R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by metring »

Per als que ja tenim una certa edat, recordeu l'R-4 que hi havia dalt de l'edifici a on és el concesionari de la Renault, a Meridiana, prop de Glòries? Semblava que era a punt de caure, feia un efecte molt curiós. Llàstima de no tenir cap foto, per tal que les noves generacions ho veiessin! Per cert, algú sap fins a quin any hi va ser?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by wefer »

Mmm... jo el recordo vagament.
El que sí recordo, és que cap a l'any 80, els meus pares van anar allà per canviar el nostre benvolgut seat 124 familiar (que de tota manera encara tindríem per casa 7 o 8 anys més per portar trastos) per un flamant Renault 7 TL de segona generació (i segona mà encara que amb només 1 any i mig) de color granate. Aquest R7 duraria uns 12 anys més, fins l'any 92.
Quins temps :D
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by Fran-Ikarus »

Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)

Realment era un detall simpàtic. Podria ser que el treiessin als anys 90, aprofitant el canvi de look de Renault (el romb actual és d'aquesta època, l'anterior era un disseny del 1972-73)

Hi ha un concessionari Opel a la Meridiana, entre Sagrera i Fabra i Puig, on, a la segona planta, es veuen precisament un Renault 4-4, un 600, i algun clàssic popular més.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by davida »

El que estic segur es que a l'any 1999, quan vaig anar a treballar a aquest edific de la Renault, convertit en oficines, ja no hi era.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by metring »

Convertit en oficines? Si encara hi és el concesionari...
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by davida »

Les plantes inferiors son el concesionari Renault, pero apartir de la tercera o de la quarta es van convertir en oficines.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by metring »

Resposta del concesionari:


El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.

Atentamente,
REAGROUP BARCELONA GLORIAS
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by megapauer »

Fran-Ikarus wrote:Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)
No era més conegut com a "4 llaunes"?
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by wefer »

megapauer wrote:No era més conegut com a "4 llaunes"?
El 4 llaunes era el R4.
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.

4CV o 4/4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4CV

R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by Fran-Ikarus »

No pas. El sucessor del Renault 4 CV (o 4/4) és el Dauphine (1956) i les seves posteriors versions. El R4 (en realitat Renault 4), aparegut el 1962, era un concepte de cotxe completament nou que no substituia a cap model (de fet el substitut del Dauphine, llençat el mateix any 1962, va ser l'R8)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Què gran...

Post by JaMiRo! »

Què gran l'R4 que va fabricar-se fins els JJOO... :plas
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by Fran-Ikarus »

Home, la gran majoria dels cotxes de la història s'han fabricat fins a alguns JJ.OO. :D

Enunciada la "parida" de la nit, passo a matitzar que els últims (R4 GTL Clan fabricats a Eslovènia) van durar fins el 1994 (fins el Mundial dels Estats Units ;) )
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by megapauer »

wefer wrote:
megapauer wrote:No era més conegut com a "4 llaunes"?
El 4 llaunes era el R4.
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.

R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4
Bé, doncs llegint el títol del fil i citant-te a tu... era un Quatre llaunes :D
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by Fran-Ikarus »

No, el que estava "exposat" a l'exterior de Renault EACASA Glòries (Meridiana) no era pas un R4 ("quatre llaunes"), era un Renault 4 CV ("4/4"). El que no és correcte és el títol del tema.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by entfe001 »

Reagroup Barcelona Glorias wrote:El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.
La ESO ha fet estralls.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per llogar-hi cadires

Post by Guigui »

entfe001 wrote:La ESO ha fet estralls.
Si haguéssim del parlar del sistema educatiu ibèric (Portugal inclòs), en tindríem per obrir tot un nou fòrum. :'(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by Fran-Ikarus »

Vaja, se m'havia passat que el concessionari havia respost... Bé, no em sorpren que tampoc ells sàpiguin distingir entre un R4 i un 4CV o 4/4 (de fet, probablement la persona que ha respost ni tan sols hi fos, llavors, i li hagi calgut demanar a algú altre què era allò del "R4 penjat"). El que té gràcia (però s'enten, clar) és això de la "seguretat vial". És un eufemisme per dir que "podia caure", je je... :)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: R-4 que havia a la Renault de Meridiana

Post by metring »

Home, vull pensar que el tenien ben agafat. Però l'idea era ben original, eh?
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Un Altre Renault 4/4 a una Façana: a L´Hospitalet:

Post by hospitalenc »

Acabo de llegir aquí de la existència d´un Renault 4/4 dalt de la façana d´un concesionari de la Renault a la Meridiana barcelonina.

Donç resulta que a L´Hospitalet tambè hi había hagut un altre durant molt anys, al primer pis d´un edifici de la Avinguda Prat de la Riba, entre el Centre i Cosme Toda. Als baixos, no cal dir-ho, hi havía un Concesionari de la Renault, i a les plantes superiors el magatzem/cotxera dels vehicles nous. Jó diría que va ser a molts primers 90s. ó molt finals dels 80s. que el van treure, i ja fa uns anys que el concesionari va desapareixer, l´edifici fou comvertit en pisos, i als baixos ara hi ha una agència o concesionari Mercedes.

Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? (jó en tenía i nó les tinc).
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Un Altre Renault 4/4 a una Façana: a L´Hospitalet:

Post by Platanito »

hospitalenc wrote: Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? ( en tenía i les tinc).
Nó me'n recordo, i això que jó sempre hé passat amb determinada freqüència per aquella zona. Si nó és que fos als anys 80 però molt aviat...

D'això, proposo fusionar aquest fil amb el de faltes d'ortografia :P
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”