eleccions municipals!
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.