Bé, he fet un altre viatge per França.
8 de gener, dimarts: Tarragona>Montpellier-St.Roch
Començo el dia 8 de gener, agafo el Talgo Mare Nostrum a Tarragona a les 15:38 (per variar, ve amb retard...). Baixo a Montpeller (capital del Llenguadoc). Pluja entre Girona i Perpinyà. Hotel prop de l´estació.
Surto a menjar un kebab i em miro els tramvies passant per la plaça de l´estació de Montpeller, on observo com un de la línia 2 -el de floretes- fa un recorregut inhabitual.Dormo.
9 de gener, dimecres: Montpellier>Avignon-Centre>Valence-Ville.
M´aixeco mig gripós. Em fa mal tot. caqueta. Perdo el TER que m´havia de dur a Miramas (on havia de prendre un altre TER cap a Avinyó via Salon). Esmorzo. Vaig a l´estació i agafo un bitllet cap a Avinyó per la línia directa (per Tarascon). TER amb una BB9300 i cotxes Corail. Dia gris, mig-plovisca. El cel està molt baix. Paisatge estrany, Provença sense sol ni mestral. Fantasmagòric. Baixo a Avignon-Centre, ici, Avignon-Centre. L´estcaió té una retirada a León o Portbou. Un parell d´hores mortes perquè he perdut el tren a Montpeller, encara falta per que passi el proper TER direcció Valence. Observo l´andana exclusiva per als Eurostar a l´estació d´Avinyó. Al costat hi ha un terraplè amb una via doble exclusiva per a mercaderies. Em compro un llibret molt maco anomenat "Gares de Provence", amb fotos precioses d´estacions de Provença, algunes abandonades, d´altres sense personal. L´estació d´Avinyó-Centre es troba just davant de les muralles de la ciutat. Desisteixo de visitar-la, em trobo malament i plovisca i fa fresca.
Acabo al bar llegint "La Provence", el diari regional, tot ple d´assassinats i accidents.
Anuncien el meu TER destinació Lyon. Segons megafonia farà més parades de les previstes degut a unes obres. És una altra rama TER amb locomotora BB7200 i cotxes Corail, pujo al darrer. Continuem viatge per la vall del Roina (Ródano en castellà). Passem per Orange i per Montélimar, l´estació de Montélimar em xoca perquè tot i que té 50.000 habitants, és un baixador (amb personal i hi paren els TGV, això sí) amb dues vies mortes que no es fan servir.
Seguim el curs del Roina (que és com dos Ebres), i compto fins a quatre centrals nuclears...
Tot i això el paisatge és molt bonic, sobretot al sector de Donzère. A l´altra riba del Roina de quan en quan es distingeix la doble via de la riba dreta, exclusiva (de moment...) per a mercaderies. Arribem a Livron, on se´ns uneixen la línia que baixa de Veynes i Gap (que agafaré al dia següent) i un by-pass molt curiós que serveix només per als trens de mercaderies que van a l´altra riba. Arribem a Valence-Ville, ici, Valence-Ville. Estació amb coberta similar a la d´Avinyó, potser no tan gran. Més enllà, la via es fica sota la ciutat per un túnel de doble via direcció Lyon i Grenoble. Hotel damunt del túnel i al costat d´una farmàcia.
Em trobo fatal. Recepcionista simpàtica, però que s´equivoca i em dóna la clau d´una habitació plena de camises i calçotets. Torno a recepció i ho aclareixo ("pardon, monsieur, j´ai fait une bêtise!"). Descarrego i vaig corrents cap a la farmàcia del cantó i em compro una capsa d´Antigrippine i un carregament de kleenex. Efectes immediats. Surto a sopar i passejo. Ciutat mona, cuidada, avinguda principal en obres per a un carril bus, però sense gaires monuments apart d´una catedral romànica i algunes cases renaixentistes. Sopo en un restaurant. Amanida, andouillette (salsitxa de tripes) amb mostassa i patates gratinades amb crema + crema catalana. Molt bo tot. 17€. Fa fred. Torno a l´hotel. Dormo.
Continua més avall...
Crònica excursions a Provença, Alps i Itàlia (gen/feb 2008)
Crònica excursions a Provença, Alps i Itàlia (gen/feb 2008)
Last edited by 437.001 on Wednesday 19/03/2008 23:20, edited 3 times in total.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Crònica excursió per Provença (gener 2008)
Per un moment pensava que havies fet una excursió per l'estació de Provença... que dius, tan gran com per fer-hi excursions tampoc és Interessant viatge, sens dubte
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Crònica excursió
Si, com diu el títol, es tracta d'una "crònica excursió", fins i tot pot fer-se eterna...Trenscat wrote:Per un moment pensava que havies fet una excursió per l'estació de Provença... que dius, tan gran com per fer-hi excursions tampoc és Interessant viatge, sens dubte
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Crònica excursió per Provença (gener 2008)
Jo et demanaria que, simplement, anéssis posant les ampliacions/actualitzacions com a respostes en aquest mateix fil enlloc d'editar el post inicial. Es fa més fàcil anar-ho seguint.
Gràcies.
Salut !!
Gràcies.
Salut !!
437.001 wrote:Bé, he fet un altre viatge per França.
[...]
Continuarà en un altre moment, aniré editant el missatge.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Crònica excursió per Provença (gener 2008)
Lluís, vaia viatget! Ja relataré les meves peripècies per la Lorena i Luxemburg, quan hi vagi al Març (queden 43 dies per sortir!!! ). Espero amb candeletes la resta de la crònica, els aficionats a la SNCF n'estarem encantats (és a dir jo i algú més).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Crònica excursió per Provença (gener 2008)
Continuació del viatge:
10 de gener, dijous: Valence>Avignon>Miramas>Marseille
M´aixeco gripós perdut. Esmorzo. Vaig cap a l´estació. Sol i núvols i fred. He de prendre un TER cap a Veynes (als Alps) i des d´allà un altre TER cap a Marsella. M-e-rda. Retard de 50 minuts del TER cap a Veynes. Correspondència perduda. Agafo bitllet cap a Avinyó amb el primer tren, un TGV que baixa de París i va a Miramas.
Entre Valence i Miramas va per la línia convencional i para a Montélimar, Orange i Avinyó, on baixo. Cel tapat, baix i pluja. Agafo un bitllet per a un TER direcció Miramas via Salon. És una UT de les noves, de tres cotxes, però no és un AGC (i no em sé la sèrie).
Avinyó-Miramas, amb parada a totes. Paisatge bonic, però fantasmagòric, amb barreja de pluja i boira. Passem per Cavaillon. Viaducte metàl.lic sobre el riu Durance en obres. Passem per Salon de Provence (ciutat de Nostradamus). Arribem a Miramas.
Miramas és una estació mastodòntica, la més gran que he vist fins ara. La part de viatgers és petita, tot i que s´hi creuen dues línies i té cinc vies de viatgers, l´edifici és modern estil Sant Vicenç de Calders. El que és impressionant és la part de dipòsits i classificació. Al llibre "Gares de Provence" hi diu que és l´estació de classificació més gran d´Europa. Pot ser.
S´hi creuen la "línia imperial" -París-Marsella via Avinyó-Tarascon-Arles-Miramas-Rognac-, amb la línia Avinyó-Marsella via Salon-Miramas-Istres-Martigues (que és la que dóna servei al port de Marsella).
Compro un bitllet a Marsella, per la línia de Martigues. Fumo i vaig a l´andana. Marxa un TGV cap a París (Miramas és origen-final de TGV), passa un Téoz i dos trens de mercaderies. Anuncien el meu tren, és una rama RRR d´aspecte prehistòric empesa per cua per una BB67400. Intento pujar al vagó, però la porta no s´obre. Canvio de porta i el tren arrenca.
Sortim de Miramas fent una gran corba i passant per sobre de la línia de Marsella via Rognac (la principal). Anem a bona velocitat. Passem per Istres, una ciutat gran però amb l´estació bastant perifèrica. I després passem per Rassuen, un barri d´Istres.
A Rassuen hi ha una bifurcació cap a Port Saint Louis du Rhône, el gran annexe petroquímico-petrolier del port de Marsella (estem a uns 50km de Marsella), situat en plena Camarga.
A Rassuen s´acaba l´electrificació (de fet va a Port St.Louis) i continuem en doble via sense electrificar.
S´eleva el terreny, i bordegem un estany amb uns quants túnels. Arribem a l´estació de fos sur Mer, sense personal. Tots els edificis de les estacions d´aquesta línia són molt bonics, tot i que alguns estan abandonats. Després de Fos ve Port de Bouc i després el baixador de Croix Sainte, on no parem. En aquestes tres estacions hi ha ramals aparentment abandonats cap al complexe de Fos-Lavéra, un altre annexe petroquímic del port de Marsella (a 30km de Marsella).
Ja ens apropem a Martigues, ciutat de 50.000 habitants.
11 de gener, divendres: Marseille>Toulon>Cannes>Grasse>Nice
12 de gener, dissabte: Nice>Ventimiglia>Nice
13 de gener, diumenge: Nice>Breil sur Roya>Ventimiglia>Breil sur Roya>Nice
14 de gener, dilluns: Nice>Marseille>Arles
15 de gener, dimarts: Arles>Tarascon>Nimes>Alès>Bessèges>Alès>Nimes
16 de gener, dimecres: Nimes>Le Grau du Roi>Nimes>Perpignan
17 de gener, dijous: Perpinyà>Portbou>BCN>Tarragona
Aniré continuant a mesura que estigui d´humor.
10 de gener, dijous: Valence>Avignon>Miramas>Marseille
M´aixeco gripós perdut. Esmorzo. Vaig cap a l´estació. Sol i núvols i fred. He de prendre un TER cap a Veynes (als Alps) i des d´allà un altre TER cap a Marsella. M-e-rda. Retard de 50 minuts del TER cap a Veynes. Correspondència perduda. Agafo bitllet cap a Avinyó amb el primer tren, un TGV que baixa de París i va a Miramas.
Entre Valence i Miramas va per la línia convencional i para a Montélimar, Orange i Avinyó, on baixo. Cel tapat, baix i pluja. Agafo un bitllet per a un TER direcció Miramas via Salon. És una UT de les noves, de tres cotxes, però no és un AGC (i no em sé la sèrie).
Avinyó-Miramas, amb parada a totes. Paisatge bonic, però fantasmagòric, amb barreja de pluja i boira. Passem per Cavaillon. Viaducte metàl.lic sobre el riu Durance en obres. Passem per Salon de Provence (ciutat de Nostradamus). Arribem a Miramas.
Miramas és una estació mastodòntica, la més gran que he vist fins ara. La part de viatgers és petita, tot i que s´hi creuen dues línies i té cinc vies de viatgers, l´edifici és modern estil Sant Vicenç de Calders. El que és impressionant és la part de dipòsits i classificació. Al llibre "Gares de Provence" hi diu que és l´estació de classificació més gran d´Europa. Pot ser.
S´hi creuen la "línia imperial" -París-Marsella via Avinyó-Tarascon-Arles-Miramas-Rognac-, amb la línia Avinyó-Marsella via Salon-Miramas-Istres-Martigues (que és la que dóna servei al port de Marsella).
Compro un bitllet a Marsella, per la línia de Martigues. Fumo i vaig a l´andana. Marxa un TGV cap a París (Miramas és origen-final de TGV), passa un Téoz i dos trens de mercaderies. Anuncien el meu tren, és una rama RRR d´aspecte prehistòric empesa per cua per una BB67400. Intento pujar al vagó, però la porta no s´obre. Canvio de porta i el tren arrenca.
Sortim de Miramas fent una gran corba i passant per sobre de la línia de Marsella via Rognac (la principal). Anem a bona velocitat. Passem per Istres, una ciutat gran però amb l´estació bastant perifèrica. I després passem per Rassuen, un barri d´Istres.
A Rassuen hi ha una bifurcació cap a Port Saint Louis du Rhône, el gran annexe petroquímico-petrolier del port de Marsella (estem a uns 50km de Marsella), situat en plena Camarga.
A Rassuen s´acaba l´electrificació (de fet va a Port St.Louis) i continuem en doble via sense electrificar.
S´eleva el terreny, i bordegem un estany amb uns quants túnels. Arribem a l´estació de fos sur Mer, sense personal. Tots els edificis de les estacions d´aquesta línia són molt bonics, tot i que alguns estan abandonats. Després de Fos ve Port de Bouc i després el baixador de Croix Sainte, on no parem. En aquestes tres estacions hi ha ramals aparentment abandonats cap al complexe de Fos-Lavéra, un altre annexe petroquímic del port de Marsella (a 30km de Marsella).
Ja ens apropem a Martigues, ciutat de 50.000 habitants.
11 de gener, divendres: Marseille>Toulon>Cannes>Grasse>Nice
12 de gener, dissabte: Nice>Ventimiglia>Nice
13 de gener, diumenge: Nice>Breil sur Roya>Ventimiglia>Breil sur Roya>Nice
14 de gener, dilluns: Nice>Marseille>Arles
15 de gener, dimarts: Arles>Tarascon>Nimes>Alès>Bessèges>Alès>Nimes
16 de gener, dimecres: Nimes>Le Grau du Roi>Nimes>Perpignan
17 de gener, dijous: Perpinyà>Portbou>BCN>Tarragona
Aniré continuant a mesura que estigui d´humor.
Last edited by 437.001 on Wednesday 19/03/2008 23:26, edited 2 times in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sort que avises
Sort que ho dius perquè, llegint el teu darrer missatge, em semblava tenir un déjà vu...437.001 wrote:Continua més avall...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Crònica excursions a Provença, Alps i Itàlia (gen/feb 2008)
No em vaig cansar de fer viatges, així que el febrer vaig fer una segona excursió per la zona, aquí l´itinerari (aniré editant i ampliant a mesura que en tingui ganes):
12 de febrer de 2008, dimarts: Tarragona>BCN>Latour de Carol>Villefranche de Conflent>Perpinyà>Montpeller
13 de febrer, dimecres: Montpeller>Avignon-Centre>Montélimar>Valence-Ville
14 de febrer, dijous: Valence-Ville>Veynes Dévoluy>Aix en Provence>Rognac>Marseille
15 de febrer, divendres: Marseille>Avignon-Centre>Pont Saint Esprit>Le Teil>Livron>Valence-ville>Grenoble>Chambéry>Annecy
16 de febrer, dissabte: Annecy>Chambéry>Torino>Cuneo>Nice
17 de febrer, diumenge: Nice>Toulouse>Auch
18 de febrer, dilluns: Auch>Toulouse>Latour de Carol>BCN>Tarragona
12 de febrer de 2008, dimarts: Tarragona>BCN>Latour de Carol>Villefranche de Conflent>Perpinyà>Montpeller
13 de febrer, dimecres: Montpeller>Avignon-Centre>Montélimar>Valence-Ville
14 de febrer, dijous: Valence-Ville>Veynes Dévoluy>Aix en Provence>Rognac>Marseille
15 de febrer, divendres: Marseille>Avignon-Centre>Pont Saint Esprit>Le Teil>Livron>Valence-ville>Grenoble>Chambéry>Annecy
16 de febrer, dissabte: Annecy>Chambéry>Torino>Cuneo>Nice
17 de febrer, diumenge: Nice>Toulouse>Auch
18 de febrer, dilluns: Auch>Toulouse>Latour de Carol>BCN>Tarragona