Pas a nivell de Roda
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Pas a nivell de Roda
Fins fa pocs dies, el Nostre Guarda de Pas a Nivell Preferit rebia els avisos d'arribada de trens des de Sant Vicenç de Calders (trens sentit Lleida) o des de Lleida (trens sentit Barcelona)
Amb la inauguració de l'intercanviador de Roda aquest guarda ha de rebre comunicacions, nadamenos, que des de l'Alta Velocitat almenys en sentit Barcelona.
Lloc mític per sempre.
Amb la inauguració de l'intercanviador de Roda aquest guarda ha de rebre comunicacions, nadamenos, que des de l'Alta Velocitat almenys en sentit Barcelona.
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Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Ara que a Roda governa PP, tornen a provar-ho.
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Font: Diari de Tarragona.
COSTA | Jueves 6 de Diciembre, a las 09:38:h
'El paso a nivel de Roda no se toca'
Adif quiere eliminar las barreras pero manteniendo el mismo recorrido de la línea. El Ayuntamiento ha sondeado a los vecinos, que sólo aceptarán o bien soterrar las vías o bien sacarlas del casco antiguo
por jordi cabré |
Hace pocos días llegaba al Ayuntamiento de Roda de Barà una carta de la Administración de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), empresa pública que se encarga del mantenimiento y construcción de nuevas vías, estaciones o apeaderos. En esta carta se explicaba que el paso a nivel de la calle Flors con la calle Valls debía suprimirse debido al futuro incremento de convoyes y por la nula viabilidad de mantener a tres personas de guardabarreras para vigilar el tráfico ferroviario en ese punto.
El pasado jueves, el Ayuntamiento aprobaba facultar al alcalde, Pedro Figueiredo, para negociar con Adif y Fomento (Ministerio responsable de la infraestructura ferroviaria) sobre esta solución propuesta en la carta. Adif sugería cerrar la vía con pantallas acústicas, construir un paso peatonal subterráneo en ese punto, trasladar el apeadero unos 500 metros hacia el norte, en la avenida del Avenc, y habilitar una nueva pasarela en la calle Joan Carles I para poder llegar a la nueva estación.
Los vecinos exigen máximos
Aunque el pleno aprobó facultar al alcalde para negociar con Adif, Figueiredo convocaba a los vecinos para escuchar sus opiniones. En la noche de este martes se pasó una serie de fotomontajes de cómo quedaría la situación y, tras la presentación, en un Casal les Monges lleno hasta la bandera, se cedió la palabra a los asistentes para que expresaran su punto de vista de la situación.
Hubo diferentes argumentos y comentarios, pero todos los que hablaron dejaron claro dos cosas innegociables: rechazo a la anulación del paso a nivel hasta que Adif soterre las vías o las traslade fuera del núcleo urbano.
Algunos de los que hablaron dejaron muy claro a Figueiredo y a la teniente de alcalde Mayte Huerta que los mínimos que proponía Adif no se admitirían y «si hay que cortar la vía, se hará. Aquí nadie se quedará de brazos cruzados». Los aplausos se repitieron varias veces. El alcalde Figueiredo admitió públicamente que tampoco aceptaría los mínimos de Adif y que la negociación «si no llegamos a soterrar o trasladar la vía, tampoco se aceptará», comentó.
Tomàs, Teresa, Nieves, Rogelio, Mercedes o Lourdes son algunos de la veintena de vecinos que residen pegados a la vía férrea, o bien en la calle Flors o en las esquinas de la calle Valls. Esta línea férrea y la antigua estación, ahora en desuso, se construyó e inauguró en 1884, según recoge el libro Roda de Barà. Notes històriques .
Primero las casas, luego las vías
Algunos llevan 50 años viviendo allí, otros casi 45. Pero a pesar de tener la vía a menos de 5 metros de la puerta principal (no pasa un coche entre los raíles y la entrada de la viviendas de la calle Flors), nadie quiere que el paso a nivel se suprima y se pongan barreras acústicas «que dividan el pueblo». Tomàs dice que «las casas ya estaban antes que la vía. Incluso se retocó parte de la iglesia de Sant Bertomeu para poder marcar el trazado». Este jubilado apunta que «el paso a nivel no molesta a nadie. Aquí paran pocos trenes y los que pasan de largo están perfectamente controlados por el guardabarreras».
Teresa añade que «ni nos molestan las barreras ni tampoco el que las sube y las baja. Aquí no ha habido accidente desde hace más de 61 años y ahora no queremos que nos corten la calle». Nieves vive precisamente al otro lado de donde residen Teresa y Tomàs. Ella tampoco quiere la supresión del paso a nivel y sólo admite que «se soterre la vía o que la saquen de aquí. Si no hacen ninguna de las dos cosas, que es lo que nos tememos, que lo dejen como está».
Mercedes y Lourdes también opinan igual, e incluso apuntan que el apeadero sirve de poco. «A nosotros nos sale mejor ir a Sant Vicenç de Calders, donde tienes trenes cada 10 minutos, que esperar el que viene de Lleida. Lo que no aceptamos es que nos corten esta calle porque dividen al pueblo y esta posibilidad la rechazamos por completo».
Silencio del guardabarreras
El Diari intentó ayer hablar con uno de los guardabarreras, un oficio que sólo existe aquí y en un paso a nivel de Castilla y León. Él declinó hablar con la prensa y prefirió que fuera Adif o Renfe quienes explicaran la situación. Los vecinos decían que sí hablan con ellos (son tres personas, dos que cubren las 24 horas y uno que va alternando para dar fiestas) y que algunos tampoco quieren la supresión del paso y la pérdida de trabajo.
En 2005, Adif intentó automatizar la situación. Adjudicó a la empresa Alcatel por valor de 386.000 euros un paso a nivel automático. La idea era 'jubilar' a los guardabarreras . El Ayuntamiento de entonces, cuyo alcalde era Pere Compte, se negó y ganó la batalla.
Cabe recordar que las dos únicas muertes en la vía (recogidas en el libro Roda de Barà. Notes històriques ) son de 1936 y 1946. En el primer accidente, la compañía Ferrocarriles Directos Madrid-Zaragoza decidió suprimir al guardabarreras y el Ayuntamiento colocó un mozo a horas para suplir la baja. El atropello ocurrió fuera del horario laboral. En el segundo caso pasó lo mismo, aunque no era un mozo sino la restauración de un guardabarreras que trabajaba sólo unas horas al día.
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Font: Diari de Tarragona.
COSTA | Jueves 6 de Diciembre, a las 09:38:h
'El paso a nivel de Roda no se toca'
Adif quiere eliminar las barreras pero manteniendo el mismo recorrido de la línea. El Ayuntamiento ha sondeado a los vecinos, que sólo aceptarán o bien soterrar las vías o bien sacarlas del casco antiguo
por jordi cabré |
Hace pocos días llegaba al Ayuntamiento de Roda de Barà una carta de la Administración de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), empresa pública que se encarga del mantenimiento y construcción de nuevas vías, estaciones o apeaderos. En esta carta se explicaba que el paso a nivel de la calle Flors con la calle Valls debía suprimirse debido al futuro incremento de convoyes y por la nula viabilidad de mantener a tres personas de guardabarreras para vigilar el tráfico ferroviario en ese punto.
El pasado jueves, el Ayuntamiento aprobaba facultar al alcalde, Pedro Figueiredo, para negociar con Adif y Fomento (Ministerio responsable de la infraestructura ferroviaria) sobre esta solución propuesta en la carta. Adif sugería cerrar la vía con pantallas acústicas, construir un paso peatonal subterráneo en ese punto, trasladar el apeadero unos 500 metros hacia el norte, en la avenida del Avenc, y habilitar una nueva pasarela en la calle Joan Carles I para poder llegar a la nueva estación.
Los vecinos exigen máximos
Aunque el pleno aprobó facultar al alcalde para negociar con Adif, Figueiredo convocaba a los vecinos para escuchar sus opiniones. En la noche de este martes se pasó una serie de fotomontajes de cómo quedaría la situación y, tras la presentación, en un Casal les Monges lleno hasta la bandera, se cedió la palabra a los asistentes para que expresaran su punto de vista de la situación.
Hubo diferentes argumentos y comentarios, pero todos los que hablaron dejaron claro dos cosas innegociables: rechazo a la anulación del paso a nivel hasta que Adif soterre las vías o las traslade fuera del núcleo urbano.
Algunos de los que hablaron dejaron muy claro a Figueiredo y a la teniente de alcalde Mayte Huerta que los mínimos que proponía Adif no se admitirían y «si hay que cortar la vía, se hará. Aquí nadie se quedará de brazos cruzados». Los aplausos se repitieron varias veces. El alcalde Figueiredo admitió públicamente que tampoco aceptaría los mínimos de Adif y que la negociación «si no llegamos a soterrar o trasladar la vía, tampoco se aceptará», comentó.
Tomàs, Teresa, Nieves, Rogelio, Mercedes o Lourdes son algunos de la veintena de vecinos que residen pegados a la vía férrea, o bien en la calle Flors o en las esquinas de la calle Valls. Esta línea férrea y la antigua estación, ahora en desuso, se construyó e inauguró en 1884, según recoge el libro Roda de Barà. Notes històriques .
Primero las casas, luego las vías
Algunos llevan 50 años viviendo allí, otros casi 45. Pero a pesar de tener la vía a menos de 5 metros de la puerta principal (no pasa un coche entre los raíles y la entrada de la viviendas de la calle Flors), nadie quiere que el paso a nivel se suprima y se pongan barreras acústicas «que dividan el pueblo». Tomàs dice que «las casas ya estaban antes que la vía. Incluso se retocó parte de la iglesia de Sant Bertomeu para poder marcar el trazado». Este jubilado apunta que «el paso a nivel no molesta a nadie. Aquí paran pocos trenes y los que pasan de largo están perfectamente controlados por el guardabarreras».
Teresa añade que «ni nos molestan las barreras ni tampoco el que las sube y las baja. Aquí no ha habido accidente desde hace más de 61 años y ahora no queremos que nos corten la calle». Nieves vive precisamente al otro lado de donde residen Teresa y Tomàs. Ella tampoco quiere la supresión del paso a nivel y sólo admite que «se soterre la vía o que la saquen de aquí. Si no hacen ninguna de las dos cosas, que es lo que nos tememos, que lo dejen como está».
Mercedes y Lourdes también opinan igual, e incluso apuntan que el apeadero sirve de poco. «A nosotros nos sale mejor ir a Sant Vicenç de Calders, donde tienes trenes cada 10 minutos, que esperar el que viene de Lleida. Lo que no aceptamos es que nos corten esta calle porque dividen al pueblo y esta posibilidad la rechazamos por completo».
Silencio del guardabarreras
El Diari intentó ayer hablar con uno de los guardabarreras, un oficio que sólo existe aquí y en un paso a nivel de Castilla y León. Él declinó hablar con la prensa y prefirió que fuera Adif o Renfe quienes explicaran la situación. Los vecinos decían que sí hablan con ellos (son tres personas, dos que cubren las 24 horas y uno que va alternando para dar fiestas) y que algunos tampoco quieren la supresión del paso y la pérdida de trabajo.
En 2005, Adif intentó automatizar la situación. Adjudicó a la empresa Alcatel por valor de 386.000 euros un paso a nivel automático. La idea era 'jubilar' a los guardabarreras . El Ayuntamiento de entonces, cuyo alcalde era Pere Compte, se negó y ganó la batalla.
Cabe recordar que las dos únicas muertes en la vía (recogidas en el libro Roda de Barà. Notes històriques ) son de 1936 y 1946. En el primer accidente, la compañía Ferrocarriles Directos Madrid-Zaragoza decidió suprimir al guardabarreras y el Ayuntamiento colocó un mozo a horas para suplir la baja. El atropello ocurrió fuera del horario laboral. En el segundo caso pasó lo mismo, aunque no era un mozo sino la restauración de un guardabarreras que trabajaba sólo unas horas al día.
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Pas a nivell de Roda amb guardabarreres forever!! (dubto molt que adif soterri les vies allà o que en canvii el traçat...)
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La PTP presenta el seu document Pla Tren 2014
PTP wrote:La PTP presenta el seu document Pla Tren 2014
El podeu descarregar des de http://www.laptp.org/arxiu/platren2014.pdf
La greu crisi del servei de rodalies que ha patit Catalunya, a causa del mal plantejament de les obres de construcció del tren d'alta velocitat, AVE, i de la crònica descapitalització dels serveis de rodalies i regionals, ha portat a la PTP a reflexionar a fons de quina manera es pot treure un millor partit a la xarxa de ferrocarril.
Des de fa molts anys, a Catalunya s'ha complert la mà xima de què mentre planifiquem el transport públic anem augmentant la xarxa d’autovies i carreteres. És complex analitzar el per què de tot això, però semblar clar que el principal factor rau en què quan es planifica transport públic s'està pensant en ferrocarrils cars, molt cars, del tipus AVE, lÃnia 9 de metro o Eix Transversal ferroviari, que s’emporten tots els recursos. I en canvi l’administració no es preocupa del servei del dia a dia. Mai com fins ara s’ha invertit en transport públic a Catalunya i mai com fins ara els transports públics han estat tan desbordats i alguns d’ells, com Renfe, descapitalitzats, gairebé arruïnats. És evident que en els últims anys no s’ha invertit on tocava.
Per això, el Pla Tren 2014 que proposa PTP posa l’èmfasi en millorar molt el servei de la xarxa actual, solucionant-hi els colls d’ampolla existents i posant-hi més trens, molts més trens, en comptes de posar l’accent en la creació de nova infraestructura. I quan es proposa de construir-ne de nova, s’opta pels sistemes de baix cost.
El Pla Tren 2014 planteja solucions pels següents problemes actuals:
· Manca de compatibilitat entre serveis
· Manca de capacitat
· Manca de rapidesa
· Manca de serveis
· Manca de connectivitat fÃsica entre comarques molt vinculades
· Manca d’accessibilitat interna
I per solucionar-ho el Pla Tren 2014 proposa estructurar el servei ferroviari en quatre nivells de servei
1. Metros comarcals i trens tramvia, amb velocitats superiors a 25 km/h
2. Rodalia. Dintre d’ella hi hauria dos tipus de servei
Servei a les corones 1 a 3 de la Regió Metropolitana de Barcelona, amb velocitats superiors a 40 km/h (com a l’actualitat)
Servei a les corones 3 a 6 de la Regió Metropolitana de Barcelona, amb velocitats superiors a 60 km/h o enllaç amb servei alternatiu superior a 80 km/h
3. Catalunya Exprés, amb velocitats de 90 km/h.
4. Intercity Catalunya, IC, amb velocitats superiors a 120 km/h
El Pla proposa invertir en els propers sis anys, entre 2008 i 2013, perÃode de temps en el que té validesa la disposició addicional tercera de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, i en la que es preveu una forta injecció de capital de l’administració de l'Estat en les infrastructures de Catalunya, una quantitat de 7.095 M€, una xifra inferior a la que es preveu gastar, per exemple, en l'Eix Transversal Ferroviari. Les obres previstes en el Pla Tren 2014 estan perfectament inventariades i valorades.
Les de prioritat 1 suposen 2.030 M€, 29%, les de prioritat 2, 1.413 M€, el 20%, les de prioritat 3, 2.754 M€, el 39%, mentre que l’adquisició de 195 trens i tramvies, significaria una inversió de 898 M€, el 13% del total.
Totes aquestes actuacions poden dur-se a terme en sis anys i posarien el nivell de servei de transport públic de qualitat, en la major part del territori, en uns nivells fins ara desconeguts i similars als que tenen a Suïssa. De fet, la reorganització dels servei ferroviari a Suïssa, un paÃs del tamany i la demografia de Catalunya, durant la dècada dels 90 ha estat la font inspiradora del Pla Tren 2014.
Esperem que per a la majoria d’usuaris del transport públic, el Pla Tren 2014, constitueixi un bon regal de Nadal.
Durant un perÃode d’aproximadament tres mesos, el Pla Tren 2014 estarà penjat d’internet i tothom podrà fer arribar a PTP les seves observacions a través del correu electrònic especÃficament creat per a aquesta fi, tren2014@laptp.org
Desitgem a tothom un molt bon i sostenible any 2008.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
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Hipervinculos:
PTP wrote: Benvolgut / Benvolguda navegant
El document del pla TREN 2014 ha canviat d’adreça, podeu trobar-ho a la plana principal de
la web de la PTP: http://www.laptp.org o dirctament fent clic sobre les següents adreces:
DOCUMENT GENERAL:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... en2014.pdf
PLÀNOLS DEL SERVEI:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... es-ser.pdf
PLÀNOLS D’INFRAESTRUCTURA I XARXES:
http://www.documentsptp.org/activitats/ ... es-inf.pdf
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Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
I tot això què té a veure amb el pas a nivell de Roda?
No dic que no sigui interessant, només que hauria d'anar a un altre fil.
No dic que no sigui interessant, només que hauria d'anar a un altre fil.
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Jo diria que ho havia posat en un fil a part, no se com ha anat a parar aqui.
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Ha sortit al TN
El tema del PN a Roda de Berà ha sortit al TN migdia d'avui. Molt genèric, amb algunes pífies (com dir "pas a nivell soterrat") i transmetent la idea de que al poble volen o mantenir el status quo o treure la via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Sí, i el guarda era aquell que quan vem venir ens volia trencar la càmara...
Vés a saber quin festival els hi ha montat allà als de TV3.
Salut,
Vés a saber quin festival els hi ha montat allà als de TV3.
Salut,
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Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
A veure si dissabte hi vaig i li pregunto.
Jordilar wrote:Sí, i el guarda era aquell que quan vem venir ens volia trencar la càmara...
Vés a saber quin festival els hi ha montat allà als de TV3.
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Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Avui he fet una visita al PN de Roda, aprofitant que ha sortit al diari.
La cosa està molt liada: ADIF vol carregar-se el pas a nivell.
Els veïns formen aquest dilluns la Plataforma contra la Supressió de Pas a Nivell guardat.
El capellà del poble vol el guarda.
Hi ha veïns que han proposat a l'Ajuntament declarar-lo Patrimoni de la Humanitat
Després de morboses converses jo els he proposat que facin una ruta turística d'oficis antics, que canviin la denominació oficial del poble: Roda de Barà-El Pas a Nivell Guardat, d'igual forma que Los Arañones va passar a ser Canfranc-Estación per decisió popular. Al guarda se li hauria de facilitar un gos i tots a preparar la calderilla.
La cosa està molt liada: ADIF vol carregar-se el pas a nivell.
Els veïns formen aquest dilluns la Plataforma contra la Supressió de Pas a Nivell guardat.
El capellà del poble vol el guarda.
Hi ha veïns que han proposat a l'Ajuntament declarar-lo Patrimoni de la Humanitat
Després de morboses converses jo els he proposat que facin una ruta turística d'oficis antics, que canviin la denominació oficial del poble: Roda de Barà-El Pas a Nivell Guardat, d'igual forma que Los Arañones va passar a ser Canfranc-Estación per decisió popular. Al guarda se li hauria de facilitar un gos i tots a preparar la calderilla.
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Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Un ferroviari em va explicar un cop que TV3 ni es molesta a preguntar: planta les seves càmeres allà perquè "són TV3". Aquest ferroviari els va fer fora gairebé a patades de les instal·lacions.Jordilar wrote:Vés a saber quin festival els hi ha montat allà als de TV3.
A mi no em va posar cap inconvenient per fer fotografies, per cert.
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Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Però ni TV3 ni cap.entfe001 wrote:Un ferroviari em va explicar un cop que TV3 ni es molesta a preguntar: planta les seves càmeres allà perquè "són TV3". Aquest ferroviari els va fer fora gairebé a patades de les instal·lacions.
A mi no em va posar cap inconvenient per fer fotografies, per cert.
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Patrimoni de la Humanitat
I ja sabien de què parlaven?liniadelRipollés wrote:Hi ha veïns que han proposat a l'Ajuntament declarar-lo Patrimoni de la Humanitat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
Ja de pas, podien declarar patrimoni de la humanitat totes les estacions on els elements de seguretat siguin totalment manuals i es practiqui l'art dels protocols per establir itinerari i consesió de vies als trens manipulant aquests elements històrics
Salut,
Salut,
Re: Adif intenta carregar-se, altre cop, el PN guardat de Roda.
L'any 1881, els veins i l'ajuntament van "suplicar" al Sr Gumà que el VVB passes pel vell mig del seu aleshores, centre urbà,oferint inclus, tallar l'esglèsia...
Així doncs, heréncia de la seva gestió...Perque la línia fa una volteta per anar per on va ara... Enlloc de passar pel Sud del poble, terreny pla,i en aquella época,camps...
Adif vol suprimir el pas a nivell com a la resta de la línea, Un pas elevat o soterrat per un altre indret i la via vallada...
¿El Conflicte? Roda de Barà ha recalificat tota la part sud, des del poble, al mar i esta tot floridet d'urbanitzacions precioses... precisament per on hauria d'anar la variant... I la vol soterrar pel nord... Una zona muntanyosa i rocosa... L'ajuntament no pensa posar un duro, ni que li fumin enlaire les urbanitzacions... i Adif, no pensa fer un tunel, de la ai carai! per a 6 regionals i algun mercaderies...
A més... les únique cases "atrapades" per la via... No tenen cotxera...així,que... ¿per a que volen arribar a casa amb el cotxe si el poden deixar alcarrer del davant?
Que segueixin discutint, així tindrem pas...
Així doncs, heréncia de la seva gestió...Perque la línia fa una volteta per anar per on va ara... Enlloc de passar pel Sud del poble, terreny pla,i en aquella época,camps...
Adif vol suprimir el pas a nivell com a la resta de la línea, Un pas elevat o soterrat per un altre indret i la via vallada...
¿El Conflicte? Roda de Barà ha recalificat tota la part sud, des del poble, al mar i esta tot floridet d'urbanitzacions precioses... precisament per on hauria d'anar la variant... I la vol soterrar pel nord... Una zona muntanyosa i rocosa... L'ajuntament no pensa posar un duro, ni que li fumin enlaire les urbanitzacions... i Adif, no pensa fer un tunel, de la ai carai! per a 6 regionals i algun mercaderies...
A més... les únique cases "atrapades" per la via... No tenen cotxera...així,que... ¿per a que volen arribar a casa amb el cotxe si el poden deixar alcarrer del davant?
Que segueixin discutint, així tindrem pas...
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Noooooooooooooo ! PN Roda Adéu
Roda automatizará el paso a nivel con barrera
F.G.
Roda de Barà El ayuntamiento, los vecinos y el administrador ferroviario Adif han acordado eliminar el único paso a nivel con guardabarreras que queda en Catalunya. Adif ha renunciado a vallar la zona, como pretendía inicialmente, y de esta forma evita la incomunicación de las dos zonas del casco urbano. También mejorará el entorno del paso para reducir ruidos y aumentar la seguridad.
http://www.tv3.cat/ptv3/tv3Video.jsp?idint=190809
F.G.
Roda de Barà El ayuntamiento, los vecinos y el administrador ferroviario Adif han acordado eliminar el único paso a nivel con guardabarreras que queda en Catalunya. Adif ha renunciado a vallar la zona, como pretendía inicialmente, y de esta forma evita la incomunicación de las dos zonas del casco urbano. También mejorará el entorno del paso para reducir ruidos y aumentar la seguridad.
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Re: Noooooooooooooo ! PN Roda Adéu
Fem una trobada per acomiadar-lo? Quan serà l'automatització?liniadelRipollés wrote:Roda automatizará el paso a nivel con barrera
F.G.
Roda de Barà El ayuntamiento, los vecinos y el administrador ferroviario Adif han acordado eliminar el único paso a nivel con guardabarreras que queda en Catalunya. Adif ha renunciado a vallar la zona, como pretendía inicialmente, y de esta forma evita la incomunicación de las dos zonas del casco urbano. También mejorará el entorno del paso para reducir ruidos y aumentar la seguridad.
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