Calafell tindrà més i millor transport públic a partir del mes de febrer
F. RODRÍGUEZ. Calafell
L'equip de govern de Calafell (PSC, ADMC i ERC) va donar compte ahir de l'adjudicació, per 2,5 milions i per als pròxims cinc anys, del contracte de gestió indirecta del servei de transport públic urbà a La Hispano Fuente en Segures, SA (Hife), l'única empresa que es va presentar al concurs i que ja efectuava el servei, tot i que una altra empresa ha portat als tribunals la concessió acordada per l'anterior govern el 16 de maig del 2007. Segons dades de l'empresa, en els darrers cinc anys el servei ha estat utilitzat per 99.000 usuaris anuals.
Es crearà una tercera línia circular i s'incrementarà la freqüència de pas a les hores punta: a primera hora del matí i a l'entrada i sortida de les escoles, hi haurà un autobús cada 45 minuts. Les dues línies que funcionen ara modificaran en part el seu recorregut per oferir millor servei als nous barris. El servei es prestarà amb vehicles més petits, que podran accedir a carrers per on fins ara no s'hi podia passar. El preu del bitllet costarà un euro per trajecte i es mantindrà l'abonament dels deu viatges, a 8,30 euros. Com fins ara, els jubilats i els discapacitats empadronats podran fer servir un carnet anual que costa 12,48 euros.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2703721
Calafell amb més i millor transport públic a partir febrer
Re: Calafell tindrà més i millor transport públic a partir febre
CALAFELL ESTRENARÀ L’1 DE FEBRER UN NOU SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC, MOLT MILLORAT
17/01/2008
L’1 de febrer entra en vigor el nou servei de transport urbà municipal. Un servei que incorpora importants millores, com una tercera línia, de caràcter circular, i l’increment de les freqüències de pas a les hores punta.
En les hores de màxima demanda (a primera hora del matí per anar a les estacions de tren i a l’entrada i sortida de les escoles) “hi haurà un autobús cada 45 minuts”, explica la regidora de Via Pública, Ana María González. A més, les dues línies que funcionaven fins ara modificaran en part el seu recorregut, la qual cosa sumada a la nova línia circular, permetrà donar servei a nous barris i reforçar els trams amb més demanda. El servei es modificarà el cap de setmana i a l’estiu per adaptar-lo a la demanda en aquests períodes.
El servei es prestarà amb vehicles més petits, més maniobrables i que podran accedir a carrers on els anteriors autobusos no podien. El bitllet ordinari costarà un euro per trajecte i es manté l’abonament de 10 viatges, al preu de 8,30 euros. Els jubilats i les persones discapacitades que estiguin empadronats a Calafell gaudiran de transport gratuït, con fins ara, amb un carnet anual que costa 12,48 euros.
Totes aquestes novetats són fruit de la nova adjudicació del servei de transport públic, que ha recaigut en l’empresa Hife SA, l’única que es va presentar al concurs convocat. L’adjudicació s’ha aconseguit fer per unanimitat de les forces polítiques de la corporació i avui se n’ha donat compte al ple. Per a l’Ajuntament, el servei tindrà un cost de mig milió d’euros anuals, dels quals se’n recuperaran 70.000 via billetatge.
En els darrers cinc anys, el servei de transport urbà municipal ha assolit 99.000 viatgers anuals. Segons les estadístiques del servei, els trajectes amb més usuaris són els de les 7,30, les 10, les 14, les 15,30 i les 17,30 hores.
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1
17/01/2008
L’1 de febrer entra en vigor el nou servei de transport urbà municipal. Un servei que incorpora importants millores, com una tercera línia, de caràcter circular, i l’increment de les freqüències de pas a les hores punta.
En les hores de màxima demanda (a primera hora del matí per anar a les estacions de tren i a l’entrada i sortida de les escoles) “hi haurà un autobús cada 45 minuts”, explica la regidora de Via Pública, Ana María González. A més, les dues línies que funcionaven fins ara modificaran en part el seu recorregut, la qual cosa sumada a la nova línia circular, permetrà donar servei a nous barris i reforçar els trams amb més demanda. El servei es modificarà el cap de setmana i a l’estiu per adaptar-lo a la demanda en aquests períodes.
El servei es prestarà amb vehicles més petits, més maniobrables i que podran accedir a carrers on els anteriors autobusos no podien. El bitllet ordinari costarà un euro per trajecte i es manté l’abonament de 10 viatges, al preu de 8,30 euros. Els jubilats i les persones discapacitades que estiguin empadronats a Calafell gaudiran de transport gratuït, con fins ara, amb un carnet anual que costa 12,48 euros.
Totes aquestes novetats són fruit de la nova adjudicació del servei de transport públic, que ha recaigut en l’empresa Hife SA, l’única que es va presentar al concurs convocat. L’adjudicació s’ha aconseguit fer per unanimitat de les forces polítiques de la corporació i avui se n’ha donat compte al ple. Per a l’Ajuntament, el servei tindrà un cost de mig milió d’euros anuals, dels quals se’n recuperaran 70.000 via billetatge.
En els darrers cinc anys, el servei de transport urbà municipal ha assolit 99.000 viatgers anuals. Segons les estadístiques del servei, els trajectes amb més usuaris són els de les 7,30, les 10, les 14, les 15,30 i les 17,30 hores.
http://www.calafell.org/4_0/NOTICIES/de ... DIOMA_ID=1
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Car
Coi, 1,10 € més car que la T-10 d'una zona!El preu del bitllet costarà un euro per trajecte i es mantindrà l'abonament dels deu viatges, a 8,30 euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Pues Calafell forma part de l'area STI aixi que ja que milloren el bus el podrien integrar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Agravant
Però Calafell té l'agravant de trobar-se en territori ATM, o sigui que no costava massa integrar el bitllet si el consistori estava realment interessat en promoure l'ús del TP.entfe001 wrote:Però tot i així no superen els 8,40 EUR de Girona
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Calafell amb més i millor transport públic a partir febrer
Els sectors de territori ATM fora de la província de Barcelona (Calafell, Blanes, El Vendrell) són propensos a "irregularitats" en l´aspecte "tarifari/inversionari"?
Ho dic perquè em ve al cap l´estat de les estacions del Vendrell i St.Vicenç de Calders, i ara que surt el tema de les tarifes de Calafell, em pregunto quant hi té a veure que es trobin en l´àmbit de l´ATM però fora de la província de BCN...
Ho dic perquè em ve al cap l´estat de les estacions del Vendrell i St.Vicenç de Calders, i ara que surt el tema de les tarifes de Calafell, em pregunto quant hi té a veure que es trobin en l´àmbit de l´ATM però fora de la província de BCN...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diputacions
Ja és possible que les diputacions hi tinguin alguna cosa a veure. Són un cas raríssim d'administració buida de competències però farcida de recursos (en relació amb la seva dimensió), així que suposo que cadascuna té les seves prioritats a l'hora de gastar-se els seus nodrits pressupostos.437.001 wrote:Els sectors de territori ATM fora de la província de Barcelona (Calafell, Blanes, El Vendrell) són propensos a "irregularitats" en l´aspecte "tarifari/inversionari"?
Ho dic perquè em ve al cap l´estat de les estacions del Vendrell i St.Vicenç de Calders, i ara que surt el tema de les tarifes de Calafell, em pregunto quant hi té a veure que es trobin en l´àmbit de l´ATM però fora de la província de BCN...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Diputacions
Donat que el transport urbà és competència dels ajuntaments, dubto molt que en aquest cas la Diputació de Tarragona tingui quelcom a veure.Guigui wrote:Ja és possible que les diputacions hi tinguin alguna cosa a veure. Són un cas raríssim d'administració buida de competències però farcida de recursos (en relació amb la seva dimensió), així que suposo que cadascuna té les seves prioritats a l'hora de gastar-se els seus nodrits pressupostos.437.001 wrote:Els sectors de territori ATM fora de la província de Barcelona (Calafell, Blanes, El Vendrell) són propensos a "irregularitats" en l´aspecte "tarifari/inversionari"?
Ho dic perquè em ve al cap l´estat de les estacions del Vendrell i St.Vicenç de Calders, i ara que surt el tema de les tarifes de Calafell, em pregunto quant hi té a veure que es trobin en l´àmbit de l´ATM però fora de la província de BCN...
Ara, s'ha de tenir en compte que la competència obligatòria de transport urbà és per a municipis majors de 50.000 habitants, i Cubelles si no mal recordo, almenys al cens està una mica lluny d'aquesta xifra. Per tant, tenint en compte que aquest servei ha de ser sufragat 100% per l'ajuntament imagino que si han de posar quartos serà més aviat a assegurar el servei que no pas coses com la integració tarifària que en autobusos d'aquest caire representaria com a molt un 1 o un 2% del passatge, sent generós. Exemples de pobles dins de la província de Barcelona que han trigat molt en integrar-se són, entre d'altres, Barberà del Vallès, Sitges, Vilafranca del Penedès. Sant Sadurní d'Anoia, El Masnou... integracions fetes durant els últims mesos o casos de serveis encara sense integrar però que ho estan a punt de fer.