Integració tarifària a Lleida
L'ATM inicia la seva campanya comunicativa per acostar la informació als usuaris
L'ATM ha posat en marxa la seva campanya de comunicació per tal de donar més informació a tots els usuaris del transport públic.
L'ATM ha enviat a tots els veins del Segrià una guia complerta amb les línies i serveis existents per municpi.
També ha posat em marxa un servei d'atenció telefònica.
http://www.atmlleida.cat/news.php?ide=9
L'ATM ha posat en marxa la seva campanya de comunicació per tal de donar més informació a tots els usuaris del transport públic.
L'ATM ha enviat a tots els veins del Segrià una guia complerta amb les línies i serveis existents per municpi.
També ha posat em marxa un servei d'atenció telefònica.
http://www.atmlleida.cat/news.php?ide=9
^^ Crec que els busos nocturns ja portaven una enganxina de l'ATM de Lleida, però tampoc no estic gaire segur.
Per cert, la guia de la que parla notícia és això:
http://www.megaupload.com/?d=QMNU6OIJ
Per cert, la guia de la que parla notícia és això:
http://www.megaupload.com/?d=QMNU6OIJ
Els transports públics de Lleida comptaran amb una tarifació integrada a partir de febrer
La demarcació de Lleida gaudirà d'una tarifació integrada dels transports públics a partir de febrer. Concretament, aquesta integració començarà a implantar-se en dues línies de la comarca del Segrià que 'encara no s'han decidit', tal com ha explicat el president del Consell Comarcal del Segrià, Ricard Pons. Aquest anunci s'ha fet aquest dilluns durant el Consell d'Alcaldes del Segrià. La demarcació de Lleida es dividirà en dues zones tarifàries. La primera cobrirà quinze quilòmetres a la rodona de Lleida ciutat i a partir dels quinze quilòmetres, serà la zona número 2. A partir del febrer es podrà comprar la targeta T-Mes que, com el seu nom indica, serà vàlida per efectuar un nombre il·limitat de viatges durant un mes dins la zona corresponent.
http://www.3cat24.cat/noticia/237454
La demarcació de Lleida gaudirà d'una tarifació integrada dels transports públics a partir de febrer. Concretament, aquesta integració començarà a implantar-se en dues línies de la comarca del Segrià que 'encara no s'han decidit', tal com ha explicat el president del Consell Comarcal del Segrià, Ricard Pons. Aquest anunci s'ha fet aquest dilluns durant el Consell d'Alcaldes del Segrià. La demarcació de Lleida es dividirà en dues zones tarifàries. La primera cobrirà quinze quilòmetres a la rodona de Lleida ciutat i a partir dels quinze quilòmetres, serà la zona número 2. A partir del febrer es podrà comprar la targeta T-Mes que, com el seu nom indica, serà vàlida per efectuar un nombre il·limitat de viatges durant un mes dins la zona corresponent.
http://www.3cat24.cat/noticia/237454
I la "carta de presentació": http://www.megaupload.com/?d=Z33L9T43Sky wrote:http://www.megaupload.com/?d=QMNU6OIJ
Re: Integració tarifària a Lleida
La tarifa integrada d'autobusos entrarà en funcionament el proper mes de març a Lleida
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal ha anunciat avui a Lleida que la integració tarifaria en les línies d'autobusos comarcals entrarà en funcionament a partir del pròxim mes de març amb tres línies interurbanes i una urbana. L'actuació compta amb una inversió de 3,9 milions d'euros sufragats per la Generalitat i l'Ajuntament de Lleida. Altres inversions per la demarcació, seran la posada en marxa de trens exprés entre les diferents capitals de comarca a cada hora i en matèria de carreteres, la licitació de les variants d'Alcarràs i Vallmanya i la d'Artesa de Segre.
SEGRE
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal ha anunciat avui a Lleida que la integració tarifaria en les línies d'autobusos comarcals entrarà en funcionament a partir del pròxim mes de març amb tres línies interurbanes i una urbana. L'actuació compta amb una inversió de 3,9 milions d'euros sufragats per la Generalitat i l'Ajuntament de Lleida. Altres inversions per la demarcació, seran la posada en marxa de trens exprés entre les diferents capitals de comarca a cada hora i en matèria de carreteres, la licitació de les variants d'Alcarràs i Vallmanya i la d'Artesa de Segre.
SEGRE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens exprés entre capitals de comarca
Què, amb tren-trams?Altres inversions per la demarcació, seran la posada en marxa de trens exprés entre les diferents capitals de comarca a cada hora
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Integració tarifària a Lleida
A tot això dir que Lleida i Girona comencen l'integració tarifaria al febrer (ja sé que és el fil de Lleida, però jo ho dic).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tornem-hi: voluntat política
... de la qual cosa cal concloure que, si al Camp de Tarragona no s'hi han posat, és perquè a algú molt important no li rota.aarongilp wrote:A tot això dir que Lleida i Girona comencen l'integració tarifaria al febrer (ja sé que és el fil de Lleida, però jo ho dic).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Integració tarifària a Lleida
En aquest TN parlen de l'inici de la integració tarifària a Lleida :
http://www.youtube.com/watch?v=wNpY4B1U1uY
(a partir del segon minut)
http://www.youtube.com/watch?v=wNpY4B1U1uY
(a partir del segon minut)
Re: Integració tarifària a Lleida
Lleida farà proves pilot dels bitllets digitalitzats per al transport públic
La pròxima implantació de la integració tarifària del transport públic en àrees com Lleida, Tarragona i Manresa s'acompanyarà de l'ús d'un nou tipus de bitllet digitalitzat. La primera prova es farà a Lleida el mes que ve i s'anirà estenent de forma progressiva fins a arribar a Barcelona el 2012.
El bitllet digitalitzat és semblant a una targeta de plàstic amb un xip i té el gran avantatge que per validar-lo només cal acostar-lo a un lector digital. El fet que a Barcelona ja hi hagi una infraestructura muntada amb l'actual sistema de bitllets fa que l'aplicació del sistema digital a l'àrea metropolitana de la capital catalana vagi per més llarg. Segons el director general de transports terrestres, Manuel Villalante, "la gran operació és adaptar aquesta tecnologia a l'àrea de Barcelona, que és la majoritària en terme de viatges", però amb aquesta implantació gradual, "quan arribi a Barcelona ja estarà provat a la resta del país".
El primer lloc on s'aplicarà la integració tarifària amb bitllets digitals és a l'àrea de Lleida, on els autobusos de la capital ja funcionen amb aquest sistema. Tot seguit també s'implantarà a les àrees de Girona i Manresa.
http://www.3cat24.cat/noticia/265588/ca ... ort-public
La pròxima implantació de la integració tarifària del transport públic en àrees com Lleida, Tarragona i Manresa s'acompanyarà de l'ús d'un nou tipus de bitllet digitalitzat. La primera prova es farà a Lleida el mes que ve i s'anirà estenent de forma progressiva fins a arribar a Barcelona el 2012.
El bitllet digitalitzat és semblant a una targeta de plàstic amb un xip i té el gran avantatge que per validar-lo només cal acostar-lo a un lector digital. El fet que a Barcelona ja hi hagi una infraestructura muntada amb l'actual sistema de bitllets fa que l'aplicació del sistema digital a l'àrea metropolitana de la capital catalana vagi per més llarg. Segons el director general de transports terrestres, Manuel Villalante, "la gran operació és adaptar aquesta tecnologia a l'àrea de Barcelona, que és la majoritària en terme de viatges", però amb aquesta implantació gradual, "quan arribi a Barcelona ja estarà provat a la resta del país".
El primer lloc on s'aplicarà la integració tarifària amb bitllets digitals és a l'àrea de Lleida, on els autobusos de la capital ja funcionen amb aquest sistema. Tot seguit també s'implantarà a les àrees de Girona i Manresa.
http://www.3cat24.cat/noticia/265588/ca ... ort-public
Re: Integració tarifària a Lleida
La integració tarifària del transport públic a l'Àrea de Lleida es posa en marxa
A partir del proper 31 de març es començarà a aplicar la integració tarifària a l’Àrea de Lleida. L’Autoritat Territorial de la Mobilitat ha presentat avui els seus principals eixos:
• Potenciarà l’ús del transport públic, la intermodalitat, l’eficiència del servei i l’estalvi econòmic per l’usuari
• Es preveu que se’n beneficiïn uns 8 milions d’usuaris i que aquesta xifra s’incrementi fins els 8,5 milions aquest mateix any
• Es començarà a aplicar en 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i 3 municipis de la Noguera i s’estendrà progressivament a la resta de comarques
• Amb un sol bitllet es podran utilitzar les xarxes de bus urbanes, les interurbanes i el servei de Ferrocarril de la Generalitat fins a Balaguer
• S’implantarà gradualment amb una gamma de diferents títols de transport i es preveu que estigui plenament operativa el proper mes de juny
• Lleida es convertirà en la primera àrea on es posa en marxa la integració tarifària després de Barcelona
• En els propers mesos s’iniciarà la integració tarifària a les comarques de Girona i abans de finals d’any a Tarragona, amb l’objectiu d’assolir la integració a tot Catalunya el 2012
L’extensió de la integració tarifària comença per Lleida
El proper 31 de març es posarà en marxa la integració tarifària a l’Àrea de Lleida. Es farà de forma gradual tant en el servei que donarà com en el nombre de municipis que englobarà en aquesta primera fase. D’aquesta manera, Lleida fa un salt endavant i es converteix en la primera àrea on es començarà aplicar la integració tarifària del transport públic fora de la regió metropolitana de Barcelona.
En els propers mesos es preveu la seva implantació a Girona, a finals d’aquest any al Camp de Tarragona mentre que durant el 2009 es farà efectiva al Bages. L’objectiu és que la integració tarifària estigui implantada a tot Catalunya l’any 2012.
Així, els usuaris del transport públic de Lleida disposaran de tota una gamma de títols de transport que els permetrà utilitzar els autobusos urbans, interurbans i els FGC amb un únic bitllet. D’aquesta manera, es potencia l’ús del transport públic, es multipliquen els avantatges de l’intermodalitat, la flexibilitat en l’oferta i les possibilitats tarifàries. En definitiva, es beneficia l’usuari tan econòmicament com en la qualitat del servei prestat.
8 milions de viatgers beneficiats
La integració tarifària es basa en un sistema que permet a tots els usuaris del transport públic moure’s amb un únic bitllet o targeta integrada.
A l’àrea de Lleida es començarà a aplicar a 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i tres de la comarca de la Noguera (Balaguer, Térmens, Vallfogona de Balaguer). Aquesta primera àrea on s’inicien les proves del sistema integrat ha estat delimitada tenint en compte criteris de demanda, connectivitat, fluxos de mobilitat freqüents, així com la xarxa de transport existent. Es calcula que en aquesta àmbit, actualment, hi ha 8 milions d’usuaris de transport públic l’any i una població total d’uns 207.000 habitants.
Pel què fa al servei de transport públic actualment hi operen 17 línies urbanes de Lleida, 14 línies interurbanes del Segrià i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en el tram de Lleida a Balaguer.
Dues zones tarifàries
És en aquest sentit, que l’àmbit integrat de Lleida divideix en dues zones tarifàries el Segrià i el tram d’FGC entre Lleida i Balaguer. Aquestes dues zones determinaran dos nivells de tarifes diferenciadessota els criteris de distància recorreguda i serveis de transport que les enllacen.
D’aquesta manera, la utilització de tots els modes de transport públic i els intercanvis que es facin entre els diferents operadors de cadascuna de les zones tindran una única tarifa. La tarifa depèn del nombre de zones trepitjades en el desplaçament.
En el mapa següent es pot veure la zonificació del sistema tarifari integrat.
Gamma de títols integrats
Per tal de moure’s en el nou sistema integrat, l’ATM oferirà una àmplia gamma de títols de transport adaptats a les seves característiques de mobilitat. Els diferents títols de transport permeten així un estalvi econòmic més gran en funció del nombre de viatges que es faci amb transport públic, fomentant-ne, d’aquesta manera, el seu ús.
Aquest títols de viatges integrats permeten realitzar fins a tres transbordaments despenalitzats econòmicament, dins d’un mateix desplaçament, sent obligat validar el títol de transport en cada canvi de mitjà.
El període de temps que es disposa per fer el canvi de mitjà de transport és d’1 hora i 15 minuts per als títols integrats d’1 zona i s’incrementa en 15 minuts per a cada zona addicional.
La gamma de títols que s’oferirà gradualment és la següent:
• T-10/30 : 10 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Validesa 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació. Títol unipersonal i horari.
• T-10 : 10 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Títol multipersonal i horari. Validesa: durant la vigència de les tarifes en curs.
• T-50/30 : 50 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Validesa : 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació. Títol unipersonal i horari.
• T-Mes : desplaçaments il·limitats, a les zones delimitades per a la primera validació, en tots els modes de transport segons les zones a travessar (1-2). Validesa: 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació.
Calendari d’implantació
La implantació del sistema tarifari integrat a l’àrea de Lleida s’iniciarà el proper 31 de març i es farà de forma progressiva a la resta del territori. Així, per raons tècniques i de funcionalitat els diferents títols de transport seran operatius correlativament de tal manera que es pugui posar a prova el sistema i consolidar-se en els propers mesos. És preveu que l’1 de juny tots els títols integrats seran plenament operatius.
Xarxa de venda i atenció al client
Els títols de l’ATM de Lleida es podran adquirir en una àmplia xarxa de comercialització i recàrrega en tot els seu àmbit amb aproximadament 150 punts , principalment quioscos i estancs.
L’ATM, compta a més, amb un centre d’Atenció al Client on igualment es podran adquirir, recarregar o personalitzar títols així com facilitar qualsevol informació al client. Aquest centre està situat a la Plaça Espanya 1 de la ciutat de Lleida.
Estalvi econòmic del sistema, un exemple
A més de facilitar l’ús del transport públic, el sistema tarifari integrat incorpora, com s’ha explicat, importants avantatges econòmics que es poden comprovar amb els següents exemples :
Títol sense contacte pioners
L’Àrea de Lleida també serà pionera en utilitzar el sistema de títols sense contacte, que ja s’utilitza en el transport públic urbà de la ciutat de Lleida. Aquest sistema permet utilitzar el transport públic amb un títol recarregable i es valida mitjançant un xip i uns aparells de lectura incorporats en els mateixos vehicles o estacions d’FGC.
Aquest sistema s’estendrà els propers anys a tot Catalunya.
ATM de Lleida
L’Autoritat Territorial de la Mobilitat de l’Àrea de Lleida es va constituir el setembre de 2005 amb la finalitat de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en l’àmbit territorial del Segrià. És en aquest sentit que amb la imminent posada en marxa del sistema d’integració tarifària s’assoleix un dels principals objectius pels quals es va crear. Aquesta autoritat serà ara l’encarregada de gestionar, potenciar i estendre aquest sistema.
Actualment, l’ATM l’integra el DPTOP, el Consell Comarcal del Segrià i l’Ajuntament de Lleida. El Govern català assumeix el 85% del seu finançament i les entitats locals el 15%. El pressupost de l’any 2008 arriba als 2,2 MEUR.
Una de les primeres actuacions que ha portat a terme l’ATM ha estat l’estudi de les necessitats de transport públic a Lleida i la posada en marxa d’un pla de serveis que ha incrementat en un 26% el serveis de transport mentre que ha aconseguit augmentar en un 42% els nombre d’usuaris des del 2005.
Així, s’ha potenciat el servei interurbà amb 47 expedicions, s’ha incrementat el servei als polígons, les línies nocturnes i el transport a la demanda, a banda de les millores realitzades a la línia d’FGC en el tram de Lleida-Balaguer.
A banda d’impulsar i consolidar la integració tarifària, els reptes més immediats de l’ATM passen per actualitzar els serveis i introduir millores en el servei del cap de setmana així com en les freqüències de pas. Entre d’altres actuacions, també es preveu incorporar nous serveis a la demanda, potenciar el transport a l’Horta de Lleida i fer un Pla de mobilitat a la zona sanitària (Hospital Arnau de Vilanova, Facultat de Medicina i Hospital Provincial).
L’objectiu és assolir l’objectiu de superar els 8,5 milions de viatgers el 2008.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
A partir del proper 31 de març es començarà a aplicar la integració tarifària a l’Àrea de Lleida. L’Autoritat Territorial de la Mobilitat ha presentat avui els seus principals eixos:
• Potenciarà l’ús del transport públic, la intermodalitat, l’eficiència del servei i l’estalvi econòmic per l’usuari
• Es preveu que se’n beneficiïn uns 8 milions d’usuaris i que aquesta xifra s’incrementi fins els 8,5 milions aquest mateix any
• Es començarà a aplicar en 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i 3 municipis de la Noguera i s’estendrà progressivament a la resta de comarques
• Amb un sol bitllet es podran utilitzar les xarxes de bus urbanes, les interurbanes i el servei de Ferrocarril de la Generalitat fins a Balaguer
• S’implantarà gradualment amb una gamma de diferents títols de transport i es preveu que estigui plenament operativa el proper mes de juny
• Lleida es convertirà en la primera àrea on es posa en marxa la integració tarifària després de Barcelona
• En els propers mesos s’iniciarà la integració tarifària a les comarques de Girona i abans de finals d’any a Tarragona, amb l’objectiu d’assolir la integració a tot Catalunya el 2012
L’extensió de la integració tarifària comença per Lleida
El proper 31 de març es posarà en marxa la integració tarifària a l’Àrea de Lleida. Es farà de forma gradual tant en el servei que donarà com en el nombre de municipis que englobarà en aquesta primera fase. D’aquesta manera, Lleida fa un salt endavant i es converteix en la primera àrea on es començarà aplicar la integració tarifària del transport públic fora de la regió metropolitana de Barcelona.
En els propers mesos es preveu la seva implantació a Girona, a finals d’aquest any al Camp de Tarragona mentre que durant el 2009 es farà efectiva al Bages. L’objectiu és que la integració tarifària estigui implantada a tot Catalunya l’any 2012.
Així, els usuaris del transport públic de Lleida disposaran de tota una gamma de títols de transport que els permetrà utilitzar els autobusos urbans, interurbans i els FGC amb un únic bitllet. D’aquesta manera, es potencia l’ús del transport públic, es multipliquen els avantatges de l’intermodalitat, la flexibilitat en l’oferta i les possibilitats tarifàries. En definitiva, es beneficia l’usuari tan econòmicament com en la qualitat del servei prestat.
8 milions de viatgers beneficiats
La integració tarifària es basa en un sistema que permet a tots els usuaris del transport públic moure’s amb un únic bitllet o targeta integrada.
A l’àrea de Lleida es començarà a aplicar a 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i tres de la comarca de la Noguera (Balaguer, Térmens, Vallfogona de Balaguer). Aquesta primera àrea on s’inicien les proves del sistema integrat ha estat delimitada tenint en compte criteris de demanda, connectivitat, fluxos de mobilitat freqüents, així com la xarxa de transport existent. Es calcula que en aquesta àmbit, actualment, hi ha 8 milions d’usuaris de transport públic l’any i una població total d’uns 207.000 habitants.
Pel què fa al servei de transport públic actualment hi operen 17 línies urbanes de Lleida, 14 línies interurbanes del Segrià i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en el tram de Lleida a Balaguer.
Dues zones tarifàries
És en aquest sentit, que l’àmbit integrat de Lleida divideix en dues zones tarifàries el Segrià i el tram d’FGC entre Lleida i Balaguer. Aquestes dues zones determinaran dos nivells de tarifes diferenciadessota els criteris de distància recorreguda i serveis de transport que les enllacen.
D’aquesta manera, la utilització de tots els modes de transport públic i els intercanvis que es facin entre els diferents operadors de cadascuna de les zones tindran una única tarifa. La tarifa depèn del nombre de zones trepitjades en el desplaçament.
En el mapa següent es pot veure la zonificació del sistema tarifari integrat.
Gamma de títols integrats
Per tal de moure’s en el nou sistema integrat, l’ATM oferirà una àmplia gamma de títols de transport adaptats a les seves característiques de mobilitat. Els diferents títols de transport permeten així un estalvi econòmic més gran en funció del nombre de viatges que es faci amb transport públic, fomentant-ne, d’aquesta manera, el seu ús.
Aquest títols de viatges integrats permeten realitzar fins a tres transbordaments despenalitzats econòmicament, dins d’un mateix desplaçament, sent obligat validar el títol de transport en cada canvi de mitjà.
El període de temps que es disposa per fer el canvi de mitjà de transport és d’1 hora i 15 minuts per als títols integrats d’1 zona i s’incrementa en 15 minuts per a cada zona addicional.
La gamma de títols que s’oferirà gradualment és la següent:
• T-10/30 : 10 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Validesa 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació. Títol unipersonal i horari.
• T-10 : 10 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Títol multipersonal i horari. Validesa: durant la vigència de les tarifes en curs.
• T-50/30 : 50 desplaçaments integrats en tots els modes de transport segons les zones a travessar. Validesa : 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació. Títol unipersonal i horari.
• T-Mes : desplaçaments il·limitats, a les zones delimitades per a la primera validació, en tots els modes de transport segons les zones a travessar (1-2). Validesa: 30 dies consecutius des de la primera cancel·lació.
Calendari d’implantació
La implantació del sistema tarifari integrat a l’àrea de Lleida s’iniciarà el proper 31 de març i es farà de forma progressiva a la resta del territori. Així, per raons tècniques i de funcionalitat els diferents títols de transport seran operatius correlativament de tal manera que es pugui posar a prova el sistema i consolidar-se en els propers mesos. És preveu que l’1 de juny tots els títols integrats seran plenament operatius.
Xarxa de venda i atenció al client
Els títols de l’ATM de Lleida es podran adquirir en una àmplia xarxa de comercialització i recàrrega en tot els seu àmbit amb aproximadament 150 punts , principalment quioscos i estancs.
L’ATM, compta a més, amb un centre d’Atenció al Client on igualment es podran adquirir, recarregar o personalitzar títols així com facilitar qualsevol informació al client. Aquest centre està situat a la Plaça Espanya 1 de la ciutat de Lleida.
Estalvi econòmic del sistema, un exemple
A més de facilitar l’ús del transport públic, el sistema tarifari integrat incorpora, com s’ha explicat, importants avantatges econòmics que es poden comprovar amb els següents exemples :
Títol sense contacte pioners
L’Àrea de Lleida també serà pionera en utilitzar el sistema de títols sense contacte, que ja s’utilitza en el transport públic urbà de la ciutat de Lleida. Aquest sistema permet utilitzar el transport públic amb un títol recarregable i es valida mitjançant un xip i uns aparells de lectura incorporats en els mateixos vehicles o estacions d’FGC.
Aquest sistema s’estendrà els propers anys a tot Catalunya.
ATM de Lleida
L’Autoritat Territorial de la Mobilitat de l’Àrea de Lleida es va constituir el setembre de 2005 amb la finalitat de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en l’àmbit territorial del Segrià. És en aquest sentit que amb la imminent posada en marxa del sistema d’integració tarifària s’assoleix un dels principals objectius pels quals es va crear. Aquesta autoritat serà ara l’encarregada de gestionar, potenciar i estendre aquest sistema.
Actualment, l’ATM l’integra el DPTOP, el Consell Comarcal del Segrià i l’Ajuntament de Lleida. El Govern català assumeix el 85% del seu finançament i les entitats locals el 15%. El pressupost de l’any 2008 arriba als 2,2 MEUR.
Una de les primeres actuacions que ha portat a terme l’ATM ha estat l’estudi de les necessitats de transport públic a Lleida i la posada en marxa d’un pla de serveis que ha incrementat en un 26% el serveis de transport mentre que ha aconseguit augmentar en un 42% els nombre d’usuaris des del 2005.
Així, s’ha potenciat el servei interurbà amb 47 expedicions, s’ha incrementat el servei als polígons, les línies nocturnes i el transport a la demanda, a banda de les millores realitzades a la línia d’FGC en el tram de Lleida-Balaguer.
A banda d’impulsar i consolidar la integració tarifària, els reptes més immediats de l’ATM passen per actualitzar els serveis i introduir millores en el servei del cap de setmana així com en les freqüències de pas. Entre d’altres actuacions, també es preveu incorporar nous serveis a la demanda, potenciar el transport a l’Horta de Lleida i fer un Pla de mobilitat a la zona sanitària (Hospital Arnau de Vilanova, Facultat de Medicina i Hospital Provincial).
L’objectiu és assolir l’objectiu de superar els 8,5 milions de viatgers el 2008.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No havíem quedat que eren il·limitats?
"T-Mes, desplaçaments limitadament il·limitats"
La fórmula per calcular el viatge individual la deixo a càrrec del nostre matemàtic del gremi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re:
^^ Fa un parell d'anys ja van dir quelcom similar :
Per cert, es carregaran la T-10 d'Autobusos de Lleida? Costa el mateix que la T-10/30, però un euro i mig menys que la T-10 ATM.
Suposo que deu ser una quantitat orientativa...Sky wrote:I com poden afirmar que amb la targeta T-Mes t'estalviaràs un 55% respecte al bitllet senzill?
Si no hi ha límit de viatges vol dir que en un sol mes la podria fer servir tant un parell de cops com cent, no? I en ambdós casos la proporció seria força diferent que 55%...
Per cert, es carregaran la T-10 d'Autobusos de Lleida? Costa el mateix que la T-10/30, però un euro i mig menys que la T-10 ATM.
Re: Re:
No ho crec, ja que la seva supressió només la pot decidir la Paeria. A la RMB moltes ciutats mantenen abonaments de 10 viatges (o més) propis, com ara Sabadell (Tarjeta 10 viatges), a Terrassa (T-25 viatges), Vilanova i la Geltrú (tarjeta 10 viatges), Mataró (tarjeta 10 viatges)... a part que una pujada sobtada de 1,30 euros en la T-10 (per a qui viatgi 2 o 3 cops al mes) no seria massa ben vist.Sky wrote:Per cert, es carregaran la T-10 d'Autobusos de Lleida? Costa el mateix que la T-10/30, però un euro i mig menys que la T-10 ATM.
Per cert, m'alegro molt que finalment ja hagi data definitiva per a la seva posada en marxa. Haurem d'estrenar això, ja que encara no he provat cap tarja sense contacte Aviam si Girona i Camp de Tarragona, així com el Bages no triguen gaire.
Re: Integració tarifària a Lleida
La notícia del TN Comarques de Lleida (es pot veure el disseny de la targeta):
http://www.youtube.com/watch?v=m3ms1Fa0bfY
http://www.youtube.com/watch?v=m3ms1Fa0bfY
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Suposo que deuen calcular la mitjana de viatges que fara qui compri la T-Mes (en aquest cas 90)."T-Mes, desplaçaments limitadament il·limitats"
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Integració tarifària a Lleida
Entra en vigor la integració tarifària al Segrià i a tres municipis de la Noguera
Els habitants de la comarca del Segrià i de tres municipis de la Noguera poden agafar, des d'aquest dilluns, diversos transports públics amb un sol bitllet. I és que entra en vigor la integració tarifària de transport públic, que permetrà agafar els autobusos urbans, els interurbans i el servei dels Ferrocarrils de la Generalitat fins a Balaguer amb unes tarifes que van des dels 5,20 euros per una targeta de 10 viatges fins els 52 per una targeta mensual per viatjar sense límits per tota l'àrea integrada. Aquest sistema es vol estendre a tota la Noguera, al Pla d'Urgell i també a les Garrigues.
Aquestes són algunes de les modalitats a què tindran accés els usuaris a partir d'unes targetes amb xip que s'implantaran progressivament en dos mesos. Se'n beneficiaran 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i Balaguer, Térmens i Vallfogona de Balaguer, a la Noguera.
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha destacat que és "el primer cas en què es farà la integració tarifària fora de Barcelona, i també el primer cop en què aquesta integració es farà amb un mecanisme de xips". D'aquesta manera, "Lleida passa a ser capdavantera a Catalunya" per utilitzar un mecanisme més sofisticat.
Nadal ha explicat que està previst engegar aquest any les converses per estendre la integració tarifària a la Noguera, al Pla d'Urgell i a les Garrigues.
http://www.3cat24.cat/noticia/267217/ll ... la-Noguera
Els habitants de la comarca del Segrià i de tres municipis de la Noguera poden agafar, des d'aquest dilluns, diversos transports públics amb un sol bitllet. I és que entra en vigor la integració tarifària de transport públic, que permetrà agafar els autobusos urbans, els interurbans i el servei dels Ferrocarrils de la Generalitat fins a Balaguer amb unes tarifes que van des dels 5,20 euros per una targeta de 10 viatges fins els 52 per una targeta mensual per viatjar sense límits per tota l'àrea integrada. Aquest sistema es vol estendre a tota la Noguera, al Pla d'Urgell i també a les Garrigues.
Aquestes són algunes de les modalitats a què tindran accés els usuaris a partir d'unes targetes amb xip que s'implantaran progressivament en dos mesos. Se'n beneficiaran 41 municipis, tots els de la comarca del Segrià i Balaguer, Térmens i Vallfogona de Balaguer, a la Noguera.
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha destacat que és "el primer cas en què es farà la integració tarifària fora de Barcelona, i també el primer cop en què aquesta integració es farà amb un mecanisme de xips". D'aquesta manera, "Lleida passa a ser capdavantera a Catalunya" per utilitzar un mecanisme més sofisticat.
Nadal ha explicat que està previst engegar aquest any les converses per estendre la integració tarifària a la Noguera, al Pla d'Urgell i a les Garrigues.
http://www.3cat24.cat/noticia/267217/ll ... la-Noguera
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Targetes diferents, sembla
Pel que dedueixo, les targetes només es poden recarregar amb el mateix títol, altrament no hi hauria aquesta diferència de preus i uni-/multipersonal. Llàstima, haurien pogut fer com l'Oyster londinenca. Al capdavall, no costava massa desar la informació del DNI al xip en el moment de carregar la targeta i presentar el DNI a l'interventor per comprovar la identitat del portador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.