Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista
Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista
En aquesta foto, i coneixent l'anarquia d'aquest canvi automàtic, deuria anar en 4a. Suposo que el consum en aquest punt deuria estar al voltant d'un 6-7, potser...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista
Diumenge al matí vaig debutar en la "limitació a 80 de les antigues zones de 120". Va ser Barcelona-Castelldefels, a les 8 del matí, i vice-versa a les 15:30 h. Escasíssima circulació a l'anada, i molt poca igualment a la tornada.
Sincerament, em va semblar, en aquestes circumstàncies concretes, prou absurd.
Sincerament, em va semblar, en aquestes circumstàncies concretes, prou absurd.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Estrany
El meu cotxe té una 5ena molt llarga amb una resposta per sota de 2000 r.p.m.una mica pobre (com acostuma a pasar en molts turbodiesel), motiu pel qual el motor va molt mès còmode per sobre d'aquest règim, que a mès és el de par màxim.JaMiRo! wrote:No t'aguanta en 5a a 80 km/h?neroon wrote:El meu cotxe, a 80 Km/h (2100 rpm) en quarta velocitat gasta menys que a 120 (2400 rpm) en cinquena.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista
Bona nit, m'agradaria puntualitzar algún concepte sobre el tema de missatgers que sembla ser que he encetat, donat que hi vaig treballar sis anys se molt bé del que parlo, en primer lloc i per sobre de tot, el sou és a comisió, és a dir, l'adreça de moto fa cosa d'any i mig aprox. estava a 225 ptes, aixó si fem càlculs, vol dir que si pretenem en una jornada laboral que sabem quan comença ( a les 8 del mati ) però mai quan acaba guanyar 10000 ptes netes, vol dir que n'haurem de facturar unes 12000 per a descomptar gasolina, dinar, peatges si n'hi han, etc... dit d'una altra manera, s'han de fer si o si 12000 / 225 = 54 adreçes. Tenint en compte que la mitjana entre adreça i afreça son uns 10 minuts, aixó vol dir 54 x 10 = 540 minuts = 9 hores de conducció diaries per un sou de 200000 ptes (1202 €). No creieu que és molt poc tenint en compte el risc i penositat de la feina? Doncs qualsevol que si dediqui també ho creu, i aleshores ho arregla d'unes cuantes maneres, unes legals i d'altres no tant:
Combinant serveis ( al client se li diu que el servei se li fa directe de porta a porta i en realitat per la emisora amb molta freqència el cap de transit canta tots els serveis que té pendents a la central, si n'hi ha algún de semblant al teu, truques a la central, agafes el servei i així amb tants serveis com creguis físicament capaç en cuant a temps i carrega del vehícle de poder fer ).
Recobrar temps d'espera ( mentres toca esperar en alguna adreça, s'agafa el su turno i es fa alguna adreça propera i es torna, que ja deu faltar poc per a ser atès, i a més per tractarse d'una adreça non grata, se l'hi carreguen "misteriosament" de deu a 15 minutets extra a l'albarà que aniràn al bote ).
Anar ràpid ( ho poso així per a silenciar aquello de "asesinos del volante", anar ràpid no vol dir ni saltarse vermells, ni anar per damunt de la vorera, ni cualevol animalada que se us pugui ocòrrer, vol dir, saber quins carrers tenen els semàors sincronitzats (tot en verd), conèixers com la palma de la mà el territori i dresseres, i òbviament sobrepassar en 9 kms per hora qualsevol limit de velocitat ( el marge dels radars és de 10 km/h). TOT EL QUE ES SURTI D'AQUI NO ES MISSATGER SINO INTRUS EN EL SECTOR que per desgràcia de tots cada vegada n'hi ha més (criajos que es creuen alonsos que se suposa que estudient per el demati i es posen a auesta feina per la tarda o a l'inrevés per a treure's cuatre peles per el cap de setmana)
El que fa falta per a aquest sector és una entitat com té el taxi i la resta de mitjans que reguli tant les persones que si dediquen com els empresaris, els preus, etc... perquè a dia d'avui és el antiguo oeste!!
Combinant serveis ( al client se li diu que el servei se li fa directe de porta a porta i en realitat per la emisora amb molta freqència el cap de transit canta tots els serveis que té pendents a la central, si n'hi ha algún de semblant al teu, truques a la central, agafes el servei i així amb tants serveis com creguis físicament capaç en cuant a temps i carrega del vehícle de poder fer ).
Recobrar temps d'espera ( mentres toca esperar en alguna adreça, s'agafa el su turno i es fa alguna adreça propera i es torna, que ja deu faltar poc per a ser atès, i a més per tractarse d'una adreça non grata, se l'hi carreguen "misteriosament" de deu a 15 minutets extra a l'albarà que aniràn al bote ).
Anar ràpid ( ho poso així per a silenciar aquello de "asesinos del volante", anar ràpid no vol dir ni saltarse vermells, ni anar per damunt de la vorera, ni cualevol animalada que se us pugui ocòrrer, vol dir, saber quins carrers tenen els semàors sincronitzats (tot en verd), conèixers com la palma de la mà el territori i dresseres, i òbviament sobrepassar en 9 kms per hora qualsevol limit de velocitat ( el marge dels radars és de 10 km/h). TOT EL QUE ES SURTI D'AQUI NO ES MISSATGER SINO INTRUS EN EL SECTOR que per desgràcia de tots cada vegada n'hi ha més (criajos que es creuen alonsos que se suposa que estudient per el demati i es posen a auesta feina per la tarda o a l'inrevés per a treure's cuatre peles per el cap de setmana)
El que fa falta per a aquest sector és una entitat com té el taxi i la resta de mitjans que reguli tant les persones que si dediquen com els empresaris, els preus, etc... perquè a dia d'avui és el antiguo oeste!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Primera experiència "completa"
Avui he tastat per primer cop la limitació a 80 amb tot el que comporta. C-32 Nus del Llobregat-Castelldefels, com a part del trajecte Barcelona-Sitges. Resultat: consum mitjà de 6,6 l a l'anada i 6,8 l a la tornada, sempre respectant els límits. Us asseguro que abans no baixava dels 7 litres i escaig (tirant a 8), considerant que a la meitat del trajecte es mantenen els mateixos límits d'abans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.